چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

اشتراک گذاری :

آیا می دانید اگر به تعداد 3 بار در طول هفته شیو انجام دهید ، تعداد جلساتتان در طی ده سال به 1560 جلسه می رسد؟ از طرفی افرادی که رویش موی سریعتری دارند ، حتی بیشتر از این تعداد در هفته اصلاح می کنند. با وجود همه اینها ، لیزر موهای زائد را می توان جایگزینی عالی برای شیو و اپیلاسیون و ... معرفی کرد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان به پوستی صاف و عاری از مو دست یافت. اما برای لیزردرمانی چند جلسه لازم است ؟ چند هزار کمتر از اصلاح ، البته تعداد دقیق آن بستگی به بدن فرد و ناحیه مورد درمان دارد. در ادامه به اطلاعاتی برای آگاهی از تعیین تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد می پردازیم.

لیزر موهای زائد :

لیزر موهای زائد روشی موثر ، ایمن و با نتایج عالی برای از بین بردن موهای زائد و ناخواسته صورت و بدن است که در آن از فناوری نور به صورت پیشرفته برای هدف گیری فولیکول های مو در پوست استفاده می شود ، یعنی همان محلی از پوست که سایر روش های حذف مو نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. لازم به توضیح است که فولیکول مو به شکل کیسه های لوله ای بوده و ریشه مو در آن قرار دارد و با رشد موها ، ساقه مو از پوست بیرون می آید. بدین ترتیب با انجام لیزر موهای زائد و از بین بردن فولیکول های مو می توان پس از چند جلسه به پوستی بدون مو و صاف و تمیز دست یافت.

لیزر موهای زائد در رشت

روش کار لیزر موهای زائد :

و اما روش کار به این صورت است که یک پرتو متمرکز و باریک نور در پالس های کوتاه توسط دستگاه لیزر موهای زائد منتشر می شود. و با توجه به اینکه نور لیزر به رنگدانه مو حساس می باشد ، باعث جذب نور به ملانین یا همان رنگدانه مو می گردد. ازین رو با جذب نور توسط ملانین مو و تبدیل آن به گرما ، فولیکول مو در اثر این گرمای ایجاد شده ، آسیب دیده و از بین می رود که حدوداً چند روز بعد بین 10 روز تا دو هفته ، موهای سوخته شده ، ریزش می کند و در نتیجه فولیکول مو قادر به تولید موهای مجدد نخواهد بود و بدین ترتیب  پاکسازی پوست از مو انجام می شود.

لازم به ذکر است که رایج ترین نواحی درمان با لیزر موهای زائد ، شامل پاها ، زیربغل ، بیکینی ، صورت و دستها می باشد که البته نواحی دیگر مانند شکم ، پشت ، کمر ، باسن و هر ناحیه که دارای موی زائد با ریشه ضخیم قابل لمس باشد هم لیزر درمانی می تواند انجام گیرد.

چند جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز است ؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد عموماً حدود 6 تا 8 جلسه و بصورت بوده تا به دوره شارژ چند ماهه برسند و به ندرت پیش می آید که بیش از 8 جلسه نیاز داشته باشند. از طرفی تعداد جلسات لیزر موهای زائد به مواردی از قبیل چرخه رشد مو ، مشکلات هورمونی ، واکنش بدن به لیزر درمانی ، پرموئی ارثی یا هیرسوتیسم و ... بستگی دارد. بعنوان مثال چرخه رشد مو که فازهای فعال ، انتقال و استراحت دارد ، لذا لیزر موهای زائد تنها در فاز فعال که در آن موها توسط نور لیزر قابل شناسایی است ، اثربخش است و در دو فاز دیگر از رشد مو امکان انجام لیزر موهای زائد وجود نداشته و بی فایده خواهد بود ، لذا گذشت 6 تا 8 ماه لازم است تا همه موهای خوابیده از فاز استراحت به فاز فعال رشد برسند تا نور لیزر موهای زائد به همه موها برسد و فولیکولها را از بین ببرد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

نتیجه آنکه با توجه به اینکه هر فردی دارای مقادیر مختلف از مو با سرعت رشد متفاوت است و برای خلاصی از دست موهای زائد باید جلسات متعدد لیزر مهای زائد مطابق چرخه رشد مو صورت پذیرد و به دلیل متفاوت بودن چرخه رشد مو در افراد ، تعداد جلسات لیزر موهای زائد نیز در افراد فرق خواهد کرد.

چرخه رشد مو :

 چرخه رشد مو دارای 4 مرحله می باشد : فاز آناژن که رشد مو در این مرحله می باشد ، بطوریکه موها در سطح پوست نمایان است و مرحله بعد کاتاژن یا مرحله انتقال یا فاز بین مراحل رشد و استراحت مو است که موها از فعالیت بازمانده و به حالت استراحت یا خوابیده انتقال داده می شود. همچنین فاز تلوژن که در این مرحله موها به خواب رفته و در پوست نهفته باقی می مانند ولی در زیر آن ، فولیکولها شروع به تولید موهای جدید می کند و درنهایت مرحله آخر اگزوژن یا فاز ریزش بوده که موها در این مرحله شروع به ریزش می کنند و اکنون زمان آن است که موهایی که در فاز تلوژن در فولیکول شروع به رشد کرده بود ، به سطح پوست بیاید.

لیزر خوب در رشت

چرخه رشد مو چگونه بر تعداد و زمان جلسات لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد ؟

لازم به توضیح است که هر تار مویی که روی صورت و بدن هر فرد وجود دارد ، می تواند در فاز مختلفی از چرخه رشد مو باشد ، یعنی یک تعداد از موها در فاز ریزش ، یک سری در فاز انتقال و سری دیگر در فاز فعال هستند و این مطلب نشان دهنده اینست که همیشه مقداری مو روی پوست قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد تنها در فاز فعال رشد مو یا آناژن اثر گذار است ، به دلیل اینکه فولیکول مو برای نور لیزر قابل شناسایی است و در نتیجه بر روی موهایی که در مراحل دیگر از چرخه رشد مو هستند ، اثری نخواهد داشت.

بعد از انجام جلسه اول لیزر موهای زائد ، حداقل 4 هفته لازمست تا موهای در فازهای دیگر به فاز فعال برسند و تحت لیزر درمانی قرار بگیرند و لذا جلسات لیزر موهای زائد بصورت ماهیانه زمانبندی می شود تا همه موها به فاز رشد برسند و نتایج رضایت بخش بدست آید که بدین منظور در مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، زمان جلسات با افراد هماهنگ می گردد. افزون بر این در هر جلسه از لیزر موهای زائد حدوداً بین 10 تا 30 درصد از موها از بین می رود و با گذشت هر جلسه پیشرفت تدریجی لیزر درمانی قابل مشاهده خواهد بود و در کمتر از یکسال می توانید به پوستی بدون مو دست یابید.

جلسات شارژ لیزر موهای زائد :

بعد از اتمام 8 جلسه لیزر موهای زائد ( در برخی کمتر و یا بیشتر ) ، با توجه به رویش مو در هر فرد باید جلسات شارژ یا ترمیم برنامه ریزی شود که در برخی جلسات اولیه 45 روزه تا 2 ماهه بوده و حتی سه ماهه که ممکنست این دوره نیز چند بار به طول بیانجامد تا فرد به جلسه 6 ماه و سالیانه شارژ رسیده و از رشد بی رویه موهای زائد خلاصی یابد. بدین ترتیب شارژ لیزر موهای زائد تنها سالی یک یا دوبار لازمست که به صرفه است ، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زمان و وقت گزاشتن.

لیزر موهای صورت

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است ؟

قابل ذکر است که دستگاه لیزر موهای زائد توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و نظر به اینکه نوری که از لیزر منتشر می شود تنها توسط موها جذب می گردد و به بافت اطراف و پوست کاری ندارد و موها را بدون آسیبی به پوست از بین می برد ، در نتیجه لیزر درمانی کاملاً بی خطر و ایمن است. از این رو لیزر موهای زائد ، روشی غیرتهاجمی بوده که نیاز به دوره نقاهت ندارد و به راحتی می توان بعد از انجام لیزر موهای زائد به فعالیت روزانه خود ادامه داد.

همچنین لیزر موهای زائد در مقایسه با سایر روش های حذف مو ایمن تر می باشد. برای مثال اصلاح با تیغ گاهاً همراه با برش پوست می باشد و یا هیچ ماده شیمیایی برای از بین بردن موهای زائد نظیر کرم موبر نیست که پوست را تحریک کند. از طرف دیگر اپیلاسیون یا موم داغ که با وجود ناراحتی و در کندن مو از ریشه در جای خود را دارد که حتی می تواند با خطر آسیب ، سوختگی و جدا شدن لایه سطحی پوست همراه باشد. با همه این احوال لیزر موهای زائد در صورتی که در کلینیک زیبایی معتبر و زیر نظر پزشک و توسط کارشناس خبره انجام گیرد ، از همه این روشها ایمن تر و بی خطر تر است.

در این صورت اگر تصمیم به انجام لیزر موهای زائد دارید ، ابتدا به خوبی تحقیق و پرس و جو درباره کلینیک زیبایی ، دستگاه لیزر موهای زائد ، اپراتور لیزر موهای زائد و ... انجام دهید تا بتوانید بهترین مرکز لیزر موهای زائد را برای انجام لیزر درمانی انتخاب کنید.

جلسات لیزر موهای زائد

نکات لیزر موهای زائد :

- قبل از لیزر موهای زائد ، از مالیدن کرم ، لوسیون و ... به پوست خودداری کنید ، به دلیل اینکه وجود باقیمانده کرم یا عطر و ... بر روی پوست ، می تواند منجر نور لیزر را به سمت پوست منعطف کرده و باعث آسیب دیدن پوست و سوختگی آن گردد. افزون بر این افرادی که آستانه درد پایینی دارند ، اقدام به مصرف کرم بی حسی قبل از جلسه لیزر می نمایند که همواره توصیه می شود از کرم بی حسی استفاده نکنید و در صورت لزوم بعد از استفاده ، باید قبل از انجام لیزر موهای زائد حتماً حتماً باقیمانده کرم را بطور کامل از روی پوست پاک نمایید.

- بعد از انجام لیزر موهای زائد ، از برنزه کردن و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و مصرف کرم ضدآفتاب را بصورت دو ساعته فراموش نکنید. با توجه به اینکه با برنزه کردن به هر روشی نظیر سولاریوم یا حمام آفتاب باعث می شود تا رنگدانه یا ملانین بیشتری روی پوست ایجاد شود ، لذا رنگ پوست و مو تقریبا نزدیک به هم می شود و باعث اشتباه در شناخت رنگدانه مو توسط نور لیزر می شود که بدین منظور باید از آفتاب گرفتن و سولاریوم خودداری کنید تا از ایجاد عوارض و آسیب پوستی در اثر لیزر موهای زائد پیشگیری نمایید.

- مشکلات هورمونی :  از نکات مهمی که باید قبل از لیزر موهای زائد به آن توجه داشته باشید ، وجود مشکلات هورمونی است ، چرا که مشکلات هورمونی با لیزر درمانی تداخل شده و باعث می شود تا جواب درستی از انجام لیزر موهای زائد گرفته نشود، لذا در صورتی که موهای زائد در نواحی چانه ، بازو ، سینه یا گردن و یا پریود نامنظمی دارید ، لطفاً قبل از مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد ، به پزشک متخصص مراجعه کرده تا آزمایش های هورمونی نظیر تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان و همچنین مشکلات تیرویید برای شما تجویز شود و در صورت احتمال وجود مشکل می توانید در کنار درمان دارویی هورمونی به  لیزر درمانی بپردازید و یا اینکه انجام لیزر موهای زائد را به بعد از درمان موکول کنید.

- شیو : در صورت تصمیم به انجام لیزر موهای زائد باید از حدود یک ماه قبل اقدام به اصلاح با تیغ کنید و از هر گونه روش دیگر برای شیو خودداری کنید ، چرا که ما به ریشه مو برای لیزر درمانی نیازمندیم و در روشهای دیگر ریشه مو از بین می رود که در شیو با تیغ چنین نبوده و تنها ساقه مو بریده می شود و ریشه و فولیکول مو باقی می ماند و بدین شکل است که نور لیزر رنگدانه موجود در ریشه مو را شناسایی و هدف گیری می کند و موهای زائد از بین می رود. از طرفی روز قبل از مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد باید موها را با تیغ از بین ببرید.

- قبل و بعد از لیزر موهای زائد ، از انجام خدمات زیبایی نظیر پاکسازی پوست ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ و ... خودداری فرمائید.

چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است ؟

مزایای لیزر موهای زائد

۱- صرفه جویی در زمان : لیزر موهای زائد برای کل بدن در حدود نیم ساعت طول می کشد و بر خلاف اپیلاسیون نیازی نیست که بیش از دو ساعت در آرایشگاه صرف کنید. اگرچه اپیلاسیون نیاز به تعداد دفعات کمتری دارد ، اما با توجه به دائمی نبودن نتایج اپیلاسیون باید ماه بعد مجددا نوبت اپیلاسیون بگیرید. یا اینکه بعد از اصلاح با تیغ یا کرم موبر باید ۱۵ دقیقه اضافی در زیر دوش بمانید و اگر در 25 سال آینده را در نظر بگیرید باید 3900 بار هر بار 15 دقیقه زیر دوش بمانید و این یعنی 58500 دقیقه از عمرتان که هدر می رود.

بدین ترتیب می بینید که لیزر موهای زائد بهترین جایگزین برای روشهای دیگر رفع موهای زائد در صرفه جویی در زمان است چرا که تنها برای جلسات اولیه 6 تا 8 جلسه ماهیانه نیاز است و پس از آن چند شارژ ماهیانه و در آخر تنها ترمیم سالیانه نیاز است ، یعنی می توانید سالی با پوست بدون مو را سپری کنید و به راحتی هر لباسی بدون نیاز به اصلاح قبل از رفتن به مهمانی بپوشید.

۲- صرفه جویی در هزینه : برای انجام اصلاح با تیغ یا کرم موبر و یا انجام اپیلاسیون نیاز به خرید محصولات زیادی است که با وجود لیزر موهای زائد دیگری نیازی نیست برای خرید تیغ ، کرم موبر ، مواد اپیلاسیون و ... هزینه کنید. در مقابل می توانید با انجام لیزر موهای زائد تنها در طی 6 تا ۸ جلسه و سپس شارژ چندماهه هزینه کنید. بدین ترتیب برای دستیابی به نتایج ماندگارتر با لیزر موهای زائد می توانید این هزینه را کاهش دهید.

۳- کاهش تحریک پوست : از آنجا که اصلاح با تیغ یا کرم موبر و یا اپیلاسیون همگی منجر به تحریک و التهاب پوستی می شوند و نیز می توانند منجر به بریدگی پوست و خونریزی ، سوختگی با موم داغ ، قرمزی پوست ، رشد موهای زیرپوستی و ... شوند ، لذا درمان با لیزر موهای زائد بهترین راه برای پیشگیری از این آسیب های پوستی می باشد تا بدور از تیغ ، موم داغ یا مواد شیمیایی کرم موبر پوستی بدون مو داشته باشید.

لیزر خوب رشت

 صاف شدن پوست 

با تکمیل جلسات لیزر موهای زائد می بینید که به پوستی صاف و بدون مو برای مدت طولانی دست می یابید و می توانید برای شرکت در مهمانی ها آستین کوتاه ، شلوارک و یا دامن کوتاه بپوشید و یا برای رفتن به ساحل دریا به راحتی مایو بپوشید بدون اینکه نیازی داشته باشید که به سرعت با تیغ شیو کنید که این کار حتی می تواند با آسیب به پوست و خونریزی هم همراه باشد. بدین ترتیب می توانید روز خود را بدون فکر کردن به روشهایی برای حذف موهای زائد سپری کنید.

نتایج ماندگار لیزر موهای زائد 

لیزر موهای زائد دارای نتایج طولانی مدت و ماندگاری بالا است و بیشتر افراد در جلسات 6 تا 8 به جلسات شارژ چندین ماهه می رسند و پس از آن جلسات شارژ سالیانه یعنی سالی بدون مو را پشت سر بگذارید و تنها برای حذف موهای نازک و ریز که در قسمتهای پراکنده بدن رشد کرده به جلسه ترمیم لیزر موهای زائد بروید و این یعنی ماندگاری بالا.

سوالات

در طول یک جلسه لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد ؟

نور لیرز با چندین پالس لیزری به ناحیه درمان می رسد و رنگدانه ریشه مو را که در داخل فولیکول قرار دارد ، هدف گیری می کند تا با ایجاد گرما ، فولیکول آسیب دیده و نتواند به تولید مو ادامه دهد. بدین ترتیب در هر جلسه  بین 10 تا 25 درصد موها از بین می رود  و از آنجا که نور لیزر تنها موهای در فاز فعال از چرخه رشد مو را می شناسد و نظر به اینکه همه موها با هم در فاز فعال نیستند لذا لیزر درمانی در چندین جلسه برنامه ریزی می شود تا همه فولیکول ها آسیب دیده و از بین بروند.

آیا قبل از لیزر موهای زائد باید به پزشک مراجعه کنیم ؟

در صورتی که موهای زائد شما مربوط به یک مشکل پزشکی نظیر اختلالات هورمونی باشد ، باید با پزشک متخصص غدد و یا پوست مشورت کنید چرا که با ارائه درمان های پزشکی برای رفع مشکل شما ، رشد بیش از حد موهایتان کم شده و جلسات لیزر درمانی اثربخش تر خواهد شد و حتی این نوع درمانها در بهبود سلامت عمومی بدن شما موثر است.

چه زمان قبل از لیزر موهای زائد باید موها را اصلاح کرد ؟

درست روز قبل از جلسه لیزر درمانی باید موهایتان را با تیغ اصلاح کنید تا ساقه مویی بر روی پوست نماند که با این کار به دو هدف می رسید : اول آنکه در صورت باقی ماندن ساقه مو بر روی پوست ، نور لیزر به اشتباه ساقه مو را هدف می گیرد و باعث سوزاندن همزمان ساقه مو و پوست می شود در نتیجه با شیو قبل از لیزر از سوختگی پوست جلوگری می شود. دوم آنکه با تراشیدن مو از روی پوست با تیغ ، ریشه مو در داخل فولیکول باقی می ماند و با توجه به اینکه ریشه مو دارای رنگدانه است به راحتی توسط لیزر شناخته شده ، هدف گیری می شود و فولیکول از بین می رود.

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما با شماره 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 تماس بگیرید. مرکز لیزر آلما در زمینه لیزر موهای زائد و خدمات زیبایی و جوانسازی پوست در خدمت شما زیباپسندان می باشیم.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه