بوتاکس مصپورت

اشتراک گذاری :

روشهای جوانسازی پوست در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار شده و تزریق بوتاکس هم از محبوب ترین این روشها در جهان می باشد که به منظور رفع چین و چروک و خطوط پوستی و جوانسازی پوست بکار برده می شود که در این بین برندهای مختلفی از بوتاکس توسط شرکت های معتبر در جهان و ایران تولید شده است که بوتاکس مصپورت یکی از این برندهای معروف است که ساخت ایران بوده و به دلیل اثرگذاری خوب ، عوارض محدود و ماندگاری بالا محبوب شده است و بیشتر تزریق بوتاکس در کلینیک های زیبایی در ایران با بوتاکس مسپورت صورت می گیرد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس سمی است که از باکتری بوتولینومBotulinum  که از قویترین سموم شناخته شده می باشد ، ساخته شده که دارای هفت نوع از A  تا G بوده و نوع A , B آن از نظر پزشکی در درمان اسپاسم عضلانی و زیبایی در رفع چین و چروک پوست بر روی انسان مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق بوتاکس به زیر پوست در نواحی از پوست که دارای چین و چروک است ، باعث از کار افتادن عضلات ناحیه تزریق بطور موقت شده و بدین ترتیب چین و چروک و خطوط پوست را از بین می برد و تا زمانی که اثرات سم بوتاکس از بین نرفته باشد ، این چین و چروک ها نمایان نمی باشد و بلافاصله پس از کاهش اثرات بوتاکس ، خطوط پوستی دوباره ظاهر می شوند. علاوه بر رفع چین و چروک با تزریق بوتاکس ، ابروها لیفت داده می شود و در درمانهای پزشکی برای رفع سردرد مزمن و کاهش میزان تعریق هم نقش موثری دارد.

بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت یا مسپورت Masport که از سم بوتولینوم نوع A ساخته شده ، در کشور ایران تولید می شود از بهترین برندهای بوتاکس است که به دلیل کیفیت بالا با برندهای خارجی بوتاکس رقابت دارد و توسط پزشکان زیادی در کلینیک های زیبایی در سطح کشور تزریق می شود. از آنجا که بوتاکس مصپورت یک نورتوکسین است ، لذا سیستم عصبی را هدف می گیرد و باعث انقباض عضلات ناحیه تزریق می شود و بدین ترتیب عضله بصورت موقت فلج شده ، اما بر خلاف آنچه بنظر می رسد ، این فلج کردن هیچگونه عوارضی نخواهد داشت و تنها از انقباض غیرطبیعی عضلات که منجر به چین و چروک می گردد ، جلوگیری کرده و به عضلات استحکام می بخشد. اثرات بوتاکس مصپورت تا حدود 3 تا 4 ماه باقی مانده و پس از آن مجددا نیاز به تزریق بوتاکس می باشد.

مزایای بوتاکس مصپورت

از مزایای تزریق بوتاکس مصپورت ، تاثیر گذاری بسیار سریع ، ایجاد کمترین عوارض جانبی ، نتایج بسیار عالی ، ماندگاری مناسب ، ظرفیت پخش خوب در نواحی تزریق ، قیمت مناسب و نگهداری در درمای 2 تا 8 درجه می باشد و اثراتی نظیر رقبای خارجی خود همچون بوتاکس دیسپورت انگلیس داشته و تنها ممکنست ماندگاری کمتری نسبت به آن داشته باشد. همچنین در بین پزشکان بوتاکس مصپورت نسبت به بوتاکس دیستون که برندی ایرانی است ، بهتر شناخته شده و تزریق می شود.

بوتاکس مصپورت
 

کاربردهای بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت به منظور جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک در نواحی مختلف صورت تزریق می شود و با توجه به امنیت بالای این محصول می توان به نواحی اطراف چشم هم تزریق کرد و به منظور لیفت ابرو ، رفع خط خرگوشی بینی ، رفع خط اخم ، از بین بردن خطوط افقی پیشانی ، رفع خطوط پنجه کلاغی دور چشم ، اصلاح فرم چانه و از بین بردن خط لبخند بکار برده می شود که بهترین ناحیه تزریق بوتاکس مصپورت ، پیشانی و اطراف چشم می باشد. از کاربردهای درمانی بوتاکس مصپورت هم می توان به رفع ناهنجاری گردن ، درمان اسپاسم صورت ، رفع میگرن مزمن ، درمان چپ چشمی یا لوچی و ... اشاره کرد.

لازم به توضیح است که برای چین و چروک های عمیق تر نظیر خط اخم عمیق که بوتاکس برای آن کارایی ندارد ، پزشکان از تزریق ژل یا فیلر استفاده می کنند تا با پر کردن این نواحی از ایجاد خطوط و چروک جلوگیری شود.

عوارض بوتاکس مصپورت

از آنجا که بوتاکس مصپورت محصولی ایمن و کم عارضه و بدون مشکل بوده ، اما می تواند عوارض کوتاه مدتی بر جای بگذارد که به سرعت از بین می روند ، نظیر درد ، کبودی ، خارش ، کهیر ، خشکی دهان ، تورم و خونریزی. البته عوارض دیگری هم وجود دارد که در صورت مراجعه به مراکز غیر معتبر و تزریق توسط فردی ناوارد و غیر پزشک در محیطی غیر استریل ایجاد می گردد ، همچون افتادگی پلک و ابرو ، اشکال در تنفس ،  ضعف عضلانی در نواحی مجاور محل تزریق ، حالت تهوع ، تاری دید ، مشکل در غذا خوردن و اشکال در صحبت کردن که در صورت ظاهر شدن این عوارض باید حتما به پزشک و در موارد شدید به اورژانس مراجعه نمود.

نکته : با توجه به اینکه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس به دلیل احتمال واکنش یا عوارض بسیار مهم است ، لذا باید توسط پزشک متبحر و در کلینیک زیبایی یا مطب پزشکی در محیطی استریل انجام می گیرد و تزریق آن توسط فردی غیر از پزشک و در مراکز غیرمجاز نظیر آرایشگاه ها ممنوع است و ممکنست عوارض بدی برجای بگذارد.

تزریق بوتاکس

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس مصپورت

پس از تزریق سم بوتولینوم نوع A باید موارد زیر را رعایت نمایید :

1- تا 4 ساعت پس از تزریق بوتاکس مصپورت سر را بصورت قائم نگه دارید ، بدین معنی که سر را خم نکرده و سجده نکنید و نخوابید. در صورت لزوم برای نماز خواندن می توانید بدون خم کردن سر مهر را به پیشانی تماس دهید و پس از گذشت این 4 ساعت می توانید سجده کرده و یا بخوابید ، اما نباید پیشانی را بر روی مهر فشار دهید و فقط تماس با مهر کافیست.

2- تا 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس مسپورت از فعالیت سنگین و کارهایی که باعث گر گرفتگی می شود ، خودداری کنید ، نظیر نوشیدن الکل ، ورزش سنگین ، سونای بخار ، جکوزی و ... . در طی این دو روز با عضلات صورت ورزش کنید بدین معنی که پیشانی را بالا و پایین بیندازید و اخم کنید. همچنین از خاراندن محل تزریق بوتاکس ، ماساژ دادن ، بند انداختن ، لیف یا کشیدن ، فشار ناحیه تزریق با حوله ، ماساژ با کرم و ... تا 2 هفته پرهیز کنید و برای حمام کردن از آب ولرم استفاده نمایید.

3- سم بوتاکس پس از 3 روز اثر کرده و بعد از 3 هفته که بطور کامل جذب شد ، اثرات آن به بیشترین حد خود می رسد و بطور متوسط بین 3 تا 4 ماه ماندگاری خواهد داشت. پس از دو هفته که از تزریق بوتاکس گذشت ، یک جلسه ترمیم با پزشک برای مشاهده اثرات بوتاکس خواهید داشت که توسط کلینیک زیبایی هماهنگ می شود و در صورت نیاز ، در قسمتهایی از پوست که کمی چروک باقی مانده ، مجددا بوتاکس مصپورت تزریق می شود.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 و 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    زهرا

    ایا بوتاکس مصپورت ایمن هست ؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    بله