پاکسازی پوست در مقایسه با میکرونیدلینگ

پاکسازی پوست در مقایسه با میکرونیدلینگ

پاکسازی پوست در مقایسه با میکرونیدلینگ

کم و بیش خیلی ها با نگرانی هایی از قبیل اسکار آکنه ، خشکی پوست ، چین و چروک ، تغییر رنگ پوست و رفع لکه های تیره و … مواجه هستند که به دنبال راهکارهایی برای درمان و مراقبت از پوست می باشند. بدین منظور پاکسازی پوست و میکرونیدلینگ هر دو از روشهای مراقبتی درمانی هستند که در رفع مشکلات پوستی موثرند بطوریکه در میکرونیدلینگ از قدرت درمانی بدن ( کمک به تولید پروتئین کلاژن برای بازسازی پوست ) استفاده شده اما در پاکسازی پوست لایه برداری و سرم های سفارشی برای پوست هر فرد بکار گرفته می شود.

آشنایی با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی زیبایی غیر جراحی به جهت کمک به افزایش تولید پروتئین های کلاژن و الاستین پوست است که از یک دستگاه دارای سوزن های ریز و استریل استفاده می کند که با ورود به پوست باعث آسیب به لایه سطحی پوست شده و بدن به منظور رفع این آسیب به کلاژن سازی بیشتر می پردازد تا علاوه بر ترمیم آسیب ایجاد شده ، مشکلات پوست بهبود یابد و پوست جوانتر بنظر برسد

میکرونیدلینگ در رشت

لازم به توضیح است که کلاژن پروتئینی در پوست است که عامل اصلی محکم و جوان و صاف شدن پوست بوده ، اما با افزایش سن یا دیگر عوامل نظیر سیگار کشیدن و نور آفتاب کلاژن موجود در پوست کاهش می یابد ، لذا به منظور کمک به پوست روش میکرونیدلینگ برای تولید پروتئین کلاژن مفید است. از سوی دیگر مشکلات پوستی از قبیل ترک های پوستی ، آکنه یا اسکار زخم نیز با میکرونیدلینگ قابل درمان می باشد.

فواید میکرونیدلینگ

  1. بهبود بافت و ظاهر پوست
  2. رفع چین و چروک سطحی و ریز
  3. رفع تیرگی و شفاف و روشن کردن پوست
  4. رفع لکه های تیره
  5. کاهش اسکار شکم
  6. کاهش علائم کشش پوست
  7. ترمیم مو

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ چگونه است ؟

در روش میکرونیدلینگ از ابزاری با سوزنهای بسیار ریز استفاده می شود که منجر به سوراخ کردن پوست شده و با ایجاد این آسیب های کنترل شده سطحی در پوست ، باعث می شود که پوست با تولید کلاژن به ترمیم خود بپردازد. بدین ترتیب سایر مشکلات پوست از جمله لکه های تیره و کدری پوست ، بهبود بافت پوست ، کاهش سایز منافذ بزرگ پوست ، جای زخم و اسکار آکنه و چین و چروک های سطحی درمان شده و نتایج چشمگیری ارائه می شود.

لازم به توضیح است که میکرونیدلینگ در زمان فعال بودن آکنه یا اسکارهای عمیق قابل انجام نیست. همچنین در صورت مصرف داروهای آکنه ، ایبوپروفن یا رتینوئیدهای موضعی ممکنست که متخصص زیبایی از شما بخواهد که این داروها را قطع کنید.

آشنایی با پاکسازی پوست یا فیشیال

پاکسازی پوست یا فیشیال روشی غیر تهاجمی برای مراقبت از پوست است که نتایجی سریع دارد و با حذف سلولهای مرده و استخراج ناخالصی ها باعث پاک کردن پوست شده و با استفاده از انواع ماسکها و سرم ها به تغذیه رسانی و آبرسانی پوست کمک می کند. پاکسازی پوست در حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد و دارای مراحل مختلف نظیر تمیز کردن ، لایه برداری و تغذیه رسانی و آب رسانی می باشد

پاکسازی پوست در رشت

در ابتدا برای تمیز کردن پوست از انواع پاک کننده مناسب پوست استفاده می شود و در مرحله لایه برداری انواع روشهای میکرودرم ، هیدرودرم ، درماپلنینگ ، اسید AHA, BHA و … کاربرد دارد که باید متناسب با نوع پوست فرد و مشکلات آن بکار برده شود. بعنوان مثال هیدرودرم در پوستهای خشک و کم آب که بسیار حساس هستند عملکرد خوبی دارد به دلیل اینکه لایه برداری را به ملایم ترین صورت با استفاده از ذرات بسیار ریز آب انجام می دهد که به پوست افراد حساس آسیبی نرساند.

مقالات دیگر : پاکسازی پوست در کلینیک زیبایی یا سالن زیبایی ؟

همچنین روش میکرودرم در پوستهای غیر حساس مناسب است که با استفاده دستگاه میکرودرم و ایجاد سوراخ های بسیار ریز در زیر پوست به تولید کلاژن در پوست کمک می کند. از طرفی پس از لایه برداری ، پوست آمادگی جذب انواع سرم ها و آبرسان ها و دیگر ماسکهای تغذیه رسان پوست را دارد و بدین جهت بنا به مشکلات پوستی از این مواد استفاده می شود. در نهایت با مراقبت از پوست مشکلات پوستی نظیر آکنه ، چین و چروک ریز ، خشکی پوست ، چربی اضافی و … درمان می شود.

مزایای پاکسازی پوست

  1. حذف سلولهای مرده پوست ، آلودگی ها و سموم با لایه برداری عمقی
  2. بهبود بافت و رنگ پوست
  3. پاک کردن عمقی منافذ پوست
  4. کمک به جذب محصولات پوستی
  5. کنترل آکنه
  6. کنترل چربی
  7. رفع خشکی پوست و آبرسانی عمقی
  8. بهبود چین و چروک ریز و سطحی

مقالات دیگر : تفاوت پاکسازی پوست با فیشیال

پاکسازی پوست در مقابل میکرونیدلینگ : کدام درمان مناسب است ؟

  1. پاکسازی پوست و میکرونیدلینگ هر دو درمانهای مناسبی برای بهبود بافت و رنگ پوست می باشند. اما در صورتی که با لکه های تیره در پوست مواجهید و یا اسکار آکنه یا جای زخم دارید ، بهتر است میکرونیدلینگ انجام دهید چرا که نتایج بهتری از پاکسازی پوست ارائه می دهد.
  2. میکرونیدلینگ را روشی کم تهاجمی با استاندارد طلایی به منظور بهبود خاصیت کشسانی پوست و سفت و محکم کردن بافت پوست قلمداد می کنند.
  3. میکرونیدلینگ به دلیل ایجاد آسیب پوستی و مراقبت دو روزه از پوست که باید دور از نور خورشید باشد و کرم های تجویزی توسط پزشک مصرف شود ، تنها در فصول پاییز و زمستان و اوایل بهار که نور آفتاب در آن شدت کمتری دارد انجام می گیرد اما در مقابل پاکسازی پوست در همه فصول سال انجام می شود و مراقبتهای خاص میکرونیدلینگ را ندارد و تنها رعایت روتین مراقبت از پوست ، دوری از نور مستقیم خورشید و مصرف کرم ضد آفتاب مهم است.
  4. فیشیال روشی عالی برای داشتن پوست جوان ، شاداب و درخشان است و باعث پاکسازی عمقی پوست و کاهش چین و چروک پوست می شود و در افراد با پوست حساس ملایم تر از میکرونیدلینگ است. بطور کل در پوستهای حساس میکرونیدلینگ انجام نمی گیرد.
  5. در صورتی که پوست پر از جوش و آکنه دارید ، پاکسازی پوست گزینه مناسبی برای رفع آکنه است اما در مقابل میکرونیدلینگ در افراد دارای جوش فعال انجام نمی شود و در عوض برای رفع اسکار آکنه کاربرد دارد.

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه با شماره تماس 01332662196  01333662196  01332006295  09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *