مزوتراپی مو

اشتراک گذاری :

از آنجا که ریزش مو خصوصا در مردان بسیار دیده می شود ، متخصصان روشهای جدیدی برای درمان ریزش مو ابداع کرده اند که یکی از این روشها مزوتراپی مو می باشد. مزوتراپی مو یکی از بهترین روشهای رفع ریزش مو و کمک به رشد موی مجدد است که در آن از کوکتل های حاوی مواد مغذی و فاکتورهای رشد و انواع ویتامین برای تزریق به پوست سر استفاده می شود و امروزه در کلینیک های زیبایی انجام می شود.

مزوتراپی مو چیست ؟

مزوتراپی مو روش درمانی تزریقی است که به منظور احیای سلولهای مو از طریق تزریق های کوچک زیر جلدی انجام می گیرد و مواد تزریق که به کوکتل معروف است حاوی انواع ویتامین ، پپتیدها ، اسید آمینه ، آنتی اکسیدان ، مواد معدنی ( شامل ید ، منگنز ، کلسیم ، مس ، آهن ، روی ، پتاسیم و سلنیوم ) ، آنزیم ها ، اسید هیالورونیک ( ماده ضروری برای افزایش ضخامت مو ) ، هورمون ، فاکتورهای رشد و ... بوده که باعث معکوس کردن انقباض فولیکول ها و کاهش ریزش مو ، تغذیه پوست سر و افزایش ضخامت و سرعت رشد مو می گردد.

مزوتراپی مو به علت تخصصی و تزریقی بودن باید توسط پزشک انجام شود تا نتیجه درستی از درمان گرفته شود. از طرفی مزوتراپی مو با کاشت مو سازگار بوده و پزشکان به انجام چندین جلسه این روش پس از کاشت مو توصیه می کنند و نیز با درمانهای دیگر نظیر تزریق پی آر پی مو یا پلاسمای غنی از پلاکت نیز هماهنگ و سازگار می باشد. این روش با تغذیه فولیکول های مو باعث درمان ریزش مو ، ضخیم و پر حجم کردن موهای نازک و کم پشت ، توقف رشد مو و رشد موهای سالم و قوی می شود.

در نتیجه مزوتراپی مو برای افرادی که موهایی حجیم ، درخشان و شاداب و با کیفیت بالا و سالم می خواهند بسیار کاربردی است. لازم به ذکر است که این روزها هوای و آب آلوده و دیگر شرایط محیطی ، استرس و تنش منجر به اختلال خواب شده که تمامی قسمتهای بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد و مو هم جزو اولین مواردی است که تحت تاثیر قرار گرفته و شروع به ریزش می کند که برای کمک به درمان ریزش مو تزریق مزوتراپی استفاده می شود.

لازم به توضیح است ماده ای فعال به نام ماینوکسیدیل یکی از داروهای موثر در رفع ریزش مو است که بسیار سمی و با عوارض جانبی زیادی بوده و در زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که روشهای دیگر نتیجه ای نداشته باشد ، ازین رو این دارو نباید در ترکیبات مزوتراپی بکار برده شود.

مقالات دیگر : مقایسه پی آر پی و مزوتراپی

فواید مزوتراپی مو چیست ؟

  1. درمان ریزش مو خصوصا در افراد مبتلا به ریزش موی آلوپسی
  2. کمک به حفظ سلامت مو
  3. تغذیه و بازسازی پوست سر
  4. تحریک رشد مو
  5. تغذیه فولیکول مو
  6. رفع شوره سر و درمان پوست سر خشک
  7. درمان سبوره پوست سر با تجزیه غدد چربی
  8. بهبود شکنندگی مو و پر پشت کردن مو

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود ؟

پزشک در ابتدا به پوست سر کرم یا اسپری بی حس کننده می زند و سپس در نقاط مشخص شروع به تزریق کوکتل مزوتراپی با سوزن بسیار ریز می کند که بسته به نوع مشکل بیمار از داروهای خاص و ویتامین ها و مواد مغذی رشد مو استفاده می شود که نوع آن توسط پزشک تعیین می گردد. همچنین تعداد جلسات مزوتراپی مو را نیز پزشک بنا به میزان مشکل فرد معین می کند. در این روش پس از طی چند جلسه ریزش مو به تدریج متوقف شده ، فولیکول های مو فعال می شود.

همچنین گردش خون و اکسیژن رسانی در پوست سر و به فولیکولها افزایش می یابد و با کاهش فعالیت غدد چربی پوست سر ، موها تمیز تر و حجیم تر بنظر می رسند. افزون بر این شوره سر کاهش می یابد و بهبود در حجم و بافت مو به همراه درخشان شدن موها بوضوح دیده می شود.

بررسی مواد موثر در مزوتراپی مو

  1. ویتامین گروه ب باعث ایجاد سوخت و ساز طبیعی در بدن شده و به رشد و بهبود بافت مو کمک می کند.
  2. مواد معدنی نظیر مس و روی از ضعف ساحتار مو پیشگیری می کند.
  3. اسیدهای آمینه به تشکیل الیاف کراتین کمک می کنند. ( اسیدهای آمینه پایه و اساس مو هستند )
  4. اسید هیالورونیک با تغذیه فولیکول ها رشد مو را سرعت می بخشد.
  5. کو آنزیم ها تراکم ، ساختار و حجم مو را بهبود می بخشند.
  6. فاکتورهای رشد باعث ایجاد جریان خون عادی در پوست سر شده و همچنین فولیکول مو را قوی می کند.

مثالهایی از انواع کوکتل های آماده مزوتراپی مو

کوکتل آلوپاتیک : حاوی مواد معدنی ، پروتئین های کلاژن و الاستین ، ویتامین ها ، گشاد کننده عروق و ... هستند که در صورت تزریق در موقعیت مناسب به سرعت مشکل مو را حل می کند.

کوکتل هیومیوپاتی : حاوی عناصر گیاهی در ترکیب یا آب است که در آن از هیچگونه ماده شیمیایی یا روغن استفاده نمی شود و با تزریق این کوکتل به پوست سر فعالیت پتانسیل بدن را بیدار کرده و به فعالیت فولیکول های مو کمک بسزایی می کند اما نتایج آن کمتر از کوکتل قبلی است. این کوکتل در افراد با نگرانی هایی زیبایی مو مناسب می باشد.

آیا مزوتراپی مو درد دارد ؟

بله. مزوتراپی مو خصوصا در نواحی پشت سر و پشت گوش دردناک است  که برای کاهش درد در زمان تزریق قبل از انجام از کرم ها یا اسپری های بی حس کننده استفاده می شود.

ممنوعیت انجام مزوتراپی مو

لازم به توضیح است که مزوتراپی مو در فولیکولهایی که هنوز زنده هستند موثر است و با ریزش مو مقابله می کند اما مشکلاتی همچون اختلالات هورمونی و یا ارثی بودن که منجر به ریزش مو می گردد ممکنست موثر نباشد. از موارد منع مصرف مزوتراپی مو می توان به بانوان باردار و شیرده ، پریود ، عفونت ، تومور ، اختلالات غدد درون ریز و حساسیت به اجزای کامپوزیت اشاره کرد.

مراقبتهای بعد از مزوتراپی مو

  1. عدم شستشوی مو پس از انجام مزوتراپی
  2. برای پیشگیری از عوارض به مدت ۴ روز از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  3. در زمان پریود از انجام مزوتراپی پرهیز کنید چرا که در این زمان بدن نسبت به درد حساس تر می باشد.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332006295 01332662196 01333662196 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه