پاکسازی پوست چیست ؟ همه چیز درباره پاکسازی پوست

اشتراک گذاری :

پاکسازی پوست درمان غیرتهاجمی و مراقبتی پوست به منظور پاکسازی ، لایه برداری ، آبرسانی ، تغذیه رسانی و دیگر فرایندهای درمانی برای نیازهای پوست هر فرد به جهت رفع انواع مشکلات پوستی نظیر خشکی پوست ، چربی بیش از حد ، درمان آکنه و ... می باشد که نوع حرفه ای آن توسط متخصص زیبایی انجام می شود.

پاکسازی پوست چیست ؟

پاکسازی پوست راهکاری عالی برای مراقبت از پوست و شارژ مجدد آن و پاک شدن از شر هر گونه آلودگی و باکتری می باشد. پاکسازی پوست عموما یک تجربه آرامش بخش است به شرط اینکه توسط یک متخصص زیبایی مجاز آموزش دیده و دارای مدارک رسمی در کلینیک زیبایی و زیر نظر پزشک انجام گیرد. متخصص زیبایی در پاکسازی پوست بر روی لایه سطحی پوست یا اپیدرم کار می کند.

پاکسازی پوست چیست ؟

در پاکسازی پوست مراحلی همچون لایه برداری پوست با میکرودرم ابریژن ، نوردرمانی با لامپ LED و لایه برداری شیمیایی سبک ، هیدرودرم ، بخور ، ماساژ صورت و ... بسته به نوع پوست انجام می گیرد. بدین جهت تنها با یک متخصص زیبایی با تجربه و کاربلد است که پوست شما ایمن و بدون آسیب به نتایجی مطلوب می رسد.

آماندا کانان متخصص زیبایی درباره پاکسازی پوست می گوید : انجام پاکسازی پوست و داشتن یک روتین پوست روزانه فواید بسیاری برای پوست دارد. بدین جهت پاکسازی پوست باعث می شود تا نگرانی های پوست خود را برطرف کنید و سلامت کلی پوست خود را بهبود بخشید و حتی باعث آرامش بخشی هم می گردد. آماندا ادامه می دهد که پاکسازی پوست همچون نوشیدنی بزرگ آب برای پوست صورت شماست که پس از یک درمان پاکسازی پوست ، پوست شما هیدراته ، درخشان ، شاداب و سالم بنظر می رسد.

پاکسازی پوست چگونه انجام می شود ؟

پاکسازی پوست سلسله فرایندی به هم پیوسته از خدمات مراقبت از پوست است که با پاک کردن پوست از آلودگی ها شروع شده و در مرحله بعد لایه برداری از پوست با روش تعیین شده توسط متخصص زیبایی بنا به نوع پوست و نوع مشکلات پوست انجام می گیرد. هدف از لایه برداری پوست پاک کردن باکتری ها ، ناخالصی ها و سلولهای مرده از روی پوست می باشد.

مقالات دیگر : روش انجام پاکسازی پوست

مراحل پاکسازی پوست

1- پاک کردن پوست : در زمان پاکسازی پوست متخصص از محصولات ملایم برای پاک کردن پوست شما استفاده می کند که این کار را با زدن ضربه های ملایم به پوست شما انجام می دهد که این ضربه های آرام مانند یک ماساژ آرامش بخش عمل می کند.

2- لایه برداری پوست : پس از پاک کردن آلودگی ها و آرایش از روی پوست ، متخصص زیبایی لایه برداری پوست را شروع می کند که روشهای مختلفی از جمله اسکراب ملایم ، روشهای فیزیکی مانند میکرودرم ابریژن و هیدرودرم از آن جمله است و یا روشهای شیمیایی که از اسیدهای AHA , BHA استفاده می شود. به هر روی هدف از لایه برداری پوست ، حذف سلولهای مرده پوست ، ناخالصی های ، چربی ها و باکتری ها از روی پوست خصوصا منافذ پوستی می باشد تا پوست برای مرحله بعد آماده شود.

پاکسازی پوست چیست؟

3- تخلیه : پس از انجام لایه برداری برای پوست چرب معمولا از بخور استفاده می شود تا منافذ پوست باز شده و پوست برای تخلیه جوش و دیگر ناخالصی ها که چالش برانگیزترین بخش پاکسازی پوست است ، آماده شود. اما نگران نباشید ، یک متخصص زیبایی ماهر کار خود را بخوبی بلد است ، بطوریکه بیشتر افراد در طول این مرحله به خواب می روند. در این مرحله کارشناس زیبایی تمامی ناخالصی هایی که در لایه سطحی پوست قرار دارد نظیر آکنه و جوش سرسیاه را با یک وسیله دستی به نام میله پیلینگ خارج می سازد.

4- ماساژ صورت : ماساژ صورت پس از اتمام تخلیه جوش ها بسیار آرامش بخش است و پوست را آماده مرحله تغذیه رسانی می کند.

5- تغذیه رسانی : در این مرحله تغذیه رسانی بسته به نوع پوست و مشکلاتی که دارد ، انجام می گیرد. لذا برای تغذیه رسانی از ماسک های مختلف نظیر ماسک آبرسان به منظور درمان پوستهای خشک و کم آب ، ماسک کنترل چربی در پوستهای چرب ، ماسک کنترل آکنه برای درمان آکنه در پوست های چرب ، ماسک های روشن کننده برای رفع لکه های تیره و بطور کل درمان تیرگی پوست ، ماسک جوانساز به منظور بهبود چین و چروک پوست و ... استفاده می شود.

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد ؟

اگر تا به حال پاکسازی پوست انجام داده باشید ، باید احساس شگفت انگیز جوانی و آرامش بخشی بعد از آن را حس کرده باشید. البته علاوه بر این خواص دارای فواید دیگری است که در ادامه آمده است:

1- از بین بردن سلولهای مرده پوست

جالب است بدانید که خیلی ها فکر می کنند لایه سطحی پوست ما زنده است اما این تصور کاملا غلط است و لایه بالایی پوست ما از 10 تا 30 لایه از سلولهای مرده تشکیل شده است. این سلولهای مرده شفافیت را از پوست گرفته و به پوست رنگ کدری می دهد ، ازین رو لایه برداری پوست به منظور حذف سلولهای مرده بسیار مهم است و بدین ترتیب سلولهای جدید پوستی هم نمایان شود و پوست سالم و درخشان می شود. بنابراین بهترین راه رسیدن به پوستی شفاف و زیبا لایه برداری صورت می باشد.

از سوی دیگر لایه برداری پوست کمک می کند تا سرم ها ، ماسک ها و انواع مواد تغذیه رسان بخوبی در داخل پوست نفوذ کند و عملکرد بهتری داشته باشد ، ازین رو پوست روشن تر و نرم تر می گردد. از دیگر فواید لایه برداری پوست کاهش ظاهر چین و چروک بر روی پوست است که می توانید بدین منظور پاکسازی پوست ماهیانه داشته باشید تا لایه برداری حرفه ای توسط متخصص زیبایی برای شما انجام گیرد.

مقالات دیگر : روشهای لایه برداری پوست

پاکسازی پوست چیست؟

۲- بهبود گردش خون

از دیگر فواید پاکسازی پوست ، افزایش گردش خون است که باعث خونرسانی و اکسیژن رسانی بهتر و تازه تر به سطح پوست می گردد. بدین ترتیب پوست تنفس بیشتری پیدا کرده و با بهبود گردش خون ، مواد مغذی بیشتری به پوست می رسد و بعلاوه سم زدایی پوست هم صورت می گیرد. ازین روست که با انجام یک پاکسازی پوست تخصصی ، پوست شاداب و درخشان خواهد شد.

۳- کاهش چین و چروک

از دیگر فواید پاکسازی پوست کاهش چین و چروک و خطوط ریز که پس از پاک سازی ، لایه برداری و آبرسانی به پوست رخ می دهد چرا که باعث حجیم شدن پوست و صاف کردن خطوط و چروکی که در اثر کم آبی و پیری بوجود آمده ، می گردد. افزون بر این ماساژ صورت هم باعث افزایش گردش خون و به تبع آن افزایش سرعت گردش سلولی می شود تا روند پیری کاهش پیدا کند. بنابراین انجام پاکسازی پوست ماهیانه ، با تحریک تولید پروتئین های کلاژن و الاستین ، باعث تقویت ماهیچه های صورت و رنگ پوست شده و خطوط و چین و چروک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با توجه به اینکه از سن 25 سالگی پوست کلاژن کمتری تولید می کند ، لذا بهتر است که درمانهای پاکسازی پوست خود را از این سن به منظور حفظ سلامت پوست خود آغاز کنید تا در سنین بالاتر پوستی شاداب تر و جوانتر از هم سن و سالان خود داشته باشید.

۴- رفع لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست

در صورتی که لکه های تیره ناشی از نور آفتاب دارید و یا رنگ پوستتان ناهموار شده ، انجام منظم و ماهیانه پاکسازی پوست می تواند اثربخش باشد. چرا که با لایه برداری و استفاده از انواع ماسک ها و سرم های سرشار از آنتی اکسیدان ، پوست کدر شما روشن شده و با رفع سلولهای مرده ، بازسازی سلولی افزایش می یابد تا شاهد ظهور سلولهای پوستی جدید و سالم بر روی پوست خود باشید.

لازم به توضیح است که لایه بردارهای خانگی بطور کامل و بدرستی سلولهای مرده پوست را از بین نبرده و بیشتر به بافت پوست آسیب می زنند که بدین جهت شما می توانید برنامه روتین مراقبت از پوست روزانه در کنار پاکسازی پوست ماهیانه تخصصی در کلینیک زیبایی داشته باشید تا متخصص زیبایی بدون ایجاد عوارض برای شما پاکسازی پوست حرفه ای انجام دهد و در داشتن پوستی زیبا و شفاف و سالم به شما کمک کند.

۵- سم زدایی پوست

پاکسازی پوست راهکاری عالی برای سم زدایی پوست و پیشگیری از ایجاد جوش می باشد. بنابراین در صورتی که پوستی چرب و مستعد جوش زدن دارین ، حتما پاکسازی پوست انجام دهید چرا که باعث رفع مشکلات پوستی شده و با پاکسازی عمیق برای پوست های چرب ، منافذ آنها از هر نوع آلودگی و باکتری ، چربی و ناخالصی پاک می شود تا جوش های سرسیاه و سرسفید راهی برای بروز نداشته باشند.

بدین منظور کارشناس زیبایی ممکنست از لایه بردار شیمیایی برای درمان آکنه استفاده کند و در کنار آن یک برنامه روتین پاکسازی در جهت تقویت سلولهای سالم پوست ارائه دهد.

پاکسازی پوست جوش زیر پوستی

از آنجا که پاکسازی پوست جوش زیر پوستی نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد ، بنابراین پاکسازی پوست خود را در کلینیک زیبایی معتبر و توسط کارشناس زیبایی ماهر و زیر نظر پزشک انجام دهید چرا که افرادی که دارای جوش های التهابی شدید هستند ممکنست با درد و  قرمزی و بدتر شدن این جوش ها مواجه شوند.

برای انجام پاکسازی پوست جوش زیرپوستی در ابتدا پاک کننده مناسب پوست چرب و جوش دار استفاده می شود. در مرحله بعد باید لایه برداری فیزیکی با استفاده از اسکراب و یا با لایه بردار شیمیایی نظیر AHA انجام گیرد. تخلیه جوش های زیر پوستی در مرحله بعد قرار دارد که در صورتی که توسط فرد ناوارد انجام شود می تواند باعث بدتر شدن وضعیت جوش فرد شود. یکی از بهترین روشهای کاهش آکنه استفاده از نور درمانی با لامپ LED می باشد. همچنین استفاده از ماسک ضد جوش و آکنه که دارای مواد ضد جوش همچون اسید سالیسیلیک ، اسید گلیکولیک و یا عصاره درخت چای هستند در پاکسازی پوست جوش زیر پوستی بسیار موثر است.

پاکسازی پوست لک دار

در صورتی که لک صورت دارید یکی از بهترین راه های درمان لک صورت پاکسازی پوست می باشد که در کلینیک های زیبایی توسط بهترین متخصصین زیبایی و زیر نظر پزشک بصورت عمقی انجام می شود تا لک های صورت از بین برود و یا کمرنگ شود. یکی از بهترین روشهای کلینیکی در پاکسازی پوست استفاده از لایه بردار شیمیایی نظیر اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک است که سلولهای مرده پوست را از روی پوست برداشته و با برداشتن لایه سطحی پوست اجازه می دهد تا سلولهای جدید پوستی ظهور یابد. بنابراین لایه بردارهای شیمیایی بطرز قابل توجهی این لکه های پوستی را کاهش می دهد.

همچنین از دیگر روشهای رفع لک صورت در پاکسازی پوست ، لایه برداری با میکرودرم ابریژن است که در آن از کریستالهای ریز به منظور لایه برداری پوست استفاده می شود که به تحریک تولید کلاژن و از بین رفتن لکه های پوستی کمک می کند. از دیگر روشهای کلینیکی رفع لک صورت ، میکرونیدلینگ است که دارای دستگاهی با سوزن های بسیار ریز است که به منظور تحریک تولید کلاژن در پوست بکار می رود و یکی از بهترین روشهای رفع لک صورت بعد از انجام پاکسازی پوست می باشد که در ماه های سرد سال انجام می گیرد.

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما با شماره های 01332662196 - 01332006295 - 09125396478 تماس بگیرید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه