چگونه لیزر موهای زائد می تواند به شما کمک کند ؟

اشتراک گذاری :

از آنجا که رشد موهای زائد در هر فرد چه از نظر سرعت رشد و چه از نظر میزان رشد متفاوت بوده و در عین حال که دلایل مختلفی برای رشد بیش از حد موهای زائد اعم از مشکلات هورمونی و هیرسوتیسم یا پرموئی ارثی وجود دارد ، لذا گزینه های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد نیز در دسترس است. روشهایی همچون شیو با تیغ ، اپیلاسیون یا کرم موبر و ... که می تواند منجر به رشد موهای ضخیم تر از قبل گردد و از سوی دیگر در دنیای پر هیاهوی امروز کسی وقتی برای کندن موهای زائد ندارد.

لیزر موهای زائد بهترین راهکار برای رفع موهای زائد

با لیزر موهای زائد بهترین شانس برای از بین بردن موهای زائد بصورت کاهش دائمی موها در طی چندین درمان را خواهید داشت چرا که لیزر موهای زائد روشی است که از نور شدید برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می کند که این نور بصورت متمرکز به زیر پوست در ناحیه فولیکول مو با شناسایی رنگدانه موی مستقر در فولیکول ارسال می شود. بدین ترتیب نور لیزر در ناحیه فولیکول مو به گرما تبدیل شده و باعث سوزاندن آن می گردد تا دوباره مو رویش نکند.

چگونه لیزر موهای زائد می تواند به شما کمک کند؟

جالب است بدانید که لیزر موهای زائد یک فرآیند ساده است بشرطی که توسط یک تکنسین لیزر مجاز و با تجربه و دارای مدارک رسمی انجام گیرد ، لذا در صورت مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت هم از مهارت اپراتور لیزر آن اطمینان کسب کنید. تکنسین لیزر ماهر نور لیزر را بر روی موهای زائد اعمال می کند و پالس های نور ساطع شده توسط لیزر به فولیکول مو و موی داخل آن حمله کرده و ریشه مو را از بین می برد و از رویش مجدد آن جلوگیری بعمل می آورد.

از آنجا که موها در سه فاز مختلف فعال یا آناژن ، کاتاژن یا انتقال و تلوژن یا استراحت رشد می کنند و برای آنکه لیزر بطور موثر ریشه مو را از بین ببرد ، باید موها در مرحله آناژن یا فعال از چرخه رشد مو باشد. ازین رو به همین علت است که چندین جلسه لیزر درمانی برای کسب نتایج مطلوب نیاز است تا لیزر بتواند همه موها در مرحله فعال را هدف گرفته و از بین ببرد که باید چندین جلسه ( بین 6 تا 8 ) با فاصله تقریبا 4 هفته برنامه ریزی شود.

دیگر مقالات : ده مزیت لیزر موهای زائد

چگونه لیزر موهای زائد می تواند به ما کمک کند ؟

در پاسخ به این سوال باید مزایای لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار دهیم.

۱- سرعت بالای لیزر موهای زائد

اگر به دنبال راه حل سریع برای از بین بردن موهای زائد خود هستید باید لیزر موهای زائد را انتخاب کنید چرا که سریعترین روش برای خلاص شدن از شر موهای زائد می باشد ، بطوریکه با هر شات لیزر چندین فولیکول مو با هم هدف گیری شده و از بین می روند. تنها باید چندین جلسه لیزر درمانی ماهیانه داشته باشید تا ماه ها پوستی صاف و بدون مو بدست بیاورید. همچنین جلسات لیزر موهای زائد تنها در چند دقیقه برای نواحی کوچک مانند صورت و در حدود نیم ساعت تا 40 دقیقه برای کل بدن یا فول بادی زمانی می برد.

۲- درد کمتر لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در مقایسه با سایر روشهای حذف موهای زائد درد بسیار کمتری دارد حتی از آنچه بیشتر افراد به آن فکر می کنند کمتر است که البته بستگی به آستانه درد افراد هم دارد. تنها احساس کمی ناراحتی با سوزن سوزن شدن با احساس گرما در نواحی از پوست که دارای فولیکول است که قابل تحمل می باشد و جلسات آنقدر سریع می گذرد که تحمل افراد را آسان تر می کند. قابل ذکر است که دستگاه های لیزر موهای زائد جدید دارای سیستم خنک کننده قوی برای کاهش گرمای حاصله از تبدیل نور لیزر به گرما در پوست می باشند که باعث می شود پوست خنک شده و از درد ناشی از گرمای لیزر درمانی کاسته شود.

۳- دقت بالای لیزر موهای زائد

فناور لیزر موهای زائد فوق العاده دقیق است و برای افرادی که بدنبال از بین بردن تنها چند تار مو هستند ، کاربردی است چرا که بعنوان مثال می توان از لیزر به صورت تک شات برای حتی یک تار موی زائد در نواحی مختلف صورت کمک گرفت تا نور لیزر تنها به فولیکول موی مورد نظر برخورد کند و به بقیه مناطق پوست برخورد نکند. بدین ترتیب لیزر بر روی موی زائد تکی اثربخش خواهد شد و با موهای اطراف که به احتمال زیاد کرکی یا بور هستند کاری ندارد و این قابلیت لیزر موهای زائد را به گزینه ای عالی برای حذف نواحی کوچک مو نظیر اطراف ابرو ، لب بالا ، بینی ، خط بیکینی و ... تبدیل می کند.

چگونه لیزر موهای زائد می تواند به شما کمک کند

۴- لیزر موهای زائد : قابل استفاده برای تمام بدن

لیزر موهای زائد بجز مژه ها برای تمامی قسمت های بدن و صورت قابل استفاده است ، خصوصا برای ناحیه پشت و بیکینی که دسترسی به این نواحی برای تیغ زدن سخت بوده و انجام اپیلاسیون نیز دردناک خواهد بود. همچنین مدت زمانی که برای انجام لیزر فول بادی صرف می شود بسیار کمتر از شیو و یا اپیلاسیون برای کل بدن می باشد.

5- لیزر موهای زائد : جلوگیری از رشد موهای زائد

از آنجا که شیو با تیغ ، اپیلاسیون ، موچین ، بند انداختن و سایر روشهای حذف موهای زائد می تواند باعث رشد مجدد و مضاعف موهای زائد گردد ، لذا در صورتی که مستعد رویش موهای زائد هستید ، لیزر موهای زائد گزینه بسیار مناسبی است. به دلیل اینکه با از بین بردن فولیکول مو که ریشه مو در آن قرار دارد ، دیگر نباید نگران رشد دوباره موهای زائد مزاحم و حلقه شدن آن به داخل پوست در اثر اپیلاسیون باشید.

مقالات دیگر : بهترین فصل برای شروع لیزر موهای زائد

عوامل موثر در رشد بیش از حد موهای زائد بدن چیست و چه تاثیری در نتایج لیزر موهای زائد دارد ؟

عوامل موثر در رشد بیش از حد موهای زائد بدن قبل از انجام لیزر موهای زائد بسیار مهم است و لازمست بدانید که رشد موهای شما چه علتی دارد. بعنوان برخی از عوامل رایج در رشد بیش از اندازه موهای زائد می توان به مصرف داروی خاص ، ژنتیک ، نارسایی غدد فوق کلیوی ، افزایش وزن ، اپیلاسیون ، شیو با تیغ یا موچین ، مشکلات هورمونی و ... اشاره کرد. از آنجا که عوامل مرتبط با رشد زیاد موهای زائد با سلامتی بدن مرتبط است ، به همین دلیل تعیین علت بسیار مهم است ، بدین ترتیب می توانید اطمینان پیدا کنید که قبل از شروع لیزر موهای زائد هیچ مشکلی در زمینه سلامتی ندارید.

در بسیاری مواقع ژنتیک دلیل اصلی رشد موهای زائد بوده که به آن هیرسوتیسم گفته می شود ، بنابراین هیچ دلیل قابل توجهی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. اما از آنجا که این عوامل باعث رشد بیش از حد موهای زائد می شود ، لذا بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیر منفی می گذارند و در این صورت باید در ابتدا این عوامل را رفع کنید بعنوان مثال با کاهش وزن یا دارودرمانی برای رفع اختلالات هورمونی و ... می توانید از رشد موهای بدن کم کنید و لیزر درمانی را اثربخش نمایید.

چه چیز باعث تاثیر لیزر موهای زائد می شود ؟

روش لیزر موهای زائد بهترین روش برای از بین بردن موهاست بدلیل اینکه پرتو نور متمرکز ارسال شده به پوست به فولیکول مو آسیب دائمی زده و از رشد بیشتر مو جلوگیری می کند. در عین حال لیزر موهای زائد زمانی موثر است که موها در فاز فعال از رشد مو باشند و با توجه به اینکه موها بطور همزمان رشد نمی کنند ، لذا برای دستیابی به نتایج مطلوب درمانهای متعددی با لیزر نیاز است که این درمانها بسیار سریعتر و ماندگارتر از اصلاح با تیغ و یا اپیلاسیون می باشند.  

درمان لیزر موهای زائد بنا به میزان مو و اندازه تحت درمان بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد بطوریکه لیزر تمام بدن در مدت 30 تا 40 دقیقه انجام می گیرد. در اصلاح با تیغ در واقع موها را کوتاه می کنید و یا با انجام اپیلاسیون موها را از فولیکول بیرون می کشید که منجر به رشد سریع و مجدد مو می گردد. بنابراین اگر سالها صرف اصلاح یا اپیلاسیون کرده اید ، درمان لیزر موهای زائد می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما گردد و موهای شما را برای همیشه از بین ببرد.

لیزر موهای زائد چند وقت یکبار باید انجام شود ؟

زمانبندی لیزر موهای زائد برای نواحی مختلف صورت و بدن ، متفاوت بوده و بعنوان مثال لیزر موهای زائد صورت هر 28 تا 30 روز و لیزر موهای زائد بدن هر 30 تا 45 روز برنامه ریزی می شود. البته این زمان بندی بستگی به میزان رشد موی هر فرد نیز دارد چرا که در برخی رشد مو بسیار سریع بوده و باید حتما بصورت ماهی یکبار لیزر بدن را انجام دهند و در مقابل برخی رشد موی کمتری دارند و زمان لیزر موهای زائد ایشان ممکنست دو ماه یا حتی بیشتر برنامه ریزی گردد.

شماره تماس با مشاورین متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332662196 - 01332006295 -  09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه