روشهای نوین جوانسازی پوست

اشتراک گذاری :

پوست صورت در چهره به عنوان یکی از عناصر مهم جوانی می باشد ، بدین معنا که آغاز پیدایش چین و چروک در پوست صورت به منزله از دست دادن جوانی تلقی می شود. بدین منظور انسان از بدو خلقت به دنبال داشتن ظاهری زیبا و جوان بوده ، کما اینکه در مصر باستان علائم استفاده از روش های آرایشی در سنگ نوشته ها مشهود است. با اینکه هنوز راهی برای جلوگیری از پیری کشف نشده، اما روش های نوین جوانسازی پوست باعث زیبایی و جوان تر شدن شما می شود که از این راهکارها به جراحی لیفت صورت ، لیزرهای جوانسازی پوست ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ ، آر اف تراپی و ... می توان اشاره داشت.

روشهای جوانسازی پوست

اگر به صورت یک نوزاد دقت کرده باشید ، از ابتدای تولد، پوست نوزاد بسیار شاداب می باشد ، چرا که پروتئین کلاژن (collagen) در پوست کودکان حدود 75 درصد می باشد و این میزان با افزایش سن کاهش می یابد. همچنین بغیر از بالا رفتن سن عواملی نظیر سیگار کشیدن ، ورزش نکردن ، رژیم های سنگین ، آلودگی هوا ، تغذیه نامناسب ، اشعه های مضر نور خورشید و... باعث تخریب عناصر کلاژن و الاستین در پوست شده و بدین ترتیب پوست نازک و بافت آن ضعیف می شود.

لازم به توضیح است که پوست از سه لایه اپیدرم ( روی پوست ) ، درم ( لایه میانی پوست) و هیپودرم ( زیر پوست ) تشکیل می شود که اپیدرم سطح روی پوست ، درم لایه میانی سلول های تولید کننده روپوست و بعضی از گیرنده های حسی و هیپودرم شامل بافت همبند و پیوندی و چربی می باشد که پوست از هیپودرم به لایه های عضلانی متصل می شود و بعد از عضلات استخوان ها قرار دارند. در این میان کلاژن در بافت همبند در لایه میانی پوست یافت شده و داربست پوست می باشد که از افتادگی آن جلوگیری می کند و خاصیت ارتجاعی و برجستگی گونه هم از دیگر خواص کلاژن می باشد. همچنین پروتئین الاستین همانند کلاژن ، از عناصر تشکیل دهنده پوست بوده که بر زیبایی و جوانی پوست اثر می گذارد.

کلینیک زیبایی

جوانسازی پوست چیست ؟

ژنتیک ، افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و ابتلا به آکنه همه و همه می تواند در تغییرات بافت ، رنگ و ظاهر پوست نقش منفی داشته باشند. ازین رو جوانسازی پوست عنوانی وسیع شامل روش های بازسازی و احیای پوست و حفظ سلامت آن به همراه جوانسازی می باشد که این روشهای جوانسازی می تواند مشکلات پوستی متوسط تا خفیف را کاهش داده و به تحریک ساخت و تولید کلاژن کمک بسزایی کند. بدین منظور تکنیک های جوانسازی پوست غیر تهاجمی شامل لایه بردارهای شیمیایی ، میکرودرم ابریژن ، لایه برداری با لیزر و نیز روش کمتر تهاجمی نظیر میکرونیدلینگ یا تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر می باشند. البته بعضی از محصولات جوان کننده پوست به صورت داروهای OTC در داروخانه ها موجود بوده و در منزل قابل استفاده می باشد. همچنین تکنیک های جوانسازی پوست محدود به صورت نبوده و در سایر نواحی مانند سینه ، شکم و پاها استفاده می شود.

فیشیال صورت

علائم پیری پوست:

- چین و چروک:

چین و چروک های پوست یا wrinkles  ، خطوط سطحی و عمیق روی پوست هستند که با کاهش تولید کلاژن از ابتدای 25 سالگی شروع می گردد و ناشی از حرکت عضلات صورت می باشد که خنده، اخم و حتی صحبت کردن در تشکیل خطوط چین و چروک نقش اصلی را ایفا می کنند و خط خنده از کناره های بینی تا بالای لب، خطوط شعاعی دور لب ، خطوط افقی پیشانی ، خط اخم عمودی بین ابروها و خطوط پنجه کلاغی از شایعترین آن می باشند. لازم به ذکر است که این چین و چروک ها بخشی از روند طبیعی افزایش سن می باشند که تغییرات سلولی در پوست ، باعث ایجاد این خطوط و چروک بر روی پوست می گردند.

- کم شدن یا از دست رفتن حالت کشسانی پوست:

کلاژن و الاستین پروتئین هایی هستند که عامل خاصیت کشسانی یا الاستیسیته پوست می باشند و اسید هیالورونیک هم که قندی طبیعی در بدن می باشد ، فضای بین رشته های کلاژن را پر می کند و وظیفه حفظ رطوبت پوست را بر عهده دارد. عموماً در اثر افزایش سن ، با کاهش تولید کلاژن در پوست مواجه هستیم که بدین ترتیب خاصیت کشسانی پوست کاهش یافته ، پوست کم کم شل شده و دچار افتادگی می گردد. همچنین در ابتدا با تخریب رشته های کلاژن و الاستین ، اسید هیالورونیک پوست کاهش یافته ، چربی زیر پوست کم شده و تخریب استخوانها را هم در پی دارد و با کاهش اسید هیالورونیک در پوست ، رطوبت پوست از بین رفته و در نتیجه پوست خشک و شکننده می شود.

لایه برداری از پوست

- کاهش حجم:

با کاهش پروتئین های کلاژن و الاستین ، پوست شل شده ، چربی زیر پوست در نواحی گونه ، زیرچشم ، چانه ، اطراف لب و بینی و ... تحلیل رفته و صورت ظاهر استخوانی بویژه در اطراف دهان پیدا می کند که در سنین بالای 50-60 سال خود را نشان می دهد. از آنجا که کاهش حجم عضلات صورت به همراه افتادگی و شلی پوست ، شادابی و جوانی پوست را کاهش می دهد ، ازین رو بسیاری به دنبال روشهای جوانسازی پوست برای رفع این مشکل می باشند. اما نظر به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ، لذا در صورتی که روش های جوانسازی پوست در سنین پایین تر انجام پذیرد ، ظهور این علائم به تاخیر می افتد و بطور مثال در سن 50 سالگی کمتر از سن واقعی نشان داده خواهید شد.

- تغییرات لایه های پوست:  

لایه های پوست شامل اپیدرم ( روپوست ) ، درم ( لایه های میانی ) و هیپودرم ( زیرپوست ) بوده  که در لایه اپیدرم به مرور زمان لکه ، خال، خشکی و ... را مشاهده می کنید و در لایه درم که نقش شکل دادن به پوست و حفظ ساختار آن و حفظ آب پوست را دارد ، با بالا رفتن سن ، کاهش رطوبت و کم شدن طراوت و شادابی در نتیجه خشک شدن به همراه دارد. همچنین در لایه هیپودرم پوست که حاوی بافت ها و پد چربی می باشد ، با افزایش سن ، چربی ها و بافت عضلات صورت در این لایه ، کاهش یافته و منجر به ظهور چین و چروک در سرتاسر صورت می گردد.

کلینیک زیبایی

زمان مناسب برای جوانسازی پوست چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای جوانسازی پوست ، با توجه به شرایط پوست فرد تعیین می گردد. از آنجائیکه مراقبت از پوست و توجه به آن با کرم ضد آفتاب ، کرم مرطوب کننده ، شستن پوست و تمیز کردن آن با شوینده مناسب و ... میسر می باشد و همه این مراقبتها در کاهش روند پیری مفید فایده است ، اما ظهور اولین چین و چروک های ظریف و افتادگی و لکه پوستی در اوایل دهه 30 اتفاق می افتد که با روش های کم تهاجم درمان لیزری و لایه برداری و هایفوتراپی می توان به بهبود ساختار پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک کرد. همچنین در دهه چهارم زندگی نیاز است که از پوست مراقبت بیشتری به عمل آید ، چرا که به دلیل نزدیک شدن به زمان یائسگی، تغییرات هورمونی و نمایان شدن چین و چروک در صورت ، نیاز است که به روش های کم تهاجم جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی، لیزر درمانی ، تزریق ژل و تزریق بوتاکس روی بیاوریم تا از افتادگی پوست شدید و چین و چروک عمقی در سنین بالاتر پیشگیری کنیم.

روشهای جوانسازی پوست:

روشهای جوانسازی پوست شامل تکنیک های تهاجمی اعم از جراحی پلاستیک و زیبایی و یا کشیدن پوست بوده که با توجه به ماندگاری بالا ، نیاز به صرف هزینه زیاد و بستری شدن و خطرات و عوارض بسیاری می باشد. همچنین روش کم تهاجمی مانند هایفوتراپی، اندولیفت، تزریق ژل و تزریق بوتاکس است که با عوارض و خطرات بسیار کمی همراه بوده و در عین حال ارزانتر و با اثرات چمشگیر روی پوست خود را نشان می دهد و در نهایت روش غیر تهاجمی شامل کرم ضد چروک و درمانهای خانگی که به عنوان کم خطرترین درمانها از آنها یاد می شود ، دارای ماندگاری و تاثیر کم روی پوست می باشد.

هایفوتراپی صورت

- هایفوتراپی:

در این روش با استفاده از دستگاه اولتراسونیک یا فراصوت ( که نظیر این امواج در دستگاه سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد) ، به صورت متمرکز به لایه خاصی از پوست که درونی ترین و عمقی ترین لایه پوست می باشد ، انرژی وارد کرده ، این انرژی در لایه های عمیق پوست تبدیل به گرما می شود. در نتیجه این گرما باعث آسیب سلولی پوست شده که تحریک تولید رشته های کلاژن برای ترمیم سلولهای پوست شکل می گیرد و در نهایت باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک ، لیفت صورت ، گونه ، پلک ، گردن ، غبغب و اصلاح خط لبخند می شود و مناسب ترین سن برای انجام هایفوتراپی سنین 30 تا 75  سال می باشد.  

لازم به ذکر است که نتایج هایفوتراپی به دلیل تحریک ساخت کلاژن ، در جلسه اول بخوبی نشان داده نمی شود و تنها 20 تا 30 درصد در پایان کار قابل مشاهده است. اما با گذشت دو تا سه ماه که کلاژن سازی در لایه های عمقی پوست شکل گرفت ، نتایج اصلی هایفوتراپی مشهود است و دارای ماندگاری بالا در حدود یکسال می باشد که البته با درمانهای نگهدارنده و مراقبت از پوست ، امکان بیشتر بودن مدت زمان ماندگاری آن وجود دارد.

- کربوکسی تراپی:

در این روش با استفاده از دستگاه کربوکسی تراپی ، گاز CO2  یا دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می شود و به دنبال افزایش این گاز در زیر پوست ، بدن برای اکسیژن رسانی و جبران تجمع این گاز ، خون رسانی را افزایش داده تا ترمیم سلولی رخ دهد و وضعیت پوست بهبود پیدا کند. بدین منظور از جمله کاربردهای روش کربوکسی تراپی برای رفع چین و چروک صورت ، خطوط و تیرگی دورچشم ، رفع افتادگی و شلی پوست و همچنین برای جوانسازی پوست بدن مانند پشت دست کربوکسی تراپی می باشد.

کربوکسی تراپی با گاز CO2 روش دیگری از جوانسازی پوست است که بجای تزریق گاز دی اکسید کربن با ژل CO2 و ماسک انجام می شود. این روش به دلیل غیر تزریقی بودن آن ، ایمن و بدون عوارض جانبی خاص می باشد و نتایج لیفت صورت ، رفع مشکلات پوستی ، روشن کردن پوست ، تغذیه رسانی پوست ، هیدراته کردن پوست و بطور کل جوانسازی پوست را ارائه می دهد. اگرچه در ابتدا کربوکسی تراپی پوست با ژل CO2  تنها در درمان اسکار آکنه و جای زخم بکار گرفته می شود ، اما نتایج بعدی نشان داد که در کاهش چربی زیر پوست ، درمان آکنه ، رفع لکه های پوستی و کاهش چین و چروک پوست هم نقش بسزایی داشته و روند پیری را معکوس می سازد.

تزریق ژل گونه

- تزریق ژل:

تزریق ژل یکی از روشهای حجم دادن به پوست و رفع چین و چروک پوست می باشد و شامل ژل دائمی می باشد که البته به دلیل خطرات بالا استفاده نمی شود و ژل نیمه دائمی که مانند ژل های دائمی دارای خطرات بالا بوده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و آخرین ژل هم موقت است و بعنوان بهترین فیلر که این روزها بسیار پرطرفدار شده است، ژل اسید هیالورونیک می باشد که ماده طبیعی در بدن بوده و در اصطلاح به آن سیمان بین بافتی گفته می شود و بیشتر در ناحیه لب و خطوط صورت مانند اخم و خنده و دور چشم و دور لب مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق ژل موقت نظیر اسید هیالورونیک عموما بین 6 ماه تا یک سال و نیم ماندگاری دارد و سپس جذب بدن می شود که البته نوع برند ژل و ناحیه تزریق از عوامل تاثیرگذار بر زمان ماندگاری ژل می باشد به گونه ای که در عضوهای پرتحرک نظیر دور دهان ، خیلی زود ژل جذب می شود. بدین جهت نتایج تزریق ژل لب ، ژل خط خنده و خط غم در حدود 6 ماه بوده و ماندگاری کمتری نسبت به تزریق ژل زیر چشم دارند. همچنین هر اندازه برند ژل از نوع بهتری باشد ، دیرتر جذب شده و اثرات آن خیلی دیرتر از بین می رود و لذا دارای ماندگاری بیشتری می باشد.

تزریق ژل در مقایسه با روشهای دیگر جوانسازی پوست برای افرادی که می خواهند نتایج زیبایی را خیلی زود مشاهده کنند و خطرات جراحی را هم نداشته باشد ، مناسب است. چرا که جراحی لیفت نتایج و ماندگاری بالایی دارد ، اما دارای ریسک جراحی ، بیهوشی و دوره نقاهت می باشد و از طرف دیگر دارای هزینه بالایی است. و یا هایفوتراپی که روشی بدون جراحی است ، اما نیاز به زمان چند ماهه برای نشان دادن نتایج و تاثیر خود را دارد. اما تزریق ژل اینگونه نبوده و نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده بوده و بدون ریسک جراحی می باشد و با هزینه بسیار کمتر شیارها و خطوط و چروک پوستی را برطرف می کند. ازین روست که تزریق ژل در تمامی جهان به پرطرفدارترین روش جوانسازی پوست تبدیل شده است.

تزریق ژل

- تزریق مزوژل :

مزوژل درمان تزریقی جدید به منظور جوانسازی پوست است که از اسید هیالورونیک و کوکتل های مزوتراپی استفاده می کند و با تزریق این ماده به زیر پوست ، اسید هیالورونیک موجود در آن منجر به حجم دهی به پوست ، تشویق تولید کلاژن ، آبرسانی به پوست و از بین بردن چین و چروک پوست می گردد. همچنین انواع کوکتل های مزو به منظور رفع مشکلات خاص پوست صورت افراد در ترکیبات مزوژل اضافه شده که به بهبود بافت پوست کمک می کند. از مزایای تزریق مزوژل می توان به رفع چین و چروک پوست ، حجم دهی به پوست ، صاف کردن پوست ، پر کردن خطوط صورت از جمله خط خنده و اخم و ... ، شفاف شدن پوست ، از بین بردن لکه های تیره ، رفع جوش و ... اشاره کرد که در نهایت با جوانسازی پوست همراه است.

- تزریق چربی:

برای تزریق چربی که یک فیلر یا پر کننده برای جوانسازی پوست می باشد و برای پر کردن نواحی چین و چروک و حجم از دست رفته پوست صورت کاربرد دارد ، در ابتدا با استفاده از روش لیپوساکشن ، بخشی از چربی از قسمتهای دیگر بدن خود بیمار برداشته شد و به بالشتک های چربی در زیر پوست تزریق می شود که دارای ماندگاری بالا نسبت به ژل اسید هیالورونیک بوده و در عین حال در صورت رعایت اصول درمانی ، عوارض کمی دارد. از کاربردهای تزریق چربی در پر کردن چین و چروک صورت و افتادگی و شلی پوست و همچنین برای برجسته کردن لب و پشت لب و سینه می باشد.

-  تزریق بوتاکس:

به جرات می توان گفت تزریق بوتاکس یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش جوانسازی در سراسر دنیا می باشد که نوعی سم بوده و باعث فلج و از کار افتادن عضلات عامل ایجاد کننده چین و چروک پوست صورت می شود. البته لازم به توضیح است که تزریق بوتاکس توسط پزشک انجام می پذیرد و در عین اینکه سم می باشد ، با توجه به اینکه در دوز پایین و کنترل شده استفاده می شود ، بسیار ایمن است و در رفع خطوط و چین و چروک صورت خصوصاً پیشانی ، اخم ، دور چشم و دور لب به کار می رود.

تزریق بوتاکس در رشت

- لیزر اندولیفت:

لیزر اندولیفت به عنوان یک روش جدید جوانسازی ، بدینگونه انجام می شود که با وارد کردن فیبر بسیار نازک داخل لایه های عمقی پوست و با استفاده از اشعه مادون قرمز ، کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و تجمعات اضافی چربی را ذوب می کند. در نتیجه جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت ، باعث کاهش افتادگی پوست شده و پوست را سفت می کند و در کاهش چین و چروک و خطوط خنده، کاهش چربی غبغب، افزایش سفتی گردن و زاویه سازی فک و صورت به کار می رود.

- میکرونیدلینگ:

میکرونیدلینگ  روشی است که در آن با استفاده از دستگاه دارای سوزن های ریز و تیز و نفوذ آن به پوست البته بدون درد ، آسیب پوستی ایجاد می شود که پوست برای ترمیم این آسیب ها ، اقدام به تحریک تولید پروتئین های کلاژن و الاستین می کند.همچنین قبل یا بعد از انجام میکرونیدلینگ می توان از موادی مانند اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک برای نفوذ عمیق تر به پوست استفاده کرد. این روش برای رفع  اسکارهای ناشی از آکنه ، آسیب های خورشید به صورت لکه ، چین و چروک خفیف و یا از نوع پویا و ... مناسب بوده که البته بی خطر و کم هزینه نیز می باشد و به عنوان درمانهای نگهدارنده در چند جلسه انجام می پذیرد. اگر به دنبال بهترین کلینیک زیبایی در رشت  با ارائه خدمت میکرونیدلینگ می باشید ، با افتخار کلینیک زیبایی آلما در رشت آماده خدمت رسانی به شما زیبارویان می باشد.

میکرونیدلینگ

- لایه بردار شیمیایی:

لایه بردارهای شیمیایی روشی برای لایه برداری بوده که در آن با استفاده از محلول اسیدی مانند گلیکولیک اسید و مالیدن آن روی پوست ، سلول های پوست شل شده و لایه بالایی اپیدرمیس برداشته می شود و بر اساس عمق نفوذ ماده لایه بردار ، لکه ها و تیرگی رنگ پوست و اسکارهای سطحی آکنه و جای زخم از بین می روند. بدین ترتیب با استفاده از روشهای لایه برداری پوست ، رنگ پوست کدر یا مات ، چین و چروک ریز ، هایپرپیگمانتاسیون و... درمان می یابد و در نهایت جوانسازی پوست شکل می گیرد. به عنوان مثال لایه بردارهای شیمیایی در پکیج های پاکسازی پوست استفاده می شود که تیم حرفه ای ما در در کلینیک زیبایی آلما در رشت در حال ارائه این خدمت به شما عزیزان می باشد. 

- لایه بردار مکانیکی یا میکرودرمابراسیون :

برای انجام لایه برداری مکانیکی ، در ابتدا کریستال هیدروکسید آلومینیوم روی پوست کشیده می شود تا با برداشتن لایه سطحی روی پوست ، شفافیت و یکدستی به پوست برگردد که این روش دارای هزینه مناسب و بدون دوره ریکاوری می باشد. بدین منظور لایه برداری پوست با بهبود ظاهر پوست و شاداب کردن آن به عنوان یک روش جوانسازی پوست قلمداد می شود و شامل مراحل برداشتن لایه سطحی پوست و تشویق تولید کلاژن و ساخت سلولهای جدیدی پوستی می باشد.

آراف صورت

- آراف تراپی :

آر اف تراپی روشی نوین در جوانسازی پوست است که در آن از امواج رادیویی یا رادیوفرکوئنسی استفاده می شود و با ارسال این امواج به لایه میانی پوست ، و تبدیل شدن آن به گرما ، نظیر آنچه در هایفوتراپی رخ داد ، سلولهای پوستی در لایه میانی پوست آسیب دیده و برای ترمیم این سلولهاست که کلاژن بیشتری توسط بدن تولید می شود تا آسیب های رسیده جبران گردد و علاوه بر آن پوست جوان ، شاداب و زیباتر گردد. لازم به ذکر است که آر اف تراپی در 8 جلسه با فاصله 8 تا 10 روزه انجام می گیرد و درمانهای نگهدارنده در صورت نیاز ، چند ماهه انجام می پذیرد.

- محصولات جوانسازی پوست :

محصولات مراقبت از پوست و جوانسازی پوست ، به صورت OTC در داروخانه ها موجود بوده و در مشکلات خفیف پوستی و بهبود و ترمیم ظاهر پوست موثر می باشد که این محصولات به صورت انواع کرم ، سرم و ماسک های جوانساز در این دسته بندی می باشند که دارای فرمولهای مرطوب کننده با مواد فعال ضد پیری زودرس می باشند. البته انتخاب این محصولات بسیار مهم است که در درجه اول مناسب با نوع پوست شما بوده و در درجه بعد از کیفیت لازم از نظر مواد فعال و غلظت برخوردار باشد تا بتواند بهترین اثربخشی را بسته به نوع پوست شما داشته باشد.

همچنین محصولات جوانسازی پوست می تواند از رتینوئیدها یا ترکیبات ویتامین A ( رتینوئیک اسید و رتینول ) تشکیل شده باشد که با کاهش چروک و خطوط ریز ، علائم زودرس پیری را به حداقل ممکن برساند. از طرف دیگر موادی مانند اسیدهای هیدروکسی مانند آلفا یا بتا هیدروکسی اسیدها (AHA , BHA) و پلی هیدروکسی اسیدها از دیگر ترکیبات این نوع محصولات می باشند که این مواد با لایه برداری سطح بیرونی پوست و تحریک رشد سلولهای جدید وظیفه خود را بخوبی انجام می دهد. دسته دیگر اسیدهیالورونیک بوده که در حفظ و نگهداری رطوبت موجود در پوست کمک کرده و نیاسینامید نیز آنتی اکسیدانی نزدیک به نیاسین یا ویتامین B3 می باشد که فوایدی چون بهبود چین و چروک ریز و خفیف ، تقویت خاصیت کشسانی پوست و حفظ رطوبت موجود در پوست دارند.

مراقبت از پوست

- آنزیم تراپی پوست :

آنزیم تراپی پوست یک روش درمانی آنزیمی به منظور بهبود بافت پوست و بازنگری عملکرد پوست به مانند جوان سالم می باشد که در سالهای اخیر از این روش بعنوان روشی نوین در جوانسازی پوست استفاده می شود چرا که آنزیم تراپی پوست با افزایش گردش خون ، بهبود اکسیژن رسانی و کمک به  تخلیه لنفاوی به پوست کمک کرده تا سموم و رادیکالهای آزاد مضر را از خود دفع کند و با تحریک تولید کلاژن بیشتر در پوست به بازسازی خود بپردازد. ازین رو آنزیم تراپی پوست با عملکرد خوبی که بر روی پوست دارد باعث جوانسازی پوست و ایجاد نتایج طولانی مدت می شود و از چین و چروک گرفته تا آکنه و رنگدانه های تیره و جای زخم را برطرف می کند.

در آنزیم تراپی پوست از ماسک حاوی آنزیم های زنده و طبیعی بر روی پوست صورت و گردن استفاده می شود تا با تولید آنزیم در پوست ، گردش سلولی افزایش یابد و با ایجاد فشار و حرکات ضربانی یا ارتعاشی رو به پایین بر روی پوست منجر به افزایش گردش خون و در نتیجه رسیدن اکسیژن بیشتر به مویرگهای پوست می شود. در این هنگام با انبساط مویرگها ، اثر پلاسمایی بر روی صورت رخ می دهد که به مانند جاده ای مویرگهای قرمز در کل صورت مشهود است.

روشهای نوین جوانسازی پوست

کلام آخر،

روشهای نوین جوانسازی پوست از راهکارهای زیبایی چهره و پوست بوده که امروزه در دسترس همگان می باشد. اما نکته ای که مهم است انتخاب بهترین کلینیک زیبایی رشت ، بهره بردن از کارشناسان متبحر زیبایی و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های جوانسازی پوست می باشد که همه با هم به بالا بردن کیفیت و نتایج حاصل از جوانسازی و زیبایی پوست کمک می کند. بدین منظور کلینیک زیبایی آلما در رشت با ارائه خدمات هایفوتراپی ، میکرونیدلینگ ، کربوکسی تراپی ، تزریق ژل و تزریق بوتاکس ، پاکسازی پوست ، لیزر موهای زائد و ...  شما عزیزان را در زیباسازی و جوانسازی یاری می کند.

شماره تماس برای مشاوره : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه