باورهای اشتباه لیزر موهای زائد

اشتراک گذاری :

زمانی که از لیزر موهای زائد صحبت می شود ، متوجه می شویم که بسیاری باورهای اشتباه درباره آن وجود دارد که افراد را در انجام لیزر موهای زائد دچار شک و تردید می کند که در ادامه به ۷ مورد از باورهای اشتباه یا بهتر بگوییم افسانه های غلط می پردازیم. امید آنکه به رفع سوالات شما هم درباره لیزر موهای زائد کمک کند.

باورهای غلط درباره لیزر موهای زائد

باور اشتباه : مدت انجام لیزر موهای زائد طولانی است‌

اگرچه لیزر موهای زائد نیاز به تعهد دارد ، بدین معنا که باید ۸ ماه در تاریخ تعیین شده برای انجام لیزر درمانی مراجعه کرد ، اما به هیچ عنوان با مدت زمانی که در کل زندگی صرف اصلاح کردن با روشهای دیگر می کنید ، نیست. بطور کل بین 8 تا 10 جلسه درمان با لیزر موهای زائد مورد نیاز است تا پوستتان عاری از مو شود ، گرچه این مورد در افراد مختلف ، متفاوت است و ممکنست برخی زودتر و برخی دیرتر به جلسات ترمیم برسند و جلسات ترمیم و شارژ هم بستگی به رویش مو در هر فرد دارد و در ابتدا به صورت کوتاه مدت در حدود دو تا سه ماه و سپس به شارژ سالیانه می رسد و این یعنی یکسال از داشتن پوستی بدون مو لذت ببرید. اما در مقابل سایر روشهای از بین بردن موهای زائد به یک عمر تعهد و فداکاری نیاز دارد.

باورهای اشتباه لیزر موهای زائد

باور اشتباه : لیزر موهای زائد دردناک است

لیزر پرتو نوری است شدید و متمرکز که به زیر پوست در قسمتی که فولیکول مو در آن قرار دارد ، جذب رنگدانه فولیکول مو می شود که در اکثریت افراد به صورت احساس سوزن سوزن شدن با حس گرما توصیف می گردد که بلافاصله پس از اتمام شات لیزر متوقف می گردد و از بین می رود. در نتیجه خبری از دردهای وحشتناک نخواهد بود و این روزها با پیشرفت فناوری لیزر موهای زائد اکثر دستگاه های لیزر مجهز به خنک کننده های قوی هستند که به کاهش احساس سوزن و گرمایش کمک بسزایی می کند.

باور اشتباه : لیزر موهای زائد تنها برای بانوان است

این مطلب درست نیست ! بلکه آقایان نیز می توانند مانند بانوان از دست موهای زائد خود رهایی یابند که البته این روزها آقایان بیشتری می بینیم که به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند. لیزر می تواند موهای ضخیم که در نواحی مختلف اعم از گردن ، گوش ، گونه و ... رشد کرده و مشکل ایجاد کرده است را از بین ببرد و شما را از اصلاح و تحریک و جوش زدن و رشد مجدد موها راحت کند. بطور مثال ورزشکاران به علت فعالیت بدنی شدید و تعریق بیش از حد با موهای زائد خود مشکل دارند که با انجام لیزر موهای زائد به پوستی بدون مو دست می یابند.

باورهای اشتباه لیزر موهای زائد

باور اشتباه : لیزر موهای زائد برای پوست های تیره مناسب نیست

این باور اشتباه است ، چرا که با پیشرفت تکنولوژی و ابداع لیزر اندیاگ ، پوست های تیره هم می توانند از پوستی صاف و بدون مو بهره مند شوند. لازم به توضیح است که در حالی که همه افراد با هر رنگ پوست برای انجام لیزر موهای زائد مناسب هستند ، اما در مقابل هر لیزری برای همه انواع پوست مناسب و ایمن نیست. در نتیجه افراد با پوست تیره نمی توانند از لیزر الکس استفاده کنند ، به این دلیل که لیزر الکس مخصوص پوست های روشن و خیلی روشن می باشد و در صورتی که افراد با پوست تیره با لیزر مناسب درمان نشوند ، در معرض خطر سوختگی پوست و آسیب قرار دارند که این به علت وجود رنگدانه های بسیار در پوست تیره است که بجای رنگدانه مو توسط لیزر هدف گیری می شود.

در نتیجه با انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای هر فرد با نوع پوست می توان جلسات لیزر درمانی ایمن و راحت بدون خطر سوختگی و آسیب سپری کرد.

البته درباره انجام لیزر موهای زائد برای پوستهایی که به تازگی برنزه کرده اند باید گفت که بدلیل خطر آسیب پوستی برای این افراد لیزر درمانی انجام نمی شود که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه لیزر موهای زائد و برنزه کردن مراجعه نمایید.

باور اشتباه : قبل از لیزر موهای زائد نیازی به اصلاح موها نیست

برای اینکه لیزر درمانی موثر باشد ، رنگدانه فولیکول مو باید انرژی نور لیزر را جذب کند تا فولیکول مو آسیب دیده و از بین برود. اما زمانی که بر روی سطح پوست مو وجود داشته باشد ، انرژی لیزر قبل از آنکه به ریشه مو برسد ، بر روی سطح پوست تبخیر می شود و علاوه بر اینکه درمان با لیزر موهای زائد موثر نخواهد بود ، حتی گرم شدن موهای سطح پوست توسط لیزر باعث سوختگی و آسیب پوستی می گردد. و این مهم ترین دلیلی است که از بیماران خواسته می شود تا قبل از لیزر درمانی موهای خود را با تیغ شیو کنند.

در صورت مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت پزشک و متخصص لیزر درباره شیو موها بعد از انجام لیزر موهای زائد و مراقبتهای قبل و بعد از لیزر درمانی توضیح خواهند داد و تمامی ابهامات شما را رفع می کنند.

لیزر موهای زائد در رشت

باور اشتباه : موها پس از انجام یک بار لیزر موهای زائد مستقیما از بین می روند

این باور هم اشتباه است ، چرا که لیزر موهای زائد بگونه ای عمل می کند که به فولیکول مو آسیب می رساند و پس از چند روز موهای آسیب دیده از زیر پوست بیرون می آید که ممکنست تا دو هفته هم طول بکشد. بسیاری از افراد از این موضوع تعجب می کنند که چرا رشد موهای خود پس از لیزر درمانی را مشاهده می کنند و فکر می کنند نظیر اپیلاسیون و یا تیغ باید همان لحظه پوست از مو پاک شوند. در صورتی که اینطور نیست و پس از جلسه لیزر موهای زائد در حدود یک تا دو هفته طول می کشد تا موهای سوخته در فولیکول مو رشد کرده و به بیرون از پوست هدایت شود و این زمانی است که شما می توانید با تیغ این موها را بتراشید.

باور اشتباه : قیمت لیزر موهای زائد زیاد است

این هم افسانه دیگری در بین عموم است ۷ در حالیکه اگرچه در ابتدا ممکنست قیمت لیزر موهای زائد زیاد بنظر برسد ، اما زمانی که تعداد جلسات درمانی با لیزر را مقایسه کنید ، متوجه خواهید شد که در واقع صرفه جویی در هزینه هاست و بسیار ارزانتر از زوشهایی همچون اپیلاسیون است. در واقع شما باید تا آخر عمر هر ماه یا در برخی سه هفته برای انجام اپیلاسیون دردناک مراجعه کنید ، در صورتی که لیزر موهای زائد شما را در طی 8 تا 10 جلسه ماهیانه از شر موهای زائد خلاصی می دهد و یک عمر از اصلاح و اپیلاسیون راحت می شوید.

باور اشتباه : لیزر موهای زائد بر روی رنگ موی سفید و بی رنگ کار می کند

از ابتدای اختراع دستگاه لیزر موهای زائد این فناوری بر روی پوست روشن و موی تیره که تضاد بسیار بالایی از نظر رنگدانه با هم دارند موثرتر بود اما کم کم با پیشرفت علم لیزر و ابداع لیزر اندیاگ و دایود لیزر درمانی بر روی همه پوستها کاربرد دارد اگرچه کماکان در افراد با تضاد رنگی پوست و مو بهتر عمل می کند. در عین حال از آنجا که نور لیزر باید رنگدانه فولیکول مو را شناسایی و هدف گیری کند ، لذا موهای فاقد رنگدانه نظیر موی سفید و خاکستری توسط نور لیزر شناسایی نمی شوند و در نتیجه لیزر بر روی موهای سفید و خاکستری کارساز نمی باشد.

 باور اشتباه : لیزر موهای زائد به پوست  آسیب می زند

فناوری لیزر موهای زائد ایمن است و تمامی آزمایشات ایمنی سازمان غذا و داروی امریکا را بخوبی گذرانده و توانسته تاییدیه این سازمان را دریافت کند. مکانیزم این فناوری به گونه ای دقیق طراحی شده که در صورت ارسال نور لیزر به سمت رنگدانه فولیکول مو ، این نور به بافت پوست کاری ندارد و تنها رنگدانه مو را هدف گیری می کند ، البته در صورتی که درست انجام شود. در نتیجه فناوری لیزر موهای زائد بخودی خود آسیب زا و خطرناک نبوده و ایمن می باشد.

تنها نکته در اینست که باید به مرکز لیزری مراجعه کنید که دارای دستگاه لیزر موهای زائد با تاییدیه سازمان FDA امریکا بوده و تقلبی و قدیمی نباشد و همچنین کارشناس لیزر آموزش و تجربه کامل در زمینه انجام لیزر موهای زائد و کار با دستگاه لیزر ، شناخت رنگ پوست و مو ، انتخاب طول موج مناسب پوست ، انتخاب درجه لیزر درست و ... را داشته باشد تا لیزر درمانی مطمئن و ایمن بدون ترس از آسیب و سوختگی انجام دهید.

 باور اشتباه : لیزر موهای زائدعوارض جانبی بدی دارد

برخلاف آنچه در میان برخی افراد شایع شده ، لیزر موهای زائد عوارض جانبی سنگین و طولانی مدت همراه نبوده و با توجه به اینکه از نور شدید و تبدیل آن به گرما در فولیکول مو استفاده می کند تنها می تواند قرمزی و سوزش خفیف داشته باشد که به سرعت رفع می شود. بنابراین لیزر درمانی در صورتی که درست و اصولی در کلینیک زیبایی معتبر و زیر نظر پزشک و توسط کارشناس لیزر باتجربه انجام گیرد دارای عارضه جانبی طولانی مدت نمی باشد. چنانچه در مجله Healthline در سال 2018 در این رابطه نوشته شده که هر گونه ادعا در مورد لیزر موهای زائد و ایجاد مشکلات سلامتی طولانی مدت بی اساس می باشد و سالهاست از لیزر درمانی استفاده شده و هیچ بیماری تاکنون شاهد عوارض جانبی شدید نبوده است. ( بررسی توسط DNP , APRN سینتیا کاب )

شماره تماس برای مشاوره رایگان با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 - 013333662196 - 01332006295 و 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    سرور

    ممنون از مطالب خوبتون. لطفا در مورد لیزر موهای زائد و سرطان هم مطلب بزارین

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    خواهش می کنم. چشم حتما