پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

اشتراک گذاری :

اگرچه تاتو و خالکوبی روشی خوبی برای خودنمایی و ابراز وجود در میان جوانان است اما همانطور که سلیقه افراد تغییر می کند ، انتخاب ها در نوع تاتو هم تغییر می کند و یا ممکنست دیگر تاتو مطابق میل فرد نباشد و به طور کل به فکر ریمو تاتو بیفتد. بدین جهت روشهای مختلفی برای پاک کردن تاتو و خالکوبی ابداع شده که یکی از این روشها استفاده از لیزر کیوسوئیچ است.

تاتو

تاتو یا خالکوبی یک نوع هنر دائمی بدن است که از طریق سوراخ کردن پوست با سوزن و تزریق جوهر تاتو به لایه عمیق پوست انجام می شود. در گذشته تاتو به صورت دستی با سوزن توسط هنرمند حرفه ای انجام می شد اگرچه امروزه در برخی نقاط جهان کماکان از روش دستی استفاده می شود. اما امروزه تاتو با استفاده از دستگاه های خالکوبی انجام شده و این دستگاه با رسوب جوهر در پوست ، سوزن ها را در پوست بالا و پایین می برد. تفاوت بین تاتو و خالکوبی در بکارگیری تنها یک رنگ و استفاده از چندین رنگ در تاتو می باشد.

آشنایی با لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ دستگاهی برای پاک کردن تاتو است که پالس های پر انرژی را در کسری از ثانیه به پوست ارسال کرده و باعث تجزیه جوهر تاتو و پاک کردن آن می شود که در این زمینه یک استاندارد طلایی در پاک کردن تاتو و خالکوبی محسوب می شود. لازم به ذکر است که لیزر کیوسوئیچ بر خلاف لیزرهای سنتی ، با کاهش زمان پالس لیزر ، آسیب رساندن به بافت اطراف را به کمترین میزان می رساند در نتیجه متخصصان استفاده از لیزر کیوسوئیچ را در پاک کردن تاتو بسیار ایمن می دانند.

البته لیزر کیوسوئیچ مزایای دیگری هم دارد و در حذف رنگدانه های پوستی و ضایعات عروقی ، لیزر لیپوساکشن ، درمان قارچ ناخن و جوانسازی پوست ( درمان چین و چروک و رفع اسکار آکنه ) هم موثر است.

اطلاعات بیشتر : لیزر کیوسوئیچ در رشت

پاک کردن تاتو به لیزر کیوسوئیچ چگونه است ؟

لیزر کیوسوئیچ با ارسال پالس پر انرژی لیزر به سوی رنگدانه جوهر در زیر پوست ، باعث تجزیه کردن رنگدانه های تاتو به قطعات کوچک می شود و سیستم لنفاوی بدن جوهر تجزیه شده را از بدن خارج می کند. نحوه کار بدین صورت است که زمانی که لیزر کیوسوئیچ با یک تاتو برخورد می کند ، نور لیزر توسط جوهر خالکوبی جذب شده و یک موج شوک صوتی عکس ایجاد می کند و گرما را از خالکوبی آزاد می کند بدین صورت که تاتو به ذرات کوچکتر جوهر تجزیه می شود.

تجزیه و جداسازی ذرات جوهر به نام اثر مکانیکی معکوس نامیده می شود. در این زمان ماکروفاژها یا همان سلولهای ایمنی شروع بکار می کنند و ذرات ریز جوهر را بخود جذب کرده و سپس از طریق سیستم لنفاوی جمع آوری شده و از بدن خارج می شود. بدین جهت باید سیستم ایمنی بدن فرد سالم باشد تا پاک کردن تاتو بخوبی انجام شود. لذا در صورت بیمار بودن ، مصرف الکل ، مواد مخدر یا سیگار و سیستم ایمنی ضعیف بدن فر ، روند محو شدن تاتو با لیزر کیوسوئیچ زمان بیشتری طول می کشد. در نتیجه می توان گفت که سرعت پاک شدن تاتو همواره به نوع لیزر بستگی نداشته و به بدن و سلامت آن نیز بستگی دارد.

مزایای پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

  1. هدف گیری دقیق : لیزر کیوسوئیچ بدون تاثیر بر روی پوست رنگ های مختلف جوهر تاتو را هدف گیری کرده و حتی امکان حذف چند رنگ با هم را میسر می کند.
  2. کاهش زمان لیزر درمانی : لیزر کیوسوئیچ ، پالس های لیزر را در زمان کمتری به سمت جوهر تاتو روانه می کند و در نتیجه زمان کل لیزر درمانی کاهش می یابد.
  3. کاهش عوارض جانبی : با توجه به مدت زمان کوتاه پالس های لیزر کیوسوئیچ ، امکان ایجاد عوارض جانبی از جمله ایجاد اسکار یا جای زخم بسیار پایین می آید. افزون بر این مراجعه کنندگان در زمان انجام لیزر درمانی با لیزر کیوسوئیچ و یا پس از آن در مقابل لیزرهای سنتی ، احساس درد و ناراحتی کمتری دارند.
  4. موثر بر روی انواع جوهرهای سرسخت : از آنجا که حذف تاتو به رنگ سبز با روشهای لیزر سنتی می تواند سخت و چالش بر انگیز باشد ، اما در مقابل با لیزر کیوسوئیچ که دارای قابلیت تنظیم بر روی انواع رنگدانه های سرسخت است می توان تاتوهای رنگ سبز را به راحتی حذف کرد.
  5. تعداد جلسات : لیزر کیوسوئیچ در مقابل لیزرهای سنتی نیاز به تعداد جلسات کمتری برای پاک کردن تاتو می باشد.
  6. حداقل دوره نقاهت : با لیزر کیوسوئیچ دوره نقاهت بسیار کوتاه بوده و فعالیت های روزانه با کمترین زمان استراحت می تواند از سر گرفته شود.
  7. ایمن : لیزر کیوسوئیچ برای انواع پوستها حتی با لیزر اندیاگ کیوسوئیچ پوستهای تیره نیز می توانند تاتوی خود را پاک کنند و برای انواع پوست بی خطر می باشد.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد دست

چه نوع تاتوهایی با لیزر کیوسوئیچ از بین می روند ؟

خالکوبی تک رنگ با جوهر آبی یا مشکی جزو خالکوبی آماتور بوده و عمق چندانی در پوست ندارد. همچنین میزان تراکم آن کم است و پاک کردن آن آسانتر می باشد. اما تاتو های حرفه ای ، جوهر متراکم دارند و تا میزان 2-3 میلی متر در لایه درم یا میانی پوست می رود لذا پاک کردن این تاتو ها سخت تر بوده و نیاز به جلسات بیشتری با لیزر کیوسوئیچ می باشد.

چند جلسه لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو نیاز است ؟

اگرچه مراجعه کنندگان پس از اولین جلسه پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ شاهد کاهش قابل توجه میزان جوهر در زیر پوست خواهند بود اما با این حال به منظور پاک کردن کامل تاتو نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی است که بستگی به رنگ جوهر و میزان عمق نفوذ آن در پوست دارد. ازین رو تعداد جلسات لیزر کیوسوئیچ ممکنست بین 6 تا 12 جلسه برنامه ریزی شود و فواصل بین آنها 6 هفته می باشد ، گرچه در برخی افراد نیاز به جلسات بیشتری برای حذف کامل تاتو باشد.

لازم به ذکر است که متخصصان توصیه می کنند که پس از پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ ، مقدار زیادی آب بنوشید تا به سیستم لنفاوی در دفع و تخلیه جوهر و سموم از بدن کمک کند.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد پا

مراقبتهای بعد از پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

  1. پوست ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید.
  2. ژل آلوئه ورا یا کرم ضد عفونی کننده تا سه روز بر روی پوست ناحیه تاتو بمالید.
  3. از کمپرس سرد برای کاهش ناراحتی و درد و التهاب کمک بگیرید.
  4. در  زمان حمام کردن ناحیه تحت درمان را تمیز نکنید.
  5. کرم ضد آفتاب با SPF30 بر روی موضع درمان بمالید.
  6. پس از انجام لیزر درمانی ناحیه تحت درمان به لمس کردن حساس می شود. ازین رو نیاز است تا بلافاصله بعد از درمان مراقبتها شروع شود.
  7. در صورت تاول زدن نباید تاول را از روی پوست ناحیه درمان جدا کنید.
  8. مصرف فراوان آب برای کمک به تخلیه سریعتر جوهر تجزیه شده از سیستم لنفاوی

برای پاک کردن تاتو در رشت کلینیک کنید.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه با شماره تماس : 01332006295 01333662196 01332662196 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه