قبل از انجام لیزر برای داشتن پوستی بهتر چه باید بدانیم؟

اشتراک گذاری :

از آنجا که فناوری لیزر برای زمینه های مختلفی از جمله لیزر جوانسازی پوست و لیزر موهای زائد بکار گرفته می شود ، لذا باید توجه داشته باشیم که قبل از انجام هر لیزری چه نکاتی را برای داشتن پوستی بهتر رعایت کنیم. یکی از مواردی که بسیار مهم است ، انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پوست بوده که باید از نظر حرفه ای و بهداشتی بودن آن مطمئن شوید. در این زمینه می توانید از اینترنت و فضای مجازی کمک بگیرید و یا از افرادی که به کلینیک های زیبایی رفته اند و تجربه لیزر موهای زائد داشته اند سوال کنید و مشورت بگیرید ، تا از وقت و هزینه ای که صرف حل شدن مشکل خود می کنید ، مطمئن شوید و پس از پیدا کردن کلینیک زیبایی مورد نظر ، وقت مشاوره گرفته و توسط پزشک ویزیت شوید.

سوالاتی را قبل از انجام لیزر موهای زائد مطرح کنید:

قبل از شروع لیزر موهای زائد بهتر است با پزشک مرکز لیزر مشاوره داشته باشید و در این مشاوره سوالات زیر را مطرح کنید:

نام دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟ آیا دارای تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد ؟ آیا دارای سیستم کولینگ و خنک کننده است ؟ دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می کند ؟ لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد ؟ آیا لیزر موهای زائد باعث حذف دائمی موها می شود؟ چرا فاصله بین جلسات لیزر باید 30 روزه باشد ؟ تاثیر لیزر بعد از چند وقت قابل مشاهده است ؟ هزینه لیزر موهای زائد چقدر است ؟ آیا لیزر درد دارد ؟ آیا لیزر ایمن است ؟

تعداد جلسات لیزر چقدر است ؟ آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است ؟ آیا لیزر ، موهای زیر پوستی را از بین می برد؟ قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه نکاتی باید رعایت شود ؟ چرا قبل از لیزر نباید موها را از ریشه کند و فقط باید شیو کرد ؟ چند روز بعد از لیزر می توان موها اصلاح کرد ؟ حداکثر چند بار با تا جلسه بعدی لیزر می توان شیو کرد ؟ آیا لیزر باعث سرطان و نازایی می شود ؟ لیزر موهای زائد برای چه کسانی ممنوع است؟ آیا لیزر تداخل دارویی یا ممنوعیت دارویی دارد ؟ آیا لیزر عوارض جانبی نظیر سوختگی دارد ؟ و ...

آمادگی های قبل از انجام لیزر موهای زائد

مراقبت از پوست برای داشتن پوستی بهتر قبل از لیزر

داشتن پوستی زیبا و شفاف آرزوی همه ماست .نظر به اینکه صورت نچرال و یا طبیعی یکی از ترند های سال است، این روزها همه به دنبال راه های طبیعی مراقبت از پوست می باشد.  اصولاً ما آرایش می کنیم تا نواقص پوستی را به وسیله  لوازم آرایشی پوشش دهیم ، اما بعد از رسیدگی های مکرر و مراقبت های پوستی می توانیم بدون آرایش هم پوستی زیبایی داشته باشیم و هم احساس زیبایی و اعتماد به نفس کنیم . لذا در این زمینه پوست خودتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید و حتی الامکان از متخصص پوست برای شناخت نوع پوست و بهتر شدن آن کمک بگیرید تا پوست شما طی یک دورهی درمانی از قبل خود بهتر و بهتر شود .

پس از شناسایی پوست و درمان آن با محصولات مراقبت از پوست ، می توانید در کلینیک های زیبایی ، فیشیال های تخصصی تر در جهت بهبود پوست خود انجام دهید،  چرا که این فیشیال ها به وسیله دستگاه های مخصوص پوست انجام می گیرد تا وضعیت پوست را بهبود ببخشند و به دلیل اینکه این دستگاه ها تخصصی هستند ، لذا باید کارشناس زیبایی آنها را انجام دهد. همانند هایفوتراپی که یک روش غیر تهاجمی است برای صاف شدن چین و چروک ها و کشیدگی پوست.

لیزر موهای زائد صورت

روش های دیگری مانند میکرو درم ابریژن یا میکرونیدلینگ نیز می تواند شما را سریع تر به نتیجه دلخواهتان برساند. چنانچه میکرو درم ابریژین و میکرونیدلینگ به مشکلاتی از قبیل اسکار آکنه – خطوط ریز – چین و چروک لکه های آفتابی - تتو و حتی شلی پوست کمک می کنند .

 دستگاه های لیزر پوستی چگونه کار می کنند؟

 دستگاه های لیزر پوست طوری طراحی شده اند که از قدرت نور و گرما در جهت بهبود رنگ و بافت پوست استفاده می کنند ، بدین معنی که با ایجاد یک آسیب کنترل شده در بافت ، باعث تحریک بدن برای پاسخ درمانی می شوند و از این طریق به زیبایی پوست کمک می کنند. ازین رو دستگاه های لیزر ، چه برای رفع موهای زائد چه برای رفع تیرگی ها و جای لک و چه برای لاغری مانند ار اف و چه برای رفع چین و چروک و یا پاک کردن تتو ، با استفاده از نور و تبدیل آن به گرما در پوست ، آسیب کنترل کننده به پوست می رسانند که منجر به درمان دلخواه می شود و واکنش مثبت را سبب می شود . لازم به ذکر است هر کدام از این دستگاه ها با انتقال طول موج های مختلف به حل مشکل شما کمک می کنند.

توجه داشته باشید استفاده از این خدمات نیاز به تخصص و حرفه دارد و در انتخاب دستگاه و کلینیک زیبایی دقت داشته باشید . با توجه به اینکه بعد از بالا رفتن سن ، کلاژن سازی در پوست کمتر می شود ، در نتیجه با یک روش غیر تهاجمی به وسیله دستگاه های لیزر می توان پوست را وادار به تحریک و تولید کلاژن کرد .در این باره اکثر سلبریتی ها بارها گفته اند که جوانی پوستشان را مدیون دستگاه های لیزر هستند .بری مثال در جایی کیم کارداشیان گفته است که استفاده از دستگاه لیزر به اندازه داشتن مسواک ضروری است. اما همانطور که گفتیم باید در کلینیک های زیبایی تخصصی از خدمات لیزر استفاده کنید .

لیزر خوب در رشت

 قبل از انجام لیزر برای داشتن پوستی بهتر چه باید بدانیم؟

با توجه به اینکه لیزرها هم می توانند عوارضی داشته باشند مانند سوختگی و سوزش که سلامت پوست شما را به خطر می اندازد و شما باید مواردی را قبل از انجام لیزر بدانید تا پوست شما از خطرات احتمالی در برابر عوارض ناشی از آن مانند  سوختگی در امان بماند.

 1- فرض نکنید کسی که پوست شما را لیزر می کند ، یک شخص حرفه ای و دوره دیده ای است.   

نظر به اینکه خدمات پوستی نظیر لیزر بهتر است توسط پزشک متخصص انجام شود ، اما قانون آن را الزام نمی کند  .بدین لحاظ اگر کلینیک زیبایی مد نظر شما خدمات پوستی اش مانند لیزر موهای زائد ، توسط پزشک انجام نمی شود، مطمئن شوید که اپراتور تحت نظر پزشک خدمات را ارائه می دهد و دوره های لازم را گذرانده و کار با دستگاه را به طور حرفه ای می تواند انجام دهد. لذا از سابقه کاری ، تجربه و آگاهی او اطمینان حاصل کنید، چرا که در این صورت خطری سلامتی پوست و زیبایی شما را تهدید نخواهد کرد.

لیزرها به همان اندازه معجزه آسایی که نتیجه مطلوب می دهند ، به همان اندازه نیاز به دقت و توجه دارند و اسباب بازی نیستند همچنین به همان میزان که قدرتمند هستند ، می توانند خطرناک باشند. بدین معنی که طول موج و حرارت و گرما جزء انتخابی توسط پزشک و یا اپراتور بوده که می تواند مرز بین پوست سالم و یا پوست سوخته باشد متاسفانه مشکلات و عوارض ناشی از لیزر بیشتر در کلینیک های غیر معتبر اتفاق می افتد. در نتیجه شما باید از مجوز رسمی و حرفه ای کلینیک زیبایی مورد نظر آگاه شوید.

لیزر موهای زائد در رشت

2- انواع لیزر را بشناسیم.

* لیزرهای تهاجمی  :نظیر لیزر جوانساز CO2 که باعث ایجاد زخم بر روی پوست می شوند. عملکرد این لیزر به گونه ای است که پرتو نور با انرژی بالا به سطح پوست تابیده شده و باعث تبخیر مولکولهای آب سلولهای پوستی می شود و در این میان لایه های بیرونی پوست به صورت کنترل شده ، از بین می روند. بدین لحاظ پس از طی مدت زمانی ، پوست بهبود می یابد و با ساخت کلاژن جدید ، مشکلات پوستی نظیر اسکار آکنه ، لکه های پوستی و ... را درمان می کنند.

* لیزر غیر تهاجمی : همچون لیزر ان دیاگ ( اولین لیزر غیرتهاجمی ) که برای حل مشکل مورد نظر از روش غیر تهاجمی استفاده می کند که بدون ایجاد زخم و سوختگی می باشد. به بیان دیگر این لیزرها بدون اینکه به پوست آسیبی بزنند ، از لایه اپیدرم پوست گذشته و گرما را به لایه درم منتقل می کند، لذا این گرما درم را مقدار کمی زخمی کرده که در زیر لایه سطحی پنهان می ماند. اما اثرات ترمیمی آن شامل ساخت کلاژن جدید و ترمیم چین و چروک و  جای اسکار آکنه می باشد. همچنین لیزر موهای زائد جزو لیزرهای غیر تهاجمی قرار می گیرد. البته خنک کننده های پوست در لیزر درمانی که در دستگاه های جدید لیزر تعبیه شده ، باعث نفوذ بیشتر حرارت به لایه میانی و مانع آسیب پوستی به اپیدرم می گردد.

3- تحت تاثیر نام های تجاری دستگاه های لیزر قرار نگیرید.

عموماً افراد با سرچ کردن ساده و خواندن مطلبی از یک برند و یا دیدن پستی در اینستاگرام ، تحت تاثیر نام تجاری و تبلیغات آن دستگاه لیزر قرار می گیرند. با توجه به اینکه بعضی برندهای لیزر نظیر لیزر الکس، دارای تبلیغات گستره در فضای مجازی و حتی عموم مردم دارد ، اما این طول موج برای پوست ایرانی ها مناسب نبوده و شخص پس از دوره های متوالی ، نتیجه دلخواه نمی گیرد. حتی پیش آمده است که اپراتور لیزر موهای زائد برای نتیجه دهی بهتر ، از طول موج اشتباه استفاده کرده و فرد دچار سوختگی شده است. بنابراین ، انتخاب یک دستگاه فقط از روی تبلیغات آن ، کاملاً غیر عقلانی است.

قبل از انجام لیزر برای داشتن پوستی بهتر چه باید بدانیم؟

4- برای پیدا کردن دستگاه لیزر موهای زائد مناسب خود با متخصص پوست مشورت کنید.

قطعاً بهترین روش برای پیدا کردن دستگاه لیزر موهای زائد مناسب ، مشورت با یک پزشک است که نوع پوست شما را شناسایی می کند. چرا که علاوه بر اینکه پزشک با توجه به رنگ پوست و مو ، دستگاه و طول موج مناسب را برای انجام لیزر موهای زائد پیشنهاد می دهد ، همچنین در صورت شک به مشکلات هورمونی ، با تجویز آزمایش و دارو درمانی ، اقدام به رفع این تغییرات هورمونی کرده ، تا لیزر درمانی نتیجه بخش باشد.

5- بدانید از لیزر چه می خواهید.

قبل از انجام لیزر ، یک لیست از توقعات خود لیست کنید و پس از آن مشکلات پوستی خود را هم ذکر کنید. سپس این فاکتورها را با هم مقایسه کنید تا در جهت انتخاب دستگاه های لیزر برای رفع مشکلات پوستی به نتیجه نسبی برسید. البته احتمال آن می رود خودتان به تنهایی نتوانید دستگاه لیزر مناسب را پیدا کنید، پس می توانید گزینه ها را لیست کنید و با پزشک متخصص و یا متخصصین بهداشت در کلینیک های زیبایی مشورت کنید.

6- اگر پوست تیره ای دارید ، با احتیاط بیشتری دستگاه لیزر پیدا کنید

برای انجام لیزر موهای زائد ، طول موج مناسب برای انواع مختلف پوست ، متفاوت است. برای مثال ، در صورتی که پوست تیره ای دارید و از دستگاه لیزر با طول موج نامناسب بطور اشتباه استفاده کنید ، امکان دارد لکه های تیره پوستی روی پوست شما ایجاد شود و دقیقاً نسبت به چیزی که توقع داشتید ، نتیجه معکوس بگیرید. اما این مطلب بدین معنی نیست که اگر پوست تیره ای دارید، نباید لیزر کنید و فقط باید با احتیاط بیشتری دستگاه لیزر موهای زائد را انتخاب کنید .

قبل از لیزر چه کاری باید انجام دهیم؟

7-  لیزرها برای درمان آکنه مناسب است ولی گزینه خوبی برای درمان جوش های فعال نیستند.

با توجه به اینکه برای درمان جوش های فعال از لیزر و یا دستگاه های پاکسازی پوست استفاده نمی شود ، لذا در مرحله اول از محلول و دارو برای از بین بردن جوش استفاده می شود و سپس دستگاه های غیر تهاجمی و یا لایه برداری برای رفع و کاهش لکه های جوش بکار برده می شود. لذا لیزر درمانی در درمان های آکنه و یا برای برطرف کردن جای آکنه ، بسیار مناسب تر از رفع جوش های فعال سر سیاه و سر سفید و حتی انواع دیگر آن می باشند.

8- صبوری کنید.

لیزرها معجزه آسا هستند و می توانند نتایج شگفت انگیزی هم داشته باشند ، اما نتایج کلی ، به پوست و ژنتیک و نوع مشکل شما هم مربوط می شود .لذا در بعضی از موارد ، نیاز به صبوری خواهید داشت تا نتیجه اصلی را ببینید. همچنین برای مراقبت از پوست برای نگهداری نتایج ، نیاز به رعایت روتین ها و مراقبت های خانگی هم دارید ، پس لطفاً برای گرفتن نتیجه مطلوب ، صبور باشید .

9- حفظ نتایج در دست شماست

بدین معنی که شما باید متناسب با خدماتی که در کلینیک های زیبایی دریافت می کنید ، روتین هایی را در خانه و در لایف استایلتان رعایت کنید .به عنوان مثال اگر لیزر موهای زائد انجام می دهید ، دیگر نباید از وکس مو استفاده کنید و یا در صورتی که هایفو انجام داده اید ، برای کلاژن سازی بیشتر باید از روتین های مراقبتی خانگی و ماساژ صورت استفاده کنید .همپنین اگر از ار اف شکم و پهلو استفاده کرده اید ، باید رژیم غذایی را رعایت کنید و ورزش و پیاده روی را فراموش نکنید. بدین ترتیب ، مطمئن باشید با رعایت همین نکات قطعاً زودتر و بهتر به نتیجه خواهید رسید.

10- لیزر موهای زائد با انجام یک جلسه معجزه نمی کند.

از آنجا که لیزر موهای زائد ، موهای در فاز فعال از چرخه رشد مو را هدف می گیرد ، لذا مابقی موها که در دیگر مراحل استراحت و انتقال از چرخه رشد مو هستند ، نور لیزر بر آنها اثری نداشته و باید تا رسیدن به فاز فعال جلسات لیزر موهای زائد بصورت ماهیانه تکرار شود تا هر ماه تعدادی از موها که به فاز فعال رسیدند ، توسط نور لیزر شناسایی شده و مورد هدف قرار گیرند. ازین رو انجام یک جلسه لیزر موهای زائد معجزه نکرده و نیاز به تکرار برای از بین رفتن حداکثری موهای زائد می باشد.

لیزر موهای زائد رشت

11- پرهیز از نور خورشید و برنزه کردن قبل از شروع لیزر موهای زائد

توجه داشته باشید که لیزر موهای زائد نوری متمرکز و شدید است که رنگدانه های فولیکول مو را نشانه می گیرد و و با ایجاد گرما به آن آسیب رسانده و آن را از بین می برد. لذا تفاوت بین رنگ مو و پوست بسیار مهم است که رنگدانه های پوست بجای رنگدانه های فولیکولهای مو به اشتباه توسط نور لیزر نشانه گیری نشود و از آنجا که نور خورشید باعث افزایش رنگدانه های پوستی می شود ، ازین رو امکان اشتباه گرفتن ملانین پوست بجای ملانین مو بسیار زیاد می باشد که باعث سوختگی پوست می گردد. در نتیجه قبل از انجام لیزر موهای زائد حداقل به مدت 4 هفته از آفتاب گرفتن و برنزه کردن به هر روش دوری کنید تا دچار آسیب پوستی و سوختگی نشوید که در این بین متخصصان توصیه به شروع جلسات لیزر موهای زائد در فصل پاییز دارند که تا رسیدن به فصل تابستان و گرما جلسات ماهیانه لیزر به پایان رسیده باشید.

12- شیو کردن با تیغ قبل از لیزر موهای زائد

بر خلاف روشهای دیگر از بین بردن موهای زائد نظیر اپیلاسیون که باید حتما موها بلند باشد تا ساقه مو از ریشه درآورده شود ، اما در لیزر موهای زائد باید حتما موهای زائد را با تیغ اصلاح کرد و دلیل آن اینست که شیو موها با تیغ باعث می شود که موها از ریشه کنده نشده و رنگدانه فولیکول مو برای لیزر قابل شناسایی باشد و بعلاوه بلند بودن موها باعث رسیدن نور لیزر به موهای بلند در سطح پوست و ایجاد سوختگی پوست می شود. ازین رو باید از روشهای دیگر شیو همچون اپیلاسیون قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد خودداری کرد ، چرا که با این روشها موها از ریشه درآورده شده و مویی برای هدف گیری لیزر باقی نمی ماند. از طرف دیگر از انجام وکس و اپیلاسیون در حدود 2 هفته قبل از لیزر درمانی پرهیز کنید.

مطالب بیشتر در صفحه چگونه از رشد و تقویت موهای زائد بدن جلوگیری کنیم ؟

مراقبت از پوست و پاکسازی پوست دور چشم

آشنایی با روشهای دیگر جوانسازی و مراقبت از پوست

البته روش های سبک تری که با کمک دستگاه های دیگر برای لایه برداری پوست استفاده می شود . نظیر دستگاه های پاکسازی پوست که با استفاده از نور و حرارت به لایه های پوست نفوذ می کنند و لایه بالایی یا اپیدرم و بخشی از درم یا لایه دوم پوست که در واقع پوست مرده  را از بین برده و باعث می شود بدن در جهت ساخت پوستی جدیدتر و جوان تر واکنش نشان دهد. بدین ترتیب پوست سفت می شود و حتی چین و چروک های سطحی کمرنگ تر می شود و باعث از بین رفتن لکه های قدیمی یا آفتاب سوختگی می شود .لازم به ذکر است بعد از لایه برداری ، استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

اما در صورتی که پوست شما مشکل جدی تری داشته باشد ، امکان دارد به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید ، تا نتیجه بهتری بگیرید. با توجه به اینکه این درمان ها سطحی بوده و بعد از انجام آن ، تغییر چشم گیری حاصل نمی شود ، اما در دراز مدت ، اثرات خود را که شامل کم رنگ شدن لکه ها و کاهش چین و چروک ها می باشد ، قابل مشاهده است که بهترین روش برای به تعویق انداختن و جلوگیری از پیری می باشد. البته در انتخاب دستگاه و و کلینیک زیبایی دقت کنید و مطمئن شوید در مکانی حرفه ای از لیزر استفاده می کنید

درباره عوارض جانبی و درد احتمالی استفاده از دستگاه های غیر تهاجمی برای جلو گیری از پیری و لیفت صورت مانند هایفوتراپی که از امواج فراصوت استفاده می کند ، با اینکه خطرات کمی به همراه دارد ، اما باز هم احتمال ایجاد سوختگی به مقدار کم وجود دارد که در این روش های سبک ، استفاده از بی حس کننده های موضعی کافی است.

لایه برداری پوست با لیزر

لیزر درمانی پوست روشی برای مراقبت از پوست است که با لایه برداری به حذف سلولهای مرده پوست پرداخته و با تولید سلولهای جدید پوست ، در داشتن پوستی بهتر و زیباتر کمک بسزایی می کند. از آنجا که پوست همه افراد پیر می شود و کسی نمی تواند از ایجاد خطوط و چین و چروک پوست و شلی و افتادگی پوست و یا کاهش حجم پوست جلوگیری کند ، مگر اینکه با رعایت روتین مراقبت از پوست و استفاده از روشهای جوانسازی پوست در کاهش اثرات پیری و پیشگیری از پیری زودرس پوست به این امر مهم کمک کند.

چنانچه انواع ماسک ها و لایه بردارها برای استفاده روزانه در منزل وجود دارد که در مراقبت از پوست موثرند اما گاها این روشهای خانگی کافی نیستند ازین رو روشهایی مانند لایه برداری با لیزر پوست کمک می کند تا باعث جلوگیری یا معکوس کردن علائم پیری و ایجاد ظاهری جوان به پوست گردد.

نکات لیزر لایه برداری پوست

* بهترین زمان برای لایه برداری پوست با لیزر چه زمانی است ؟

با توجه به اینکه لیزر درمانی پوست روشی تهاجمی بوده که باعث آسیب جزئی در پوست می شود و زمان بهبودی آن بین1 تا 3 هفته طول می کشد  ، لذا توصیه متخصصان بر این است که نباید به زیر نور مستقیم آفتاب بروید. بنابراین مهم است که در چه فصلی از سال پوست خود را با لیزر لایه برداری می کنید که در این باره متخصصان فصل پاییز و زمستان را پیشنهاد می دهند که روزهای کوتاهتری دارند و ساعات بیشتری در منزل بسر می بریم و نور آفتاب نیز شدت کمتری دارد. از سوی دیگر باید به دلیل قرمز شدن پوست یک تا دو هفته پس از لیزر درمانی پوست آرایش نکنید و برای رویدادی برنامه ریزی ننمایید.بعلاوه استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 30  و بالاتر پس از انجام لایه برداری با لیزر ضروری است تا از پوستتان بخوبی محافظت کنید.

* آیا لایه برداری با لیزر درد دارد ؟

از آنجا که لایه برداری پوست با لیزر کاملا بدون درد نیست و به میزان تحمل افراد بستگی دارد و برخی احساس ناراحتی می کنند ، ازین رو پزشک به منظور کاهش درد از کرم بی حس کننده قبل از انجام لیزر استفاده می کند. عموما افراد احساس برخورد نوار لاستیکی را توصیف می کنند که البته احساس درد بستگی به نوع لیزر ، عمق استفاده از لیزر در طول درمان و میزان تحمل درد هر شخص دارد.

لیزر خوب در رشت

لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر پرتو نور پر انرژی با ویژگی های خاص فیزیکی بوده که در پزشکی برای جراحی نظیر چشم و در صنایع برای برش و حکاکی استفاده می گردد. ازین رو عملکرد لیزر موهای زائد به گونه ای است که با ورود نور به پوست و ایجاد گرما در فولیکولهای مو ، باعث از بین بردن موهای زائد می شود  و در عین حال لیزر درمانی با کاهش دائمی موهای زائد  بسیار ایمن بوده و تاثیر منفی روی پوست نداشته و به سایر قسمت ها و بافتهای بدن آسیب نمی رساند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است ؟

دستگاه لیزر موهای زائد بر اساس فرکانس و طول موج متفاوت ، انواع مختلفی برای انواع رنگ پوست دارد. نظیر لیزر الکس ، لیزر دایود و لیزر اندیاگ Nd:YAG می باشد که لیزر الکساندرایت برای پوست های روشن با موهای تیره ، لیزر دایود برای انواع رنگ پوست و لیزر اندیاگ برای پوست های تیره مناسب می باشد و بر طبق این طول موج ها ، انواع دستگاه های مختلفی نظیر لیزر الکس کندلا ، دستگاه های ترکیبی الکس – دیود و ... توسط شرکت های مختلف تولید شده است که بهترین این دستگاه ها می تواند دستگاه های ترکیبی دارای هر سه طول موج باشد.

در کلینیک زیبایی آلما در رشت با استفاده از دستگاه ترکیبی الکس – دایود رازولیزر آلمان ، از هر سه نوع طول موج برای پوست های مختلف همراه با سیستم کولینگ یا خنک کننده قوی استفاده می شود تا بهترین نتیجه برای مراجعین عزیز بدست آید.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

نحوه کار لیزر موهای زائد چیست ؟

مکانیسم لیزر موهای زائد به گونه ایست که با گرم کردن پیاز مو به فولیکول مو آسیب زده و آن را از بین می برد ، در نتیجه رشد مو متوقف می شود. ازین رو اساس کار لیزر موهای زائد بر کاهش دائمی موهای زائد می باشد. لازم به ذکر است که نور لیزر فقط به فولیکول مو می رسد و باعث آسیب آن می گردد و به پوست و بافت اطراف صدمه ای وارد نمی کند، مگر در موارد خاص در صورت مراجعه به سالن زیبایی یا آرایشگاه ها و یا مراجعه به کلینیک زیبایی غیر معتبر و بدون مجوز و خطای اپراتور باعث آسیب رساندن به پوست شود. در نتیجه انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد را در برنامه خود قرار دهیم.

آیا لیزر باعث حذف دائمی موهای زائد می شود؟

در این باره می توان گفت که لیزر موهای زائد حدود 70 تا 90 درصد از موهای زائد را حذف دائمی کرده و باعث می شود که بقیه آن کاهش دائمی یابد که مابقی این موها در جلسات شارژ شش ماهه و سالیانه تحت کنترل قرار می گیرند و از بین می روند. البته مواردی نظیر فاز رشد مو در این موضوع دخیل است، چنانچه مو باید در فاز آناژن یا فعال مو باشد تا توسط نور لیزر شناسایی شده و مورد هدف قرار گیرد. لذا موهایی که در فاز استراحت بسر می برند ، تحت تاثیر نور لیزر قرار نگرفته و برای لیزر درمانی این موها ، تا رسیدن به مرحله آناژن باید صبر کرد.

در نتیجه لیزر موهای زائد باعث حذف دائمی همه موها نمی شود ، بلکه در لیزر درمانی با کاهش دائمی موهای زائد روبه رو هستیم.

کاربردهای لیزر موهای زائد چیست ؟

اصولاً لیزر موهای زائد برای تمام نقاط صورت و بدن استفاده می شود ، مگر در اطراف چشم . معمولاً در خانمها لیزر موهای زائد زیربغل ، بیکینی و صورت بیشتر انجام می گردد. البته پکیج های فول بادی هم از نظر اقتصادی و زمانی به صرفه می باشد و بسیاری از افراد با توجه به اینکه هزینه این پکیج ها بسیار پایین تر از قیمت اصلی می باشد ، لیزر فول بادی انجام می دهند. همچنین در صورت تصمیم به انجام لیزر موهای زائد ، باید بدانید که لیزر موهای زائد در یک دوره درمانی 6 تا 8 جلسه ماهیانه و پیاپی صورت می پذیرد و سپس به دوره شارژ می رسد.

لیزر موهای زائد در رشت

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

اصولاً لیزر موهای زائد برای تمام نقاط صورت و بدن استفاده می شود ، مگر در اطراف چشم . معمولاً در خانمها لیزر موهای زائد زیربغل ، بیکینی و صورت بیشتر انجام می گردد. البته پکیج های فول بادی هم از نظر اقتصادی و زمانی به صرفه می باشد و بسیاری از افراد با توجه به اینکه هزینه این پکیج ها بسیار پایین تر از قیمت اصلی می باشد ، لیزر فول بادی انجام می دهند. همچنین در صورت تصمیم به انجام لیزر موهای زائد ، باید بدانید که لیزر موهای زائد در یک دوره درمانی 6 تا 8 جلسه ماهیانه و پیاپی صورت می پذیرد و سپس به دوره شارژ می رسد.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد آنچنان که گفته اند ، دارای عوارض وخیم و وحشتناک نبوده ، تنها به کمی قرمزی ، تورم و احساس گرما که به سرعت رفع می شوند می توان اشاره داشت و ممکنست برای رفع التهاب کرم هایی نظیر زینک نیز تجویز شود و استفاده از کرم ضد آفتاب هم بعد از انجام لیزر صورت توصیه می گردد. البته عوارض ناشی از خطای اپراتور هم  نظیر لکه های پوستی یا هایپرپیگمنتیشن ، سوختگی خفیف یا تاول می تواند وجود داشته باشد که چاره کار مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت که دارای مجوزهای لازم و تکنولوژی های به روز و همچنین پزشکان و اپراتورهای با تجربه می باشد تا از ایجاد این عوارض جلوگیری کنید.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است ؟

لیزر موهای زائد با هدف گرفتن ملانین یا رنگدانه های مو توسط پرتو نور لیزر و گرم کردن فولیکول مو ، باعث از بین رفتن مو می گردند. همانطور که می دانید پرتوهای فرابنفش UV و اشعه X با درصد بالای انرژی یونیزان می باشند که یونیزان به معنی تولید مولکولهای سرطان زا نظیر رادیکال های آزاد می باشد. اما در مقابل لیزر پرتو نور بوده و خاصیت یونیزان را نداشته ، لذا سرطان زا نخواهد بود. همچنین نور لیزر به میلیمتر ابتدایی پوست در محلی که فولیکول مو قرار دارد می رسد ، لذا به بافتهای اطراف و اندام های داخلی بدن نظیر غدد لنفاوی یا رحم و تخمدان آسیبی نمی رساند.

لیزر موهای زائد در رشت

آیا لیزر موهای زائد بیکینی ضرر دارد ؟

لیزر موهای زائد در مقایسه با اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ بسیار راحت تر و بی دردسرتر است. با توجه به اینکه عملکرد لیزر موهای زائد به گونه ای است که تنها فولیکول های مو که در زیر پوست قرار دارد را هدف گرفته و از بین می برد ، در نتیجه به خود پوست و بافت های اطراف یا رحم و تخمدان ها آسیبی وارد نخواهد کرد. پس نگران عوارض لیزر موهای زائد بیکینی اعم از نازایی و... نباشید. از آن گذشته عوارض لیزر موهای زائد بیکینی بسیار محدود بوده و گاهاً باعث زخم و سوختگی یا تغییرات رنگ پوست بر اثر خطای اپراتور می گردد.

کما اینکه مسئله مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی با اپراتور باتجربه باید در برنامه لیزر شما باشد تا خدای ناکرده از این لحاظ آسیبی وارد نشود. مسئله دیگر  اینکه بعد از انجام لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید و به سولاریوم نروید تا از آسیب در امان بمانید.  

آیا لیزر موهای صورت باعث لک می شود ؟

صورت به عنوان ناحیه حساس در بدن نیازمند بهترین شیوه نگهداری و پاکسازی پوست و حذف موهای زائد می باشد. گزینه های تیغ زدن و بند انداختن و وکس در این مورد بسیار کارساز نبوده و لیزر موهای زائد صورت بهترین روش برای کاهش دائمی موهای زائد صورت می باشد. نظر به اینکه پوست ناحیه صورت در اطراف چشم بسیار حساس بوده ، لذا در این ناحیه لیزر انجام نمی پذیرد تا آسیبی به چشم وارد نیاید. از طرفی عینک مخصوص جهت انجام لیزر موهای زائد صورت در کلینیک زیبایی آلما برای در امان ماندن چشم ها به مراجعین محترم داده می شود.

همچنین استفاده از کرم ضدآفتاب ، قرار نگرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب و عدم رفتن به سولاریم و آفتاب گرفتن تا بعد از پایان گرفتن لیزر درمانی توصیه می گردد. در مورد بروز لک هم باید گفت که اتفاقاً لیزر چون فولیکول مو رو از بین می برد ، موجب روشن شدن پوست شده و پوست را لک نمی کند. البته باید برای مراجعه به کلینیک زیبایی و لیزر موهای زائد به نکات زیر توجه شود.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در رشت

بهترین کلینیک زیبایی در رشت :

در ابتدا بهترین کلینیک زیبایی دارای مجور و معتبر که زیر نظر پزشک متخصص باشد ، انتخاب گردد. سپس از لحاظ استاندارد بودن دستگاه ها بررسی گردد و در درجه بعد اپراتور باید کارآزموده و باتجربه باشد و حتماً پیش از انجام لیزر تست روی ناحیه تحت درمان انجام گیرد تا طول موج مناسب برای پوست فرد انتخاب شود. با توجه به اینکه لیزر موهای زائد روی افراد با مشکل هورمونی پاسخ مناسب را نخواهد داشت ، لذا در صورت شک به مشکلات هورمونی ، در ابتدا باید مورد آزمایش قرار بگیرید و با تجویز پزشک دارو مصرف کنید. به عنوان مثال بانوانی که مشکل سندروم تنبلی تخمدان یا همان تخمدان پلی کیستیک  (PCO) دارند ، از آن دسته اند.

همچنین دستگاه لیزر باید تاییدیه از سازمان FDA امریکا داشته باشد ، چرا که انجام لیزر با دستگاه تقلبی و انتخاب طول موج نامناسب می تواند آسیب پوستی را در پی داشته باشد.

آیا لیزر موهای زائد زیربغل خطرناک است ؟

لیزر موهای زائد زیربغل بسیار پرطرفدار و البته نتیجه بخش می باشد. البته عوارض لیزر زیربغل می تواند تا حد کمی قرمزی ، زخم و جوش و سوختگی باشد که بسیار کم دیده شده و در صورت بهره مندی از اپراتور باتجربه این خطر به صفر می رسد. همچنین در مورد تحریک غدد لنفاوی و سرطان ناحیه پستان در اثر لیزر موهای زائد زیر بغل نیز باید طبق معمول گفت که اشعه نور لیزر ، به 5 میلی متری ابتدایی پوست می رسد و تنها روی فولیکول مو اثر گذاشته و اثری روی غدد لنفاوی و پستان و بافتهای اطراف نخواهد داشت.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

آیا لیزر موهای زائد بازگشت دارد ؟

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش درمانی با استفاده از پرتو نور لیزر در 6 تا 8 جلسه موهای زائد تا 70-90 درصد باعث حذف دائمی می شود. ازین رو 10 تا 30 درصد موها همچنان باقی می ماند که نیاز به جلسات شارژ طولانی دارد. البته باید بدانید از بین رفتن موهای زائد بستگی به رنگ مو ، نوع پوست ، اختلالات هورمونی ، تنبلی تخمدان و ... داشته و در این بازگشت مو نقش مهمی دارد. اما سوال اینجاست که رشد مجدد موها پس از لیزر درمانی چه می شود ؟ در پاسخ باید گفت که رشد موهای زائد به طور دائم از بین نخواهد رفت و نیازمند به شارژ سالانه است.

کلینیک زیبایی آلما در رشت ارائه دهنده خدمات زیبایی هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، ماساژ صورت ، پارافین تراپی و لیزر موهای زائد و ... می باشد. 

شماره تماس برای مشاوره رایگان : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت 

 

 

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    هدیه

    سلام وقت بخیر من ۱۴ جلسه لیزر انجام دادم ولی نتیجه قابل قبولی نگرفتم حجم موهای بدنم خیلی کم شده ولی کامل از بین نرفته بعضی قسمت ها هنوز موی ضخیم داره و بغضی قسمت ها موهاش میره ولی جلسه بعد دوباره برگشت میخوره و بعضی از قسمت های بدنم از جلسه اول کلا ریزش نداشته لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    سلام عزیزدلم شما ابتدا باید قبل از شروع درمان لیزرتون آزمایش هورمونی می‌دادین که از صحت و سلامتیتون مطلع می‌شدین در کمتر مواقعی پیش می یاد که متابولیسم بدن مقاومت کنه در برابر لیزر