تفاوت بوتاکس با ژل

اشتراک گذاری :

با گذر عمر، کلاژن سازی در پوست به شدت کم شده و باعث ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک روی پوست می شود. این موضوع علاوه بر اینکه تاثیر منفی روی زیبایی چهره فرد دارد، به نوعی اعتماد به نفس افراد را نشانه می گیرد. از این رو متخصصان زیبایی هر روزه به فکر شیوه هایی برای بازگشت زیبایی به چهره و رفع چین و چروک ها و مشکلات پوستی می باشند. امروزه تزریق بوتاکس و همچنین تزریق فیلر یا ژل جزو یکی از رایج ترین روش های زیباسازی و جوانسازی پوست به حساب می آید که افراد زیادی مشتاق انجام این دو روش درمانی هستند.

آمارها نشان داده که در سال بیش از یک میلیون چه مرد و چه زن از تزریق ژل برای جوانسازی پوست استفاده می کنند که روشی مقرون به صرفه ، بدون جراحی و بدون استراحت یا دوره نقاهت است. همچنین تزریق بوتاکس که خود یک نوع سم است ، در رفع چین و چروک خصوصاً ناحیه پیشانی موثر بوده واین کار را با فلج کردن عضله عامل ایجاد چروک میسر می سازد. و اما ژل ها به عنوان یک پرکننده کاربرد داشته و در حجیم کردن نواحی کم عمق شده و چین ها و خطوط بکار می روند. البته روشهای غیر تزریقی و غیرتهاجمی جدید نظیر هایفوتراپی و اراف تراپی در جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که طرفداران خاص خود را داشته و محبوبیت زیادی دارند.

تزریق ژل لب

تزریق ژل:

از آنجا که افزایش سن با علائمی بر روی پوست صورت همچون نازک شدن بافتهای صورت ، ایجاد خطوط اطراف بینی و دهان موسوم به خطوط خنده و غم ، خالی بنظر رسیدن گونه ها و ...همراه است ، لذا روشهای جوانسازی پوست همچون تزریق ژل برای رفع این علائم کمک کننده است. بدین منظور فیلرها یا ژل موادی هستند که با تزریق به پوست ، می توانند حجم از دست رفته را جایگزین کرده ، چین و چروک ها را از بین برده و با حجیم کردن لب ها و صورت ، ظاهری جوانتر را به چهره بازگردانند. بدین لحاظ تزریق ژل که یکی از روش های زیبایی و جذاب شدن صورت و جوانسازی پوست می باشد ، کاربردهای درمانی فراوانی از قبیل رفع چین و چروک صورت، زیبا و حجیم کردن لب، پر کردن چین و چاله های عمیق در پوست، رفع خطوط عمیق در ناحیه اخم ، زاویه سازی فک و همچنین گونه گذاری دارد.

لازم به ذکر است که زیبایی و جوانی پوست به کلاژن و اسید هیالورونیک موجود در آن بستگی دارد و با توجه به اینکه با افزایش سن، سطح این دو ماده در پوست کاهش می یابد ، از این رو با تزریق کلاژن و اسید هیالورنیک به پوست که در ترکیبات ژل وجود دارد، می توان مجدد جوانی را به چهره بازگرداند. از طرف دیگر فیلر به آبرسانی و رطوبت رسانی پوست کمک بسیار زیادی می کند و جالب است بدانید زمانی که رطوبت پوست شما تامین شده باشد، چین و چروک ها شانس کمتری برای ظاهر شدن بر روی پوست شما دارند.

تزریق ژل

درباره ترکیبات ژل باید گفت که از مواد طبیعی و یا مصنوعی که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است، ساخته شده است و نوع ژل انتخاب شده و ترکیبات آن وابسته به ناحیه کاربرد آن است گردد. به عنوان مثال، مواد استفاده شده در بافت صورت و ناحیه بینی با مواد تزریق ژل در لب متفاوت است و تشخیص مواد مناسب تزریق برای هر فرد بر عهده پزشک متخصص است. لازم به توضیح است که تزریق ژل یا فیلر ، به صورت سرپایی و با داروی بی حس کننده صورت می پذیرد و حدود یک هفته پس از انجام تزریق ، امکان کبودی ، ناراحتی خفیف و یا تورم وجود دارد.

همچنین ماندگاری فیلرها به موارد مختلفی چون نوع چین و چروک ، نوع فیلر و پرکننده ها ، مراقبت از پوست بعد از تزریق و  ... بستگی دارد. شایان ذکر است که تزریق ژل برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و یا افراد با مصرف داروهای رقیق کننده خون که خواص ضد انعقادی دارند ، ممنوعیت دارد.

از انواع فیلرهای صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

انواع مختلفی از فیلر وجود دارد که مورد تایید سازمان FDA امریکا می باشد و پزشکان از این محصولات استفاده می کنند و بطور کلی فیلرها بر اساس ماده ای که از آن ساخته شده اند ، طبقه بندی می شوند. لازم به ذکر است که برای تزریق ژل همیشه مطمئن شوید که فیلر با نام تجاری مورد تایید FDA را تزریق می کنید و به کلینیک زیبایی معتبر دارای مجوز و پزشک متبحر دارای مدارک مربوطه مراجعه نمایید.

تزریق ژل اسید هیالورونیک

* ژل اسید هیالورونیک برندهای مختلف نظیر Juvederm , Restylane و .... : اسید هیالورونیک که ماده طبیعی بافت همبند پوست بوده که البته در نواحی دیگر بدن نظیر استخوان و تاندون هم یافت می شود و کمک می کند تا پوست صاف و هیدراته شود. ژل اسیدهیالورونیک که معمولا نرم و ژل مانند است ، جزو رایج ترین پرکننده ها در رفع چین و چروک و خطوط پوستی و افزایش خاصیت کشسانی پوست ، محسوب می شود که نتایج آن بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده بوده و ماندگاری در حدود 6 ماه تا یکساله و بیشتر دارند که بدن به تدریج و بطور طبیعی ذرات اسید هیالورونیک را جذب می کند. البته بسته به ناحیه تزریق و همچنین مراقبت بعد از تزریق ، امکان ماندگاری بالاتر نتایج تزریق ژل اسیدهیالورونیک نیز وجود دارد.

لازم به توضیح است که بیشتر پرکننده های پوستی حاوی اسید هیالورونیک دارای لیدوکائین تزریقی است تا درد و ناراحتی تزریق ژل را به حداقل برسانند. از انواع ژل اسید هیالورونیک مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا می توان به محصولات  Restylaneهمچون  Restylane silk, Restylane Lyft, Restylane Defyne, Restylane Kysse, Restylane Contour, Restylane Refyne و محصولات Juvederm XC نظیر Juvederm, VOLUMA, VOLBELLA, VOLLURE اشاره کرد.

ژل پرفکتا : یکی از بهترین برندهای ژل حاوی اسیدهیالورونیک ژل پرفکتا ساخت کشور فرانسه است که هم اکنون در جهان و ایران طرفدارای زیادی دارد به دلیل اینکه یک محصول ایمن ، طبیعی و سازگار با بدن بوده که دارای خواص آبرسان ، رفع مشکلات پوست و چین و چروک های پوست و نیز حجم دهی به صورت و لب می باشد. لازم به ذکر است که افرادی که تزریق ژل پرفکتا انجام داده اند کاملا از نتایج آن رضایت دارند.

ژل لیکوئید ایمپلنت : از دیگر برندهای معتبر ژل اسیدهیالورونیک در جهان ژل لیکوئید ایمپلنت بوده که تولید کشور امریکاست و با خواص طبیعی اسید هیالورونیک در آن می تواند باعث آبرسانی به پوست ، افزایش کلاژن سازی در پوست و به تبع بالا رفتن خاصیت کشسانی پوست ، حجم دهی به پوست و جوانسازی پوست شود. از مزایای این ژل  می توان به ماندگاری طولانی ، زیست سازگار ، تزریق آسان و ایمن بودن اشاره کرد.

* کلسیم هیدروکسیی آپاتیت Rediesse : این نوع فیلر نوعی ماده معدنی است که از یون های فسفات و کلسیم تشکیل شده و در بدن انسان ، استخوان و دندان ها بطور طبیعی یافت می شود و در کانتور کردن خط فک ، پر کردن گونه و درمان چروک عمیق و خطوط پوستی بکار می رود و نتایج و ماندگاری آن یکساله برای کانتورینگ و در پر کردن چروک ، سه ساله می باشند. لازم به توضیح است که غلظت فیلر کلسیم هیدروکسی آپاتیت از اسید هیالورونیک بیشتر بوده و در نتیجه ماندگاری بیشتری نسبت به آن دارد و باعث تحریک تولید کلاژن طبیعی در پوست می شود.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

* چربی : در این نوع تزریق ، چربی طبیعی از بدن خود فرد گرفته می شود و بدین صورت است که در ابتدا از طریق لیپوساکشن ، چربی از ناحیه پایین شکم و یا مناطق دیگر برداشته شده ، و سپس با ایجاد برش های کوچک در منطقه مورد نظر چون گونه ، لب ، پیشانی یا زیر چشم تزریق می گردد. درباره اثرات تزریق چربی می توان گفت که دائمی می باشد و ممکنست رسیدن به نتیجه ایده آل به بیش از یک جلسه تزریق نیاز داشته باشد. از طرف دیگر این امکان نیز وجود دارد که پر کردن بیش از حد محل تزریق مورد نیاز باشد ، چرا که مقداری از چربی توسط پوست در بدن باز جذب می گردد.

* فیلر دائمی بافت نرم Bekkafill : این پر کننده در صاف کردن پوست صورت و پر کردن چین و چروک عمیق اطراف دهان استفاده می گردد و چون بدن نمی تواند این پر کننده را جذب کند ، در این صورت نیازی به تزریق دوباره ندارد و دائمی می باشد. اما در بین فیلرها به عنوان اولین درمان توصیه نمی شود ، چرا که به دلیل اینکه همیشه در زیر پوست باقی می ماند ، دارای عوارضی نظیر ریسک عفونت و آسیب پوستی به همراه دارد.

* پلی ال لاکتیک اسید Sculptra : این نوع فیلر یک ماده مصنوعی سازگار با بدن بوده که در بدن انسان تجزیه پذیر است ، اما به دلیل ایمن بودن این ماده برای فرد خطری نخواهد داشت. این نوع فیلر مخصوص برگرداندن حجم از دست رفته صورت و چین و چروک و خطوط عمیق صورت که در اثر بیماری یا زیاد شدن سن ایجاد شده ، می باشد که به تحریک پوست برای کلاژن سازی می پردازد و طی دو تا سه جلسه تزریق صورت می گیرد و اثراتی بلند مدت تا حدود دو سال دارد.

تزریق ژل در رشت

کاربردهای تزریق ژل

با توجه به اینکه پر کننده های پوستی یا فیلرها عموما با نام پرکننده های چین و چروک شناخته می شوند ، اما آنها می توانند خیلی بیشتر از رفع چین و چروک ها و صاف کردن پوست ، اثربخش باشند. از کاربرهای تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع خطوط کنار بینی و دهان شامل خطوط ماریونت ، خطوط لبخند و پرانتز
  • تقویت و افزایش حجم دادن به گونه ها و شقیقه ها که در اثر افزایش سن و یا کاهش وزن حجمشان کم شده است.
  • از بین بردن خطوط عمودی بالا و پایین لب
  • تقویت و حجیم کردن لب
  • صاف کردن چین چانه
  • بهبود تقارن بین اجزای صورت

عوارض تزریق ژل :

تزریق ژل نیز همانند هر روش جوانسازی پوست دیگر ، عوارض و خطراتی به همراه دارد که از جمله عوارض آن می توان به درد خفیف ، امکان خونریزی یا کبودی در ناحیه تزریق ، عفونت ، تورم ، التهاب ، واکنش های آلرژیک در محل تزریق یا در کل بدن ، گلوله شدن ژل در زیر پوست ، هایپرپیگمانتاسیون یا تغییر رنگ پوست پس از التهاب به صورت رنگ قهوه ای یا سیاه ، جای زخم و ... اشاره داشت که البته این عوارض در همه افراد مشهود نیست. لازم به توضیح است که این عوارض در تزریق فیلرهای دائمی بیشتر دیده می شود.

تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس :

بوتاکس در واقع یک نوع باکتری است که این باکتری بی‌هوازی معمولاً در محیط ‌های سربسته رشد می‌کند و دارای سم بسیار خطرناکی است که نام این سم بوتولینیوم است و از آن تحت عنوان بوتاکس یاد می شود. وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است مقداری ترسناک به نظر برسد ، اما اصلا جای نگرانی نیست ! .. چرا که اگر در اندازه های کنترل شده استفاده شود ، کاملاً بی خطر است و همچنین می تواند مفید باشد . این که شما هنگام اخم و یا خنده، خطوط عمیقی را در صورت خود می بینید، به علت وجود عضلات و عصب های فعال در نواحی مختلف صورتتان است. در نتیجه راه حل در تزریق بوتاکس است که عضلات را از کار می اندازد تا دیگر ایجاد چین و چروک و خطوط پوستی نکند و ظاهری جوان تر را ایجاد خواهد کرد.

چرا تزریق بوتاکس :

زمانی که پوست شما جوان است و هنوز خاصیت کشسانی آن از دست نرفته ، چین ها یا خطوط موقتی چون خط خنده در زمان ابراز احساساتی چون خندیدن نمایان شده و با شل کردن ماهیچه های صورت نرم شده و پوست به حالت اولیه خود بر می گردد. زمانی که پوست پیر می شود ، این خاصیت مهم از بین رفته و چین و چروک ها و خطوط موقتی تبدیل به خطوط دائمی می شوند. ازین رو برای رفع چروک با بوتاکس ، این سم با تاثیر مستقیم روی ماهیچه های خاص که ایجاد چروک و خطوط می کنند ، آنها را شل کرده (در اصطلاح فلج کرده و از کار می اندازد) و به پوست بالای آن اجازه صاف شدن می دهد. در نتیجه چهره فرد ، از حالت خستگی و استرس بیرون آمده و جوانتر به نظر می رسد.

آیا بوتاکس می تواند انتخاب خوبی باشد ؟

درمان با تزریق بوتاکس می تواند انتخاب خوبی باشد : برای افرادی که آلرژی یا علائم خاصی نسبت به بوتاکس نداشته باشند و بتوانند تزریقات را تحمل کنند. لازم به ذکر است که ماندگاری این روش حدود 6 ماه می باشد و می توان گفت تزریق بوتاکس جزو ایمن ترین روشها بوده که در صاف کردن پوست در رفع خطوط اخم ، خطوط استرس پیشانی ، خطوط پنجه کلاغی ، و از بین بردن چروک و نیز جلوگیری از تعریق بیش از اندازه و ... کاربرد دارد. در نتیجه بوتاکس گزینه مناسب جوانسازی پوست بوده که علاوه بر اینکه افزایش سن را در چهره از بین برده ، بر زیبایی صورت می افزاید.

تزریق بوتاکس پیشانی

فواید بوتاکس و کاربردهای آن :

  • درمان و جلوگیری از پیشرفت چین و چروک های پوستی
  • از بین بردن خط اخم در نتیجه بهبود حالت چهره و ابرو
  • از بین بردن چین چروک در ناحیه پیشانی، گردن، چانه و دور لب ها
  • رفع چین و چروک های اطراف چشم و رفع خطوط پنجه کلاغی
  • درمان لبخند لثه ای
  • بالا بردن نوک بینی
  • درمان عرق، کمردرد و اسپاسم های گردن و

عوارض تزریق بوتاکس

اگرچه انجمن جراحان پلاستیک امریکا یا ASPS تزریق بوتاکس را بی خطر می دانند و آمارها نشان داده چیزی در حدود 6.7 میلیون نفر در سال 2015 بوتاکس تزریق کرده اند ، اما تزریق بوتاکس می تواند خطرات و عوارض جانبی داشته باشد که موقتی بوده و به مرور از بین می رود. از عوارض جانبی تزریق بوتاکس می توان به افتادگی پلک و ابرو ( به دلیل تزریق نادرست در نزدیکی چشم ) ، ضعف و یا فلج شدن عضلات کناری ناحیه تزریق ، کهیر ، بثورات یا خارش پوست ، درد ، خونریزی ، تورم و کبودی ، قرمزی و بی حسی ، خشک شدن دهان ، علائم آنفولانزا ، سر درد ، حالت تهوع ، مشکلات بینایی ، مشکلات کیسه صفرا ، مشکلات بلع و نفس کشیدن و صحبت کردن اشاره کرد.

لازم به توضیح است که این عوارض در کمتر از یک درصد از افرادی که بوتاکس های مکرر تزریق کرده اند رخ می دهد. ازین رو ASPS به افراد توصیه می کند که مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس را رعایت کنند و بدین منظور از مالش و فشار ناحیه تزریق خودداری کنند چرا که با این کار سم بوتولینوم به اطراف پوست پخش شده و منجر به افتادگی عضلات کناری و دیگر مشکلات می شود.

تفاوت بوتاکس با ژل

تفاوت بوتاکس و ژل:

با تزریق بوتاکس ، فرد دارای ظاهری زیبا و طبیعی می شود و با از کار انداختن عضلات ناحیه تحت درمان، چین و چروک ها از بین می روند و در رفع چین و چروک پیشانی بسیار پرطرفدار می باشد. در صورتی که تزریق فیلر با مواد طبیعی و یا مصنوعی انجام شده و علاوه بر از بین بردن چین و چروک، برجسته سازی نیز انجام می دهد و برای کسانی که در اثر افزایش سن چربی و حجم عضلانی قسمت هایی از صورت نظیر لب و یا بدن خود را از دست داده اند ، مناسب می باشد.

تزریق بوتاکس برای اکثر افراد موفقیت‌آمیز است و می‌تواند تا حد زیادی انتظارات آن‌ها را برآورده کند. بدین ترتیب در هفته اول پس از تزریق، شما می‌توانید نتایج ابتدایی تزریق را ببینید و به وضوح تغییراتی که در چهره‌ شما ایجاد شده است را رویت کنید. از طرفی عوارض نامطلوب این روش، بسیار خفیف و گذرا بوده و حتی ممکن است اصلا آن‌ها را حس نکنید که البته در بعضی افراد با مشکلات و بیماری‌های خاص ، ممکن است بوتاکس نتواند کار خود را به طور کامل انجام دهد و نتیجه‌ ‌ایده‌آل به دست نیاید. به همین دلیل بررسی شرایط پزشکی شما قبل از تزریق بسیار مهم است تا از بروز مشکلات این چنینی پیش‌گیری شود. تزریق بوتاکس نیاز به دوران نقاهت و ریکاوری ندارد و شما می‌توانید بلافاصله به روال عادی و روزمره‌ زندگی خود برگردید و ماندگاری نتایج بوتاکس می‌تواند تا حدود ۳ الی ۴ ماه باشد که بعد از این مدت، برای حفظ نتایج به دست آمده، نیاز به تکرار تزریق خواهید داشت.

ژل‌های پر‌کننده یا همان فیلر‌ها می‌توانند به اندازه‌ بوتاکس موثر و کارآمد باشند ، اما ماندگاری آن‌ها طولانی‌تر بوده و بین ۶ ماه تا ۲ سال می‌تواند باشد و بعد از این مدت برای حفظ تغییرات به دست آمده نیاز به تزریق مجدد ژل خواهید بود. بنابراین ماندگاری دقیق فیلر‌های پوستی بستگی به نوع فیلر، ناحیه‌ تزریق و تکنیک انتخابی پزشک دارد. علاوه بر این‌ها، میزان متابولیسم بدن هر فرد بر سرعت جذب ژل‌ها توسط بدن تاثیر می‌گذارد. چرا که هر چه متابولیسم شما بیشتر باشد، ژل زود‌تر جذب می‌شود و اثر آن کمرنگ می‌شود.

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس در نواحی تزریق

بیشترین نواحی تزریق فیلر شامل چین و چروک دور چشم و زیر چشم جهت رفع گودی و چین و چروک ، افزایش حجم لب ، گونه گذاری ، خطوط بین بینی و لب و خط خنده ، زاویه سازی فک و ... می باشد. همچنین نواحی رایج در درمان با بوتاکس برای چروک دور چشم موسوم به پنجه کلاغی ، خطوط پیشانی و اخم ، خط خنده ، خطوط اطراف بینی و ... می باشد.

تفاوت ژل و بوتاکس در ماندگاری

تزریق ژل عموما بیشتر از تزریق بوتاکس ماندگاری دارد و بسته به ناحیه تزریق متفاوت است بعنوان مثال ماندگاری تزریق ژل لب در حدود ۶ ماه و تزریق ژل زیر چشم یک سال و نیم می باشد و بنا به نوع ژل تزریق شده و نحوه نگهداری این نتایج ماندگاری بیشتری خواهند داشت. این در صورتی است که تزریق بوتاکس تنها ۳ تا ۴ ماه ماندگاری داشته و تنها در تعداد کمی افراد ماندگاری بوتاکس بیشتر خواهد بود.

سخن آخر ،

بطور کل تفاوت بوتاکس و ژل در ماندگاری بالاتر ژل نسبت به بوتاکس ، عوارض جانبی بیشتر تزریق ژل که البته عوارض هر دو روش گذرا می باشد و پس از چند روز برطرف خواهد شد. همچنین در جواب به این سوال که فیلر بهتر است یا بوتاکس ؟ باید گفت که در صورت سطحی بودن چین و چروک در ابتدا می توان از تزریق بوتاکس کمک گرفت و در صورت زیاد شدن عمق چروک و خطوط ، باید به تزریق ژل روی آورد که در این زمینه پزشک بررسی های لازم را انجام داده و بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد. در نتیجه انتخاب بهترین کلینیک زیبایی رشت با پزشک متبحر در امر تزریق ژل و بوتاکس بسیار مهم و اساسی می باشد.

تزریق بوتاکس در رشت

بهترین کلینیک زیبایی در رشت دارای انواع تکنولوژهای به روز دنیا و خدمات پوستی و زیبایی مناسب می باشد.کلینیک زیبایی آلما در رشت با بهره گیری از تکنولوژی های نوین خدماتی نظیر آنزیم تراپی پوست ، میکرونیدلینگ ، آراف تراپی ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، لیزر موهای زائد، هایفوتراپی، پاکسازی پوست و ... را به شما بانوان عزیز ارائه می دهد.

شماره تماس برای مشاوره رایگان : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک لیزر، پوست و زیبایی آلما- رشت

 

مقالات مشابه