لیزر موهای زائد در دوران پریود

اشتراک گذاری :

لیزر موهای زائد بصورت یک چرخه با فاصله 4 تا 6 هفته برنامه ریزی می شود که نیاز به 6 تا 8 جلسه منظم دارد تا اثربخش باشد. بدین ترتیب لیزر موهای زائد نظیر پریود بخشی از روتین ماهیانه شما می شود ، اما آیا این دو با هم سازگارند ؟ آیا می توان در دوران پریود لیزر موهای زائد انجام داد ؟

آیا می توان در دوران پریود لیزر موهای زائد انجام داد ؟

بله می توانید در دوران پریود لیزر موهای زائد انجام دهید و هیچ منعی برای انجام لیزر موهای زائد بخصوص هر ناحیه بغیر از ناحیه بیکینی وجود ندارد. در توضیح باید گفت که حذف موهای زائد در دوران پریود آسان نیست چرا که به دلیل تغییرات هورمونی پوست حساس تر شده و روشهایی نظیر اپیلاسیون و حتی لیزر موهای زائد نیز دردناک تر می شود. اما آیا باید جلسه لیزر خود را لغو کنید ؟

لیزر موهای زائد در دوران پریود

باید بدانید که لیزر موهای زائد در دوران پریود یک منع پزشکی محسوب نمی شود و تنها ممکنست بدلیل حساس بودن پوست کمی ناراحت کننده بنظر برسد. در این صورت باید به حالت فیزیکی خود در زمان لیزر پریود توجه داشته باشید و در صورت احتمال حساس شدن پوست یا تحریک و هر گونه مشکل دیگر ، می توانید زمان لیزر درمانی خود را تغییر دهید. بدین ترتیب انجام دادن لیزر موهای زائد در دوران پریود به دو مورد زیر بستگی دارد :

ناحیه مورد نظر : لیزر موهای زائد در دوران پریود بستگی به ناحیه تحت درمان دارد بعنوان مثال می توانید در صورتی که تنها لیزر موهای بیکینی انجام می دهید ، نوبت خود را کنسل کنید و مجددا پس از پریود نوبت بگیرید. اما اگر لیزر موهای زائد کل بدن یا نواحی دیگری بغیر از بیکینی نظیر زیربغل ، دست ، پا یا صورت دارید ، می توانید در صورت حساس نبودن پوستتان به راحتی لیزر درمانی خود را انجام دهید.

میزان درد : از آنجا که بدن همه ما متفاوت است و در واقع پریود ممکنست تحمل فرد را نسبت به درد کاهش دهد ، لذا در زمان پریود برخی دچار دردهای شدید و گرفتگی می شوند اما برخی دیگر چنین چیزی را تجربه نمی کنند. بنابراین در صورتی که نور و گرمای حاصل از لیزر شما را ناراحت می کند ، می توانید نوبت خود را در زمان دیگری برنامه ریزی کنید.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد پوست تیره

لیزر موهای بیکینی در دوران پریود

در صورتی که در روزهای اول دوره پریود خود هستید و جلسه لیزر موهای زائد شما رسیده ، باید نوبت خود را لغو کنید و به بعد از دوران پریود انتقال دهید. همچنین در صورت انجام لیزر موهای زائد بقیه نقاط بدن به همراه بیکینی ، می توانید برای انجام لیزر بقیه نقاط بدن بجز لیزر موهای زائد اقدام کنید و یک هفته بعد از اتمام پریود ، لیزر بیکینی خود را برنامه ریزی نمایید.

مشورت با پزشک

بدین منظور برای برنامه ریزی لیزر موهای زائد خود در دوران پریود بهتر است با پزشک خود در بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت مشورت کنید چرا که مشاوره و راهنمایی های لازم در  خصوص بهترین زمان برای انجام لیزر درمانی را به شما ارائه می دهند.

آیا پریود در درمان با لیزر موهای زائد اختلال ایجاد می کند ؟

بله. از آنجا که چرخه پریود با افزایش سطح هورمونها همراه است می تواند در درمان با لیزرموهای زائد اختلال ایجاد کند چرا که بدن در این زمان با تغییراتی مواجه است که در خارج از بدن قابل مشاهده است. یکی از تغییرات رشد بیشتر موهاست که در اثر ترشح بیشتر هورمونها صورت می گیرد و فولیکول مو قوی تری تولید می کند که لیزر درمانی را سخت تر می کند. از طرفی پوست شما به دلیل پریود حساس تر شده و لیزر درمانی دردناک تر خواهد شد که در این مورد باید به کارشناس لیزر اطلاع دهید تا تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد را به گونه ای تغییر دهد که درد کمتری حس کنید.

در نهایت اگرچه پریود تاثیر طولانی مدت بر روی لیزر موهای زائد شما نخواهد داشت اما  در صورت احساس ناراحتی می تواند جلسه لیزر درمانی خود را بعدا برنامه ریزی کنید.

لیزر موهای زائد در رشت

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند ؟

در حدود 20 سال است که از ابداع لیزر موهای زائد می گذرد که از آن برای حذف موهای زائد استفاده می شود می شود و روشی طولانی مدت با کاهش دائمی رشد موهای زائد همراه است و از آنجا که این روش توسط سازمان غذا و داروی امریکا به ثبت رسیده ، روشی دائمی برای حذف موهای زائد نبوده و تنها بصورت کاهش دائمی موها به ثبت رسیده است که البته تحقیقات بلند مدت درباره اثردهی لیزر موهای زائد انجام نشده است.

لیزر موهای زائد قادر است چیزی در حدود 70 تا 95 درصد موها را بسته به ناحیه تحت درمان و دیگر عوامل نظیر پرموئی ارثی ، رنگ پوست ، چرخه رشد مو ، نوع و رنگ مو ، مشکلات هورمونی و ... از بین ببرد. بدین ترتیب ممکنست برخی افراد با حذف دائمی موها خصوصا در نواحی زیربغل ، دست یا پا رو به شوند  و یا اینکه لیزر موهای بیکینی یا صورت ممکنست برعکس دیگر نواحی بدن به دلیل هورمونی بودن موهای این نواحی به حذف دائمی نرسد و نیاز به جلسات شارژ چند ماهه یا یکساله لیزر موهای زائد نیاز باشد.

مقالات دیگر : آیا برای لیزر موهای زائد موها باید بلند باشد ؟

روش لیزر موهای زائد بر فتوترمولیز انتخابی متکی است که از نور پالس کوتاه که در درمان بیماری پوستی بکار می رود ، استفاده می کند که نسبت به لیزر با نور پیوسته آسیب کمتری به بافت پوست وارد می کند. در لیزر درمانی در ابتدا یک پرتو نور ، رنگدانه های موجود در ریشه مو واقع در فولیکول مو را هدف می گیرد تا با جذب انرژی لیزر توسط رنگدانه مو و تبدیل آن به انرژی گرما ، فولیکول مو آسیب ببیند و از بین برود تا از رشد بیشتر موها جلوگیری شود.

اما نکته اینجاست که لیزر موهای زائد زمانی موثر است که مو در چرخه رشد فعال یا آناژن از فاز رشد مو باشد چرا که این تنها زمانی است که مو و فولیکول مو به هم متصل هستند. با توجه به اینکه در هر جلسه فقط 20 درصد از موها در فاز فعال هستند لذا تنها یک جلسه درمان برای لیزر موهای زائد کافی نبوده و نیاز به جلسات ماهیانه حداقل به تعداد 6 جلسه می باشد تا لیزر درمانی اثربخش گردد.

لیزر موهای زائد بدون درد

انواع مختلفی از دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان وجود دارد که رشد موها را به میزان کم یا زیاد متوقف می کند اما کدام دستگاه لیزر موهای زائد کمترین درد را دارد ؟ عموما دستگاه های لیزر قدیمی به دلیل فناوری پایین تر که فاقد سیستم سرمایشی قوی بودند ، افراد درد زیادی را متحمل می شوند اما دستگاه های جدید لیزر موهای زائد با تاییدیه سازمان FDA امریکا دارای فناوری جدید با سیستم کولینگ قوی و مجهز است که از ایجاد درد و سوختگی پوست پیشگیری می کند.

لازم به توضیح است سیستم لیزر موهای زائد به گونه ای است که با تابش نور و تبدیل آن به گرما در پوست باعث ایجاد درد ، ناراحتی ، گز گز و حساس شدن پوست می شود اما سیستم خنک کننده در دستگاه های جدید لیزر موهای زائد به کاهش این درد کمک بسزایی می کند. اگرچه برخی افراد از کرم بی حس کننده قبل از لیزر استفاده می کنند اما ممکنست این نوع کرم ها با ترکیباتی که دارند باعث حساس شدن پوست و ایجاد سوختگی و تاول شوند ، لذا بهتر است از کرم ها استفاده نکنید.

شماره تماس برای مشاوره با متخصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332006295 01332662196 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه