هایفوتراپی و آراف تراپی : دو روش لیفت صورت

اشتراک گذاری :

دهه 20 در زندگی بهترین دوران عمر شخص از نظر زیبایی پوست و چهره می باشد ، اما با رسیدن به اواخر دهه 30 ، کم کم با دغدغه های جدیدی رو به رو می شویم. بیشتر به آینه نگاه می کنیم و به دنبال چین و چروک جدید روی پوست می گردیم و به دنبال راه حلی برای رفع چروک های حتی خیلی ریز و سطحی و جوانسازی پوست می باشیم. با توجه به اینکه پوست انسان خاصیتی به نام ارتجاعی یا کشسانی که مربوط به پروتئین کلاژن در پوست است ، دارد ، لذا در اثر افزایش سن که تولید این کلاژن ها کم می شود ، خاصیت ارتجاعی پوست نیز به مرور کاهش می یابد.

به عنوان مثال به پوست صورت نوزاد بنگرید ، صاف و محکم است و وقتی پوست نوزاد کشیده شود به راحتی به عقب بر می گردد ، که همان خاصیت کشسانی است. اما در صورتی که در افراد بزرگسال ، بازگشت پوست در اثر کشیده شدن به موقعیت اولیه طول می کشد و نشانه اینست که خاصیت ارتجاعی پوست به اندازه کافی خوب نبوده و در افراد مسن این موضوع به وضوح قابل مشاهده است. از طرفی افراد مسن پوستی شل و آویزان دارند که این امر نشان می دهد که خاصیت کشسانی آن از دست رفته است.  

هایفوتراپی در رشت

نظر به اینکه تغییر پوست در اثر افزایش سن بر کسی پوشیده نیست ، اما به لطف روشهای مدرن زیبایی و جوانسازی پوست نظیر هایفوتراپی و یا آراف تراپی ، این  تغییرات قابل کنترل است که در ادامه به توضیح این دو روش لیفت صورت که غیرتهاجمی و غیر جراحی می باشد و این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است و در بهترین کلینیک زیبایی در رشت انجام می شود ، می پردازیم. 

هایفوتراپی :

هایفو Hifu دستگاهی است که با استفاده از امواج فراصوت مانند سونوگرافی اما با شدت بالا و به شکل متمرکز روی پوست کار کرده و با ارسال این امواج به پوست و گرم شدن لایه های عمقی پوست ، نیاز به تولید کلاژن بیشتر برای بازسازی نقاط و سلولهای آسیب دیده توسط گرما در پوست احساس می شود. بدین ترتیب با ساخت کلاژن این پروتئین مفید که وظیفه تقویت خاصیت ارتجاعی پوست را دارد، چین و چروک پوست کاهش یافته و پوست صورت به سمت بالا لیفت پیدا می کند. افزون بر این از بین رفتن شلی و افتادگی پوست بهترین مزیت روش هایفوتراپی صورت می باشد و این روش بخشی از روند رو به رشد درمان های ضد پیری است که لیفت صورت بدون نیاز به جراحی را ارائه می دهد.

بر اساس گزارش انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی آمریکا محبوبیت روش های غیرجراحی زیبایی نظیر هایفوتراپی رو به افزایش است و با توجه به اینکه درمان های کمتر تهاجمی ، دارای دوره نقاهت بسیار کم یا حتی بدون دوره نقاهت می باشند ، در مقابل نتایج و ماندگاری چمشگیری چون نتایج و دوام لیفت صورت با جراحی را نخواهند داشت. از طرف دیگر به دلیل اینکه جراحی های زیبایی در عین حالیکه دارای دوره نقاهت طولانی بوده ، اما نتایج بسیار شگفت انگیزی دارند که دوام چندین و چند ساله خواهند داشت. ازین رو متخصصان پوست ، هایفوتراپی را برای لیفت صورت با علائم خفیف چین و چروک سطحی توصیه می کنند که می تواند برای علائم بیشتر تا متوسط هم نتیجه عالی بدهد و این در صورتی است که برای افتادگی های شدید ، کاربردی نخواهد بود.

هایفوتراپی در رشت

کاربردهای هایفوتراپی :

بر طبق اظهار هیئت جراحی زیبایی آمریکا ، درمان زیبایی هایفوتراپی که غیر جراحی است ، می تواند برای لیفت گونه ها ، لیفت ابرو و از بین بردن افتادگی پلک و ابرو ، بهبود چین و چروک سطحی پوست ، سفت و لیفت کردن پوست صورت و گردن استفاده شود. 

روش انجام هایفوتراپی :

درابتدا پاکسازی پوست صورت توسط متخصص یا کارشناس زیبایی انجام شده و سپس ژل سونوگرافی روی پوست مالیده می شود. در ادامه از دستگاه هایفو که دارای سری های مختلف با طول موج های متفاوت می باشد ، برای ارسال امواج فراصوت در فاصله های کوتاه به لایه های درونی پوست در عمق های مختلف استفاده می شود. مدت زمان انجام هایفوترپی با توجه به ناحیه مورد نظر حدود 30 تا 90 دقیقه بوده و برای مثال هایفوتراپی صورت در حدود یک ساعت طول می کشد.

آیا هایفوتراپی درد دارد ؟

از آنجائیکه در روش هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می شود ، این روش بدون درد بوده و به هیچ گونه بی حسی نیازی ندارد و تنها برخی افراد احساس گرما و درد بسیار خفیف را شرح می دهند که آن هم قابل تحمل می باشد و بر خلاف سایر روش های زیبایی من جمله لیزر موهای زائد ، نیازی به آمادگی خاصی ندارد.

البته مراقبت خاصی هم بعد از انجام هایفوتراپی وجود ندارد و بازگشت به فعالیت های روزمره بدون محدودیت بوده و تنها از تابش مستقیم نور آفتاب باید خودداری گردد و رعایت روتین پوست صورت و استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می گردد.

جوانسازی پوست با آراف

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

با وجود اینکه هایفوتراپی روشی ایمن برای سفت کردن پوست و لیفت صورت است ، اما از آنجا که هیچ روشی بدون عیب نیست ، لذا می تواند دارای عوارض جانبی باشد که البته همه این عوارض بسیار خفیف و زودگذر است که از آن جمله احساس سوزن سوزن شدن خفیف به همراه گرما بر روی پوست می باشد که بیشتر افرادی که هایفوتراپی در رشت انجام داده اند بر این گرما اذعان داشته اند که البته این حالت را موقتی دانسته اند که به سرعت رفع شده و تنها در طول درمان احساس می شود. بدین ترتیب کارشناس زیبایی با تجربه می تواند با یک کرم بی حس کننده ازین عوارض گذرا بکاهد. لازم به ذکر است که طولانی شدن درد و سوزن سوزن شدن در هایفوتراپی بسیار نادر بوده و در مراجعین دیده نشده است.

همچنین از دیگر عوارض جانبی هایفوتراپی می توان به ایجاد لکه های پوستی اشاره کرد که شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده در مطالعات تحقیقاتی هایفوتراپی بر روی افراد بود که این لکه ها با رنگ قرمز بر روی پوست های حساس و مستعد قرمزی ایجاد می گردد که دائمی نبوده و پس از چند ساعت رفع می شود. از دیگر عوارض هایفوتراپی می توان به تورم پوست صورت اشاره کرد که این مورد هم بسیار کمیاب بوده و ممکنست در برخی افراد با پوست حساس ایجاد شود که پس از چند روز ناپدید می گردد.

آراف تراپی :

آراف تراپی روشی برای جوانسازی پوست و لیفت و سفت کردن پوست صورت است که در این روش از فرکانس رادیویی RF یا امواج رادیویی استفاده می شود و جوانی و شادابی را به پوست هدیه می دهد. مکانیسم کار آراف تراپی بدینگونه است که امواج رادیویی از طریق دستگاه آر اف به لایه های میانی پوست ارسال شده و با تحریک و آسیب به پوست توسط گرمای ایجاد شده در لایه های میانی آن ، به تحریک کلاژن سازی کمک بسزایی می کند که البته باعث افزایش گردش خون در زیر بافت پوست شده که خود منجر به ترمیم لایه میانی پوست می گردد و در نتیجه سلولهای سالم و جدید ، جایگزین سلولهای قدیمی و آسیب دیده می گردد.

آر اف صورت

قابل ذکر است که پوست دارای پروتئین های کلاژن و الاستین بوده که باعث انعطاف پذیری ، سفت و صاف بودن و درخشان شدن پوست می گردند ، اما بعد از سن 25 سالگی ، سالانه 1-2 درصد از کلاژن طبیعی پوست از دست می رود و این امر باعث می شود که رفته رفته خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یابد و چین و چروک به سراغ انسان بیاید. در این صورت با روش آراف تراپی می توان با تحریک ساخت و تولید کلاژن مجدد و اضافی ، در روند پیری اختلال ایجاد کرد و جوانی و زیبایی را به پوست صورت بازگرداند.

فواید لیفت صورت با RF :

روش آراف تراپی پوست را سفت تر و سطح آن را صاف کرده و چین و چروک سطحی را از بین می برد و همچنین از مزایای دیگر آراف می توان به بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید نیز اشاره داشت که مطالعات درباره این موضوع نشان می دهد که پس از گذشت سه ماه درمان زیبایی با RF ، بیماران شاهد ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید تا حد متوسط بوده اند. همچنین آراف برای افتادگی های صورت ، چروک بین بینی و دهان و بالای و زیر چشم ، ابروهای افتاده و بهبود و ترمیم تدریجی سلامت بافت صورت مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که این روزها اکثر مراجعین تمایل دارند که به صورت تدریجی نتایج جوانسازی و لیفت را تجربه کنند ، به دلیل اینکه دوست دارند خود واقعیشان باشند و تغییر محسوسی در چهره نداشته باشند که روش آراف این مطلب را به آنان هدیه می دهد : بهبود ظریف پوست نسبت به تغییرات چمشگیر.

هایفوتراپی بهتر است یا آر اف تراپی ؟

به عنوان جمع بندی هایفوتراپی و آر اف تراپی هر دو از روشهای جوانسازی پوست و لیفت صورت به منظور رفع افتادگی پوست و چین و چروک های ریز با ایجاد گرم کردن لایه های درونی پوست و آسیب درونی به پوست جهت تحریک ساخت و تولید بیشتر پروتئین کلاژن می باشد. بدین لحاظ هایفوتراپی یک روش یک غیر جراحی است که با ارسال امواج فراصوت به لایه های عمقی پوست و با تولید گرما در این لایه به تحریک ساخت کلاژن کمک می کند تا پوست احیا و بازسازی گردد و چین و چروک و شلی و افتادگی پوست هم درمان گردد. ای روش نسبت به جراحی لیفت ، زمان بهبودی و دوران نقاهت خاصی ندارد ، اما در عین حال نتایجی چون جراحی لیفت ارائه نمی دهد.

هایفوتراپی و آراف تراپی

 

از سوی دیگر محکم و سفت کردن پوست های شل و افتاده ، صاف کردن چین و چروک و بطور کل بهبود دادن بافت پوست از مزایای این روش جوانسازی پوست می باشد که ماندگاری یک ساله و یا بیشتر دارد. در مقابل آر اف تراپی هم روش غیرتهاجمی و غیر جراحی بوده که با امواج رادیویی کار می کند و تفاوت آن با هایفوتراپی در ارسال امواج به لایه های میانی پوست در این روش می باشد و با اینکه آر اف تراپی و هایفوتراپی هر دو دارای هدف یکسانی هستند و تنها تفاوتشان در روش انجام و استفاده از امواج است که در هایفو از امواج فراصوت و در آراف از امواج رادیویی کمک گرفته می شود و تفاوت دیگر در عمق نفوذ است که در هایفوتراپی عمیق ترین لایه های پوست و در آر اف تراپی لایه های میانی پوست هدف گیری می شود.

نتیجه آنکه با توجه به اینکه هایفوتراپی در لایه SMAS یا عضله یا همان عمقی ترین لایه پوست اثر گذار است ، نتایج بهتر و موثرتری از ار اف ارائه می دهد. همچنین هایفوتراپی تنها سالی یک بار انجام می شود ، در صورتی که برای انجام آراف تراپی نیاز به زمانبندی 8 تا 10 روزه برای 8 جلسه می باشد.  البته در صورت مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی رشت ، متخصصین با مشاوره به شما پیشنهاد می دهند که از درمانی ترکیبی هایفو و اراف هم می توانید استفاده کنید ، بدین معنی که بعد از انجام هایفوتراپی ، 8 جلسه آراف تراپی برنامه ریزی کنید تا نتایج شگفت انگیزی را بر روی پوست صورت خود مشاهده کنید.

آرافتراپی و هایفوتراپی

سوالات :

هایفوتراپی بهتر است یا جراحی لیفت صورت ؟

از آنجا که امواج صوتی ساطع شده از دستگاه هایفو به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند ، لذا تا عمیق ترین چین و چروک و خطوط پوست را از بین می برد چرا که این فناوری به لایه های درم و لایه سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی یا همان لایه SMAS نفوذ کرده که عمیق تر از تمامی درمان های غیرتهاجمی دیگر می باشد. لایه SMAS همان لایه ای است که در جراحی لیفت صورت ، سفت می شود و برخلاف جراحی لیفت ، هایفوتراپی روشی مقرون به صرفه ، بدون نیاز به جراحی ، ایمن ، بدون دوره نقاهت و مراقبت خاصی می باشد ، ازین رو بسیاری در سالهای اخیر به این روش روی آوره اند.

هایفوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ ؟

چنانچه در بالا ذکر شد ، هایفوتراپی روشی درمانی برای زیبایی و جوانسازی پوست است که از امواج فراصوت استفاده می کند تا با تحریک تولید کلاژن در عمقی ترین لایه پوست باعث رفع شلی و افتادگی پوست و لیفت صورت شود و به همین دلیل ماندگاری طولانی دارد. در مقابل میکرونیدلینگ روشی است که با استفاده از دستگاه کوچک دستی که دارای سوزن های بسیار ریز است به لایه سطحی پوست آسیب زده تا پوست کلاژن بیشتری برای رفع این آسیبها تولید کند که با تولید کلاژن بیشتر ، دیگر مشکلات پوست از جمله لکه ها و رنگدانه های تیره ، تیرگی پوست ، چین و چروک ریز ، از بین بردن اسکار آکنه و جای زخم و ... را درمان می کند.

در مقایسه این دو روش باید گفت که میکرونیدلینگ روش مناسبی برای لیفت صورت نمی باشد اما هایفوتراپی مناسب ترین روش درمانی برای لیفت صورت است. همچنین به دلیل تاثیر گذاری امواج هایفوتراپی بر روی لایه SMAS ( لایه ای از پوست که جراحی لیفت در این لایه انجام می گیرد ) ، نتایج هایفوتراپی طولانی مدت است و تنها یک بار در سال انجام می شود و این در حالیست که روش میکرونیدلینگ بر روی لایه سطحی پوست کار می کند ، نیاز به جلسات ماهیانه بین ۱ تا ۴ جلسه داشته و پس از آن نیاز به درمانهای چند ماهه دارد.

کلینیک زیبایی در رشت

آیا می توان هایفوتراپی و آر اف تراپی را بطور همزمان انجام داد ؟

بله هایفوتراپی و آراف تراپی را می توان یک درمان مکمل هم محسوب کرد به دلیل اینکه هایفوتراپی در لایه های عمقی پوست کار می کند و به تحریک تولید کلاژن می پردازد و هایفوتراپی مستلزم گذشت دو تا سه ماه می شود تا نتایج اصلی آن مشخص گردد. بدین جهت در صورتی که از جلسات آراف تراپی پس از انجام هایفوتراپی استفاده کنید با توجه به اینکه آراف در لایه های میانی پوست کار می کند لذا نتایج آن زودتر مشخص می شود و این دو با هم تکمیل کننده لیفت و جوانسازی پوست می باشند.

آیا هایفوتراپی در افراد بالای 65 سال مناسب است ؟

خیر. افراد بالای 65 سال و یا افرادی که دارای چین و چروک عمقی زیادی می باشند ، گزینه مناسبی برای انجام هایفوتراپی نمی باشند چرا که هایفوتراپی روشی درمانی - زیبایی است و در افراد بین 30 تا کمتر 65 سال با چین و چروک سطحی تا متوسط بهترین نتیجه را می دهد و افراد با خطوط عمقی نیاز به جراحی لیفت صورت دارند.

برای انجام مشاوره با شماره 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 تماس برقرار نمایید. 

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه