داکسی فای درمان جایگزین بوتاکس

اشتراک گذاری :

در حدود 20 سال از زمانی که تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک و خطوط بین دو ابرو از سازمان FDA تاییدیه گرفت می گذرد و در سالهای اخیر استفاده از بوتاکس به منظور رفع چروک پیشانی و دور چشم و خط اخم بسیار پرطرفدار شده است. در این بین متخصصان دارویی بعنوان جایگزین بوتاکس تولید کرده اند که در سال 2022 توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده به نام داکسی فای Daxxify که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم.

داکسی فای جایگزین بوتاکس

داکسی فای با نام daxibotulinumtoxinA-lanm (داکسی بوتولینومتوکسین A-lanm ) ساخت شرکت روانس تراپوتیکز یک داروی نورومدولاتور جدید است در سال گذشته یعنی 2022 توسط سازمان FDA به منظور جوانسازی پوست و یک جایگزین مناسب برای تزریق بوتاکس به تایید رسیده است که روشی مشابه بوتاکس دارد. داکسی فای مانند بوتاکس سم بوتولینوم بوده و عامل مسدود کننده عصبی عضلانی است که بجای پروتئین با فناوری تبادل پپتید فرموله و تثبیت شده و عاری از هر گونه ترکیبات حیوانی و آلبومین سرم انسانی می باشد.

تزریق داکسی فای جایگزین بوتاکس

بدین ترتیب با تزریق داکسی فای همانند تزریق بوتاکس از رسیدن پیام عصبی به عضلات صورت که باعث انقباض عضله و به تبع چین و چروک پوست می شوند جلوگیری شده تا دیگر انقباض عضله و خطوطی بر روی پوست ایجاد نشود. در آزمایشاتی که برای تایید داکسی فای صورت گرفت در بیشتر افراد شرکت کننده یعنی در حدود 80 درصد افراد چهار ماه بعد از تزریق داکسی فای چین و چروک کاملا رفع یا بسیار کم شده بود و در نیمی از بیماران تا 6 ماه پس از تزریق اثرات دارو ادامه داشت.

لازم به ذکر است که نتایج حاصل از تزریق داکسی فای در حدود 1 تا 2 روز پس از درمان مشهود است و ماندگاری آن عموما تا 6 ماه و حتی 9 ماه می باشد. بدین ترتیب اثرات حاصل از تزریق داکسی فای در حدود 33 درصد بیشتر از تزریق بوتاکس باقی می ماند و بیشتر در ناحیه خط اخم بین دو ابرو کاربرد دارد. ازین رو متخصصان داکسی فای را مهمترین پیشرفت در صنعت داروهای تزریقی ضد چین و چروک و جوانسازی پوست می دانند ، چرا که تا قبل از این داروی بوتاکس 70 درصد بازار این صنعت را در اختیار داشته است اما با گسترش تزریق داکسی فای اوضاع متفاوت خواهد بود.

مقالات دیگر : تزریق بوتاکس مصپورت

آیا تزریق داکسی فای ایمن است ؟

در این باره باید گفت که اگر دارویی نظیر تعدیل کننده های پوستی همچون بوتاکس یا داکسی فای توسط سازمان FDA تایید شود باید سازندگان آن نشان دهند که تزریق آن آسیب دائمی قابل توجهی بهمراه نخواهد داشت و از آنجا که داکسی فای توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده است ، لذا داکسیفای تمامی آزمایشات مربوط به تاییدیه این سازمان را بخوبی پشت سر گذاشته و لذا تزریق داکسیفای را می توان ایمن بشمار آورد. از طرفی همه تعدیل کننده های عصبی عوارض ناخواسته کمی ایجاد می کنند. تنها نکته اینکه باید تزریق داکسی فای توسط پزشک مجرب در شرایط کاملا استریل انجام گیرد و قبل از تزریق باید نیازها و سوالات خود را از پزشک بپرسید تا تزریقی مطمئن داشته باشید.

آیا تزریق داکسی فای عوارض دارد ؟

از آنجا که داکسی فای جزو تعدیل کننده های عصبی می باشد ، در صورت تزریق صحیح نظیر دیگر موارد تعدیل کننده ها می تواند عوارض یا واکنش آلرژیک بسیار کمی داشته باشد. چنانچه در این باره موارد انگشت شماری از آن گزارش شده است. ازین رو تزریق داکسی فای به ندرت می تواند باعث تشکیل آنتی بادی خنثی کننده در بدن شود ( که باعث می شود عملکرد دارو در درمان های بعدی بی اثر شود ) یا اینکه بطور بالقوه باعث ایجاد واکنش آلرژیک موضعی شود. قابل ذکر است که در صورتی که سابقه آلرژی شدید یا مشکل یا بیماری خاص دیگری دارید با پزشک تزریق داکسی فای خود تزریق کنید.

اگرچه سازمان غذا و داروی امریکا درباره عوارض جانبی ضعف عمومی عضلانی و یا مشکلات تنفسی در استفاده از داروهای سم بوتولینوم نظیر داکسی فای هشدار داده است اما خوشبختانه علائمی ازین قبیل در بیمارانی که داکسی فای تزریق کرده اند ، دیده نشده است. همچنین از دیگر عوارض احتمالی تزریق داکسی فای می توان درد قفسه سینه ، ضعف ماهیچه ای بیش از حد ، مشکل شدید در بلع یا گفتار ، ضربان نامنظم قلب و از دست دادن کنترل مثانه را نام برد.

تزریق داکسی فای جایگزین بوتاکس

مقالات دیگر : تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

تفاوت بوتاکس و داکسی فای چیست ؟

بزرگترین تفاوت داکسی فای با بوتاکس در مواد تشکیل دهنده آن است که بجای تثبیت کننده پروتئین از پپتید ساخته شده است. ازین رو هیچ محصول جانبی انسانی و یا حیوانی در تولید داکسی فای استفاده نشده است ، اما شباهت هر دو در نتایج یکسان جوانسازی پوست است که رفع چین و چروک پوست موثر می باشند. همچنین ماندگاری داکسی فای نسبت به بوتاکس در حدود دو برابر می باشد یعنی 6 تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت که در بوتاکس به 3 تا 4 ماه می رسد.

داکسی فای بهتر است یا بوتاکس ؟

از آنجا که ماندگاری تزریق داکسی فای در حدود دو برابر بیشتر از تزریق بوتاکس است لذا دکتر مارکوس در این باره توضیح می دهد که ماندگاری داکسی فای در حدود 6 ماه طراحی شده در حالیکه ماندگاری بوتاکس سه ماهه می باشد. بنابراین از لحاظ ماندگاری نتایج داکسی فای بهتر خواهد بود.

آیا می توانم پس از سالها تزریق بوتاکس ، تزریق داکسی فای انجام دهم ؟

با توجه به این که تمامی داروهای تعدیل کننده عصبی یا نورومدولاتور نظیر بوتاکس یا داکسیفای از مکانیزم یکسانی استفاده می کنند و باعث شل کردن عضله می شوند. ازین رو در صورتی که بخواهید بجای تزریق بوتاکس ، داکسی فای تزریق کنید باید انتظار نتیجه یکسان داشته باشید ، اما ممکنست برای رسیدن به اهداف خود نیاز به یک دور تنظیم دوز درمانی جدید دو هفته پس از تزریق داکسی فای داشته باشید که البته پس از تزریق بوتاکس هم جلسه ترمیمی دو هفته بعد از تزریق نیاز است.

آیا در صورتی که اثرات تزریق بوتاکس قبلی از بین نرفته باشد ، می توانم تزریق داکسی فای انجام دهم ؟

توصیه متخصصان بر این است که در ابتدا اجازه دهید تا تمام اثرات درمان عصبی تزریق بوتاکس قبلی شما از بین برود و سپس دوز صحیح تزریق داکسی فای انجام دهید.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه