لیزر موهای زائد و اگزما

اشتراک گذاری :

اگزما چیست ؟

اگزما یک نوع بیماری پوستی شایع است که چه کودکان و چه بزرگسالان در سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند. از آنجا که درمان ثابت شده ای برای اگزما وجود ندارد لذا تنها داروهای استروئیدی و یا کرم های موضعی برای کنترل بیماری تجویز می شود. اگزما ممکنست در اثر تماس با محرک هایی از جمله مواد شیمیایی ، صابون ، ژل ، مواد شوینده و  ... بروز پیدا کند. همچنین ممکنست فردی در کودکی مبتلا به اگزما باشد و بهبود یابد و مجددا بعد از سالها اگزما در وی دوباره شعله ور شود.

علائم اگزما شامل لکه های پوستی ملتهب ، قرمزی ، خشک و خشن شدن پوست ، حتی زخم و عفونت و پوسته پوسته می باشد. به همین دلیل بسیاری از مبتلایان به اگزما نگران نا ایمن بودن لیزر موهای زائد بر روی پوست خود هستند. انجمن ملی اگزما اعلام کرده ، چیزی در حدود ده درصد از افراد در طول زندگی خود دچار اگزما می شوند که این می تواند حذف موهای زائد با تیغ ، اپیلاسیون یا لیزر درمانی را با مشکل مواجه سازد.

لیزر موهای زائد و اگزما

آیا می توان در صورت ابتلا به اگزما لیزر موهای زائد انجام داد ؟

این یک تصور اشتباه در بین عموم است که در صورت ابتلا به اگزما نتوانید لیزر موهای زائد انجام دهید تنها باید موارد خاصی را در نظر بگیرید. عموما افراد مبتلا به اگزما در همه مناطق بدن دچا اگزما نیستند و اگزما در آنها تنها در نواحی خاصی محدود می شود نظیر آرنج ، اطراف چشم ، صورت ، دست یا زانو. در این صورت اگر فردی در ناحیه تحت لیزر درمانی مبتلا به اگزما نباشد به راحتی می تواند لیزر درمانی خود را انجام دهد.

بعنوان مثال فردی که تنها در ناحیه صورت مبتلا به اگزما است ، فقط لیزر موهای زائد صورت نمی تواند انجام دهد اما لیزر موهای زائد بدن برای وی امکانپذیر است و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد. همچنین اگزما گاهی اوقات در فردی شعله ور می شود و سپس بهبود می یابد که در این حالت نیز در صورتی که فرد می خواهد در ناحیه مبتلا ، لیزر درمانی انجام دهد باید صبر کند تا اگزمای وی بطور کامل برطرف شود و سپس برای لیزر موهای زائد ناحیه مورد نظر اقدام کند.

از سوی دیگر در صورت مصرف دارو و یا کرم موضعی برای رفع اگزما نیز باید مصرف این داروها را قبل از لیزر درمانی ترک نماید چرا که ممکنست بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیر بگذارد.

آیا در صورت ابتلا به اگزما انجام لیزر موهای زائد بی خطر است ؟

در ناحیه تحت درمان خیر. نظر به اینکه در ناحیه تحت لیزر درمانی در صورتی که فرد مبتلا به اگزما باشد ، پوست وی دچار پوسته شدن ، خشکی ، خارش و قرمزی و ... می باشد و در نتیجه انجام لیزر موهای زائد بر روی چنین پوستی خطرناک است و باعث بیشتر شدن علائم اگزما و مشکلات پوستی می شود. اما در مقابل اگر اگزما در ناحیه تحت لیزر درمانی نباشد ، به راحتی می توان جلسات لیزر درمانی را پشت سر گذاشت.

مقالات دیگر: آیا لیزر موهای زائد پوست را تیره می کند؟

آیا ابتلا به اگزما بر درمان لیزر موهای زائد تاثیر دارد ؟

داشتن اگزما در ناحیه تحت لیزر درمانی در بین جلسات لیزر موهای زائد ، باعث می شود که جلسات لیزر متوقف شود چرا که در صورت انجام لیزر درمانی در ناحیه مبتلا به اگزما ، پوست تحریک شده و دردناک می شود و ممکنست به پوست آسیب دائمی برسد. بدین ترتیب فرد باید تا بهبود کامل پوست و رفع اگزما منتظر بماند و این به معنای افزایش تعداد جلسات لیزر موهای زائد می باشد به دلیل اینکه جلسات لیزر درمانی بین 4 تا 6 هفته برنامه ریزی می شود و در صورت مشاهده اگزما در ناحیه لیزر درمانی باید فاصله بین جلسات به منظور رفع اگزما بیشتر شود اما در صورتی که افزایش فاصله جلسات لیزر به حدی رسید که موهای زیادی در ناحیه تحت درمان رشد کرد ، در نتیجه جلسات لیزر موهای زائد بیشتری مورد نیاز است و دوره کلی لیزر درمانی طولانی تر می شود.

لیزر موهای زائد در رشت

آیا مصرف داروی اگزما در لیزر موهای زائد تاثیرگذار است ؟

بله. به این دلیل که داروهای اگزما از دسته داروهای حساس به نور می باشد و در نتیجه با لیزر درمانی که خود از نور لیزر استفاده می شود تداخل دارد و نباید همزمان انجام شود. بعنوان مثال کرم های استروئیدی برای رفع اگزما باید قبل از جلسات لیزر موهای زائد قطع شوند و باید مدت زمان مشخصی بگذرد تا اثرات این داروها از بدن خارج شود ، در نتیجه باز هم جلسات لیزر درمانی طولانی خواهد شد.

مقالات دیگر : مقایسه لیزر موهای زائد با اپیلاسیون

آیا لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به اگزما بهتر از تیغ یا اپیلاسیون است؟

بله. با توجه به اینکه اگزما در افراد مبتلا ، در اثر مواردی همچون ، غذا ، آب و هوا ، آلرژن ها ، صابون ، مواد شوینده و محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی تشدید پیدا کند چرا که همگی بعنوان محرک های رایج می باشند ، لذا اصلاح با تیغ و اپیلاسیون نیز در دسته محرک های پوستی قرار گرفته و می توانند با تحریک کردن پوست به تشدید اگزما کمک کنند. در نتیجه لیزر موهای زائد بهترین روش برای رفع موهای زائد در افراد مبتلا به اگزما می باشد البته با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد ( در صورت ابتلا به اگزما در ناحیه تحت لیزر درمانی باید صبر کنید تا اگزما فروکش کند و سپس لیزر موهای زائد را ادامه دهید ).

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید با شماره 01332662196 01332006295 01333662196- 09125396478 کلینیک زیبایی آلما در رشت تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

 https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه