لیزر موهای زائد و برنزه کردن

اشتراک گذاری :

لیزر موهای زائد که جزو درمان های برتر رفع موهای زائد در تمامی جهان شده است ، پس از انجام لیزر درمانی مراقبتهایی را می طلبد که از آن جمله دوری از نور مستقیم خورشید و برنزه کردن به هر روشی می باشد. به دلیل اینکه در طول جلسات درمانی ، لیزر موهای زائد می تواند پوست شما را نسبت به نور آفتاب حساس پذیر کند ، ازین رو می تواند خطر سوزش بهمراه داشته باشد و از طرفی رسیدن به نتایج مطلوب از لیزر درمانی را سخت کند. لذا توصیه متخصصان براین است که در طول درمان با لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید و همچنین برنزه کردن به هر روشی پرهیز کنید.

برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد

قبل از شروع لیزر موهای زائد باید به مدت ۲ تا ۴ هفته قبل برنزه کردن خود به هر روش ( سولاریوم یا آفتاب گرفتن ) را متوقف کنید. به دلیل اینکه انجام لیزر موهای زائد بر روی پوست برنزه به علت کاهش کنتراست رنگ پوست و مو و عدم تشخیص دقیق فولیکول مو برای نور لیزر امکانپذیر نبوده و متخصصان لیزر از انجام لیزر بر روی چنین پوستی خودداری می کنند چرا که در صورت انجام لیزر درمانی می تواند با عوارض و سوختگی پوستی همراه باشد

چرا پس از انجام لیزر موهای زائد نمی توان به زیر نور خورشید رفت ؟

با توجه به اینکه نواحی از پوست بدن که تحت درمان به لیزر موهای زائد است ، نسبت به اشعه ماوراء بنفش نور خورشید آسیب پذیر می گردد و اشعه فرابنفش خورشید باعث شده تا ناحیه تحت درمان حساس شود و خطر آسیب به پوست و سوختگی را افزایش دهد. ازین رو پزشکان توصیه می کنند که پس از لیزر موهای زائد به مدت طولانی در زیر نور خورشید نمانید و در صورت نیاز حتما از کرم ضد آفتاب ، کلاه آفتابگیر ، عینک آفتابی و دستکش استفاده کنید تا از پوستتان در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کند.

لیزر موهای زائد و برنزه کردن

چه مدت پس از لیزر موهای زائد می توان زیر نور خورشید رفت ؟

برای رفتن به تعطیلات و قرار گرفتن در زیر نور خورشید بعد از انجام  لیزر موهای زائد ، حداقل دو هفته لازمست تا صبر کنید و سپس برای رفتن مهیا شوید که این مدت زمان به پوست ناحیه تحت درمان با لیزر فرصت بهبود می دهد و از طرف دیگر خطراتی همچون ابتلا به هایپرپیگمانتاسیون و یا سایر مشکلات پوستی را کم می کند. لازم به ذکر است که حتی در صورتی که پوست شما برنزه هم بنظر نیاید ، اما باز هم در معرض اشعه مضر آفتاب یعنی همان VU می باشد. افزون براین در طول دوره لیزر درمانی روزانه مصرف کرم ضد آفتاب با SPF 30 را فراموش نکنید.
 

آیا می توان قبل و پس از لیزر موهای زائد آفتاب گرفت ؟

چنانچه گفته شد باید پس از لیزر موهای زائد از نور آفتاب دوری کرد و از سوی دیگر نیازست تا قبل از لیزر موهای زائد هم در معرض نور خورشید قرار نگرفت. لذا بدین منظور 6 هفته قبل از لیزر درمانی و دو هفته پس از لیزر موهای زائد ، از آفتاب گرفتن اجتناب کنید. بدین جهت در صورتی که به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت مراجعه کنید و اپراتور لیزر و یا پزشک متوجه برنزه شدن شما گردد ، با سنجش میزان قرار گرفتن در برابر نور خورشید ، توصیه می شود که چند هفته صبر کنید و سپس لیزر درمانی را از سر بگیرید. افزون بر این در صورت آسیب به پوست در اثر آفتاب گرفتن ، در صورت برنزه شدن پوست ، توصیه می شود تا دوهفته لایه برداری کنید تا رنگ برنزه پوستتان از بین برود.

بیشتر بخوانید : تیروئید و لیزر موهای زائد 

آیا می توان از تنظیمات پایین تر دستگاه لیزر موهای زائد بر روی پوست برنزه استفاده کرد ؟

نظر به اینکه فناوری لیزر اندیاگ برای پوست های تیره کاربرد دارد ، اما در صورتی که پوست در برابر نور خورشید آسیب دیده باشد ، حتی از بهترین دستگاه موهای زائد هم نباید برای انجام لیزر موهای زائد بکار گرفت ، چرا که پوستی که دچار آفتاب سوختگی باشد ، در ابتدا باید درمان شود تا در معرض آسیب های شدیدتر بعد از لیزر درمانی قرار نگیرد. البته ممکنست برخی مراکز لیزر موهای زائد اقدام به انجام لیزر موهای زائد با تنظیمات پایین تر دستگاه لیزر برای افراد با پوست برنزه ارائه دهند ، اما بدین ترتیب کیفیت و نتایج کار لیرز درمانی کم می گردد و ما نمی خواهیم چنین شود.

لیزر موهای زائد در رشت

از طرف دیگر لیزر موهای زائد در صورتی که بر روی پوست برنزه انجام گیرد ، می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد که تکه تکه شدن رنگ برنزه و ایجاد ناهمواری بر روی نواحی از پوست از آن جمله است. به این دلیل که نور لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه یا ملانین موجود در فولیکول مو ، می تواند بر رنگدانه های پوست تازه برنزه شده شما هم تاثیر بگذارد و در نتیجه به پوست آسیب برسد. بنابراین ، در صورتی که برنزه می شوید یا از محصولات برنزه کننده استفاده می کنید ، احتمال این وجود دارد که نور لیزر موهای زائد باعث ایجاد رنگدانه های ناهموار در پوست شما گردد.

و اگرچه این تغییرات رنگدانه های پوست می تواند موقتی باشد ، اما در نهایت از بین خواهد رفت ، اما باز هم مهم است که قبل از انجام لیزر درمانی در صورت برنزه کردن پوست ، ازین عوارض جانبی آگاه شوید.

آیا می توان بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد برنزه کرد ؟ 

عموما متخصصان توصیه می کنند که بعد از لیزر موهای زائد پوست خود را برنزه نکنید چرا که قرار گرفتن در برابر نور خورشید و یا سولاریوم می تواند باعث آسیب به پوست می شود خصوصا پس از لیزر موهای زائد که با توجه به اینکه با ورود نور لیزر به پوست و ایجاد گرما در پوست باعث حساس شدن آن می شود ، لذا حداقل ۱۵ روز نیاز است تا بعد از لیزر موهای زائد پوست خود را برنزه کنید. البته بهتر است در این زمینه با پزشک یا کارشناس لیزر مشورت نمایید.

عوارض برنزه کردن بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد

سوختگی و آسیب پوستی ، هایپرپیگمانتاسیون یا افزایش رنگدانه های تیره پوست و اسکار زخم از عوارض برنزه کردن بلافاصله پس از لیزر موهای زائد می باشد. به دلیل اینکه نور لیزر پوست را حساس کرده و برنزه کردن با نور آفتاب یا سولاریوم این حساسیت پوستی را بدتر کرده و احتمال آسیب پوستی را بیشتر می کند.

آیا برنزه کردن بر لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد ؟

بله. برنزه کردن پوست باعث تیره شدن پوست شده و نور لیزر به اشتباه رنگدانه های پوست را به جای رنگدانه فولیکول مو هدف گیری کرده و می سوزاند و نتیجه آن چیزی جز تاول و سوختگی پوستی نیست که حتی باعث کاهش کارایی لیزر درمانی نیز می گردد.

آیا می توان در بین جلسات لیزر موهای زائد برنزه کرد ؟

خیر. از آنجا که برای کسب تنایج مطلوب از لیزر موهای زائد نیاز به ۶ تا ۸ جلسه درمان ماهیانه است لذا با توجه به اینکه پس از برنزه کردن تا زمان رفع برنزه پوست خود نباید لیزر درمانی انجام دهید لذا در جلسات ماهیانه لیزر شما اختلال ایجاد خواهد شد و نمی توانید لیزر موهای زائد انجام دهید. تنها در صورتی می توانید پس از لیزر درمانی برنزه انجام دهید که جلسات لیزر شما تکمیل شده باشد و شما به جلسات شارژ چندین ماهه رسیده باشید و دو تا ۴ هفته پس از آخرین لیزر درمانی صبر کنید و سپس اقدام به برنزه کردن پوست خود کنید.

نکته : با توجه به اینکه برنزه کردن پوست با آفتاب گرفتن یا تخت سولاریوم که دارای مقادیر بالای اشعه فرابنفش خورشید است ، بعنوان عامل اصلی سرطان پوست در افراد محسوب می شود. در نتیجه بهتر است از برنزه کردن با اشعه  فرابنفش   صرف نظر کنید و از اسپری های برنزه کننده کمک بگیرید

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره 01332662196 و 09125396478 با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت مشاوره رایگان داشته باشید.

خدمات کلینیک زیبایی آلما : لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، مزونیدلینگ ، پاکسازی پوست ، کربوکسی تراپی ، آنزیم تراپی پوست ، مزوتراپی مو و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه