لیزر موهای زائد در ناحیه تاتو

لیزر موهای زائد در ناحیه تاتو : آری یا خیر ؟

لیزر موهای زائد در ناحیه تاتو : آری یا خیر ؟

لیزر موهای زائد به یکی از بهترین روشهای حذف مو در طی 20 سال اخیر تبدیل شده است که علاوه بر اینکه باعث کاهش دائمی موهای زائد و دستیابی به پوستی صاف و بدون مو در طولانی مدت می شود بلکه ایمن نیز می باشد. از طرفی در سالهای اخیر تاتو نیز به نمادی از زیبایی تبدیل شده است. ازین رو در صورتی که فردی در ناحیه تاتو شده بخواهد لیزر موهای زائد انجام بدهد ، چالش برانگیز می شود. در ادامه به توضیح در این باره می پردازیم.

توضیحاتی درباره عملکرد لیزر موهای زائد

قبل از اینکه به توضیح درباره لیزر موهای زائد بر روی تاتو بپردازیم در ابتدا باید عملکرد لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار دهیم. لیزر موهای زائد روشی است که از پرتو پر انرژی نور لیزر برای هدف گیری فولیکولهای مو استفاده می کند بدین صورت که فولیکول مو کیسه رشد مو است و ریشه مو در آن قرار دارد ، از طرفی فولیکول فاقد رنگدانه است اما رنگدانه مو در ریشه مو قرار دارد ، بدین ترتیب نور لیزر رنگدانه موجود در ریشه مو را هدف گیری کرده تا با برخورد نور لیزر به فولیکول مو ، باعث گرم شدن آن و ایجاد آسیب و سوختگی گردد.

بنابراین در ناحیه لیزر شده با آسیب فولیکولی دیگر مویی رشد نمی کند حتی در صورت آسیب جزئی فولیکول نیز موهای جدید بسیار کم حجم و نازک و کمرنگ می باشند

مرکز لیزر موهای زائد در رشت

مطالب بیشتر در صفحه لیزر موهای زائد

  1. هدف گیری ملانین مو : نور منتشر شده از لیزر توسط ملانین یا رنگدانه مو ( ملانین مسئول رنگ پوست و موی هر فرد است ) جذب می شود با این نکته که لیزر تنها برای هدف قرار دادن خاص ملانین بدون تاثیر قابل توجه و بدون ایجاد عوارض بر روی پوست طراحی شده است.
  2. گرم کردن انتخابی فولیکول های مو : با جذب نور لیزر توسط ملانین موجود در فولیکول مو ، انرژی نور لیزر تبدیل به گرما شده و این گرما باعث سوزاندن فولیکول مو می شود تا توانایی رشد موی جدید نداشته باشد. در مقابل لیزر به گونه ای دقیق است که در زمان انجام لیزر ، پوست اطراف فولیکول مو نسبتا خنک و بدون تاثیر باقی خواهد ماند.

آیا می توان بر روی تاتو ، لیزر موهای زائد انجام داد ؟

در ناحیه تاتو خیر چرا که لیزر موهای زائد با تاتو سازگار نیست و باعث آسیب پوستی نظیر سوختگی پوست و اسکار زخم و … می شود. اما در مناطق اطراف تاتو با رعایت دقت کافی شامل پوشاندن ناحیه تاتو بطوریکه نور لیزر به خود تاتو آسیبی نرساند می توان لیزر موهای زائد انجام داد. در توضیح باید گفت که لیزر موهای زائد روشی موثر و با ایمنی بالا برای از بین بردن موهای زائد بدون آسیب به پوست می باشد اما انجام این روش در ناحیه تاتو ممنوع است چرا که چنانچه در بالا ذکر شد نور لیزر رنگدانه مو را هدف گیری می کند و از آنجا که تاتو و خالکوبی دارای رنگدانه های جوهری است ، دستگاه لیزر موهای زائد بجای رنگدانه های مو ، رنگدانه های تاتو را نشانه می گیرد

لیزر موهای زائد بر روی تاتو

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد پا

بدین ترتیب نور لیزر باعث گرم کردن جوهر و پخش شدن و از بین رفتن آن می شود و از سوی دیگر گرمای حاصله از نور لیزر باعث آسیب به پوست ناحیه تاتو می گردد. نظیر لیزر موهای زائد بر روی افراد با پوست تیره که در گذشته نور لیزر رنگدانه های پوستشان را بجای رنگدانه مو هدف گرفته و باعث سوختگی پوست این افراد می شد. اگرچه امروزه با اختراع لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر پوستهای تیره هم بدون آسیب می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند اما هنوز قادر به درمان ایمن پوست تاتو شده نیستند چرا که لیزر موهای زائد رنگدانه مو را از رنگدانه جوهر تاتو تمایز نمی دهد.

عوارض لیزر موهای زائد بر روی تاتو

  1. درد : در زمان انجام لیزر موهای زائد بر روی تاتو افراد درد قابل توجهی را به دلیل گرم شدن جوهر و سوختگی پوست درک می کنند.
  2. سوختگی پوست : با توجه به اینکه نور لیزر بجای رنگدانه مو ، باعث گرم شدن جوهر و به تبع گرم شدن پوست می شود ، لذا این گرما باعث سوختگی پوست می گردد.
  3. آسیب متوسط تا شدید پوست : با انتقال انرژی لیزر به تاتو ، پوست ناحیه آسیب دیده و ممکنست باعث ایجاد اسکار و یا تغییر رنگ شود.
  4. تغییر منفی ظاهر تاتو : با گرم شدن جوهر تاتو در اثر لیزر موهای زائد ، رنگدانه های جوهر تاتو در زیر پوست پخش می شود و ظاهر اصلی تاتو تخریب می شود.

راهکار انجام تاتو بر روی لیزر موهای زائد چیست ؟

با حذف تاتو ، بله تنها با حذف تاتو می توانید لیزر موهای زائد انجام دهید. بدین جهت لیزر هایی مانند لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو طراحی شده اند که می توانید بدین طریق تاتو را حذف کنید و سپس برای لیزر موهای زائد اقدام نمایید.

مقالات مشابه : پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

آیا لیزر موهای زائد با لیزر کیوسوئیچ متفاوت است ؟

بله فناوری لیزر موهای زائد و لیزر کیوسوئیچ متفاوت بوده و لیزر موهای زائد به گونه ای است که انرژی لیزر را به فولیکول مو وارده کرده و آن را از بین می برد ولی در مقابل لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو از انرژی لیزر با سرعت بسیار زیادتر استفاده می کند و باعث تجزیه جوهر تاتو در زیر پوست می شود و در نهایت جوهر تجزیه شده از طریق سیستم لنفاوی بدن تخلیه می شود. بنابراین این دو فناوری متمایز از هم با کاربردهای متفاوت می باشد.

آیا لیزر موهای زائد ایمن است ؟

در طی این سالها گزارشی مبنی بر عدم ایمنی و ایجاد عوارض جانبی غیرقابل جبران در اثر انجام لیزر موهای زائد ارائه نشده است. اگرچه اپراتوری که لیزر انجام می دهد باید به کار با دستگاه لیزر ، شناخت طول موج ، شناخت رنگ پوست و مو و انتخاب طول موج و درجه مناسب لیزر برای هر فرد ، آشنایی کامل داشته باشد تا شاهد عوارض جانبی نظیر سوختگی و هایپرپیگمانتاسیون در اثر خطای اپراتور نباشیم.

برای پاک کردن تاتو در رشت کلینیک کنید.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه ، 01332662196  01333662196  01332006295 – 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *