بهبود خط خنده با تزریق ژل

اشتراک گذاری :

اگرچه شنیده ایم خنده بهترین دارو برای هر دردی حتی از نوع بی درمان آن می باشد ، اما خندیدن و لبخند باعث ایجاد چین و چروک و خطوطی معروف به خطوط خنده می گردد. این خطوط پوست در زمان جوانی و انعطاف پذیری به چشم نمی آیند ، در صورتیکه با افزایش سن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست ، تبدیل به خطوط و چروک عمیق می شوند. نام علمی خط خنده نازولبیال می باشد و در زمان خندیدن ، کنار لبان شما پدیدار می شود و از کناره های بینی به سمت اطراف دهان امتداد دارد و این خطوط در حالت طبیعی روی صورت همه ظاهر می شود ، اما زمانیکه عمق آنها زیاد شود تبدیل به مشکل می گردد.

برای به تصویر کشیدن خط خنده می توانید جلوی آینه رفته و یک لبخند به خودتان بزنید ، آنگاه یک جفت پرانتز را در دور دهان خود می بینید. اگرچه خط خنده می تواند نشان دهنده خوش خلق بودن و خنده رویی فرد باشد ،  اما خطوط عمیق خنده روی اعتماد به نفس تاثیری منفی می گذارد ، چنانچه خندیدن از ته دل را از فرد می گیرد تا به تبسمی بی روح بسنده کند. از دلایل دیگر تشکیل خط خنده می توان به بالا رفتن سن اشاره کرد که البته می توان برای رفع آن از یکی از خدمات جوانسازی پوست با نام تزریق ژل یا فیلر استفاده نمود. 

تزریق ژل خط خنده

خط خنده چگونه شکل می گیرد ؟

پوست اندامی پیچیده و زنده است که از قسمتهای مختلف همچون پروتئین های کلاژن ، الاستین ، اسید هیالورونیک ، سرامیدها ، لیپیدها و ... تشکیل شده است. همچنین پوست تحت تاثیر عضلات و استخوان زیرین خود می باشد. حال چه زمانی چین و چروک شکل می گیرد ؟ می توان گفت یکی از دلایل ایجاد چروک پوست افزایش سن است که در اثر آن ، تولید پروتئین های کلاژن و الاستین پوست و بسیاری دیگر از اجزای ساختار پوست کاهش می یابد. همچنین چربی پوست نیز کاهش یافته که در نهایت منجر به کاهش حجم پوست ، نازک شدن آن و ایجاد افتادگی پوست می گردد. و این زمانی است که چین های بینی برجسته شده و خود را نشان می دهد.

این خطوط و چروک پوستی با حرکات ارادی یا غیرارادی و استفاده مداوم از ماهیچه orbicularis oris در هنگام صحبت کردن بیشتر شده و در اثر افزایش سن ، پوست محافظ این عضله کشیده شده ، در نتیجه پوست شل شده و چین و چروک رخ می دهد. به دلیل اینکه اطراف دهان ، نازکترین پوست صورت را داراست ، مستعد این چروک می باشد.

دلایل ایجاد خط خنده :

- کاهش کلاژن سازی پوست : با افزایش سن تولید بسیاری از پروتئین های بدن نظیر کلاژن کاهش می یابد و با کاهش تولید این پروتئین مفید در پوست ، چین و چروک و خطوط در چهره ایجاد می شود و از آنجا که یکی از خطوط ، خط خنده می باشد که از ابتدای نوزادی در صورت با  ما همراه است ، کاهش کلاژن سازی در پوست به عمیق تر شدن خط خنده می انجامد که البته می توان با رعایت روتین مراقبت از پوست نظیر استفاده مداوم از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب به افزایش کلاژن سازی در پوست کمک بسزایی کرد.

- کاهش چربی : با شستن بیش از دو یا سه بار پوست صورت در روز و استفاده از صابون یا پاکسازی پوست به صورت لایه برداری و اسکراب روزانه بدون توجه به نیاز پوست باعث کاهش چربی پوست و در نتیجه خشکی آن و عمیق تر شدن خط خنده خواهید شد. در نتیجه همیشه با کارشناس زیبایی درباره این روتین مراقبت از پوست مشاوره داشته باشید تا بتوانید به پوست خود کمک کنید. برای مثال استفاده از صابون معمولی را کنار گذاشته و شوینده مناسب پوست خود را جایگزین کنید و یا اینکه استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

-  نور خورشید : یکی از مهم ترین دلایل ایجاد چین و چروک پوست و پیری زودرس است. قابل توجه است که ماندن زیر نور آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب ، بدون کلاه و دستکش و عینک آفتابی ، تاثیر بسیار بدی روی پوست صورت و دستها خواهد گذاشت و جدا از بحث آفتاب سوختگی  ، در درازمدت باعث لکه های پوستی و چین و چروک و خطوط پوستی نظیر افزایش عمق خط خنده خواهد شد.

خط خنده چیست

- کاهش وزن : کاهش وزن ناگهانی که می تواند پس از یک رژیم کم کربوهیدرات ، کم پروتئین و یا سایر رژیم های کاهش وزن سریع رخ دهد ، تاثیرات منفی چون شل شدن پوست را با خود به همراه داشته باشد. چرا که با کاهش وزن سریع ، لایه های چربی در بافت زیر پوست از بین رفته ، اما پوست زمان کافی برای کشش و انطباق خود با بافت زیرین خود ندارد ، لذا چروک و خطوط پوستی نظیر خط خنده ایجاد می گردد.

- کم شدن آب بدن : با توجه به اینکه سلامت بدن ما در گرو نوشیدن آب فراوان بوده ، پوست هم به عنوان بزرگترین عضو بدن از این قاعده مستثنی نبوده و عوارض ناشی از نرسیدن آب کافی به بدن بر روی پوست هم تاثیرات بدی خواهد گذاشت و پوست را با مشکلاتی نظیر خشکی و دهیدراته شدن ، پوسته پوسته شدن ، از بین رفتن شادابی و لطافت و ن‍رمی پوست و در نهایت ایجاد چین و چروک روی پوست صورت همچون خط خنده می باشد.

- استفاده از دخانیات : نظیر سیگار بسیار در تشکیل خط خنده تاثیر گذار خواهد بود. بدین لحاظ مصرف سیگار یا در معرض دود سیگار دیگران بودن مانند اعضای خانواده ، باعث پیری زودرس و تشکیل خطوط و چروک پوست نظیر خط خنده می گردد. به دلیل اینکه ماده ای در سیگار به نام نیکوتین موجود است که با باریک کردن رگ های خونی و اختلال در جریان خون در رگها ، باعث می گردد که اکسیژن کمتری به بافت پوست وارد شده و پوست از نظر تغذیه دچار مشکل گردد. همچنین با تاثیر گذاشتن روی تولید پروتئین کلاژن و الاستین ، بازسازی پوست بسیار کم می شود. و این دلیلی است که سیگاری ها از هم سن و سالان خود پیرتر نشان داده می شوند.

- خنده زیاد : نمی توان گفت این عادت خوب خنده و لبخند را کنار بگذارید ، چرا که زندگی بدون لبخند غیرممکن است. از آنجا که گذشت چندین سال استفاده مکرر از عضلات صورت باعث می شود که خطوط و چروک خنده در دور لب ایجاد شود که البته غیرقابل کنترل خواهد بود ، لذا تنها روتین مراقبت از پوست می تواند در کاهش این خطوط کمک کند.

تزریق ژل خط خنده در رشت

درمان طبیعی خط خنده :

خط خنده که از بدو تولد به همراه نوزاد وجود دارد ، امری اجتناب ناپذیر بوده و بخشی از صورت محسوب می شود. لذا تنها کاری که باید انجام داد این است که از بیشتر و عمیق تر شدن خط خنده جلوگیری بعمل آورد. ازین رو راه های جلوگیری از خط خنده در ادامه آمده است.

1- محافظت از پوست در برابر نور خورشید :

استفاده از کرم ضد آفتاب ، کلاه ، دستکش و عینک آفتابی برای مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب ، می تواند عامل مهمی باشد تا از پیری زودرس ناشی از آسیب اشعه UV خورشید جلوگیری بعمل آورد. از آنجا که نور خورشید باعث آسیب به سلولهای پوستی و تجزیه پروتئین های کلاژن و الاستین می شود ، به سرعت پوست را به پیری و چروک می رساند. خصوصاً برای جلوگیری از چروک زودرس پوست دور چشم که بسیار حساس می باشد ، می توان از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کرد. بعلاوه استفاده از عینک آفتابی با پوشاندن پوست دور چشم ، کمک مهمی در محافظت از پوست دورچشم دارد.

2- مراقبت از پوست :

لایه برداری و پاکسازی پوست را می توانید به صورت روتین مراقبت از پوست به طور مرتب و ماهیانه بعنوان اقدامی پیشگیرانه در جهت تقویت پوست ، بهبود گردش سلولی ، کمک به ساخت کلاژن و محافظت از پوست بکار گرفت. بدین لحاظ برای پاکسازی پوست از مواد لایه بردار شامل رتینوئیدها ، اسیدهای آلفاهیدروکسی ، نیاسینامید ، پپتیدهای ضد پیری و فاکتورهای رشد استفاده می شود. بدین منظور رتینوئیدها با از بین بردن سلولهای مرده پوست ، افزایش گردش خون و تحریک فیبروبلاست ها در ساخت کلاژن موثر می باشند.

همچنین از گزینه های آبرسانی برای مراقبت از پوست ، اسیدهیالورونیک می باشد که به جذب آب در پوست کمک کرده و قابلیت کشسانی پوست را بالا می برد. از طرف دیگر محصولات حاوی اسیدهیالورونیک در حجیم کردن پوست مناسب می باشد. مکمل های حاوی آنتی اکسیدان به همراه ویتامین C , E در خنثی کردن رادیکال های آزاد عامل پیری مناسب بوده تا پروتئین کلاژن را تجزیه نکنند.

بهبود خط خنده با تزریق ژل

درمان خط خنده با تزریق ژل :

تزریق ژل در ناحیه خط خنده تاثیر مثبتی بر جوانسازی پوست و رفع خستگی پوست صورت داشته و در صورتی که ژل خط خنده با دقت و ظرافت انتخاب شود ، تاثیر بسزایی در لیفت قسمت میانی صورت خواهد داشت. بدین جهت نوع ، غلظت و حجم ژل بر اساس تعداد و شکل خط خنده توسط پزشک انتخاب شده و برای هر مشتری متفاوت است. لازم به ذکر است که درمان خط خنده متناسب با سن و وضعیت آناتومیک و ساختار صورت بسیار مهم بوده و این همان زیبایی خاصی است که تغییر صورت فقط باید برای جوانسازی پوست بصورت ظاهر طبیعی باشد و فرم اصلی صورت تغییر نکند. ازین رو بیشتر افراد نمی خواهند چهره اصلیشان تغییر کند ، بلکه تنها می خواهند 5 تا 10 سال جوان تر و شاداب تر بنظر برسند.

بدین ترتیب یکی از پرطرفدارترین روش برای کاهش چین و چروک همان تزریق ژل می باشد که انواع مختلفی دارند. یکی از انواع ژل ، اسید هیالورونیک بوده که سازگاری با پوست داشته و بعد از تزریق سبب افزایش تولید کلاژن گشته و با قابلیت جذب بالای آب ، به محل تزریق استحکام می بخشد. لازم به توضیح است که هیالورونیک اسید (هیالورونان) به صورت ترکیب چسبنده و شفاف به صورت پروتئین بوده و در بدن به طور طبیعی یافت می گردد و نیز این پروتئین قابلیت برگشت پذیری زیادی داشته و با فعل و انفعالات طبیعی بدن در طی گذشت چندین ماه ساخته شده و در پوشش و آرایش چهره بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد.

همچنین بالاترین غلظت اسید هیالورونیک ، در مایعات بدن نظیر چشم ، مفاصل ، پوست و بافت های پیوندی می باشد. اما هیالورونیک اسید به عنوان دارو از تاج جوجه خروس به دست می آید و یا اینکه توسط باکتری ها در آزمایشگاه ها تولید می گردد.

تزریق ژل لب در رشت

روش انجام تزریق ژل :

تزریق ژل در رشت توسط پزشک متخصص یا عمومی دارای مجوز رسمی و آموزش دیده انجام می گیرد و در ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر بصورت موضعی با سوزن های بسیار باریک بی حس کرده و سپس ژل را به دوطرف صورت و روی خط خنده تزریق می کند. لازم به ذکر است که پزشک باید بسیار متبحر و با تجربه باشد تا بتواند به میزان مساوی ژل را تزریق کد تا توازن در دو طرف چهره برقرار باشد. این روش درمانی سرپایی انجام شده ، بدون طول درمان ، بدون دوره نقاهت می باشد و نیاز به هیچ گونه استراحت ندارد.

البته تزریق ژل نظیر تزریق بوتاکس نیاز به جلسه ترمیم دارد که برای تزریق ژل هم حدوداً دوهفته پس از انجام ، باید به پزشک مراجعه شود و در صورتی که نیاز به تمدید تزریق ژل در برخی نواحی باشد ، پزشک دوباره اقدام به تزریق خواهد کرد ، که هزینه بسیار کمتری نسبت به تزریق ژل اولیه خواهد داشت.

ماندگاری تزریق ژل خط خنده:

با توجه به اینکه عضلات نواحی خط خنده و خطوط دور دهان به دلیل صحبت کردن ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، لذا نسبت به قسمتهای دیگر صورت همچون زیر چشم دارای ماندگاری کمتری است. به عنوان مثال ژل زیر چشم حدود 18 ماه ماندگاری دارد ، در صورتی که ژل لب و ژل خط خنده در حدود 4 تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت که البته شرایط دیگری همچون نوع پوست و نحوه نگهداری ، واکنش بدن نسبت به ژل و تفاوت در برند ژل و ... در ماندگاری نتایج تاثیرگذار خواهد بود و پس از آن تمدید تزریق ژل توصیه می گردد.

تزریق ژل در رشت

روش های موثر برای ماندگاری تزریق ژل:

  • محافظت در برابر نور آفتاب: که بدین منظور کرم ضد آفتاب و تمدید دو ساعته را فراموش نکنید و حتی الامکان در صورت عدم ضرورت به زیر نور مستقیم خورشید نرفته و در صورت نیاز از کلاه لبه دار استفاده کنید تا نور آفتاب به آن نرسد.
  • مراقبت از پوست : با استفاده از کرم های مرطوب کننده و نوشیدن آب فراوان می توانید از پوست خود محافظت کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود ، چرا که پوست خشک عاملی برای ایجاد چروک و خطوط می باشد و عمر ژل تزریق شده را کاهش می دهد.
  • استفاده از مواد غذایی مناسب: رژیم غذایی درست و اصولی همیشه و در همه حال باید مد نظر قرار گرفته شود ، چه از نظر سلامتی و چه از نظر زیبایی که این امر در ماندگاری تزریق ژل هم اثرگذار خواهد بود. بدین ترتیب خوردن غذاهای کنسروی و مواد غذایی فرآوری شده و مصرف قند را کاهش دهید و بجای آن از میوه ، سبزیجات ، فیبر و غذاهای تازه استفاده کنید.
  • کاهش استرس: افزایش میزان هورمون کورتیزول یا همان استرس روند پیر شدن و چین و چروک را سرعت می بخشد و ماندگاری تزریق ژل را کاهش می دهند. بدین منظور می توانید از مدیتیشن ، یوگا و پناه بردن به طبیعت بهره ببرید که این امور نقش مهمی در کاهش استرس دارند.
  • ورزش را فراموش نکنید: جالب است بدانید که افرادی که ورزش نمی کنند در مقایسه با افراد ورزشکار اثرات کوتاه مدتی در تزیق ژل دارند.

تزریق ژل خط خنده

عوارض تزریق ژل:

از آنجا که تزریق ژل می تواند همراه با عوارض جزئی پوست نظیر تورم ، کبودی و قرمزی باشد که البته در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت ، لذا انتخاب پزشک متخصص و همچنین بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، یکی از راه های جلوگیری از عوارض تزریق فیلر می باشد. در صورتی که در شهر رشت زندگی می کنید و در جستجوی یک کلینیک زیبایی مجهز و پیشرفته با بهترین تکنولوژی های نوین و پزشکان مجرب هستید ، پیشنهاد ما کلینیک زیبایی آلما در رشت می باشد که علاوه بر تزریق ژل و بوتاکس ، خدمات زیبایی دیگری نظیر هایفوتراپی ، آنزیم تراپی پوست ، پاکسازی پوست ، آر اف تراپی ، میکرونیدلینیگ ، لیزر موهای زائد و ... ارائه می دهد.

ممنوعیت تزریق ژل:

افراد با خصوصیات زیر نمی توانند از تزریق ژل برای جوانسازی و داشتن پوست صورت صاف ، جوان و جذاب استفاده کنند:

  • افراد با عفونت فعال پوستی نظیر تبخال
  • افراد با سیستم انعقادی ضعیف یا افراد با سابقه مصرف داروهای ضد انعقادی نظیر آسپرین
  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد با سیستم ایمنی ضعیف

تزریق ژل خط خنده

اقدامات قبل از تزریق ژل:

  • عدم استفاده از داروهای ضد انعقاد خون نظیر آسپرین و همچنین ضد التهاب مانند ایبوپروفن ، آلوئه ورا و همچنین سایر داروهای افزایش دهنده خطرخونریزی
  • در صورت استفاده از قرص های رقیق کننده ، بدون مشورت با پزشک آن را قطع نکنید.
  • عدم مصرف مشروبات الکلی از 72 ساعت قبل

اقدامات بعد از تزریق ژل:

  • اجتناب از حمام آفتاب، سونا، دوش آب گرم ، برنزه کردن
  • خودداری از انجام ورزش سنگین
  • عدم مصرف مشروبات الکلی
  • استفاده از استامینوفن برای کاهش درد (عدم مصرف ایبوپروفن و سایر داروهای رقیق کننده)
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم
  • اجتناب از ماساژ ، تحریک و فشار ناحیه تزریق

* نکته : در ساعات اولیه تزریق ژل ( به دلیل قابلیت قالب سازی ) نباید به سطح تزریق شده فشار بیاورید یا بیش از اندازه ماساژ دهید. نظر به اینکه شستن ملایم صورت مجاز است ، اما در دو روز اول توصیه پزشکان بر این است که از فشار طولانی مدت نظیر خوابیدن روی سطح تزریق شده صورت و یا هر نوع کاری که تغییری در سطح آن ایجاد کند، خودداری کنید تا اینکه درمان کامل شود و بهترین نتیجه را از تزریق ژل خط خنده داشته باشید.

تزریق ژل خط خنده

سوالات

آیا تزریق ژل خط خنده درد دارد ؟

از آنجا که قبل از تزریق ناحیه خط خنده با مالیدن کرم لیدوکائین در کلینیک زیبایی بی حس می شود ، لذا تزریق کاملا راحت و بدون درد انجام می پذیرد.

آیا بوتاکس در بهبود خط خنده موثر است ؟

بوتاکس نیز یک درمان تزریقی برای درمان خط خنده است ، اما عملکرد آن با ژل متفاوت است. با توجه به اینکه بوتاکس از سم بوتولینوم تولید شده ، باعث محدود کردن حرکات در نواحی مورد نظر شده و بطور موقت عضلات ناحیه تزریق را که عامل ایجاد چین و چروک هستند ، قلج می کند ، در نتیجه ماهیچه های مورد نظر قادر به حرکت نمی باشند. بدین صورت تزریق بوتاکس با تزریق به خط خنده هم باعث فلج شدن چین و چروک و خطوط خنده شده و تا 4 ماه ماندگاری خواهد داشت و پس از آن نیاز به تزریق دوباره بوتاکس است که البته برخی از افراد اثرات طولانی تری را از بوتاکس تجربه می کنند ، حتی تا یکسال.

چه نوع ژل برای بهبود خط خنده مناسب است ؟

عموما ژل اسید هیالورونیک مناسب ترین گزینه در بهبود خط خنده به منظور رفع خطوط عمیق و آزار دهنده است چرا که اسیدهیالورونیک سابقه ایمن بودن طولانی مدت ، قابل جذب توسط پوست و موقتی بودن همراه با اثربخشی بالا می باشد. بدین ترتیب می توانید با تزریق ژل اسید هیالورونیک بدون نیاز به جراحی و بیهوشی و دوران نقاهت خاص تا چندین ماه از خط خنده عمیق خود خلاص شوید و پوست خود را جوان کنید. اما با توجه به موقتی بودن این روش ، برای حفظ نتایج باید مجددا تزریق ژل خط خنده تکرار شود.

آیا تزریق مزوژل پروفایلو در بهبود خط خنده موثر است ؟

عموما مزوژل پروفایلو به منظور لیفت صورت و جوانسازی پوست کاربرد دارد و لذا در رفع خطوط شدید یا متوسط خنده آن چنان که باید تاثیر گذار نیست. اما با این حال در رفع خط خنده خفیف موثر می باشد. حتی مزوژل پروفایلو می تواند بعنوان درمان تکمیلی در کنار بوتاکس و ژل برای بهبود خطوط لبخند متوسط تا شدید مورد استفاده قرار گیرد.

تزریق ژل خط خنده در رشت

چه میزان ژل برای بهبود خط خنده نیاز است ؟

با توجه به میزان و عمق خط خنده و چین های بینی ، مقدار ژل توسط پزشک مشخص می شود که عموما یک یا دو سرنگ ژل برای رفع خط خنده کافیست.

روشهای بهبود خط خنده چیست ؟

  • تزریق ژل
  • رتینوئيدها
  • لیفت صورت
  • هایفوتراپی
  • مرطوب کننده
  • لایه برداری پوست با لیزر

آیا کرم برای بهبود خط خنده وجود دارد ؟

بله بدین منظور به دنبال محصولات مراقبت از پوستی باشید که حاوی ترکیبات رتینول یا ویتامین سی باشند تا با تحریک تولید کلاژن ، چین و چروک و خط خنده در طول زمان کاهش یابد و البته به طور کامل درمان نمی شود.

آیا هایفوتراپی در بهبود خط خنده موثر است ؟

هایفوتراپی روشی درمانی – زیبایی غیر تهاجمی به منظور سفت کردن پوست و لیفت صورت و در نتیجه جوانسازی پوست است که در این روش از امواج فراصوت یا اولتراسوند استفاده می شود. با ارسال امواج فراصوت به لایه های عمقی پوست در ناحیه خط خنده و ایجاد گرما در این لایه از پوست ، کلاژن سازی در پوست افزایش یافته و پوست این ناحیه سفت و محکم شده و اثرات خط خنده کاهش می یابد که البته مدت زمان آشکار شدن نتایج هایفوتراپی خط خنده به دلیل تولید کلاژن به مدت دو تا سه ماه طول می کشد اما ماندگاری طولانی مدت تا یکسال دارد.

سخن آخر

بسیاری از ما وقتی از درمان خط خنده صحبت می شود ، فکر می کنیم باید حتما تزریق ژل اسید هیالورونیک مستقیما به خط خنده صورت گیرد که این موضوع برای افراد بسیار جوان و یا کسانی که بافت پوست خوبی دارند ، صدق می کند ، اما در اکثر افراد ، افت قوام بافت گونه علت اصلی ایجاد خط خنده می شود که بدین منظور پر کردن خط خنده به تنهایی و بدون در نظر گرفتن اصلاح گونه فایده چندانی نخواهد داشت و باعث پف و افتادگی قسمت پایین صورت و ایجاد ظاهرغیر طبیعی صورت می شود.

در واقع استخوان گونه و خط اشک به عنوان یک پایه یا تکیه گاه برای خط خنده می باشد ، لذا تعجب نکنید که پزشک زیبایی برای پر کردن تزریق ژل برای خط اشک یا استخوان گونه را به عنوان اولین گام یا درمان تکمیلی خط خنده پیشنهاد دهد. بنابراین برای داشتن چهره ای زیبا ، شاداب و جوان و طبیعی باید به اولویت های مورد نیاز صورت خود توجه کنید و از علم پزشکی زیبایی بهره مند شوید.

شماره تماس های 01332662196 - 01332006295 - واتس آپ 09125396478 جهت مشاوره رایگان متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه