اسید هیالورونیک و کاربردهای آن

اشتراک گذاری :

در صورتیکه به زیبایی خود اهمیت می دهید ، احتمالا نام اسید هیالورونیک را شنیده اید که این روزها به منظور جوانسازی پوست در ترکیبات ژل تزریقی وجود دارد ، اسید هیالورونیک ماده طبیعی در بدن بوده که حالت لغزنده دارد و بدن بطور طبیعی آن را تولید می کند و در سراسر بدن بخصوص در چشم ، مفصل و پوست به وفور یافت می شود. از آنجائیکه میزان اسید هیالورونیک با افزایش سن در پوست کاهش می یابد ، ازین رو پوست خشک و پر از چین و چروک می گردد و دچار افتادگی می شود. لذا از اسید هیالورونیک بصورت ژل برای تزریق زیر پوست نواحی مختلف صورت استفاده می کنند تا چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی رفع گردد.

اسید هیالورونیک چیست ؟

اسید هیالورونیک یا هیالورونان و یا هیالورونات ، ماده ای لغزنده در بدن بوده که به حفظ آب و رطوبت پوست کمک می کند و هر مولکول از اسید هیالورونیک در حدود 1000 مولکول آب را در خود نگه می دارد و این خاصیت نگهداری رطوبت در پوست باعث خاصیت کشسانی پوست و جوانی پوست می گردد ، اما با افزایش سن و کاهش اسید هیالورونیک در پوست ، رطوبت پوست کم شده و دچار خشکی می گردد که مسبب اصلی ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست است. بدین ترتیب از اسید هیالورونیک بصورت تزریقی برای درمان پوست های کم آب ، دارای خطوط و چین و چروک و افتاده استفاده می کنند تا با تزریق ژل اسید هیالورونیک به زیر پوست مشکلات صورت رفع شود.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

اسید هیالورونیک که برای تمام انواع پوست کاربرد دارد ، عموما با تخمیر انواع خاصی از باکتری ها تولید می شود و همچنین از تاج خروس گرفته می شود. نتایج تزریق ژل اسید هیالورونیک به سرعت و پس از گذشت چند ثانیه از تزریق بر روی پوست مشاهده می گردد و به بهترین روش جوانسازی پوست در جهان تبدیل شده است.

فواید اسید هیالورونیک در بدن

اسید هیالورونیک در بدن چه کاری انجام می دهد ؟ از آنجا که اسید هیالورونیک در بدن کاربردها و فواید مختلفی دارد ، لذا بعنوان یک ماده قابل توجه شناخته شده است که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم :

اسید هیالورونیک به دلیل خواص لغزنده بودن به بدن کمک می کند تا همه چیز به آرامی حرکت کند. بعنوان مثال اسید هیالورونیک در مفاصل باعث می شود تا مانند یک دستگاه روغن کاری شده ، نرم و راحت حرکت داشته باشد و بعلاوه از درد و آسیب ناشی از به هم ساییده شدن استخوان ها جلوگیری می کند. از طرف دیگر به هیدراته نگه داشتن بدن و حفظ آب کمک بسزایی می کند ، چرا که حدود یک چهارم قاشق چایخوری اسید هیالورونیک در حدود یک و نیم گالن آب را در خود جای می دهد و این دلیل اصلی استفاده از اسید هیالورونیک برای درمان خشکی چشم می باشد.

از طرف دیگر به دلیل خواص هیدراته نگه داشتن اسید هیالورونیک از آن در ترکیبات کرم های مرطوب کننده ، انواع لوسیون ، سرم و پماد استفاده می شود تا به پوست علاوه بر آب رسانی ، انعطاف لازم را بدهد و به کشش و انعطاف پذیری پوست کمک کند و از طرفی به کاهش چین و چروک پوستی منجر می شود. همچنین به دلایل خواصی که ذکر شد و علاوه بر آن خاصیت حجم دهی اسید هیالورونیک ، از آن در روشهای تزریقی زیبایی و جوانسازی پوست یعنی تزریق ژل یا مزوژل به منظور حجم دهی لب و گونه و فرم دهی چانه و ... استفاده می شود. افزون بر این از اسید هیالورونیک در درمان سریع زخم ها و یا کاهش جای زخم بهره می برند.

کلینیک زیبایی رشت

آیا اسید هیالورونیک بی خطر است ؟

تحقیقات نشان داده که استفاده از اسید هیالورونیک بدون خطر بوده و واکنش یا عوارض جانبی خاصی ندارد و حتی در دوران بارداری و شیردهی هم بی خطر است. البته با توجه به اینکه اسید هیالورونیک را با سایر محصولات مراقبتی پوست ترکیب می کنند ، ممکنست دارای خطرات یا عوارض جانبی باشد. در این مورد باید با پزشک یا متخصص زیبایی تمامی محصولات  مراقبتی شامل انواع مکمل ها یا ویتامین ها را که مصرف می کنید ، در میان بگذارید تا بتوانند به شما مشاوره درستی ارائه دهند و در درک بهتر نگرانی های احتمالی کمک کنند.

چگونه می توانیم اسید هیالورونیک مصرف کنیم ؟

راه های زیادی برای مصرف اسید هیالورونیک وجود دارد که بدین منظور می توانید برای انتخاب محصول مورد نظر از پزشک یا متخصص زیبایی مشاوره بگیرید. یکی از موارد مصرف اسید هیالورونیک خوراکی بوده که در کاهش درد آرتریت ، بهبود سلامت پوست و ... اثرگذار است و به صورت مکمل های غذایی و قرص و حتی شکل مایع آن یافت می شود که می توان آن را با آب مخلوط کرد و نوشید. مورد مصرف بعدی استفاده بر روی پوست است که می توان از محصولات حاوی اسید هیالورونیک به اشکال مختلف شامل شامپو ، لوسیون ، کرم ، ژل سرم ، پماد و سرم استفاده کرد. از طرفی می توان پودر اسید هیالورونیک تهیه کرد و با مخلوط کردن با آب ، آن را بصورت سرم بر روی پوست مالید. استفاده موضعی از اسید هیالورونیک بر روی پوست خواص مفیدی از جمله کاهش چین و چروک پوست دارد.

تزریق ژل اسید هیالورونیک :

اسید هیالورونیک را به صورت فیلر یا ژل تولید کرده اند که به زیر پوست تزریق می شود که برای حجم دهی در زیر پوست صورت نواحی گونه و لب کاربرد زیادی دارد و یکی از اصلی ترین درمانهای ضد پیری و جوانسازی پوست محسوب می شود. ژل اسید هیالورونیک با تزریق به زیر پوست باعث رفع چین و چروک پوست ، حجم دهی به زیر پوست ، نرم شدن پوست و آبرسانی به پوست می گردد.

آیا تزریق ژل اسید هیالورونیک برای همه افراد مناسب است ؟

با توجه به اینکه ژل اسید هیالورونیک دارای ترکیبات طبیعی است عموما برای همه افراد مناسب بوده ولی در صورت ابتلا به بیماری خاص به پزشک خود اطلاع دهید. از آنجا که تاکنون 50 شرکت در دنیا بیشتر از 160 نوع ژل اسید هیالورونیک تولید کرده اند ، تنها نکته این که باید ژل مناسب برای کسب نتایج دلخواه را انتخاب کنید که باید توسط پزشک انجام گیرد. از ژل اسید هیالورونیک به منظور رفع چین و چروک پوست ، آبرسانی به پوست و بازیابی حجم صورت استفاده می شود

تزریق ژل اسید هیالورونیک

فواید تزریق ژل اسیدهیالورونیک چیست ؟

با تزریق ژل اسید هیالورونیک ، آبرسانی به پوست انجام شده و چین و چروک و خطوط پوستی پر می شود. همچنین ژل اسید هیالورونیک باعث تحریک تولید کلاژن ، رفع شلی و افتادگی پوست ، نرم کردن پوست ، سفت و صاف کردن پوست و جوانسازی پوست می شود.

چه کسانی می توانند تزریق ژل اسید هیالورونیک انجام دهند ؟

تنها کسانی که می توانند تزریق ژل اسید هیالورونیک انجام دهند پزشکان متخصص و عمومی که دوره های تزریق ژل را سپری کرده باشند. همچنین باید تجربه کافی در زمینه تزریق ژل داشته باشند. لذا از مراجعه به سالن های زیبایی و کلینیک های بدون مجوز و تزریق توسط هر شخصی بغیر از پزشک خودداری کنید تا شاهد عوارض ناخواسته تزریق ژل نباشید.

تزریق ژل اسید هیالورونیک در کدام قسمت از بدن مجاز نیست ؟

سازمان غذا و داروی امریکا تزرق ژل اسید هیالورونیک به باسن ، سینه و فضای بین ماهیچه ها و برای کانتورینگ بدن را ممنوع کرده است. چرا که تزریق ژل اسید هیالورونیک در مقیاس بزرگ برای کانتورینگ بدن می تواند منجر به عوارض و آسیب های جدی نظیر عفونت ، تغییر شکل دائمی ، درد طولانی مدت و یا حتی مرگ گردد.

آیا استفاده از انژکتور برای تزریق ژل اسید هیالورونیک لب و صورت مجاز است ؟

خیر. سازمان FDA تزریق ژل اسید هیالورونیک لب و صورت را با استفاده از انژکتور تایید نکرده است به دلیل اینکه انژکتورها کنترل کافی بر محل قرار گیری پر کننده ندارند و باعث آسیب دائمی به لب ، چشم و یا پوست می گردد

در صورتی که نیاز به مشاوره در امور زیبایی و جوانسازی پوست با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت دارید ، می توانید با شماره 01332662196 و 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

خدمات کلینیک زیبایی آلما : تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، تزریق مزوژل جالپرو ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، آراف لاغری ، میکرونیدلینگ ، مزونیدلینگ ، مزوتراپی ، مزوتراپی مو ، پاکسازی پوست ، کربوکسی تراپی ، آنزیم تراپی پوست و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    معصومه

    ایا تزریق ژل اسید هیالورونیک بی خطره ؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    بله چون یه ماده طبیعی در بدن هستش