5 مزیت هایفوتراپی

اشتراک گذاری :

با پیشرفت علم و ابداع انواع روشهای جوانسازی پوست نظیر تزریق ژل و بوتاکس و با توجه به اینکه برخی افراد از روشهای تزریقی و تهاجمی واهمه دارند ، لذا متخصصان روشهایی غیر تهاجمی و غیر جراحی را ابداع کردند که هایفوتراپی یکی ازین موارد است که در بین بانوان و آقایان زیباجو بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. در ادامه به توضیح درباره هایفوتراپی و 5 مزیت آن می پردازیم.

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی درمانی زیبایی ضد پیری ، غیرتهاجمی ، بدون درد ، بدون عوارض ، سریع و آسان و از موثرترین و ملایم ترین روشهای غیرجراحی انقلابی جوانسازی پوست بوده که بر روی لایه های عمقی پوست کار می کند تا ظاهر پوست را شاداب و جوان کند. در هایفوتراپی از دستگاه هایفو ( هایفو مخفف سونوگرافی متمرکز با شدت بالا ) استفاده می شود که با امواج فراصوت کار می کند و با ارسال این امواج به عمیق ترین لایه های پوست و با گرم کردن این لایه از پوست ، باعث آسیب به سلولهای پوستی شده با این تفاوت که در سطح پوست چیزی دیده و احساس نمی شود.

در نتیجه آسیب به سلولهای پوستی ، تولید پروتئین کلاژن در بدن به منظور ترمیم آسیبهای پوستی افزایش می یابد که فواید دیگری همچون جوانسازی پوست ، لیفت صورت ، رفع چین و چروک ، رفع شلی و افتادگی پوست و ... دارد. هایفوتراپی بهترین گزینه برای افراد دارای علائم پیری همچون افتادگی پوست ، کاهش حجم نواحی مختلف پوست صورت همچون گونه ، تیره شدن پوست ، خطوط و چروک و ... می  باشد. با توجه به نتایج طولانی مدت یکساله هایفوتراپی و اینکه تنها نیاز به انجام یک جلسه در سال دارد ، بسیاری از افراد از این روش درمانی زیبایی استفاده می کنند و بدین ترتیب باعث بهبود ظاهر کلی و افزایش اعتماد بنفس خود می شوند.

مزایای هایفوتراپی

5 مزیت هایفوتراپی

در ادامه به مزایای شگفت انگیز هایفوتراپی می پردازیم :

 1- کاهش چین و چروک :

نظر به اینکه هایفوتراپی به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می کند و از آنجا که کمبود کلاژن در پوست باعث ایجاد خطوط و چروک روی پوست  می شوند ، لذا انجام هایفوتراپی به دلیل تولید کلاژن بیشتر باعث از بین بردن خطوط و چین و چروک های ریز پوست صورت می گردد و همچنین از ایجاد خطوط جدید هم در پوست پیشگیری می کند که این به منزله پیشگیری از علائم پیری زودرس می باشد. ازین رو افراد در سنین 30 تا 40 سال می توانند از هایفوتراپی به عنوان روشی برای جلوگیری از پیری زودرس بهره بگیرند تا در سنین بالاتر دارای پوستی بهتر از دیگر هم سن و سالان خود باشند.

2- سفت کردن پوست شل و افتاده :

هایفوتراپی باعث افزایش گردش سلولی شده ، بدین صورت که سلولهای پوست را تشویق به رشد مجدد می کند تا سلولهای تازه پوستی جایگزین سلولهای مرده شوند و همچنین با تولید پروتئین کلاژن که وظیفه حفظ خاصیت کشسانی پوست را دارد ، اثری سفت کننده و لیفت دهنده بر روی پوست خواهد داشت. ازین رو افرادی که پوستی شل و وارفته دارند ، می توانند از روش هایفوتراپی برای لیفت صورت و درمان مشکلات پوستی از جمله چین و چروک و افتادگی پوست استفاده کنند.

3- اصلاح خط فک و گونه :

همانگونه که گفته شد هایفوتراپی اثر سفت کنندگی دارد و این خاصیت می تواند برای اصلاح خط فک و گونه ها بکار برود. بدین ترتیب ظاهر خط فک و گونه ها بهبود می یابد و ظاهری تازه و جوان به چهره می دهد.

4- نتایج طبیعی :

هایفوتراپی بر خلاف دیگر روشهای زیبایی نظیر جراحی لیفت یا تزریق ژل که در صورتیکه توسط پزشک متخصص تزریق نشود ، دارای نتایجی غیرطبیعی می باشد ، نتایجی طبیعی و کاملا متفاوت دارد ، چرا که هایفوتراپی پوست شما را بدون استفاده از هر گونه مواد بصورت طبیعی درمان می کند و نتایج ظریف اما قابل توجهی ارائه می دهد.

مطالبت مرتبط در صفحه آیا هایفوتراپی واقعا اثربخش است ؟

مزایای هایفوتراپی

5- ایمن و موثر و کاملا غیرتهاجمی

بر خلاف جراحی لیفت صورت ، هایفوتراپی بدون بیهوشی یا حتی بی حسی ، بدون برش و بخیه انجام می شود و دوره نقاهت و بهبودی طولانی همانند جراحی لیفت را ندارد. با این حال نتایج هایفوتراپی بسیار شبیه به جراحی لیفت می باشد که آن را به بهترین جایگزین غیر جراحی فوق العاده برای جراحی لیفت صورت تبدیل کرده است که حتی نیاز به مراقبت خاصی پس از انجام هایفوتراپی هم ندارد. ازین رو مزایای فوق هایفوتراپی را به بهترین روش لیفت صورت غیر جراحی تبدیل کرده است.

عملکرد هایفوتراپی چگونه است ؟

دستگاه هایفو از امواج التراسوند یا فراصوت همانند دستگاه سونوگرافی استفاده کرده و این امواج برای ایجاد گرما به سطح عمقی پوست فرستاده می شود تا به سلولهای پوست در لایه عمقی آسیب بزند و بدین ترتیب بدن برای پاسخ طبیعی به ترمیم سلولهای آسیب دیده پوست در این لایه از پوست تولید کلاژن را افزایش می دهد. بدین جهت با ساخت کلاژن بیشتر در سلولهای پوستی ، خاصیت کشسانی پوست افزایش می یابد ، چین و چروک پوست درمان شده و با رفع شلی و افتادگی پوست ، صورت لیفت داده می شود.

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

در صورتی که هایفوتراپی توسط پزشک یا متخصص آموزش دیده دارای مدارک رسمی از سازمان مربوطه انجام گیرد ، بسیار ایمن و بدون عوارض است ، چرا که فرد برای استفاده از دستگاه و تنظیم مناسب طول موج ها و مدت زمان انجام هایفوتراپی آموزشهای لازم را دیده است. لذا برای انجام هایفوتراپی در ابتدا به دنبال بهترین مرکز هایفوتراپی باشید و از متبحر بودن کارشناس و پزشک این مراکز و همچنین تقلبی نبودن دستگاه هایفو اطمینان حاصل کنید.

هایفوتراپی در رشت

نحوه انجام هایفوتراپی

برای انجام هایفوتراپی در ابتدا پزشک یا کارشناس زیبایی پوست صورت را پاکسازی می کند و اگرچه هایفوتراپی بدون درد است ولی در صورت حساس بودن پوست می توان از کرم بی حسی موضعی نیز استفاده کرد. پس از آن کارشناس زیبایی ژل سونوگرافی را بر روی پوست صورت مالیده و دستگاه هایفو را بر روی پوست قرار می دهد. لازم به ذکر است که دستگاه هایفو دارای نمایشگر التراسوند بوده و تنظیمات مناسب طول موج از روی آن تعیین می گردد. سپس امواج فراصوت در پالس های کوتاه در مدت زمان نیم ساعت تا 90 دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال می شود.

در زمان انجام هایفوتراپی احتمال احساس گرما و سوزن سوزن شدن است که البته آزاردهنده نمی باشد و سریعا پس از انجام هایفوتراپی رفع می گردد. اما در صورت آزاردهنده بودن می توانید از مسکن استفاده کنید. از طرفی همانطور که گفته شد هایفوتراپی بدون دوره نقاهت است ، بنابراین می توانید بعد از انجام هایفوتراپی به منزل باز گردید و با فعالیتهای روزانه خود تنها بدور از نور خورشید از سر بگیرید.

چرا پوست در اثر افزایش شروع به شلی و افتادگی می کند ؟

  1. کاهش تولید کلاژن و الاستین : پروتئینهای کلاژن و الاستین عامل اصلی جوانی پوست ، استحکام و حفظ خاصیت کشسانی است که در اثر افزایش سن این پروتئین ها کمتر تولید شده و در اثر کاهش آنها اسحکام و سفتی پوست و قابلیت کشسانی از بین می رود و با ضعیف شدن فیبرهای کلاژن ، پوست شل و افتاده می گردد.
  2. تضعیف عضلات صورت : یکی دیگر از عوارض افزایش سن ضعیف شدن عضلات صورت است که باعث ضعیف شدن ساختار پوست و شلی و افتادگی پوست می شود. چرا که عضلات و ماهیچه های صورت نقش مهمی در حفظ بافت پوست و کمک به حفظ سفتی آن دارد.
  3. کاهش ضخامت پوست : با بالا رفتن سن و کاهش تولید پروتئین کلاژن و همچنین کاهش تعداد سلولهای چربی و روغن طبیعی ، پوست نازک و شکننده می گردد و پوست نازک و خشک و بدون چربی هم بیشتر از پوست معمولی دچار افتادگی و چین و چروک پوست می گردد.
  4. سبک زندگی و عوامل محیطی : سبک زندگی ناسالم که با عدم مصرف غذاهای سالم ، مصرف غذاهای فراوری شده و سیگار کشیدن و مصرف الکل و ... همراه است ، می تواند باعث استرس اکسیداتیو و التهاب پوستی گردد که در نهایت خاصیت کشسانی و ساختار بافت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افتادگی پوست می گردد. از سوی دیگر عوامل محیطی همچون نور مستقیم خورشید ، آلودگی هوا و ... نیز باعث پیری زودرس و افتادگی پوست می شود.
  5. جاذبه زمین : از دیگر مواردی که باعث افتادگی پوست می شود ، جاذبه یا گرانش زمین است که نیروی ثابتی است که در طول زندگی بر بدن تاثیر منفی گذاشته و با افزایش سن ، اثرات منفی آن بیشتر آشکار می شود و باعث کشیده شدن پوست به سمت پایین و شلی و افتادگی پوست خصوصا در نواحی گونه و گردن می گردد.
  6. ژنتیک : از دیگر عوامل پیری زودرس پوست ارثی بودن را می توان نام برد که باعث کاهش خاصیت کشسانی پوست می شود و با افزایش سن احتمال شلی و افتادگی پوست بالا می رود.

چگونه هایفوتراپی می تواند به شلی و افتادگی پوست در اثر افزایش سن کمک کند ؟

همانطور که در متن بالا ذکر شد هایفوتراپی روشی درمانی است که با استفاده از امواج فراصوت باعث تحریک تولید کلاژن بیشتر در پوست می شود. در نتیجه با افزایش پروتئین کلاژن در پوست ، خاصیت کشسانی پوست بالا می رود و شلی و افتادگی پوست برطرف می شود. حتی هایفوتراپی در پیشگیری از پیری و افتادگی پوست زودرس کمک کننده است چرا که با کلاژن سازی بیشتر باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می گردد و پیری دیرتر به سراغ انسان می آید و لذا توصیه متخصصان بر این است که هایفوتراپی را در سنین بین 35تا 50 سال انجام دهید تا دیرتر پیر شوید.

در صورت نیاز به انجام هایفوتراپی شما عزیزان می توانید برای مشاوره با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت یا برنامه ریزی برای مشاوره حضوری با شماره 01332662196 و 09125396478 تماس حاصل نمایید.

خدمات کلینیک زیبایی آلما : جوانسازی پوست شامل هایفوتراپی ، آر آف تراپی ، میکرونیدلینگ ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، خدمات پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، کربوکسی تراپی پوست ، لیزر موهای زائد و ...

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    سمیرا

    ایا هایفوتراپی اشعه نداره ؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    خیر با امواج فراصورت کار می کند نظیر دستگاه سونوگرافی که کاملا بی خطر است