بوتاکس دیستون

اشتراک گذاری :

اگرچه افزایش سن امری غیر قابل تغییر است که به صورت چین و چروک و شلی و افتادگی پوست بر روی چهره مشخص می گردد ، اما راهکارهایی وجود دارد که می توان از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری کرد که یکی از این راهکارها تزریق بوتاکس است که با وجود طرفداران زیاد ، شرکت های مختلفی در ایران و همه جای جهان اقدام به تولید محصول بوتاکس کرده اند که از آن جمله بوتاکس دیستون است که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم.

بوتاکس

بوتاکس ، سمی است که از باکتری بوتولونیوم گرفته می شود که بر عملکرد عضله ها تاثیر می گذارد و از آنجائیکه از عوامل اصلی ایجاد چین و چروک ، افزایش حرکت ماهیچه های صورت است ، لذا تزریق بوتاکس باعث محدود کردن حرکت ماهیچه ها و به اصطلاح فلج کردن عضلات صورت می گردد که نتیجه آن رفع خطوط و چین و چروک پوستی و جوانسازی پوست می باشد و بیشتر برای پیشانی کاربرد دارد.

البته بوتاکس با دارا بودن خواص درمانی می تواند مشکلاتی همچون پلک زدن غیرارادی و یا تعریق دست و پا یا زیربغل را درمان کند و به همین دلیل است که تولید بوتاکس در جهان و ایران توسط شرکت های مختلف افزایش یافته است و یکی ازین برندها بوتاکس دیستون است که در حال حاضر توسط بسیاری از پزشکان در کلینیک های زیبایی تزریق می شود.

تزریق بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون را می توان به عنوان یکی از بهترین برندهای بوتاکس معرفی کرد که دارای گواهی نامه استاندارد ملی و بین المللی می باشد و در شرکت ایمن واکسن البرز در حجم 300 و 500 تولید شده است و با توجه به اینکه بوتاکس دیستون از نظر کیفیت بسیار عالی است ، می تواند با محصولات مشابه خارجی رقابت کند و تنها نکته در این است که توسط پزشک مجرب و متبحر و در یک کلینیک زیبایی معتبر تزریق شود.

بوتاکس دیستون از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که با توجه به ضعیف سازی زیاد آن ، بدون تاثیر بر ماهیچه های مجاور تنها بر ماهیچه های ناحیه تزریق تاثیر می گذارد. همین از دیگر ترکیبات بوتاکس دیستون می توان به آلبومین ، لاکتوز و هماگلوتینین اشاره کرد که بعلت وجود ماده لاکتوز در بوتاکس دیستون ، این نوع بوتاکس برای افراد با سابقه حساسیت به شیر و لبنیات تزریق نمی گردد.

مزایای بوتاکس دیستون

از مزایای بوتاکس دیستون می توان به جلوگیری از علائم پیری پوست نظیر انواع چین و چروک و خطوط نام برد که از آن جمله خطوط اخم و خنده ، خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خطوط پیشانی می باشد که بر زیبایی صورت تاثیر منفی گذاشته و باعث پیرتر نشان دادن چهره می گردد. لذا با تزریق بوتاکس دیستون و رفع این خطوط ، زیبایی و جوانی به چهره بر می گردد. از دیگر مزایای بوتاکس دیستون ، رفع شلی و افتادگی پوست و استحکام بخشیدن به پوست می باشد که با محدود کردن فعالیت عضلات قادر به رفع افتادگی پوست می باشد.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دیستون به سرعت نشان داده می شود و ماندگاری آن با توجه به سن و شرایط پوست فرد بین 3 تا 6 ماه متغیر است که می توان پس از 6 ماه مجددا تزریق نمود.

بوتاکس دیستون و جوانسازی پوست

نظر به اینکه بوتاکس ، پایانه های عصبی در صورت را هدف می گیرد ، لذا از انقباض عضلات و چین و چروک جلوگیری می کند و با ورود بوتاکس دیستون به زیر پوست ، با جذب این ماده توسط ماهیچه های ناحیه مورد نظر ، سیناپس های عصبی از کار می افتند و آثار پیری بر روی پوست از بین می رود و در نتیجه جوانسازی پوست شکل می گیرد. قابل ذکر است که با توجه به اینکه بوتاکس دیستون تنها بر محل تزریق شده تاثیر می گذارد ، در نتیجه تاثیری بر مناطق مجاور ناحیه تزریق نداشته و فلج موقتی تنها در ناحیه مورد نظر اتفاق می افتد و ماهیچه های مجاور دست نخورده باقی می ماند.

عوارض بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون نظیر دیگر برندهای بوتاکس نظیر مصپورت ، عوارض شدید به دنبال ندارد و بدون درد و با سرعت بالا انجام می گیرد. اما از آنجا که هر نوع تزریقی می تواند با عارضه همراه باشد ، در مورد بوتاکس دیستون نیز باید گفت که می تواند همراه با احساس خارش ، تورم ، کبودی ، قرمزی ، التهاب و حساسیت پوست باشد که البته در اکثریت قریب ، افراد تزریق بوتاکس دیستون را بدون عوارض و درد سپری می کنند. به هر روی در صورت ایجاد عوارض هم تا چند روز بعد رفع می گردد.

البته توجه داشته باشید که به دلیل اینکه بوتاکس ماده تزریقی است و بنا به اینکه هر تزریقی مانند تزریق ژل و بوتاکس باید توسط پزشک متحبر در مکانی استریل با رعایت بهداشت کامل و استفاده از بهترین برندها انجام گیرد و این نوع تزریق ها را به دست هر فردی به غیر از پزشک نسپارید و به بهترین کلینیک زیبایی مراجعه نمایید.

از دیگر عوارض تزریق بوتاکس دیستون می توان به خشک شدن چشم ، اختلال در گفتار و بلعیدن ، تورم پلک ، اشکال در تنفس ، تاری یا کاهش دید و افتادگی پلک اشاره کرد.

مقالات مرتبط تفاوت بوتاکس با ژل

تزریق بوتاکس در رشت

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس دیستون

  1. عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین تا از احتمال کبود شدن ناحیه تزریق جلوگیری شود.
  2. عدم مصرف زیاد مایعات به منظور پیشگیری از تشدید تورم
  3. عدم استفاده از مواد آرایشی تا یک هفته به منظور جلوگیری از جذب آلودگی به پوست و ایجاد التهاب
  4. رعایت روتین پوست صورت
  5. عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب در طولانی مدت
  6. عدم رفتن به استخر و سونا

بوتاکس دیستون بهتر است یا مصپورت ؟  

بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیستون هر دو از تولیدات داخلی کشور هستند که برای رفع چین چروک سطحی و عمقی صورت خصوصا پیشانی کاربرد دارند و اینکه کدامیک بهتر است بستگی به نظر پزشک تزریق دارد. لازم به ذکر است که هر دوی این بوتاکس ها دارای پروتئين کمی بوده و در زمان تزریق بطور یکنواخت در عضله مورد نظر پخش می شود. همچنین هر دو بوتاکس نیاز به داروهای بیحسی و بیهوشی ندارد و دارای عوارض جانبی کمتری نسبت به دیگر بوتاکس ها می باشند.

در ادامه به تفاوت بوتاکس دیستون و بوتاکس مصپورت می پردازیم

  1. تفاوت از نظر نگهداری : بوتاکس مصپورت به صورت پودر است و نگهداری آن راحت تر است اما بوتاکس دیستون حاوی لاکتوز یا همان قند شیر است که باید برای جلوگیری از فاسد شدن در شرایط ویژه ای نگهداری شود.
  2. زمان اثر گذاری : مشاهده اثرات تزریق بوتاکس دیستون بسرعت قابل مشاهده است ، در حالیکه نتایج تزریق بوتاکس مصپورت به دلیل سرعت پخش کندتر نسبت به بوتاکس دیستون بین ۴ تا ۱۰ روز طول می کشد.
  3. ماندگاری : تزریق بوتاکس مصپورت در عین حالیکه دوز مواد تزریقی در آن بیشتر است ، ماندگاری کمتری نسبت به تزریق بوتکس دیستون دارد.
  4. حساسیت : بوتاکس دیستون حاوی لاکتوز یا قند شیر است و کسانی که به مواد لبنی و قند شیر حساسیت دارند نباید از این بوتاکس استفاده کنند. اما بوتاکس مصپورت چنین نبوده و برای همه افراد تزریق می شود.
  5. میزان پروتئین : در بوتاکس دیستون پروتئین نسبت به بوتاکس مصپورت کمتر است که نتیجه آن ایجاد عوارض جانبی و یا حساسیت کمتر می باشد.

تزریق بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون بهتر است یا بوتاکس دیسپورت ؟

بوتاکس دیستون همانند برند مصپورت یک برند بوتاکس ایرانی است اما در مقابل بوتاکس دیسپورت محصول کشور انگلیس است که هر دوی این روشها نتایج یکسانی دارند و آزمایشات نشان داده که کیفیت یکسانی نیز دارند.

آیا می توان تزریق بوتاکس دیستون را همزمان با پاکسازی پوست انجام داد ؟

بهتر است پس از انجام پاکسازی پوست به دلیل استفاده از انواع لایه بردارها و روشهای زیبایی ، تزریق بوتاکس را به ۱۵ روز پس از آن موکول کنید.

نتایج بوتاکس دیستون

نتایج بوتاکس دیستون از همان ابتدای تزریق دیده می شود و تا دو هفته به کاملترین نتایج می رسد یعنی زمانی که عوارض احتمالی برطرف شده باشد و سم بوتاکس بر عضله بیشترین تاثیر را گذاشته باشد. بدین جهت توصیه متخصصان بر این است که برای برنامه ریزی برای مجلس رسمی و خاص حتما دو هفته قبل اقدام به تزریق بوتاکس دیستون نمایید تا بیشترین اثربخشی این بوتاکس دیده شود و همچنین عوارض جانبی احتمالی رفع شده باشد

مشاوره رایگان با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 و 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    امیر

    میشه درمورد بوتاکس مصپورت هم مطلب بزارین . متشکر

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    چشم حتما در اولین فرصت