15 ماسک موثر برای روشن شدن و جوانسازی پوست

اشتراک گذاری :

در صورتی که شما هم به دنبال روشن شدن و جوانسازی پوست می باشید ، می توانید از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست یعنی ماسک استفاده کنید که دارای انواع متفاوت با خواص و رایحه های مختف است که علاوه بر استفاده آسان و نتایج مطلوب و ایده آل باعث آرامش بخشی و شفاف و روشن شدن پوست هم می گردد.

ماسک صورت چیست

در واقع ماسک صورت خمیری است که از ترکیب مواد مختلفی که اکثراً ارگانیک و ترکیبی از مواد خوراکی یا میوه جات است درست می شود که البته انواع شیمیایی و کارخانه ای آن نیز موجود است. ابتدا این خمیر را به مدت 15 دقیقه تا حداکثر نیم ساعت بر روی پوست قرار داده و پس از آن با آب صورت را شسته و پاک می کنیم . ازین رو ماسک روی پوست ، دارای فوایدی همچون شفاف کردن ، روشن کردن پوست های تیره ، جوانسازی و از بین بردن چروک های سطحی و بهبود جوش و انواع لکه های صورت می باشد.
استفاده از ماسک صورت برای جوانسازی پوست یک روش قدیمی و سنتی است که از دیرباز توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گرفته و در فرهنگ های مختلف و با توجه به در دسترس بودن نوع مواد ، ترکیب آنها متفاوت بوده است که برخی از آنها نرم و بدون ذرات و برخی مانند ماسک های شنی دارای ذرات جامد نیز بوده اند که البته تاثیر آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. حال در این مطلب ، ما به معرفی 15 ماسک مفید و موثر برای پوست صورت و بررسی تاثیر هرکدام پرداخته ایم. در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

ماسک صورت

1- ماسک پرتقال خشک شده و ماست:

مواد لازم: مقداری پوست پرتقال و یک قاشق ماست

روش کار: ابتدا مقداری پوست پرتقال را خشک کرده و پودر کنید تا مقدار یک قاشق غذا خوری بدست آید و سپس با یک قاشق ماست مخلوط کنید تا خمیر صاف و نسبتاً ضخیم بدست آید. در نهایت آن را روی پوست خود مالیده و پس از حدود 15 -20 دقیقه از روی پوست خود با آب گرم بشوئید. جالب است بدانید این نوع ماسک صورت برای برای تمامی انواع پوست ها مناسب بوده و بهترین زمان برای استفاده از این ماسک هر شب قبل از رفتن به رختخواب می باشد.

2- ماسک شیر، آب لیمو و عسل:

مواد لازم : شیر ، عسل  و آبلیمو همگی یک قاشق غذاخوری

روش کار: شیر ، عسل و آبلیمو را در یک کاسه بریزید و پس از تمیز کردن پوست، آن را روی پوست خود مالیده و در حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشوئید. شایان ذکر است که این ماسک صورت نیز برای انواع پوست ها مناسب بوده و بهتر است ترجیحاً قبل از خواب استفاده شود. از طرفی به دلیل اسیدی بودن لیمو ، در صورت احساس سوزش پوست صورت، فوراً ماسک را از روی صورت برداشته و پوست صورت خود را بشوئید و تکه ای یخ روی محل آسیب دیده قرار دهید.
 

3- ماست گوجه فرنگی ، ماست و جو پرک:

مواد لازم: گوجه فرنگی یک عدد، یک قاشق چایخوری ماست تازه و همچنین یک قاشق چایخوری جوپرک

روش کار: در ابتدا گوجه فرنگی را نصف کرده و آب آن را گرفته و درون یک کاسه بریزید و در آخر با ماست مخلوط کنید. سپس پوست خود را تمیز کرده و ماسک را روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه می توانید با آب گرم صورت را شستشو دهید. بدین لحاظ این ماسک صورت برای افراد با پوست چرب ، معمولی و مختلط مفید بوده و دو تا سه بار در هفته می توانید از این ماسک استفاده کنید. در این خصوص ، جو پرک برای از بین بردن التهاب و قرمزی پوست موثر می باشد و ماست هم با دارا بودن اسید لاکتیک ، در لایه برداری و روشن شدن پوست کارساز است. همچنین گوجه فرنگی به دلیل آنتی اکسیدان فراوان برای درمان انواع مشکلات پوست نظیر کاهش چربی و سبوم پوست و پاکسازی پوست بکار می رود.

4- ماسک آرد نخودچی، گلاب و یا ماست:

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی، دوتا سه قاشق غذاخوری گلاب و یا ماست

روش کار: مواد فوق را با هم ترکیب کرده تا مخلوط یکنواخت بدست آید. سپس ماسک را روی پوست خود مالیده و بعد از گذشت زمان حدود 20-30 دقیقه پوست را آب گرم شستشو دهید. این نوع ماسک صورت مناسب پوست های چرب ، خشک و نرمال می باشد. در عین حال می توانید برای پوست های چرب و معمولی از گلاب و برای پوست های خشک از ماست استفاده کنید. همچنین مناسب ترین زمان استفاده از این ماسک قبل از رفتن به رختخواب می باشد. از فواید آرد نخودچی برای پوست ، درمان زخم های آکنه و از بین رفتن رنگدانه های بد به همراه درخشان شدن چهره می باشد.

5- نوع دیگر ماسک آرد نخودچی:

مواد لازم: آرد نخودچی دو قاشق غذاخوری، زردچوبه ¼ قاشق چایخوری، شیر دو قاشق غذاخوری

روش انجام: ابتدا ترکیبات بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت بدست آید، بعد از تمیز و خشک کردن صورت با انگشت تمیز ماسک را روی صورت بمالید و تا 15-20 دقیقه بگذارید روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشوئید. بدین جهت زمان مناسب استفاده از این ماسک صورت ، یک تا دو بار در هفته می باشد. شایسته است بدانید ، این نوع ماسک آرد نخودچی به همراه خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه ، برای رفع زخم آکنه ، از بین بردن لکه های ناشی از آفتاب سوختگی ، محافظت از پوست در برابر آلودگی های زیست محیطی و روشن کردن پوست بکار می رود.

6- ماسک نعناع:

مواد لازم: چند برگ نعنا، آب

روش انجام: برگهای نعناع را له کرده تا خمیر چسبنده ای بدست آید. اگر مخلوط خشک است به آن آب اضافه کرده و دوباره آن را له کنید. در ادامه صورت خود را تمیز کرده و ماسک را روی صورت بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه و با خشک شدن ماسک روی صورت ، با آب سرد صورت خود را شستشو دهید. قابل ذکر است از این ماسک صورت می توانید 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید. در خصوص فواید نعنا می توان گفت که به دلیل خاصیت مرطوب کننده و پاک کننده قوی نعناع ، می تواند سلولهای مرده را از بین برده و آلودگی ها را از روی پوست صورت پاکسازی نماید.

ماسک روشن کننده پوست

7- ماسک کشک:

مواد لازم: کشک ، آب گوجه فرنگی و بلغور جو دوسر همگی یک قاشق غذاخوری

روش انجام: مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند. بعد از تمیز کردن پوست ، ماسک را روی صورت بمالید و تا 15-20 دقیقه بعد صورت را با آب سرد شستشو دهید. بدین ترتیب دو تا سه بار در هفته می توانید از این ماسک صورت استفاده کنید. همچنین از فواید کشک می توان به مرطوب کنندگی و از خواص گوجه و بلغور جو دوسر پاکسازی پوست را می توان نام برد. در ضمن گوجه در عین داشتن خواص آنتی اکسیدانی ، آرامش بخش پوست بوده و آکنه و خارش را برطرف می نماید.

8- ماسک آرد برنج:

مواد لازم: آرد برنج یک قاشق غذاخوری ، آرد نخودچی ½ قاشق غذاخوری ، کشک 1 قاشق غذاخوری ، زردچوبه ½ قاشق غذاخوری

روش انجام: بعد از ترکیب مواد فوق با هم، ماسک صورت بدست آمده را روی پوست تمیز بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد صورت خود را بشوئید. برای این منظور می توانید یک تا دو بار در هفته ، این ماسک را به صورت خود بمالید و از فواید آن که روشن کننده پوست می باشد بهره ببرید. چرا که آرد برنج مملو از ویتامین C که یک آنتی اکسیدان بشمار می رود ، بوده و علاوه بر روشن کردن پوست ، باعث تمیزی و افزایش سلامت پوست هم می گردد.

9- ماسک زعفران:

مواد لازم: 2-3 رشته زعفران، شیر یک قاشق غذاخوری

روش انجام: رشته زعفران را در حدود سه ساعت در یک قاشق غذاخوری با شیر خیس کرده، پس از آن ماسک تهیه شده را روی پوست تمیز بمالید. سپس 20-30 دقیقه ماسک باید روی صورت بماند و بعد با آب سرد شستشو داده شود. بدین منظور شما عزیزان می توانید همه روزه از این ماسک صورت استفاده کنید. البته از فواید زعفران می توان به روشن کردن پوست و از بین بردن ضایعات پوستی اشاره کرد و بطور کل در بهبود سلامت کلی پوست موثر می باشد.

10- ماسک سیب زمینی:

مواد لازم: نصف یک سیب زمینی رنده شده، زردچوبه نصف قاشق چایخوری

روش انجام: در ابتدا سیب زمینی را شسته و پوست آن را بگیرید و نصف آن رنده کنید. سپس زردچوبه را به مخلوط اضافه کنید. سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان 15 دقیقه از روی پوست بردارید. البته در هفته دو یا سه بار می توانید این ماسک را تهیه و استفاده نمایید. در خصوص فواید سیب زمینی باید گفت که سیب زمینی دارای آنزیم کاتچولاز بوده و در از بین رفتن لکه ، زخم آکنه و تیرگی پوست کمک می کند. همچنین سیب زمینی با دارا بودن منابع غنی از ویتامین و مواد معدنی باعث ایجاد پوست سالم می شود.

11- ماسک پرتقال:

مواد لازم: پودر پوست پرتقال دو قاشق غذاخوری ، پودر چوب صندل یک قاشق غذاخوری ، آبلیمو یک قاشق غذاخوری ، آب دو قاشق غذاخوری

روش انجام: ابتدای امر ترکیبات فوق را بعد از مخلوط کردن و یکدست شدن روی صورت تمیز بمالید. و پس از حدود 15-20 دقیقه با آب سرد بشوئید. این ماسک قوی برای پوست های چرب و پر از آکنه مناسب بوده و باعث از بین رفتن ناخالصیها و تمیز شدن پوست می شود. البته به دلیل اسیدی بودن آبلیمو و جلوگیری از ایجاد حساسیت ، استفاده از این نوع ماسک صورت تنها یکبار در هفته کافیست.

ماسک پرتقال

12- ماسک پودر شیر:

مواد لازم: پودر شیر یک قاشق چایخوری، آب پرتقال تازه 1-2 قاشق چایخوری، بلغور جو دوسر یک قاشق چایخوری

روش انجام: تمامی مواد را با هم تا مرز یکنواختی مخلوط نمایید. سپس پوست صورت خود را تمیز و خشک نمائید و ماسک را روی صورت و گردن بمالید. و بعد از گذشت 10-15 دقیقه پوست را با آب سرد شستشو دهید. بدین لحاظ می توانید یک تا دو بار در هفته از این ماسک صورت استفاده کنید. درباره خواص پودر شیر می توان گفت که حاوی اسید لاکتیک بوده و با دارا بودن خواص قوی سفید کنندگی، سلولهای مرده را از بین برده تا سلول های جدید و سالم به سطح پوست راه یابند. همچنین ویتامین  آب پرتقال نیز دارای مزایای روشن کنندگی و از بین لکه ها می باشد.

13- ماسک زردچوبه:

مواد لازم: زردچوبه یک قاشق غذاخوری، آبلیمو (یا آب گوجه فرنگی برای پوستهای خشک) یک قاشق غذاخوری

روش انجام: در ابتدای کار ترکیبات بالا را با هم مخلوط کرده تا یکنواخت شوند. سپس ماسک صورت آماده شده را روی پوست تمیز بمالید. بعد از مدت زمان 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشوئید. ازین رو بجز افراد با پوست حساس می توانید همه روزه از این ماسک صورت استفاده کنید. همچنین از فواید زردچوبه می توان به روشن کنندگی و قابلیت از بین بردن تیرگی ها و لکه ها ، کنترل تولید ملانین یا رنگدانه پوست و در نهایت پاکسازی پوست اشاره کرد.

ماسک جوانسازی پوست

14- ماسک جوش شیرین:

مواد لازم: جوش شیرین یک تا دو قاشق غذاخوری ، آب

روش انجام: جوش شیرین را با  آب مخلوط کرده تا خمیر ایجاد شود. سپس 5 دقیقه ماسک را روی پوست صورت خود قرار داده و آن را سریعاً شستشو دهید. همچنین از کرم مرطوب کننده می توانید کمک گرفته و در طول هفته استفاده از این ماسک صورت یکبار کافی می باشد. جالب است بدانید جوش شیرین هم به نوبه خود برای پوست مفید بوده ، دارای خواص روشن کنندگی بوده و در درمان آکنه و از بین بردن لکه های پوستی ، تمیز کردن منافذ پوست و متعادل کردن میزان چربی پوست بکار می رود.

15-ماسک موز: برای از بین لکه ها و روشن شدن پوست

مواد لازم: موز رسیده یک عدد، عسل یک قاشق چایخوری، آب لیمو یک قاشق چایخوری

روش انجام: موز را در یک ظرف له کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید. سپس بعد از پاکسازی پوست ، ماسک را روی صورت بمالید. پس از حدود 15 دقیقه و هنگامی که ماسک روی پوست خشک شد، صورت را با آب سرد شستشو دهید. بدین جهت می توانید از این ماسک یک تا دوبار در هفته استفاده کنید که مهمترین فایده آن از بین بردن لکه ها و روشن شدن پوست می باشد.

ماسک موثر برای روشن شدن و جوانسازی پوست

فواید ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت در درجه اول به آرامش بخشیدن کمک می کند و شما می توانید زمان ماسک صورت ، استراحت کنید تا استرس را در خود از بین ببرید و ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. از آنجا که استفاده از ماسک صورت بسیار ساده و راحت است و فواید زیادی دارد ، لذا متخصصان زیبایی توصیه می کنند که آن را در برنامه مراقبت از پوست خود بکار ببندید. در ادامه به 5 فایده اصلی ماسک صورت می پردازیم :

  1. پاکسازی عمیق منافذ پوست صورت از سلولهای مرده پوست و چربی ها و آلودگی ها برای داشتن پوستی شفاف تر
  2. افزایش آبرسانی و هیدراته کردن پوست بویژه برای پوستهای خشک و کم آب : نظر به اینکه آب موجود در ماسک به عمق اپیدرم پوست نفوذ پیدا می کند ، پوست نرم شده و بر قابلیت کشسانی آن افزوده می شود و زمانی که پوست مرطوب شود ، استفاده از آرایش آسانتر بوده و علاوه بر این ظاهر پوست حجیم تر و جوان تر بنظر می رسد.
  3. کاهش خطوط و چین و چروک ریز : در صورت استفاده منظم از ماسک ، علائم پیری زودرس نظیر خطوط و چروک ریز و لکه های تیره و ... کاهش می یابد و می توانید از پوستی نرم و لطیف و صاف لذت ببرید.
  4. ایجاد یکنواختی در پوست : ماسک صورت با کاهش رنگدانه ها و هایپرپیگمانتاسیون به بهبود رنگ و بافت پوست و یکدست کردن آن کمک می کند و با تقویت ترشح غدد عرق ، اکسیژن رسانی پوست را افزایش می دهد.
  5. سفت تر شدن پوست : داشتن پوستی شل می تواند زودتر از آنچه باید شما را پیرتر از سن واقعیتان نشان دهد. لذا استفاده از ماسک های صورت خاص که به تولید کلاژن کمک می کند و از طرف دیگر به مبارزه به آسیب رادیکال های آزاد می پردازد ، توصیه می شود که در نهایت به پوستی سفت تر و شاداب تر خواهیم رسید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت، با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و متخصصان مجرب این فن ، برای ارائه خدماتی نظیر هایفوتراپی، لیزر موهای زائد، آنزیم تراپی پوست، RF تراپی ، میکرونیدلینگ ، ماساژ تخصصی صورت ، مزوتراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و ... در خدمت شما عزیزان زیباپسند می باشد. کما اینکه مواردی نظیر پاکسازی پوست و پارافین تراپی نیز جزء خدمات ما بوده که در روشن سازی پوست نقش به سزایی دارند.

آرزوی هر بانویی ، داشتن یک پوست درخشان، شاداب و روشن می باشد. امید آنکه مطالب فوق و استفاده از ماسک های طبیعی بی خطرکه برای سلامت پوست نیز مفید می باشند در جهت یاری به شما عزیزان مثمر ثمر واقع گردند.

میکرودرم

6 روش خانگی جوانسازی پوست :

-  ژل آلوئه ورا  :

این ژل که به عنوان یک جوانساز پوست در محصولات ، کرم ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود ، نتایج شگفت انگیزی از خود بجا می گذارد. جالب است بدانید که آلوئه ورا با خاصیت رطوبت رسانی ، در درمان مشکلات پوستی ، سوختگی های کوچک ، آفتاب سوختگی ، بریدگی ، خراش های کوچک ، خشکی پوست ، یخ زدگی پوست ، تبخال ، اگزما ، پسوزیاریس و آکنه التهابی موثر است. بدین جهت به مدت چند ماه و در طول هفته سه بار به صورت خود ژل آلوئه ورا بمالید و تا ده دقیقه صبر کنید ، سپس با آب گرم پوست خود را شستشو دهید.

- روغن نارگیل :

روغن نارگیل نیز به نوبه خود با خواص شاداب کنندگی و آبرسانی ، در رفع خشکی پوست و مصرف آن به همراه مرطوب کننده ها روشی برای جوانسازی پوست می باشد. بدین منظور چند پر نارگیل را با بخار گرم کنید و روغن بدست آمده از آن را روی پوست صورت خود مالیده و به شکل دورانی با انگشتان صورت خود را ماساژ دهید. این روش همه روزه به مدت 20 دقیقه در روز توصیه می شود و بعد از آن پوست خود را شستشو دهید. شایان ذکر است روغن نارگیل جزء بهترین روش های خانگی در جوانسازی پوست می باشد.

- بادام :

بادام برای شادابی و طراوت پوست می باشد. برای بهره بردن از فواید بادام ، می توان از اسکراب بادام که باعث از بین بردن سلولهای مرده شده و سپس آبرسانی به پوست را انجام می دهد ، استفاده کرد. همچنین بادام یک محافظ پوست در برابر اشعه مضر خورشید می باشد. برای تهیه ماسک بادام ، روغن بادام ، روغن زیتون ، یک فنجان شکر را با سه قاشق غذاخوری خامه مخلوط کرده و 15 دقیقه روی پوست صورت گذاشته ، سپس ماساژ دهید. در آخر کار پوست خود را با آب ولرم شسته تا اثری از ماسک روی پوست صورت بر جای نماند. ناگفته نماند اسکراب بادام نیز جزء کارآمدترین روش های خانگی جوانسازی پوست  است.

ماسک جوانسازی پوست

- تخم مرغ :

از فواید تخم مرغ می توان به شادابی ، سفت کردن و رفع چروک و لیفت و جوانسازی پوست صورت اشاره داشت. همچنین سفیده تخم مرغ از بزرگ شدن منافذ باز پوست و تبدیل چربی پوست به جوش و آکنه جلوگیری می کند. لازم به ذکر است شکل گیری جوش در اثر انباشت باکتری و چربی و آلودگی ها در منافذ بزرگ پوست می باشد. بدین ترتیب برای استفاده از ماسک تخم مرغ ، با استفاده از قلم مو یک عدد سفیده تخم مرغ را به پوست خود مالیده و سپس تا خشک شدن پوست صبر کنید. بعد از گذشت حدوداً یک ربع ساعت صورت خود را شسته و خشک کنید. بر این اساس تخم مرغ هم جزء روشهای خانگی جوانسازی پوست با نتایج عالی و بی نظیر می باشد.

- عصاره رازیانه :

پاکسازی پوست و ضد عفونی کننده، از بین بردن لکه های پوست صورت و چروک ، رفع چربی اضافی پوست ، هیدراته کردن ، شادابی و زیبایی پوست ، کاهنده التهاب و رفع پف چشم و ورم پلک ( خصوصاً در صورت استفاده در بخور گیاهی ) جزء فواید رازیانه بوده و لکه ها را نیز از بین می برد. در حقیقت عصاره رازیانه از جمله عصاره های گیاهی طبیعی است که با دارا بودن کلاژن و فراهم آوردن انعطاف پوستی ، برای جوانسازی پوست موثر می باشد. برای تهیه ماسک ، 3 قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را در دو لیوان آب جوش ریخته و دم کنید. بعد از جوش آمدن آب و تبخیر آب به میزان نصف آن ، عصاره باقی مانده را از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود. این عصاره را با یک پارچه سفید نخی به روی صورت خود بمالید و سپس بعد از 20 دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

لایه برداری پوست

- خیار :

خیار با دارا بودن ویتامین C و کافئیک در رفع التهاب پوست ، جلوگیری از خشکی پوست  ، درمان آب اضافی و پف زیر چشم و سوختگی مفید است و فوایدی نظیر شادابی پوست ، درمان منافذ باز پوست ، رفع گودی و حلقه دور چشم ، رفع کک و مک و در نهایت جوانسازی پوست دارد. بدین منظور در ابتدا یک عدد خیار را پوست کنده و رنده کرده و سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین اضافه کنید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. لازم به توضیح است که شب ها بهترین وقت برای استفاده از این ماسک است.

نکته: افراد با پوست خشک ، بعد از استحمام صورت خود را با حوله خشک نکرده و اجازه دهند به طور طبیعی خشک شود تا خارش پوست کاهش یابد. بعد از حمام حتماً از لوسیون با ترکیبات ملایم و دارای خواص سیلیسیم استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

آنزیم تراپی پوست

روشهای کلینیکی جوانسازی پوست :

از آنجا که داشتن پوستی زیبا ، سالم و بدون عیب و نقص آرزوی هر بانویی است ، با در نظر گرفتن این نیاز ، گزینه های درمانی زیبایی پوست حتی روشهای خانگی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند که در این میان روشن کردن پوست و از بین بردن لکه ها و جوانسازی پوست می تواند در داشتن پوستی عالی کمک کننده باشد.

روشن کردن پوست چیست ؟

روشن کردن پوست به فرآیند بازگرداندن شادابی و رنگ اصلی چهره به پوست اشاره دارد که در این میان از انواع ماسکهای طبیعی ، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی همچون ویتامین سی ، اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی و رتینوب استفاده می شود. با مشورت با متخصص زیبایی می توان محصولات روشن کننده مناسب پوست را انتخاب کرد تا علاوه بر روشن شدن پوست ، به سلامت پوست نیز کمک کند.

جوانسازی پوست چیست ؟

جوانسازی پوست به منظور از بین بردن بافتهای ناهموار پوست نظیر چین و چروک ، اسکار آکنه ، تغییر در رنگدانه های پوست همچون لکه های خورشیدی یا کک و مک و ... موثر است. به عبارت دیگر جوانسازی پوست به درمانهای مراقبت از پوست شامل بازسازی پوست به منظور زیباتر جلوه کردن پوست صورت گفته می شود که شامل لایه برداری پوست به روشهای فیزیکی نظیر اسکراب ، شیمیایی استفاده از AHA و مکانیکی همچون میکرودرم ابریژن می باشد. افزون بر این روشهای جوانسازی پوست با دستگاه از جمله هایفوتراپی و آر اف تراپی و نیز تزریق ژل و بوتاکس در جوانسازی پوست موثرند.

- لیزر اندولیفت :

لیزر اندولیفت روشی کم تهاجمی بوده که با استفاده از لیزر دایود برای تحریک و تشویق کلاژن سازی انجام می شود و با ساخت کلاژن های جدید ، شلی و افتادگی پوست صورت از بین می رود و در نهایت سبب لیفت و بالا بردن اجزای صورت و جوانسازی پوست صورت می گردد. شایان ذکر است ، نتایج لیزر اندولیفت نظیر جراحی لیفت صورت بوده ، با این تفاوت که نیاز به بیهوش شدن، بستری بعد از انجام و جراحی ندارد و علاوه بر آن جای بخیه و اسکار جراحی روی پوست باقی نمی ماند. بدین ترتیب کاربرد زیادی پیدا کرده است.

لایت تراپی

- هایفوتراپی :

هایفوتراپی روشی غیر جراحی و غیرتهاجمی که سبب لیفت و جوانسازی پوست صورت می شود. در این روش ، از طریق دستگاه هایفو ، امواج فراصورت به عمقی ترین لایه های پوست ارسال می شود و با تبدیل این امواج به گرما ، موجب آسیب به پوست شده تا پوست به ساخت کلاژن بیشتر برای رفع آسیب خود بپردازد. با توجه به محبوبیت روش های غیر جراحی برای زیبایی و جوانسازی پوست ، روش هایفوتراپی طرفداران زیادی پیدا کرده و جایگزین خوبی برای جراحی لیفت می باشد. لازم به ذکر است که هایفوتراپی صورت تنها یک جلسه درمان در طول سال نیاز دارد و نتایج بلند مدت آن بعد از گذشت حدود 2-3 ماه بعد از تولید کلاژن مشاهده می شود.

هایفو صورت در رشت

- لیزر CO2 فرکشنال  :

لیزر فرکشنال CO2 ، روشی برای لایه برداری پوست در لایه های سطحی بوده که با ایجاد حرارت در ناحیه آسیب دیده پوست ، تشویق تولید کلاژن و بازسازی سلولهای پوست انجام می شود. از کاربردهای این روش ، می توان به برطرف کردن زخم و جای جوش صورت برای بهبود رنگ و کیفیت پوست ، آسیب های پوست ناشی از اشعه فرابنفش خورشید، از بین بردن چین و چروک پوستی ، رفع افتادگی و شلی  پوست و جوانسازی پوست به عنوان درمانی سریع اشاره کرد.

- آراف فرکشنال :

آراف فراکشنال یا همان آراف تراپی درمان غیرتهاجمی برای شادابی ، لیفتینگ و جوانسازی پوست بوده که با استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی و با ایجاد گرما ، به تحریک کلاژن در لایه های میانی پوست می پردازد. پس از ساخت کلاژن ، آسیب های پوستی ، شلی و افتادگی پوست ، لکه و جای اسکار رفع شده و لایه برداری ، جوانسازی پوست ، لیفت صوت ، صاف شدن و بهبود رنگ و بافت پوست انجام می گردد. لازم به توضیح است آر اف فرکشنال ، نوع پیشرفته رادیوفرکوئنسی با استفاده از سوزن می باشد که در آراف معمولی از آن استفاده نمی شود. این سوزن ها با کاهش میزان آسیب در درم که به صورت همزمان وارد پوست می شود تا انرژی موثری را به بافت پوست وارد کند.

- کربوکسی تراپی :

کربوکسی تراپی که در دهه 90 در فرانسه ابداع شد ، امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین روشهای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که در این روش دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می شود. سپس با ورود گاز CO2 به بدن ، سیستم گردش خون تحریک شده تا کمبود اکسیژن در بدن را جبران کند ، لذا با ارسال اکسیژن به ناحیه تزریق ، ساخت کلاژن نیز افزایش می یابد. بدین ترتیب این روش ، درمانی عالی برای سیاهی دور چشم ، از بین بردن خطوط و چین و چروک و ترک های پوستی و سلولیت می باشد که به صورت 7 تا 10 جلسه انجام می پذیرد.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

- تزریق ژل :

تزریق ژل یا فیلر که امروزه متداولترین آن اسید هیالورونیک می باشد به منظور حجم دهی، پرکنندگی و از بین بردن چروک پوستی و در نهایت شادابی و جوانسازی پوست انجام می شود. جالب است بدانید ، اسید هیالورونیک ماده طبیعی در بدن و پوست انسان می باشد که وظیفه نگهداری رطوبت و حفظ شادابی فرد را به عهده دارد. بدین ترتیب با تزریق اسید هیالورونیک به بدن ماندگاری تا حدود 6 ماه تا نهایتاً یک سال داشته و سپس این ماده جذب بدن می گردد. از کاربردهای آن تزریق ژل گونه ، ژل لب ، ژل زیر چشم و ... می باشد که در بانوان بخصوص جوانان طرفداران خاص خود را دارد.

- تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس بوسیله سم بوتولینوم و با هدف فلج کردن و از کار انداختن عضلات عامل چروک و خطوط پوست صورت می گیرد که جزء متداولترین و پرطرفدارترین روشهای جوانسازی پوست در دنیای امروز می باشد. با توجه به اینکه بوتاکس یک سم می باشد ، ممکن است این شبهه را ایجاد کند که خطرناک است ، در صورتیکه این ماده کاملاً بی خطر بوده و حتی در درمان بیماریهایی نظیر میگرن یا تعریق بیش از حد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای جوانسازی پوست به منظور کاهش چین و چروک و خطوط پوست خصوصاً در ناحیه پیشانی پرکاربرد می باشد.

- لیفت صورت با نخ :

لیفت صورت با نخ روشی غیرجراحی بوده که در آن از نخ بخیه موقتی یا جذبی در بالا بردن پوست و لیفت صورت استفاده می گردد. از طرفی این روش به دلیل کم تهاجمی بودن ، جایگزین خوبی برای جراحی پرخطر لیفت صورت با عوارض و دوران نقاهت طولانی سخت می باشد که با تشویق تولید کلاژن در رفع شلی و افتادگی پوست ، از بین بردن چین و چروک و سفت کردن پوست موثر است.

کلینیک زیبایی رشت

- آنزیم تراپی پوست :

آنزیم تراپی پوست روشی غیرتهاجمی است در درمانهای پاکسازی پوست که از آنزیم ها برای معکوس کردن روند پیری استفاده می کند تا در عملکرد پوست بازنگری شود و با بهبود گردش خون ، افزایش اکسیژن رسانی و تخلیه لنفاوی به دفع سموم و رادیکالهای آزاد و تحریک کلاژن سازی کمک می کند. افزون بر این آنزیم تراپی از مهمترین درمانهای پوست است که علاوه بر افزایش عملکرد خوب پوست دارای نتایج بلند مدست است و عواملی همچون لکه ها و چین و چروک های پیری ، آکنه و اسکار آکنه و ... را بهبود می بخشد.

آنزیم تراپی DMK بر سه اصل پاکسازی پوست ، بازسازی و محافظت از پوست عمل می کند که در پاکسازی پوست ، سلولهای مرده و خشکی و چین و چروک از بین می رود ، در بازسازی پوست ، سلولهای جدید با عمر طولانی با استفاده از کرم های آنزیمی تولید می شود و در نهایت برای مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب و دیگر عوامل پیری زودرس از آنتی اکسیدان های قوی کمک گرفته می شود.

سوالات

آیا مراقبت خاصی بعد از انجام روشهای زیبایی و جوانسازی پوست لازمست ؟

عموما در بیشتر روشهای مراقبت از پوست ، پرهیز از قرار گرفتن از نور خورشید بطور مستقیم و طولانی مدت توصیه می شود. علاوه بر این انجام روتین مراقبت از پوست روزانه لازم و ضروری است که متخصص زیبایی به شما بعد از انجام هر روش جوانسازی پوست نکات لازمه را ارائه می دهد.

چه زمانی باید انتظار نتایج از روشهای جوانسازی پوست را داشت ؟

از آنجا که تکنیکهای روشهای جوانسازی پوست با هم متفاوت است ، لذا مشاهده نتایج هر روش با هم فرق می کند. بعنوان مثال در روشی مانند هایفوتراپی که روشی درمانی زیبایی به منظور لیفت و جوانسازی پوست بکار می رود و به تولید پروتئین کلاژن طبیعی در پوست کمک می کند ، به دلیل اینکه عملکرد هایفوتراپی در لایه های عمقی پوست است ، لذا پس از تولید کلاژن که در حدود ۲ تا ۳ ماه طول می کشد تا نتایج هایفوتراپی مشاهده می گردد. در مقابل تزریق ژل که بصورت پرکننده و حجم دهنده پوست صورت از جمله لب و گونه استفاده می شود ، به راحتی پس از تزریق می توان نتایج آن را مشاهده کرد.

همچنین در صورت استفاده از انواع ماسک ها و روشهای پاکسازی پوست و خدمات زیبایی و درمانی دیگر ، حداکثر دو تا 4 هفته بسته به میزان و نوع مشکلات پوست طول می کشد تا شاهد تغییرات و بی عیب و نقص شدن پوست صورت شامل روشن شدن و جوانسازی پوست ، شفاف ، صاف و یکدست شدن پوست و ... باشیم.

کلینیک زیبایی رشت

سخن آخر ،

در این مقاله روشهای خانگی جوانسازی پوست را بررسی کردیم. در کنار این روشها که برای مراقبت از پوست و شادابی و جوانسازی پوست موثرند ، از روشهای کلینیکی و مدرن برای جوانسازی پوست نیز می توان بهره برد که در ادامه به آن اشاره شد. امید آنکه نقش بسزایی در بهبود زیبایی شما داشته باشیم.

مشاوره در زمینه راه های جوانسازی پوست و درمان مشکلات پوستی با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت با شماره تماس : 01333662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت - منظریه

 

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    لیلا

    ایا تنها با استفاده از ماسکهای طبیعی که در مقاله ذکر کردین میتونم چین و چروکهای پوستم رو رفع کنم؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    لطفا برای مشاوره با شماره 01332662196 - 0132006295 -09125396478 تماس بگیرین. ممنون