درمان شلی پوست

اشتراک گذاری :

شلی و افتادگی پوست ناشی از عوامل مختلفی از جمله تغییر سایز بدن بخصوص در افرادی که کاهش وزن زیادی داشته و یا پس از یک دوره افزایش وزن زیاد مجدداً وزن خود را کاهش می دهند و یا همچنین بر اثر بالا رفتن سن و کم کار شدن سلول های لایه میانی پوست می باشد که آثار آن بر روی صورت ، شلی و افتادگی پوست در بازوها خیلی بیشتر و محسوس تر می باشد. در این مقاله به توضیح درباره دلایل ، پیشگیری و درمان شلی پوست می پردازیم.

دلایل شلی پوست

دلایل شلی و افتادگی پوست چیست؟ چرا پوست صورت ، بازو و پهلوها دچار افتادگی می شوند ؟ پاسخ آن بسیار ساده است. هنگامی که در اثر تغذیه نامناسب و عدم ورزش یا تحرک کافی چربی در نقاط مختلف بدن تجمع می کند، باعث تغییر حجم آن ناحیه می گردد. به بیان دیگر پوست در ابتدا با کشیدگی جزئی پوست باعث سفت تر شدن سطح پوست می گردد، اما پس از افتادگی پوست ، در صورت کشیدن پوست ، خیلی زود از خود واکنش نشان داده و دچار افتادگی و یا ترک می شود. حال چه با کاهش وزن این چربی ها را از بین ببریم و چه آنها همچنان در نقطه مورد نظر باقی بمانند، پوست ناحیه مورد نظر دچار شلی و افتادگی می گردد. البته در صورت از بین بردن چربی ها کمی مقدار آن کمتر می شود ، اما ممکن است دچار چروک و چین در افرادی که سن بالایی دارند بشود.

شلی پوست صورت

راهکارهای پیشگیری از شلی پوست

همچنان که جمله پیشگیری بهتر از درمان است همواره شعار کلینیک زیبایی آلما بوده و در اینجا به راهکارهایی برای پیشگیری از شلی پوست قبل از هر اقدام درمانی اشاره خواهیم نمود، چرا که پیش گیری هم کم هزینه تر ، بدون عارضه و درد بوده و هم چنین روشی اطمینان بخش در عمل می باشد. راهکارهای پیشگیری از شلی پوست عبارتند از :
1
. ورزش و تحرک کافی در سنین جوانی : این کار علاوه بر حفظ تناسب اندام و سلامتی افراد باعث می گردد تا در سنین میانسالی و هم حتی در پیری دچار افتادگی و شل شدگی پوست نشوند . البته ورزش هایی نظیر وزنه برداری و بدنسازی برای عضله سازی ، در سفت کردن پوست همراه می باشد. به دلیل این که عضله ، ظاهر سفت و سختی ایجاد کرده که در زیر پوست ایجاد می شود و بعلاوه باعث محکم شدن بافت پوست هم می گردد. لذا ورزش کردن پیشنهاد ویژه ما برای پیشگیری از شلی و افتادگی پوست می باشد.

نتایج یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که ورزش های استقامتی نظیر دویدن ، دوچرخه سواری ، قایقرانی ، اسکی و شنا تاثیر تغییرات پوستی در اثر افزایش سن و پیری را ممکنست کاهش دهد. بدین صورت که ورزش های استقامتی با بهبود متابولیسم بافت پوست ، با تحریک ترشح هورمونی ، تغییرات و مشکلات پوستی را کاهش می دهد. از سوی دیگر بانوان باردار که در اثر بارداری دچار پوست شل شده اند ، به منظور انجام فعالیت بدنی و ورزش با پزشک خود مشورت کنند.

درمان شلی پوست


2. تغذیه مناسب : استفاده از مواد غذایی مناسب ، سبزی و میوه جات تازه همواره در شادابی و سلامت پوست شما تاثیر گذار می باشد. و برعکس آن استفاده از غذاهای آماده و فست فودها دشمن پوست شما هستند که همواره متخصصین تغذیه و سلامت پوست پیشنهاد می کنند مصرف آنها را به حداقل برسانید. لزوم مصرف سبزیجات و میوه ها با داشتن آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها در کلاژن سازی پوست و مراقبت از پوست بدن مشخص می گردد. بنابراین سالم خوری را فراموش نکنید.
3. عدم
استفاده از رژیم های غذایی غلط : برای کاهش یا افزایش وزن حتماً می بایست رژیم غذایی متناسب با بدن شما توسط یک مشاور تغذیه تهیه شود و استفاده از رژیم های غذایی دیگران ، دوستان و آشنایان و افراد غیر متخصص ممکن است باعث تغییر سایز به حالتی غیر اصولی یا با سرعت زیاد شود که در پی آن باعث آسیب به پوست شما می گردد. همچنین عادات غذایی نادرست برای بدن و پوست مشکل ایجاد می  کند که از آن جمله می توان به صبحانه نخوردن ، خوابیدن بلافاصله پس از صرف غذا ، پرخوری یا گرسنه ماندن ، انجام کار در حین غذا ، با سرعت غذا خوردن ، مصرف غذاهای سرد و ... اشاره کرد که همه و همه باید اصلاح شود تا هم بدن سلامت گردد و هم پوست.
4. لوازم
آرایشی مناسب : استفاده از کرم ، لوسیون و بطور کلی لوازم آرایش مناسب و استاندارد می تواند به بافت پوست شما کمک و در مقابل استفاده افراطی از آنها و یا استفاده از لوازم غیر استاندارد می تواند آسیب های جدی به پوست وارد کرده که از تاثیرات آن شلی و افتادگی پوست علاوه بر آسیب های دیگر باشد که پیشنهاد می کنیم از متخصصین پوست در باره بهترین لوازم آرایشی متناسب با پوست خود مشاوره بگیرید. از طرفی لزوم پاک کردن آرایش قبل از خواب برای پاکسازی پوست و پیشگیری از مشکلات پوستی بر کسی پوشیده نیست که باید بخاطر داشته باشید.

5. ماساژ پوست : ماساژ دادن پوست شل می تواند باعث افزایش جریان خون در زیر پوست شده و به تحریک پاسخ ضد پیری کمک کند. چنانچه یک مطالعه درباره اثرات ماساژ پوست در ارتباط با کرم ضد پیری پوست انجام گرفته و نشان داد که ماساژ منظم با یک ابزار ماساژ نوسانی که با دست کار می کند می تواند اثرات مثبت کرم ضد پیری را تقویت کند. از سوی دیگر می توانید در کنار ماساژ صورت از اسکراب نمک یا شکر به منظور افزایش جریان خون در پوست کمک بگیرید.

کلینیک زیبایی در رشت

درمان شلی پوست

برای درمان شلی پوست راهکارها و روش های مختلف درمانی از جمله لیپوساکشن ، رادیو فرکوئنسی یا آراف تراپی ، هایفوتراپی ، پاکسازی پوست و دیگر روش ها و دستگاه ها وجود داشته که البته تاثیر هر کدام ، همچنین مزایا و معایب هر کدام با یکدیگر متفاوت است. از این رو انتخاب بهترین روش برای دستیابی به نتیجه مطلوب با توجه به معاینه بدن شما توسط پزشک متخصص باید معین شود و تاکید می کنیم به هیچ عنوان بطور خود درمانی سراغ هیچ یک از روشها بدون نظر پزشک نروید. همچنین استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه بدون انجام درمان های پزشکی اگر چه کمی زمان بر و یا سخت بنظر برسد ، اما بهترین و کم عارضه ترین درمان شلی و افتادگی پوست می باشد.

به منظور درمان شلی پوست می توان از کرم های سفت کننده حاوی کلاژن و الاستین استفاده کرد که می توانند به طور موقت به سفت شدن پوست کمک کنند ، اما به دلیل بزرگ بودن مولکوهای پروتئین کلاژن و الاستین ، از طریق پوست جذب نمی شوند ، در نتیجه باید کلاژن از داخل بدن به بیرون ایجاد شود که مصرف میوه ها و سبزیجات تازه کمک کننده است. مطالعه بیشتر در صفحه چه میوه ای برای چین و چروک پوست صورت خوبه ؟

بهترین کلینیک زیبایی در رشت


سوالات متداول شما درباره شلی پوست و پاسخ متخصصین کلینیک زیبایی آلما

سوال : آیا استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بدن باعث تخریب بافت پوست و شلی یا افتادگی آن می گردد؟
جواب : اگر این روش توسط متخصص انجام شود هیچ گونه آسیبی به بافت پوست شما نمی رساند و تاثیری در شلی یا سفتی پوست ندارد. اینکه در اثر
 لیزر موهای زائد دچار سوختگی یا ایجاد لکه های کوچک شود ارتباطی با شلی یا افتادگی پوست ندارد.
سوال : آیا چین و چروک ها و سطح مواج هم جز موارد شلی پوست می باشند؟
جواب : چین و چروک های روی سطح پوست به دلایل مختلفی بوجود می آیند که کهولت سن جز اصلی ترین موارد آنها بوده اما شلی و افتادگی پوست هم در سنین میانسالی و حتی جوانی می تواند از جمله دلایل چین و چروک سطح پوست باشند، اما بیشتر حالت موج افتادگی در پوست ناشی از تجمع چربی زیر بافت پوستی بدن می باشد.

سوال : چه عواملی بر از دادن خاصیت ارتجاعی پوست و شلی پوست بعد از کاهش وزن تاثیر می گذارد ؟

جواب : ۱- طول زمان : بطور کل هر چه مدت زمان چاقی یا اضافه وزن بیشتر باشد ، فرد بعد از کاهش وزن و از دست دادن پروتئین های کلاژن و الاستین ، دچار شلی پوست می شود. ۲- میزان کاهش وزن : معمولا کاهش وزن ۱۰۰ پوندی یا 46 کیلوگرم یا بیشتر منجر به شلی پوست می گردد. ۳- سن : هر چه فرد مسن تر باشد ، پوست وی دارای کلاژن کمتری است و لذا به دنبال کاهش وزن دچار شلی پوست شدیدتری می گردد. ۴- ژنتیک : ژن ها ممکنست بر نحوه واکنش پوست شما در افزایش و یا کاهش وزن تاثیر گذار باشند. ۵- قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی : نور خورشید هم می تواند به کاهش تولید کلاژن و الاستین منجر شود که نتیجه ای جز شلی پوست نخواهد داشت. 6- سیگار کشیدن : سیگار هم با کاهش تولید کلاژن در پوست باعث شلی پوست می گردد.

درمان شلی پوست

درمان طبیعی شلی پوست

درمان های طبیعی که در ادامه آمده است ممکنست تا حدی قابلیت کشسانی و استحکام پوست را در افرادی که وزن کمی از دست داده اند ، بهبود بخشد که اولین مورد آن انجام تمرینات قدرتی است که می توانید زیر نظر مربی با انجام این نوع تمرینات ، باعث ایجاد توده عضلانی شوید. البته تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است ، اما این امکان می تواند وجود داشته باشد که با افزایش توده عضلانی ، شلی پوست تا حدی درمان شود. مورد بعدی مصرف کلاژن است که یک هیدرولیز شبیه به ژلاتین بوده و بصورت فرآوری شده از بافت همبند حیوانات بدست می آید.

در این زمینه هم آزمایشات تکمیل نشده ، اما مطالعات نشان داده که کلاژن می تواند یک اثر محافظتی بر روی پوست داشته باشد ، بطوریکه یک آزمایش نشان داد که با مصرف کلاژن مایع حاوی ویتامین C , E  و بیوتین و روی ، خاصیت کشسانی پوست پس از 12 هفته بطور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و بعلاوه آبرسانی به پوست هم بیشتر صورت گرفت. از دیگر منابع کلاژن می توان به آبگوشت استخوان اشاره کرد که علاوه بر پوست دارای فواید سلامتی زیادی برای بدن است. همچنین از انواع دیگر مواد مغذی برای تولید کلاژن لازم برای پوست می توان به پروتئین ، اسیدهای آمینه لیزین و پرولین اشاره کرد که نقش مستقیم در ساخت کلاژن مورد نیاز بدن دارند.

از سوی دیگر ویتامین سی که به سنتز کلاژن کمک می کند ، در محافظت از پوست در برابر نور آفتاب نیز تاثیر می گذارد و علاوه بر این اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی های چرب با افزایش خاصیت کشسانی پوست و کاهش پیری زودرس همراه است. و در نهایت مهم ترین گزینه مصرف آب و هیدراته ماندن بدن است که به بهبود ظاهر پوست کمک بسزایی می کند. چنانچه یک مطالعه نشان داد ، بانوانی که مصرف روزانه آب خود را افزایش دادند ، با بهبود قابل توجهی در آبرسانی و عملکرد پوست مواجه شدند.

کلینیک زیبایی در رشت

درمان شلی پوست با محصولات مراقبت از پوست

کرم های ضد پیری و سفت کننده پوست :

دکتر آلیسون ولز مالک و مدیر پزشکی جراحی پلاستیک والی و مدی اسپا در این باره می گوید : یک انتخاب خوب و مناسب برای کرم سفت کننده است ، کرمی است که حاوی رتینوئید باشد. با توجه به اینکه رتینوئیدها مشتقات شیمیایی ویتامین A  هستند و عبارتند از ترتینوئین ، آداپالن و رتینوئیک اسید ، به گفته دکتر ولز این ترکیبات تکثیر و گردش سلولی در پوست را افزایش می دهد. از سوی دیگر استفاده از کرم های حاوی اسید هیالورونیک با جذب مولکولهای آب باعث حفظ آب و رطوبت موجود در پوست می شود و به کاهش عمق چین و چروک ، کاهش زبری پوست و افزایش استحکام پوست کمک بسزایی می کند.

درمان کلینیکی شلی پوست :

چناچه می دانید افزایش سن مضراتی برای پوست ایجاد می کند نظیر کاهش تولید کلاژن ( پروتئین اصلی و مهم برای حفظ ساختار پوست و جوانسازی پوست ) ، شلی و افتادگی پوست ، چین و چروک و ... . البته شلی پوست دلایل دیگری نظیر بارداری ، کاهش وزن ، علل وراثتی ، آفتاب سوختگی و ... دارد. اما باید بدانیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه جوانسازی پوست ، موارد فوق قابلیت درمان دارند.

* هایفوتراپی :

هایفوتراپی جزء جدیدترین و نوین ترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت جوانسازی پوست می باشد. این روش بدون نیاز به جراحی بوده که با ارسال امواج فراصوت به لایه های زیرین پوست و با تبدیل این امواج به گرما ، به سفت کردن پوست ، تولید کلاژن طبیعی ، رفع شلی پوست و کاهش و رفع خطوط و چین و چروک پوستی می پردازد. پس از انجام هایفوتراپی نتایج تا 20 درصد قابل مشاهده بوده و نتیجه اصلی پس از کلاژن سازی و بعد از گذشت دو تا سه ماه مشهود است. همچنین ماندگاری نتایج تا حدود 12 ماه می باشد.

هایفوتراپی در رشت

* آراف تراپی :

در این روش غیر جراحی که بدون درد و عوارض بوده ، با استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی و ورود آن به لایه میانی پوست و با تبدیل این امواج به گرما ، سبب لیفت ، احیا و جوانسازی پوست شده و در درمان شلی و چروک پوست به کار می رود. بر این اساس روش آراف به صورت جلسات یک تا دو هفته ای و بین 6 تا 8 جلسه انجام می پذیرد و نتایج آن 4 تا 6 ماه باقی می ماند. اگرچه آراف نظیر هایفوتراپی ، جوانسازی پوست و رفع شلی و افتادگی پوست را به ارمغان می آورد ، اما نتایج هایفو ماندگارتر می باشد. از کاربردهای دیگر آراف تراپی ، درمان چاقی موضعی می باشد که به آراف لاغری موسوم است و برای لاغر کردن نواحی غبغب ، شکم ، پهلو ، ران ، باسن و بازو پرطرفدار است.

آر اف لاغری در رشت

* تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس یکی از روشهای جوانسازی پوست بوده که در جهان بسیار پرطرفدار می باشد. بر این اساس بوتاکس با عنوان سم بوتولینوم به زیر پوست تزریق شده و با فلج و از کار انداختن عضلات ناحیه مورد نظر ، چین و چروک و شلی پوست را درمان می کند. البته تزریق بوتاکس بین 3 تا 6 ماه ماندگاری داشته و بعد از آن باید تکرار شود. از فواید بوتاکس می توان به کوچک کردن منافذ باز پوستی ، رفع چروک و خطوط نظیر خط خنده ، خط اخم ، خطوط استرس و ... ، صاف شدن بافت پوست صورت و زاویه دار کردن صورت اشاره داشت که بدون دوره درمان به سرعت و نهایتاً ظرف 2 هفته نتایج بطور طبیعی مشهود است.

تزریق بوتاکس در رشت

* تزریق ژل :

تزریق ژل اسید هیالورونیک به پوست راهی موثر برای سفت کردن بافت پوست و نیز درمان شلی و افتادگی پوست می باشد. در حقیقت اسید هیالورونیک ، قندی طبیعی در بدن در ناحیه پوست ، چشم و مفاصل بوده و ماده طبیعی برای تامین رطوبت پوست با خواص صاف و جوان کردن پوست و ضد پیری است. از کاربردهای تزریق ژل می توان به فیلر زیر چشم ، تزریق ژل گونه ، زاویه سازی فک ، ژل لب و ... اشاره کرد. همچنین ماندگاری تزریق ژل بین 6 تا 24 ماه بوده و بعد از آن نیاز به تکرار دارد.

تزریق ژل در رشت

نکته : از آنجا که هر خدمت تزریقی و زیبایی باید توسط پزشک انجام شود ، لذا برای تزریق بوتاکس یا ژل حتماً به بهترین کلینیک زیبایی رشت که دارای پزشک متبحر است ، مراجعه کنید. البته استفاده از برند خوب بوتاکس ، لزوم رعایت بهداشت ، ارائه مراقبتهای بعد از تزریق و  ... نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

* پاکسازی پوست پکیج جوانسازی

پاکسازی پوست ، روشی برای پاکسازی ، لایه برداری و تغذیه پوست می باشد که در نتیجه آن از بین بردن سلولهای مرده از روی پوست ، ایجاد شادابی پوست ، از بین بردن لک و جوش و باز کردن منافذ پوستی صورت می پذیرد. در این راستا ، پاکسازی پوست دارای پکیج های مختلف برای رفع مشکلات پوستی نظیر پکیج آکنه ، پکیج روشن کننده و پکیج جوانسازی پوست می باشد. برای مثال پکیچ جوانسازی پوست به منظور کاهش خطوط و چروک ریز انجام می گیرد.

مراحل پکیج جوانسازی پوست

مرحله 1 : در ابتدا پاکسازی با مواد پاک کننده مخصوص شامل کرم ، ژل و یا فوم ، توسط کارشناس زیبایی انجام شده تا پوست از هر نوع چربی ، آلودگی ، لوازم آرایش و ... پاک شود و در نتیجه پوست برای مرحله بعد آماده سازی گردد.

مرحله 2 : لایه برداری از پوست که بر اساس تشخیص متخصص با توجه به نوع پوست و یا مشکلی که دارد ، از یکی از روش های لایه برداری نظیر میکرودرم ابریژن و هیدرودرم استفاده می شود که در روش میکرودرم ابریژن از دستگاه میکرودرم دارای کریستال های ریز با سابیدن پوست برای برداشتن و مکش سلولهای مرده استفاده می گردد. در مقابل در روش هیدرودرم از دستگاه مخصوص با پاشیدن آب و اکسیژن روی پوست صورت، لایه برداری انجام می گیرد. در نهایت این روشها ، جدا شدن سلولهای مرده و باز شدن منافذ پوستی ، همراه با درخشش و روشن شدن پوست می باشد.

مرحله 3 : تغذیه پوست با مواد آبرسان ، سرم پوست و کرم و انواع ماسک صورت انجام می شود که رطوبت و چربی پوست را کنترل نموده و در نتیجه شادابی پوست را هدیه می دهد.

مرحله 4 : در این مرحله جوانسازی پوست با RF یا امواج رادیوفرکوئنسی انجام می گیرد که با ارسال این امواج به لایه میانی پوست و گرم شدن پوست ، تولید کلاژن افزایش یافته ، خطوط و چروک کم شده و پوست شادابی و جوانی خود را باز می یابد.  

**برای انجام پاکسازی پوست از دستگاه آکوا فیشیال استفاده می شود که دارای دسته های میکرودرم ، هیدرودرم ، آراف ، اکسیژن تراپی می باشد.

پاکسازی پوست صورت

* آنزیم تراپی پوست

درمان آنزیم تراپی پوست به عنوان بازنگری پوست به مانند جوان سالم می باشد. در حقیقت یکی از روشهای جوانسازی پوست می باشد که با استفاده از آنزیم ، گردش خون ، اکسیژن رسانی و تخلیه لنفاوی را افزایش داده و با دفع رادیکالهای آزاد ، به ساخت کلاژن کمک می کند.  علاوه بر اینکه آنزیم ها ، ضد پیری بوده و چین و چروک را از بین می برند ، در درمان آکنه ، رنگدانه و لکه ها مناسب می باشند. در این روش پاکسازی ، بازسازی و محافظت پوست انجام می گیرد که هیچ سیستم مراقبت از پوست چنین نتایجی را نظیر آنزیم تراپی پوست ارائه نمی دهد. در واقع آنزیم تراپی ، روند پیری را معکوس می کند ، که به معنای جوانسازی پوست می باشد.

مراحل آنزیم تراپی پوست :

مرحله 1 : در ابتدا پاکسازی از سلولهای مرده پوست انجام می شود.

مرحله 2 : در این مرحله با استفاده از کرم های آنزیمی ، سلولهای جدید ایجاد می شود.

مرحله 3 : آخرین مرحله مراقبت از پوست با استفاده از آنتی اکسیدان های قوی در برابر عوامل پیری و لک همچون اشعه آفتاب و رادیکال های آزا

لازم به توضیح است که از مصرف محصولات مراقبت از پوست که حاوی لانولین هستند ، پرهیز کنید چرا که این ماده می تواند باعث افزایش مداوم میزان درماتیت تماسی یا واکنش پوستی آلرژیک گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان متخصصان بهترین کلینیک زیبایی در رشت با شماره های 01333662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما - رشت

 

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    نگار

    من ۴۰ سالمه و خیلی سریع داره پوستم شل میشه. چه پیشنهادی میدین

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    لطفا حضوری برای مشاوره تشریف بیارین تا کارشناس زیبایی پوستتون رو ببینه و بهترین نظر رو بده