لیزر موهای زائد پا

اشتراک گذاری :

اصلاح روزانه پا با تیغ می تواند خسته کننده باشد و یا اپیلاسیون ماهیانه هم بسیار دردناک و زمان بر است. ازین رو در صورتی که به دنبال راه حلی ساده تر ، سریعتر و دائمی تر هستید ، لیزر موهای زائد پا روشی عالی و ایمن برای حذف موهای زائد می باشد و باعث صاف شدن پوست پا با نتایج طولانی مدت می شود. در ادامه به توضیح درباره عملکرد لیزر موهای زائد پا می پردازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد پا چگونه است؟

لیزر موهای زائد پا روشی است که با ارسال نور لیزر به فولیکول های مو ، باعث آسیب و سوختگی فولیکول و از کار انداختن آنها می شود ، بدین ترتیب دیگر مویی رشد نمی کند. لیزر درمانی در عین دقت و ظرافت بدون آسیب به پوست انجام می گیرد و حتی در افراد با پوست حساس نیز قابل انجام است. لیزر موهای زائد در ابتدا به منظور هدف گیری و از بین بردن تمام فولیکول های مو دارای جلسات ماهیانه بین 6 تا 10 جلسه می باشد و پس از آن نیاز به جلسات ترمیم چند ماه دارد.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد زیربغل

و این یعنی یک نتیجه طولانی مدت و مقرون به صرفه چرا که نیاز به تکرار جلسات رفع موهای زائد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. لازم به توضیح است که لیزر موهای زائد پا بر روی پوست های روشن و موهای تیره عملکرد بهتری دارد اگرچه با پیشرفت تکنولوژی و ابداع لیزر الکس ، دایود و اندیاگ ، امکان انجام لیزر درمانی بر روی همه پوستها فراهم شده است.

عموما دستگاه های جدید لیزر موهای زائد بصورت ترکیبی و متشکل از سه طول موج الکس 755 نانومتر مناسب پوستهای روشن و خیلی روشن ، طول موج دایود 808 نانومتر برای افراد با پوست روشن تا تیره و طول موج اندیاگ 1065 نانومتر برای پوستهای تیره و خیلی تیره می باشند. بدین جهت هر فردی با هر رنگ پوست در صورت مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد معتبر با دستگاه های پیشرفته و جدید ، می تواند لیزر موهای زائد پا انجام دهد.

اگرچه قابل ذکر است که لیزر موهای زائد پا برای افراد با رنگ موهای روشن و سفید و خاکستری یا قرمز موثر نمی باشد و الکترولیز در این افراد می تواند مناسب باشد.

لیزر موهای زائد در چه مناطقی از پا انجام می شود ؟

لیزر موهای زائد در تمام مناطق پا از جمله ساق ، زانو ، مچ پا و ران و انگشتان پا قابل انجام است و زمان تقریبی برای لیزر کل پا 20 دقیقه و برای هر قسمت ران یا ساق بطور جداگانه 10 دقیقه می باشد. بدین جهت لیزر موهای زائد ساق برای افرادی که در ناحیه ران مو ندارند مناسب است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد پا چقدر است ؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد پا عموما بین 6 جلسه تا 10 جلسه طول می کشد که بصورت ماهیانه برنامه ریزی می شود چرا که نور لیزر تنها در زمانی که چرخه رشد مو در مرحله فعال یا آناژن باشد اثرگذار است و حدودا یک ماه طول می کشد تا موهای دیگری به فاز فعال برسد تا برای نور لیزر قابل شناسایی باشد. از سوی دیگر تعداد جلسات لیزر موهای پا به عوامل فردی از جمله نوع پوست ، رنگ پوست و مو ، ضخامت مو و یا مشکلات هورمونی ، هیرسوتیسم یا پرمویی ارثی و ... نیز بستگی دارد.

به همین علت تعداد جلسات ماهیانه لیزر موهای زائد پا برای رسیدن به نتایج مطلوب در افراد مختلف متفاوت است و کارشناس لیزر بر اساس رویش مو در هر فرد این جلسات را برنامه ریزی می کند. حتی در افراد با اختلالات هورمونی نظیر تخمدان پلی کیستیک یا مشکلات تیروئید می تواند تعداد جلسات ماهیانه بیشتر طول بکشد و یا اینکه به جلسات شارژ لیزر نرسند و یا در صورت تکمیل جلسات ، نیاز به جلسات ترمیم سریعتر و نزدیک به هم نسبت به افراد عادی دارند.

ازین رو بیماران هورمونی نیاز به هورمون درمانی همزمان با انجام جلسات لیزر موهای زائد دارند تا نتایج ایده آل از لیزر درمانی بگیرند.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد دست

آیا لیزر موهای زائد پا دائمی است ؟ 

لیزر موهای زائد پا نظیر بقیه نقاط بدن دارای نتایج کاهش دائمی موها می باشد بدین معنا که به مدت طولانی از رشد موها خبری نیست و پس از تکمیل جلسات لیزر تنها به جلسات چند ماهه لیزر نیازست. بعلاوه موهایی که پس از تکمیل جلسات لیزر ( به دلایل مختلف نظیر مشکلات هورمونی و آسیب جزئی فولیکول مو و... ) رشد می کند بسیار نازک ، کم حجم و کمرنگ است. در نتیجه لیزر موهای زائد پا دائمی نبوده و تنها با کاهش دائمی موهای زائد همراه است.

آیا لیزر موهای زائد پا بدون درد است ؟

عموما لیزر موهای زائد پا نسبت به نواحی حساس نظیر بیکینی کمتر دردناک است و تنها احساس کمی ناراحتی و گرما یا سوزن سوزن شدن و یا سوزش خفیف ایجاد می کند. اگرچه دستگاه های لیزر موهای زائد که با ژل کار می کنند می تواند با کاهش دمای پوست منجر به کاهش میزان درد و ناراحتی لیزر موهای زائد پا نیز گردد.

سیستم سرمایشی دستگاه لیزر موهای زائد برای چیست ؟

امروزه با پیشرفت فناوری ، دستگاه های لیزر موهای زائد دارای سیستم خنک کننده یا کولینگ قوی هستند تا با خنک کردن و کاهش دمای پوست پوست ، گرمای حاصل از نور لیزر در پوست کاهش یابد و به پوست آسیبی نرسد.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332662196 01333662196 09125396478 - 01332006295

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه