علت جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد چیست ؟

اشتراک گذاری :

این روزها با روی آوردن افراد به انجام خدمات لیزر موهای زائد ، زیبایی و جوانسازی پوست ، با گسترش تعداد زیادی کلینیک  زیبایی رو به رو هستیم که با وجود اختراع برندهای بسیار از کشورهای مختلف ، از دستگاه های لیزر موهای زائد متفاوتی استفاده می کنند. این روزها تعداد مشتریانی که بهترین کلینیک زیبایی در رشت مراجعه می کنند و در حالی که قبلاً تجربه ناموفق لیزر در مراکز لیزر موهای زائد دیگر داشته اند ، رو به افزایش است. اما علت آن چیست ؟ جواب این سوال دلایل متفاوتی دارد ، برای مثال موهایشان خاکستری است و یا اینکه مشکل هورمونی دارند ، در حالیکه خود از آن بی خبرند و ... .

در ادامه به توضیح چند علت از دلایل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد می پردازیم.

لیزر موهای زائد در رشت

دلایل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد چیست ؟

رنگ مو ناحیه تحت درمان :

از آنجائیکه لیزر پرتوی نوری قوی و متمرکز است و در دستگاه لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده است که ملانین یا رنگدانه مو را مورد هدف قرار می دهد ، لذا رنگ موی افراد بر آن تاثیر گذار است. ازین رو رنگ موی خاکستری، سفید ، بلوند و یا قرمز به دلیل وجود ملانین کمتر یا عدم وجود ملانین ، جوابدهی درستی را در برندارد و لیزر موهای زائد بر این افراد بی اثر است. برای مثال ، در صورتی که در ناحیه صورت تعدادی موهای خاکستری و یا سفید داشته باشید ، نور لیزر بر این موها اثرگذار نبوده و تنها بر موهای تیره رنگ صورت تاثیر می گذارد.

جنس مو :

اگر جنس موهای ناحیه تحت درمان ، در صورت ضخیم تر باشد ، درمان لیزر موهای زائد بخوبی جواب می دهد ، در صورتی که موهای نازک و ریز چنین نبوده و نتایج لیزر درمانی مطلوب نخواهد بود که در این خصوص برخی مراجعه کنندگان در ابتدا دارای موهای نازکی بوده اند و پس از انجام چند جلسه لیزر موهای زائد ، شاهد ضخیم شدن موهای خود و عدم درمان با لیزر شده اند. بدین ترتیب از آنجا که موهای ناحیه درمان باید شیو با تیغ شود و در صورتی که موهای نازک اصلاح شود ، ساختار مو تغییر می کند ، لذا موهای نازک و ریز واقعی باید به همان صورت باقی بماند و لیزر موهای زائد و شیو روی آن انجام نگیرد.

کلینیک زیبایی رشت

رنگ پوست :

لیزر موهای زائد در افراد با رنگ پوست روشن نتایج بهتری می دهد و از آنجا که لیزر بین رنگ مو و پوست تفاوتی قائل نمی شود و هر دو را هدف گیری می کند ، در نتیجه برای افراد با پوست تیره ، محدودیت در قدرت و درجه لیزر توسط کارشناس اجرا می شود ، چرا که هر چه پوست فرد تیره تر ، لیزر موهای زائد خطرناک تر خواهد بود. در واقع برخی افراد گزینه خوبی برای انجام لیزر موهای زائد نبوده و مراجعینی هستند که با مراجعه به برخی از مراکز لیزر موهای زائد ، نتیجه مناسب نگرفتند و یا اینکه دچار آسیب و سوختگی پوست شده اند که عدم نتایج بر می گردد به استفاده از تنظیمات بسیار پایین درجات لیزر و سوختگی پوست هم می تواند به علت درجات بالای لیزر موهای زائد برای سوزاندن مو بدون رعایت مراقبت از پوست که در نتیجه با آسیب به پوست همراه است.

در این میان مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی رشت که دارای یک کارشناس لیزر موهای زائد که بخوبی آموزش دیده باشد ، با تنظیم بهترین درجه برای پوست از ایجاد آسیب و سوختگی فرد جلوگیری خواهد کرد. همچنین اگر لیزر درمانی انجام داده اید و دارای رنگ پوست تیره می باشید ، اما پس از اتمام دوره 8 ماهه ، نتیجه دلخواه نگرفته اید ، دلیل آن می توان به تنظیم بسیار پایین درجه لیزر باشد تا پوست شما نسوزد که این کاهش درجه لیزر می تواند تعداد جلسات لیزر موهای زائد را بالا ببرد.

دلایل بیولوژیکی و هورمونی

لیزر موهای زائد می تواند تحت تاثیر عوامل بیولوژیکی باشد ، به عنوان مثال مشکلات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک بر روند دوره لیزر موهای زائد تاثیر منفی می گذارد و بسیاری از این افراد از لیزر درمانی نتایج خوبی نگرفته و برخی دیگر پس از اتمام دوره شاهد رشد مجدد موهای زائد خواهید بود. از موارد دیگر وراثت می باشد که در افرادی به صورت ارثی دارای پرموئی می باشند ، این افراد هم لیزر موهای زائد موفقی نخواهند داشت یا دیرتر به نتیجه می رسند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

نوع لیزر :

نوع لیزر متناسب با رنگ پوست بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد. دستگاه لیزر موهای زائد دارای سه طول موج الکس ، دایود و اندیاگ می باشد که طول موج الکس برای پوست های خیلی روشن اکثراً اروپایی ها ، طول موج دایود برای پوست های روشن معمولی تا رو به تیره مناسب برای ایرانی ها و در نهایت طول موج اندیاگ برای پوست های تیره مناسب می باشد. لازم به ذکر است که در ابتدا لیزر موهای زائد برای افراد با پوست تیره به دلیل خطرناک بودن انجام نمی شد ، اما با پیشرفت علم لیزر و اختراع دستگاه های لیزر موهای زائد به نام لیزر اندیاگ برای این افراد هم لیزر موهای زائد انجام می گردد.

بدین منظور در صورتی که از لیزر مناسب رنگ پوست استفاده نشود ، نتیجه مطلوب گرفته نمی شود و با توجه به اینکه دستگاه های لیزر موهای زائد زیادی اختراع شده و در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد ، ازین رو در انتخاب کلینیک زیبایی و دستگاه لیزر موهای زائد در ابتدا با پزشک مشورت شود. همچنین فناوری به نام IPL موجود است که بر پایه نور عمل کرده و اصلاً فناوری لیزر موهای زائد نمی باشد و نتایج درستی ارائه نمی دهد.

سرویس بموقع دستگاه لیزر موهای زائد :

دستگاه لیزر موهای زائد نیاز به سرویس منظم دارد و این موضوعی است که بیشتر افرادی که لیزر موهای زائد انجام نمی دهند ، هرگز به آن فکر نمی کنند. لازم به توضیح است که بسیاری از کلینیک های لیزر موهای زائد در سطح شهر ، دستگاه لیزر موهای زائد خود را سرویس نمی کنند ، اما چرا ؟ به دلیل اینکه هزینه زیادی دارد. لیزر بار دستگاه لیزر موهای زائد باید بطور مرتب هر 6 ماه تعویض شود تا بازدهی بسیار خوب و کاملی از لیزر درمانی داشته باشد و با توجه به اینکه لیزر بار در کشور پس از هر بار خرید به میزان قابل توجهی چند برابر می شود که به نفع هزینه های کلینیک زیبایی نیست ، ازین رو صاحبین کلینیک زیبایی از اینکار صرف نظر می کنند.

اما مشکل اینجاست که اگر لیزر بار دستگاه لیزر موهای زائد به موقع تعویض نشود ، لیزر بدرستی کار نمی کند که یکی از علتهای مهم جواب نگرفتن از لیزر موها زائد است که منجر به بیشتر شدن تعداد جلسات لیزر موهای زائد می گردد. همچنین در صورت کالیبره نکردن دستگاه لیزر موهای زائد ، ممکنست ایجاد سوختگی زیاد نماید و یا اینکه نتایج درستی نداشته باشد. بنابراین برای انجام لیزر موهای زائد از متخصص لیزر بخواهید که توضیح دهد آیا لیزر به طور منظم سرویس می شود یا خیر.

علت جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد

اصلاح با تیغ :

اصلاح با تیغ تنها راه درمان برای از بین بردن موهای زائد در قبل ، حین و بعد از انجام جلسات لیزر درمانی است. در این صورت شما نباید از ریشه موها را دربیاورید و باید با روشهایی مانند موچین ، اپیلاسیون و یا بند انداختن خداحافظی کنید چرا که این روشها باعث می شود تا ریشه مو برای شناسایی نور لیزر باقی نماند و در نتیجه فولیکول مو با لیزر درمانی از بین نمی رود و دوباره مو رشد می کند و در جلسات لیزر درمانی اختلال ایجاد کرده و دلیل مهم دیگر جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد است. اما شیو با تیغ باعث می شود تا فقط ساقه مو از پوست جدا شده و ریشه مو برای هدف گیری نور لیزر در زیر پوست باقی بماند.

 چرخه رشد مو

از آنجا که نور لیزر تنها فولیکولهای مو در مرحله فعال از چرخه رشد مو را می تواند شناسایی کند ، لذا مهم است که جلسه لیزر درمانی در زمان درستی انجام گیرد و در مراحل دیگر از چرخه رشد مو لیزر موهای زائد تاثیری نخواهد داشت. بنابراین برای اینکه تمامی فولیکول های مو توسط نور لیزر هدف گیری شود و از بین برود نیاز به چندین جلسه ماهیانه لیزر درمانی است. اگرچه بیشتر افراد چرخه رشد موی مشابه یک ماهه دارند ، اما چرخه رشد مو در برخی افراد سریعتر و در برخی دیگر کندتر است لذا ممکنست لیزر موهای زائد در زمان درست خود انجام نگرفته باشد و این دلیل دیگری است بر جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد

 اپیلاسیون قبل از لیزر درمانی

انجام اپیلاسیون قبل از لیزر موهای زائد می تواند باعث جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد شود چرا که در اپیلاسیون موها از ر یشه بیرون آورده می شود و از آنجا که نور لیزر رنگدانه ریشه مو که در فولیکول مو قرار دارد را شناسایی می کند لذا با حذف ریشه مو با توجه به اینکه فولیکول بی رنگ است ، نور لیزر نمی تواند فولیکول را هدف گیری کند و لیزر درمانی بی نتیجه خواهد ماند. در نتیجه حداقل یک ماه قبل از لیزر موهای زائد از انجام اپیلاسیون و یا هر روش کندن موهای زائد خودداری کنید و حتی در بین جلسات لیزر هم نباید از این روشها استفاده کنید

 مرکز لیزر موهای زائد در رشت

برنزه کردن

در صورتی که قبل از لیزر موهای زائد و یا در بین جلسات پوست خود را برنزه کنید ، دیگر نمی توانید لیزر موهای زائد انجام دهید و در صورت مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد اپراتور لیزر از انجام لیزر درمانی به دلیل احتمال سوختگی پوست خودداری خواهد کرد. در نتیجه تا زمان رفع برنزگی پوست شما ممکنست یک تا سه ماه طول بکشد ، جلسات لیزر به تعویق می افتد و در نتیجه در جلسه لیزر موهای زائد اختلال ایجاد خواهد شد و باعث می شود که از لیزر موهای زائد جواب نگیرید

 تکمیل جلسات لیزر

در صورتی که جلسات لیزر موهای زائد خود را تکمیل نکنید ، موهایتان ممکنست دوباره رشد کند و باعث جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد شود چرا که با توجه به چرخه رشد مو که در بالا توضیح داده شد باید جلسات لیزر درمانی بر اساس آن برنامه ریزی شود که عموما بصورت 8 جلسه ماهیانه می باشد ( تنها در افراد کمی متفاوت است ). در غیر اینصورت لیزر موهای زائد اثربخش نخواهد بود

خدمات مرکز لیزر موهای زائد آلما در رشت شامل : لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، آنزیم تراپی پوست ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، مزوتراپی مو ، پارافین تراپی ، ماساژ صورت ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، مزوژل جالپرو و ... 

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه