فواید ماساژ صورت

اشتراک گذاری :

اساسی ترین بخش در زیبایی چهره ، پوست صورت بوده و از دوران باستان به آن اهمیت خاصی می دادند و امروزه که مهم ترین فکر و دغدغه افراد به خصوص بانوان ، زیبایی صورت و چهره است، ماساژ صورت یکی از روش های زیبایی و شادابی پوست صورت می باشد که می تواند از ساده ترین موارد در روتین روزانه مراقبت از پوست باشد که بسیار مهم و تاثیر گذار بوده و بسیاری از افراد با پوست درخشان و جوان و حتی افراد مشهور هالیوود از فواید ماساژ صورت بهره می برند.

انواع ماساژ صورت

لذا با اضافه کردن روشهای درست و اصولی ماساژ صورت به روتین روزانه مراقبت از پوست ، علاوه بر فواید درخشندگی ، پوست را سفت تر و صاف تر کرده و چروک را از بین می برد. به گفته سونیا داکار متخصص زیبایی ، ماساژ پوست صورت با بهبود گردش خون ، باعث اکسیژن رسانی بهتر به سلولهای پوست شده و جذب محصولات پوستی را افزایش می دهد و در از بین بردن خطوط اخم و استرس و نیز سردرد کمک بسزایی دارد.

ماساژ صورت چیست

ماساژ صورت با کمک به سلامت پوست و آرام کردن عضلات صورت نقش مهمی در کاهش سرعت پیری و دسترسی به پوست زیبا و جوان داشته و به عنوان یک درمان زیبایی غربی بوده که توسط متخصص حرفه ای ماساژ در بهترین کلینیک زیبایی در رشت یا حتی در خانه توسط خود شخص نیز می تواند انجام پذیرد. بدین لحاظ ماساژ به شما احساس و ظاهر بهتری می دهد و شامل تحریک کردن نقاط فشار روی صورت گردن و شانه می باشد که می توان از روغن و لوسیون در هنگام ماساژ بهره برد. همچنین می توان از یک غلتک در هنگام ماساژ استفاده کرد. از آن گذشته از ماساژ به صورت درمانی برای رفع استرس، سندرم پیش از قاعدگی، سردرد میگرنی و احتقان سینوس نیز استفاده می شود.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

هدف از ماساژ صورت ، بیدار کردن صورت ، بهبود سلامت پوست صورت ، تخلیه تنش ها و مایعات اضافی از صورت برای پیشگیری از پیری زودرس و یا کند کردن روند پیری می باشد. ازین رو متخصصان توصیه می کنند که صورت خود را حداقل سه بار در هفته به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید که درین بین رایج ترین تکنیک ماساژ صورت استفاده از دست ها برای انجام حرکاتی همچون نوازش عمیق ، ضربه زدن ، ورز دادن و نیشگون گرفتن در مناطقی از صورت است که مستعد ایجاد چین و چروک و یا پف می باشد.

همچنین از راه های دیگر برای ماساژ صورت استفاده از غلتک کریستالی مانند رز کوارتز و یشم است که غلتک رز کوارتز به دلیل احساس آرامش و خنکی نسبت به یشم شناخته شده و به درمان التهاب و پف کردگی پوست ، کاهش ظاهر حلقه های تیره دور چشم ، از بین بردن چین و چروک ، تحریک تولید کلاژن و تقویت پوست کمک بسزایی می کند. از سوی دیگر ترکیب معدنی و منحصر به فرد غلتک رز کوارتز شامل منیزیم ، سدیم ، آهن و اکسیژن فراوان به منظور تحریک افزایش گردش خون و اکسیژن در پوست موثر است و باعث کاهش پف زیر چشم می گردد.

آرامش ماندگار و واقعی با ماساژ صورت:

ماساژ صورت برای آرامش مزایای بسیار زیادی دارد ، لذا بسیاری از افراد از ماساژ برای افزایش زیبایی و آرامش بخشی آن استفاده می کنند و شاید عجیب به نظر برسد اما این آرامش به درون شما نیز راه می یابد و با انجام ماساژ صورت ، مورفین که عامل اصلی احساس آرامش در بدن است به میزان زیاد تولید و آزاد می شود. به همین دلیل است که افراد زیادی دوست دارند که زمان انجام ماساژ صورت آنها بیشتر باشد تا مدت زمان بیشتری احساس آرامش داشته باشند.

فواید ماساژ صورت

فواید ماساژ صورت:

  • نرم شدن پوست صورت : ماساژ صورت باعث حفظ رطوبت و آب رسانی به پوست شده و همچنین با حذف سموم پوست باعث نرم و لطیف شدن پوست می گردد.
  • تقویت عضلات صورت و کاهش استرس: از آنجا که اکثر ما تنش زیادی در چهره خود داریم نظیر احساس استرس یا خستگی و یا تمرکز و ... که ناچار می شویم تا پیشانی و ناحیه چشم خود را منقبض کنیم که این به مرور منجر به چین و چروک در پوست می شود. اما انجام ماساژ صورت روزانه چند دقیقه راه حل مناسبی برای ایجاد آرامش و رفع تنش ها و استرس ها بوده تا پوست را پرانرژی کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری بعمل آورد.
  • تقویت گردش خون : ماساژ سریع صورت موجی خون و اکسیژن را به پوست می فرستد و این افزایش خون ، پف زیر چشم را از بین برده ، رنگ پوست را یکدست می کند و در سم زدایی پوست موثر است. همچنین ارسال اکسیژن بیشتر به پوست به افزایش تولید کلاژن و رشد سلولی کمک می کند تا شاهد پوستی صاف و درخشان باشیم.
  • کاهش علائم پیری زودرس : چنانچه گفته شد ماساژ صورت باعث بهبود جریان خون و افزایش تولید پروتئین کلاژن می شود ، لذا ساختار پوست بازسازی شده ، سلولهای جدید و تازه جایگزین سلولهای قبلی می شوند و در نتیجه جوانسازی پوست شکل می گیرد.
  • سم زدایی پوست و کاهش آکنه : نظر به اینکه عوامل محیطی و شلوغی های روزمره زندگی باعث تجمع سموم در زیر پوست می شوند ، لذا منجر به خطوط ریز ، پف کردگی و جوش در صورت می گردند که بدین منظور ماساژ صورت ، با افزایش جریان خون به تخلیه غدد لنفاوی کمک می کند تا مواد سمی و زائد از پوست دفع شود و پوست چه از داخل و از بیرون شاداب و تمیز نگه داشته شود. همچنین ماساژ به تمیز شدن منافذ پوست کمک کرده و بدین ترتیب باعث کاهش اسکار جای آکنه می گردد.
  • بهبود جذب محصولات مراقبت از پوست : ماساژ صورت با انگشتان به سمت بالا بصورت حرکات لیفت روشی عالی برای کمک به جذب محصولات مراقبت از پوست نظیر مرطوب کننده یا سرم پوست می باشد.  
  • کاهش درد: ماساژ صورت باعث آرام کردن و شل کردن ماهیچه های دردناک و سفت می گردد به طوریکه می توانید هر شب به منظور رهایی از تنش ماهیچه های صورت ماساژ انجام دهید.
  • درخشان و شفاف کردن پوست صورت: ماساژ صورت به مانند پاکسازی پوست با افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی خوب باعث درخشان شدن و شفافیت پوست و در نتیجه کمک به حفظ سلامت پوست می شود.

نتایج تحقیقات درباره ماساژ صورت

طی مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد ، اثر غلتک ماساژ بر روی پوست گونه سمت راست 12 نفر در طی 5 هفته مورد بررسی قرار گرفت و در پایان 5 هفته ، محققان شاهد گشاد شدن عروق در گونه سمت راست بودند که این امر نشان دهنده اینست که ماساژ ممکنست به بهبود گردش خون کمک کند. همچنین از نظر تئوری ، ماساژ صورت به انتقال مواد مغذی سالم به پوست ، بهبود چاق شدن پوست و یا بهبودی پوست کمک کند، لذا برای تایید این امر ، تحقیقات بیشتری ضروری است.

مطالعه دیگری در سال 2021 نشان داد که ماساژ صورت به لیفت گونه کمک می کند. در این مطالعه که با استفاده از تصویربرداری گونه ها با سی تی اسکن بعد از انجام ماساژ انجام شد ، محققان به این نتیجه رسیدند که ماساژ در بهبود تحرک صورت کمک کرده و بطور بالقوه پوست را جوانتر می کند. همچنین مطالعه دیگری در سال 2022 با استفاده از روش سی تی اسکن بر روی 5 نفر انجام شد ، ماساژ صورت در طی 2 هفته باعث بهبود و ظاهر بافت پوست و همچنین نرم و لطیف شدن پوست شد.

ماساژ صورت در کلینیک زیبایی در رشت

ابزار ماساژ صورت

به منظور ماساژ ، تنها ابزار مهم می تواند دست فرد و یک لوسیون و روغن برای کاهش اصطکاک روی پوست باشد. البته انتخاب روغن بهتر است ماتناسب با پوست فرد باشد که به عنوان مثال روغن های غیر کومدوژنیک جوجوبا برای افراد مستعد آکنه مناسب بوده تا احتمال بسته شدن منافذ کمتر باشد. همچنین غلطک صورت از ابزار و تجهیزات دیگری است که برای ماساژ صورت مورد استفاده است که فشار آرام و یکنواخت به پوست وارد کرده و در اندازه های مختلف و جنس موادی ظیر فلز ، چوب ، شیشه و کریستال می باشند.

از طرف دیگر برخی ماساژورها شامل ماساژورگرم ، سرد و ویبره می باشد و ماساژورهای گرم به تسکین درد و احساس آرامش در فرد با گرم کردن کمک می کند. هچنین ماساژورهای سرد حاوی مایعی است که ابزار را سرد نگه می دارد و یا اینکه باید در یخچال نگهداری شوند که علاوه بر احساس طراوت و شادابی ، به طور موقت باعث سفت شدن پوست هم می گردد. در نهایت ماساژورهای ویبره هم نیز حالت لرزشی دارند که بنا به ادعای سازندگان این نوع ماساژ شدت بیشتری دارد که البته هنوز مطالعه ای روی آن انجام نشده است.

تاثیرات انواع ماساژ صورت :

  • ماساژ لرزشی: این نوع ماساژ در بازسازی بافت های نرم و شل کردن و راحتی ماهیچه ها کمک به سزایی می کند و این تکنیک به صورت حرکات ظریف و ملایم با دست و یا انگشت می باشد که از ارتعاشات برای تحریک بافت های نرم ، تحریک اعصاب ، کم کردن تنش های عصبی ، عصلانی ، رفع سفتی عضلات ، بهبود گردش خون و کاهش استرس استفاده می گردد. در نتیجه ارتعاشات با سرعت کم نیز در آرامش بخشی فرد موثر می باشد.
  • بادکش: روش قدیمی است که در آن با استفاده از فنجان های خاص که از قبل گرم شده است ، عمل ساکشن انجام می شود که باعث افزایش جریان خون ، احساس آرامش ، کاهش درد و شل کردن ماهیچه ‌ها می شود.
  • سنگ سرد و گرم: سنگ درمانی یک نوع ماساژ درمانی پیشرفته است که از سنگهای بازالت آتشفشانی گرم و سنگ های مرمر سرد استفاده می شود و با قرار دادن سنگ اعم از سرد یا گرم روی بدن جهت شل کردن عضلات و ماهیچه های سفت و کاهش درد مناسب می باشد. از فواید دیگر سنگ درمانی می توان به آرامش بخشی ، جوان سازی پوست ، افزایش نیرو ، متعادل کردن ، درمان بیماری های خاص ، تحریک کنندگی ، التیام بخش ، سم زدایی ، بهبود رنگ و بافت پوست ، بازسازی سلولی و بهبود عملکرد عضلات و مفاصل اشاره داشت و سنگهای داغ هم مزایایی چون آرامش عمیق ، مثبت اندیشی ، ایجاد تعادل دارد.
  • ماساژ ضربه ای: روش ضربه زنی آرام جهت آرام سازی ماهیچه های تحت فشار و تقویت سیستم عصبی استفاده می شود و این روش بهترین راه برای حفظ سلامت افرادی است که سبک زندگی فعالی دارند و برای نیاز به تعادل در کار و زندگی به این درمان روی می آورند.
  • مشت و مال: روشی معمولی برای بازکردن ماهیچه های سفت و افزایش انعطاف و کاهش درد که بسیار هم موثر و مفید می باشد.

ماساژ صورت

اثرات ماساژ با شیر بر روی پوست:

بر اساس تحقیقات انجام شده ، شیر حاوی پروتئین، کلسیم ، ویتامینB12   ( در نقش پیشگیری از عوارض پوست همانند خشکی و اگزما ) و اسید لاکتیک ( برای نرم کنندگی پوست و مورد استفاده در بیشتر کرم ها و لوسیون‌ها ) می باشد و با ماسک خانگی شیر در طول هفته یک تا دوبار ، از پیری زودرس جلوگیری بعمل آورید. همچنین می توانید با شستشوی صورت با شیر بوسیله آنزیم های موجود در شیر ، ناخالصیها را از بین ببرید که از طرف دیگر جهت آب رسانی و رطوبت دهی به پوست هم موثر می باشد. از فواید دیگر شیر می توان به از بین بردن تیرگی پوست ، جلوگیری از پیر شدن پوست و دارای خاصیت تمیزکنندگی پوست اشاره کرد.

ماساژ صورت و گردن

ماساژ صورت با روغن:

برای تسهیل حرکت دست در روی پوست صورت در ماساژ با دست می توانید از روغن یا لوسیون استفاده کنید. بدین ترتیب روغن های ماساژ که گیاهی هستند ، دارای ویتامین های مختلف نیز می باشند و البته روغن ماساژ باید به گونه ای باشد که مناسب پوست صورت بوده و بدون عطر ، بدون حساسیت و کم چرب باشد.  ازین رو روغن ماساژ تجربه یک ماساژ آرامبخش را بسیار خاص تر هدیه می دهد و بعنوان مثال روغن مناسب برای پوست های معمولی ، روغن گل یاس و بابونه و برای پوست های چرب ، روغن رزماری، نارگیل و بادام استفاده می شود.

روش انجام ماساژ صورت:

ماساژ صورت عموماً با حرکات دایره ای به سمت بالا انجام می پذیرد و از قسمت های میانی صورت شروع شده تا اطراف صورت و گردن ادامه می یابد و حرکات ماساژ باید آهسته و نقطه به نقطه و بدون فشار و کشش باشد. به گفته دیانا موریسون ، متخصص زیبایی ، ماساژ با تحریک سریع بافتهای پوست به صورت نیروی زیادی داده و سلامت پوست را ارتقا می دهد که در نهایت امر با یک چهره درخشان روبه رو می شویم. بدین منظور کارشناسان زیبایی توصیه می کنند ، هر بار که از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنید ، ماساژ را فراموش نکنید. برای ماساژ دادن ، روش زیر را می توانید در زمان تمیز کردن پوست ، استفاده از سرم و مرطوب کننده بکار ببرید که هم ساده است و هم رایگان.

ابتدا محصول مراقبتی را روی پوست خود استفاده کنید. سپس با انگشتان خود از روی پل بینی شروع کنید و انگشتان را به سمت زیر چشم و در ادامه به سمت بیرون بکشید و دوباره انگشتان را روی استخوان گونه به سمت بیرون بکشید و این حرکت را در زیر استخوان گونه تکرار کنید. به پیشانی بروید ، از مرکز پیشانی به بیرون و به صورت حرکات رو به بالا از ابروها تا خط مو ماساژ دهید. در این حالت انگشت شست را برای ضربات عمودی و بقیه انگشتان را برای ضربه زدن افقی نزدیک به هم استفاده کنید. حال انگشتان را به سمت چانه برده ، از کناره های هر انگشت اشاره از لب پایین به سمت خط فک حرکت کنید و از مرکز چانه به سمت بیرون گوش. پس از انجام این حرکت ، با دو انگشت از مرکز چانه به سمت بیرون و گوش حرکت کنید در حالیکه یک انگشت بالای خط فک باشد و دیگری پایین تر از آن.

قسمتهای گردن و دکلته را فراموش نکنید. ضربات سبک و سریع از گردن تا خط فک و به صورت حرکات کوچک دایره ای با نوک انگشتان از مرکز دکلته به سمت بیرون ،  برای لیفت پوست و از بین بردن چروک ناشی از خوابیدن به پهلوها مناسب می باشد. این مطلب را به ذهن بسپارید که برای انجام ماساژ با استفاده انگشتان خود از مرکز صورت به سمت بیرون حرکت کرده و فشار وارد شده به پوست را به حداقل برسانید که هم برای تشویق تخلیه لنفاوی و هم جوانسازی پوست کافی و بسنده است.

ماساژ صورت در رشت

ماساژ صورت در رشت:

کلینیک های زیبایی بسیاری در سطح شهر رشت برای انجام ماساژ تخصصی صورت وجود دارد و کلینیک زیبایی آلما در رشت نیز بعنوان بهترین کلینیک زیبایی رشت ، برای ارائه خدمت ماساژ صورت در کنار سایر خدمات زیبایی و جوانسازی پوست و لیزر موهای زائد می باشد تا آرامشی ماندگار را برایتان به ارمغان بیاورد.

ماساژ سر:

ماساژ سر نیز همچون ماساژ صورت آرامبخش بوده ، سبب دور شدن انرژی های منفی عامل بیماری شده و از آن گذشته باعث سم زدایی بدن هم می شود. همچنین از خواص دیگر ماساژ سر می توان به بهبود حافظه، کاهش بی خوابی و بیقراری، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون و همچنین کم کردن استرس و نوسانات هورمونی اشاره کرد و نیز با بهتر کردن جریان خون در رشد مو نیز موثر و مفید می باشد.

راهنمای مراقبت از پوست صورت

برای مراقبت از پوست صورت مهم نیست چه نوع پوستی دارید ، تنها مراقبت روزانه و رعایت روتین پوست می تواند در حفظ سلامتی کلی پوست صورت شما و برطرف کردن مشکلات پوستی از جمله آکنه ، اسکار آکنه و لکه های تیره و ... تاثیر گذار باشد. از آنجا که نوع پوست در نحوه انتخاب درست محصولات مراقبت از پوست بسیار مهم است و استفاده از محصولات نامناسب می تواند پوست شما را بدتر کند. اما آیا نوع پوست خود را می شناسید؟ برای شناخت نوع پوست خود به صفحه انواع پوست صورت مراجعه نمایید.

مراقبت از پوست صورت دارای ۴ مرحله اصلی می باشد که باید در دو بار در شبانه روز یعنی صبح ها بعد از بیدار شدن و شبها قبل از خوابیدن انجام دهید :

پاکسازی : بدین منظور باید پاک کننده یا شوینده مختص پوست خود را تهیه کنید تا پس از شستشو پوست شما را سفت و خشک نکند. توجه داشته باشید که برای احساس تمیزی بیشتر از شستشوی بیشتر صورت خودداری کنید چرا که باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست شما خواهد شد و این مصادف است با آغاز انواع مشکلات پوستی.

سرم : از سرم های مختلف و مغذی از جمله ویتامین سی یا فاکتور رشد یا پپتیدها می توانید کمک بگیرید و پس از شستشوی صورت با پاک کننده از این سرم ها استفاده کنید.

مرطوب کننده : گرچه افراد با پوست چرب خیلی با مصرف مرطوب کننده موافق نیستند اما شایسته است بدانید که مرطوب کننده مخصوص پوست چرب در بازار موجود است که دارای ترکیباتی سبک ، ژلی و غیر کومدوژن می باشد و این افراد باید از مرطوب کننده استفاده کنند تا آب پوستشان خشک نشود و منافذ پوستشان مسدود نگردد. همچنین پوستهای خشک باید از مرطوب کننده بر پایه کرم استفاده کنند.

کلینیک زیبایی در رشت

ضد آفتاب در صبح ، رتینول در شب : پس از اتمام مراحل روتین پوست صورت در صبح ، در نهایت نوبت به ضد آفتاب می رسد که در این میان باید ضد آفتاب با SPF30 انتخاب نمایید و 15 دقیقه قبل از رفتن به فضای باز بر روی پوست صورت خود بمالید چرا که مدتی زمان می برد تا ترکیبات ضد آفتاب فعال شود. افزون بر این افراد با پوست تیره تر باید ضد آفتاب با SPF بالاتر تهیه کنند چرا که پوستشان ( به علت مشکلتر بودن رفع رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون ) به محافظت بیشتری نیاز دارد. در شب ضد آفتاب از روتین پوست صورت حذف می شود و رتینول و رتینوئید جای آن را می گیرد.

کلام آخر،

هنگامیکه با فردی که پوستی درخشان دارد ، مواجه می شویم ، ناخودآگاه از وی درباره محصولات مراقبت از پوست وی سوال می پرسیم که یک جواب ساده در پاسخ به سوال ما ، می تواند ماساژ صورت باشد که علاوه بر پوستی شاداب ، آرامش را به ارمغان  می آورد. چنانچه دوست دارید از دست چین و چروک رها شوید، ماساژ صورت کمک موثری در پیشبرد این هدف به شما دارد و در نهایت پوستی جوان و شفاف را به شما هدیه می دهد. به علاوه سبب برطرف شدن خستگی چشم، تقویت ماهیچه های صورت و رفع سردرد و میگرن می شود.

کلینیک زیبایی آلما در رشت ، با ارائه ماساژ تخصصی صورت و همچنین انواع خدمات مربوط به امور زیبایی شما بانوان عزیز زیباپسند نظیر لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، مزوتراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، میکرونیدلینگ ، تزریق بوتاکس ، آراف تراپی ، تزریق ژل و ... می باشد. زیبایی شما آرزوی ماست.

متخصصین ما جهت مشاوره رایگان با شماره های 01332662196 - 01332006295 - 09125396478 همواره درخدمت شما می باشند.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه