تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه

آیا به تازگی کاهش وزن داشتید و گونه هایتان لاغر شده ؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که با کاهش وزن در ابتدا گونه هایتان آب می شود ؟ آیا از فرم گونه خود راضی نیستید و می خواهید گونه های حجیم تری داشته باشید ؟ دراین صورت ممکنست به فکر روشهای زیبایی گونه بیفتید که یکی از پرطرفدارترین این روشها تزریق ژل گونه یا تزریق فیلر گونه می باشد که در ادامه به توضیح این درباره می پردازیم.

توضیحاتی درباره ژل گونه

در روشهای زیبایی و جوانسازی پوست ژل در دسته بندی فیلر به معنای پر کننده پوستی قرار دارد که باعث پر کردن و حجم دادن به زیر پوست می شود. ازین رو با تزریق ژل گونه به اطراف استخوان گونه باعث افزایش حجم گونه ها و پر کردن آن می شود تا گونه زیباتر و پرتر بنظر برسد. از طرفی با تزریق ژل گونه می توان چین و چروک و خطوط سطحی یا عمقی گونه را نیز پر کرد تا پوست صورت صاف شود

بهترین کلینیک زیبایی رشت

لازم به ذکر است که برای تزریق ژل گونه عموما از اسید هیالورونیک که ماده طبیعی پوست است و وظیفه حفظ آب پوست را دارد ، استفاده می شود که پس از مدت زمان حدود 6 ماه تا دو سال بنا به نوع برند ژل ، جذب پوست می شود و لذا نتایج تزریق ژل گونه موقتی بوده و باید برای حفظ نتایج دوباره تزریق ژل انجام داد.

انواع ژل گونه

  1. اسیدهیالورونیک Restylane & Juvederm
  2. اسید پلی لاکتیک Sculptra
  3. هیدروکسی لاپاتیت

تزریق ژل گونه چگونه انجام می شود ؟

قبل از تزریق ژل گونه در ابتدا باید با پزشک درباره نتایج مورد نظر خود مشاوره داشته باشید و درباره برند ژل ، میزان ماندگاری ژل گونه ، مراقبتهای قبل و بعد از تزریق ژل گونه و نگرانی های احتمالی پرسش کنید. همچنین پس از تصمیم برای تزریق درباره قیمت تزریق ژل گونه نیز اطلاعات کسب کنید. بهتر است در روز مشاوره ، تزریق ژل گونه را انجام ندهید اگرچه ممکنست از شما هزینه مشاوره گرفته نشود اما ممکنست در روز مشاوره آمادگی کافی برای تزریق ژل نداشته باشید.

بری انجام تزریق ژل در ابتدا بر روی یک تخت دراز می کشید و پزشک از ماده بی حس  کننده موضعی بر روی گونه شما استفاده می کند. سپس با استفاده از کانولا و سرنگ ژل را به زیر پوست گونه در نقاط مشخص تزریق می نماید. تزریق ژل گونه معمولا 20 دقیقه طول می کشید و نتایج سریعا مشخص می گردد و در حدود یکی دو روز بعد ژل بخوبی بر روی صورت پخش می شود. البته برای ترمیم ژل گونه در حدود یک ماه زمان نیاز است تا ژل بیشترین اثربخشی را بر روی گونه نشان دهد و سپس در صورت عدم رضایت یا عدم توازن دو طرف گونه ، پزشک مجددا مقداری ژل به گونه تزریق خواهد کرد.

مقالات دیگر : هایفوتراپی یا تزریق ژل

مدت زمان ماندگاری ژل گونه

مدت زمان ماندگاری نتایج ژل گونه بستگی به نوع ژل و مراقبتهای پس از تزریق ژل دارد که حدودا بین 6 ماه تا ۲ سال می باشد. لازم به توضیح است که پس از مدت زمان معین ، ژل اسید هیالورونیک به دلیل طبیعی بودن توسط پوست جذب شده و در بافت پوست متابولیزه می گردد.

چه کسانی نمی توانند تزریق ژل گونه انجام دهند ؟

افراد سالم که سیگاری نبوده و سابقه بیماری مزمن نداشته باشند ، می توانند تزریق ژل گونه انجام دهند. اما افرادی که در ادامه آمده بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو باید از تزریق ژل خودداری نمایند :

  1. زنان باردار یا شیرده
  2. مبتلایان به اختلالات خونریزی
  3. سابقه حساسیت به ترکیبات ژل
تزریق ژل گونه

مزایای تزریق ژل گونه

  1. غیر جراحی و بدون نیاز به بیهوشی یا مراقبتهای خاص نظیر مراقبتهای بعد از جراحی
  2. سرعت بالای تزریق
  3. بدون دوره نقاهت طولانی
  4. بلافاصله می توان به سرکار برگشت.
  5. نتایج تزریق ژل گونه دائمی نمی باشد اگرچه ماندگاری ۶ تا ۱۲ ماهه دارد.
  6. خطر عوارض بسیار کم می باشد.
  7. قابل ترمیم و تزریق مجدد ژل به گونه تا به نتایج مطلوب و مورد نظر برسید.
  8. کم تهاجمی و هزینه کمتر نسبت به جراحی

مقالات دیگر : تزریق ژل چانه

عوارض جانبی تز ریق ژل گونه

تزریق ژل گونه معمولا ایمن و کم خطر بوده و دوره بهبودی طولانی ندارد اگرچه ممکنست با عوارض جانبی زیر همراه باشد که رایج است :

  1. کبودی
  2. خارش
  3. ورم
  4. قرمزی

همچنین از عوارض جانبی که به ندرت پیش می آید می توان به واکنش آلرژیک یا عفونت ، نشت ژل ، مهاجرت ژل به نقاط دیگر صورت ، ایجاد ظاهری نامتقارن در گونه دو طرف ، آسیب به عروق شریانی ، نابینایی ، مرگ بافت یا نکروز به دلیل انسداد گردش خون اشاره کرد. در صورت مهاجرت ژل به نقاط دیگر صورت پزشک از ماده ای به نام هیالورونیداز برای حل کردن ژل اسیدهیالورونیک استفاده می کند ، گرچه در اثر گذشت زمان ژل جذب پوست می شود.

چه کنیم تا تزریق ژل گونه ایمن و بدون عوارض جانبی داشته باشیم ؟

  1. به پزشک مجرب و کلینیک زیبایی دارای مجوزهای رسمی برای تزریق ژل گونه مراجعه نمایید تا خطر عوارض جانبی نادر کاهش یابد.
  2. قبل از تزریق ژل حتما از برند ژل و تاریخ انقضا آن مطلع شوید.
  3. از تزریق ژل های فله ای خودداری نمایید.

آمادگیهای قبل از تزریق ژل گونه

  1. عدم مصرف آسپرین و دیگر داروهای رقیق کننده خون از دو هفته قبل ( با مشورت پزشک معالج ) به منظور کاهش خطر خونریزی و کبودی در اثر تزریق ژل
  2. یک هفته قبل از تزریق ژل گونه از مصرف داروهای مسکن و ویتامین و مکمل نظیر جنسینگ و سیر و ویتامین  و روغن پامچال خودداری کنید.
  3. داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید چرا که ممکنست ژل با داروهای شما تداخل مصرف داشته باشد.
  4. عدم تزریق لوازم آرایشی از یک هفته قبل
  5. عدم مصرف الکل به جهت کاهش خطر کبودی و خونریزی
  6. عدم استفاده از محصولات موضعی شامل رتینوئید و رتینول و اسید گلیکولیک
  7. عدم انجام اپیلاسیون و دیگر روش های حذف موهای زائد در نزدیکی گونه حداقل دو روز قبل از تزریق ژل
  8. حداقل دو هفته قبل از تزریق ژل گونه برای خدمات دندانپزشکی مراجعه نمایید. چرا که ژل مانند ایمپلنت در بدن عمل کرده و بدن در برابر بیماریهای موضعی نظیر بیوفیلم آسیب پذیر خواهد شد و خدمات دندانپزشکی می تواند میکروبها را به جریان خون منتقل کند و باعث بیماری شود.
  9. در صورتی که باید در جشن یا مراسم شرکت کنید تزریق ژل گونه را برای دو هفته قبل از مراسم برنامه ریزی نمایید تا ژل گونه به بهترین حالت برسد و ناحیه تزریق نیز بهبود یابد.
  10.  در صورت ابتلا به تبخال به پزشکتان اطلاع دهید چرا که وارد کردن سوزن باعث شیوع تبخال می گردد.
  11.  در مورد بارداری و شیردهی خود و یا ابتلا به آلرژی پزشک را مطلع سازید.

مقالات دیگر : درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

مراقبتهای بعد از تزریق ژل گونه

  1. یکی دو روز بعد از تزریق ژل گونه برای پیشگیری از کم آبی بدن از نوشیدن الکل پرهیز کنید.
  2. به منظور بهبود زودتر ، آناناس و یا آب آناناس تازه مصرف کنید.
  3. پس از تزریق ژل گونه می توانید به سر کار خود برگردید و یا رانندگی کنید.
  4. از خوابیدن بر روی صورت به مدت یک هفته خودداری کنید و در این مدت باید رو به بالا بخوابید.
  5. از انجام فعالیتهای سنگین و ورزش های شدید تا دو روز بعد از تزریق ژل گونه اجتناب کنید.
  6. به گونه های خود دست نزنید و بهتر است برای پیشگیری از ایجاد عفونت و واکنش آلرژیک ، صورت خود را همواره تمیز و خشک نگهدارید.
  7. حداقل دو ماه بعد از تزریق ژل گونه برای خدمات دندانپزشکی مراجعه نمایید. چرا که خدمات دندانپزشکی با ایجاد فشار بر روی گونه همراه است و بهتر است که در ناحیه تزریق فشار وارد نشود.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت ، 01332662196  01333662196  01332006295  09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *