ويژگی های بهترین کلینیک لیزر موهای زائد

اشتراک گذاری :

لیزر موهای زائد را می توان به عنوان یکی از درمان های زیبایی مهم بیش از هر خدمت زیبایی به شمار آورد ، به طوری که با لیزر درمانی می توان از شر موهای ناخواسته تمام نقاط بدن و صورت که از زیبایی های فرد می کاهد ، جلوگیری بعمل آورد. ازین رو با پیشرفت فناوری لیزر و اختراع دستگاه های مختلف نظیر لیزر الکس سرد ، الکس کوترا ، الکس دایود و ... روش لیزر موهای زائد محبوبیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است و همگام با این پیشرفت ها ‌، افزایش چشمگیر کلینیک های زیبایی را شاهد هستیم و این خود یک بررسی و تحقیق همه جانبه را نیاز دارد تا بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در رشت انتخاب گردد تا بتوان عالی ترین نتیجه را از جلسات لیزر درمانی کسب نمود. در اینجا می خواهیم به چند ویژگی مهم این مراکز لیزر موهای زائد اشاره کنیم تا بتوانیم کمکی در تصمیم گیری شما داشته باشیم.

لیزر موهای زائد در رشت

ویژگی های بهترین مرکز لیزر موهای زائد

1- دستگاه لیزر موهای زائد :

بهترین کلینیک زیبایی در رشت باید دارای جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد با برند شناخته شده و تایید شده توسط FDA باشد و مجهز به دستگاه های دارای طول موج های متفاوت برای همه نوع پوست از لیزر الکس برای پوست های روشن و دایود مناسب برای همه پوست ها خصوصا ایرانی ها گرفته تا ان دیاگ برای پوست های تیره. از طرفی دستگاه های تقلبی که بدون تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا می باشد ، باعث آسیب رسیدن به پوست و عوارض سوختگی می گردد. همچنین دستگاه های قدیمی که مجهز به خنک کننده نمی باشند ، نیز خطراتی چون سوزش ، درد ، خارش و لک و سوختگی به همراه دارد دارد و یا نتایج لیزر درمانی موثری ندارند.

امروزه با تنوع دستگاه های لیزر شاهد دو دسته دستگاه لیزر موهای زائد می باشیم، یک دسته دستگاه هایی هستند که در آرایشگاه ها استفاده می شود و دسته دوم دستگاه های حرفه ای که در مراکز تخصصی لیزر موهای زائد استفاده می شود و دارای مجوز استفاده از آن هستند که دسته دوم به دلیل حرفه ای و تخصصی بودن آن دارای عملکرد بهتر و نتایج ماندگارتری می باشد. البته انتخاب دستگاه لیزر  موهای زائد بسته به نوع و رنگ پوست فرد متفاوت بوده و پزشک و متخصص لیزر با مشاهده پوست مراجعه کننده بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را برای لیزردرمانی معرفی می کند.

لیزر موهای زائد در رشت

2- داشتن مجوزهای قانونی از مراجع مربوطه :

مراکز درمانی و زیبایی باید از معاونت درمان وزارت بهداشت کشور مجوز و تاییدیه قانونی داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و همچنین مجهز به تکنولوژی به روز دنیا و مجرب ترین پزشکان و پرسنل باشد. از آنجا که مرکز لیزر موهای زائد علاوه بر لیزر مو می تواند خدمات زیبایی نظیر هایفوتراپی ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، تریق ژل و تزریق بوتاکس البته توسط پزشک متبحر و ... را ارائه دهد ، در نتیجه با مراجعه به چنین مراکزی علاوه بر استفاده از خدمات لیزر ، می توان از خدمات زیبایی و جوانسازی پوست نیز بهره برد.

از جمله مجوزهای قانونی یک کلینیک لیزر موهای زائد علاوه بر حضور پزشک ، وجود پروانه طبابت پزشک کلینیک می باشد که باید در معرض دید عموم قرار گیرد و گواهی باشد بر قانونی بودن خدمات یک کلینیک زیبایی. همچنین در یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر باید مجوز مربوط به استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد و دیگر تجهیزات پزشکی همچون دستگاه های جوانسازی پوست از جمله هایفوتراپی هم به چشم بخورد. افزون براین اپراتور لیزر موهای زائد و کارشناس زیبایی نیز باید تمامی آموزشهای مربوطه را زیر نظر پزشک دیده باشند و مدارک رسمی آنها را برای مراجعین در معرض دید قرار دهند.

مرکز لیزر موهای زائد در رشت

3- مهارت اپراتور لیزر موهای زائد :

اپراتور لیزر موهای زائد باید باتجربه و دارای مهارت کافی در زمینه کار با دستگاه لیزر موهای زائد ، شناخت رنگ پوست و مو ، استفاده از طول موج مناسب برای هر فرد به نسبت رنگ پوست و ... داشته باشد. لذا عدم مهارت اپراتور لیزر موهای زائد می تواند عوارضی چون آسیب و سوختگی در پوست ایجاد کند. بنابراین باید قبل از شروع لیزردرمانی از مهارت اپراتور لیزر موهای زائد تحقیق درستی بعمل آورید و بدین منظورمی توانید از سایر دوستان و آشنایانی و یا مراجعین قبلی که برای لیزر موهای زائد به آن مرکز مراجعه کرده اند ، پرس و جو نمایید.

4- تعداد جلسات لیزر موهای زائد :

مورد بعدی تعداد جلسات لیزر موهای زائد می باشد که عموما برای بیشتر مراجعین بین 6 تا 8 جلسه به دوره اپراتور لیزر موهای زائد باید باتجربه و دارای مهارت کافی در زمینه کار با دستگاه لیزر موهای زائد ، شناخت رنگ پوست و مو ، استفاده از طول موج مناسب برای هر فرد به نسبت رنگ پوست و ... داشته باشد. لذا عدم مهارت اپراتور لیزر موهای زائد می تواند عوارضی چون آسیب و سوختگی در پوست ایجاد کند. بنابراین باید قبل از شروع لیزردرمانی از مهارت اپراتور لیزر موهای زائد تحقیق درستی بعمل آورید.

بعنوان جمع بندی معمولاً مراجعین بعد از تکمیل جلسات لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، شاهد از بین رفتن 70 تا 90 درصدی موهای زائد بدن و صورت هستند و سپس به جلسات شارژ چندین ماهه می رسند.

لیزر موهای زائد

5-  قیمت لیزر موهای زائد :

گزینه بعدی می توان به هزینه لیزر اشاره داشت. قیمت لیزر موهای زائد در رشت باید متعادل باشد یعنی نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. به دلیل اینکه در صورت بالا بودن قیمت لیزر موهای زائد ، انجام لیزر در آن مرکز به صرفه نبوده و در صورت کم بودن هم باید به نوع دستگاه لیزر موهای زائد شک کرد. چرا که در هر صورت دستگاه لیزر موهای زائد دارای ابزارهایی برای تعویض و تعمیر و یا سرویس بوده که همگی دارای هزینه های بالایی می باشند و نباید بدون دلیل جلسات لیزردرمانی هزینه پایینی داشته باشد.دارای هزینه های بالایی می باشند و نباید بدون دلیل جلسات لیزردرمانی هزینه پایینی داشته باشد.

6- پزشک و متخصص متبحر :

هر کلینیک لیزر موهای زائد باید دارای پزشکان و متخصصین متبحر و باتجربه در امر لیزر موهای زائد باشد. البته ممکنست کلینیک زیبایی دارای پزشک متخصص پوست نباشد اما دارای پزشک عمومی که گواهینامه لیزر درمانی را دریافت کرده است ، باشد و زیر نظر او به کار لیزر موهای زائد ادامه دهد. بدین ترتیب پزشک متخصص لیزر قبل از شروع اولین جلسه لیزر موهای زائد باید با مراجعین صحبت کرده و مشاوره کند و با دیدن نوع و رنگ پوست و موی شخص ، مناسب ترین طول موج و دستگاه لیزر موهای زائد  را انتخاب کند و راهنمایی های لازم را به اپراتور لیزر داشته باشد. همچنی تمامی سوالات مربوط به ممنوعیت های لیزر درمانی و یا مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید نکته به نکته به افراد انتقال داده شود.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد

ممنوعیت های لیزر موهای زائد

از ممنوعیت های لیزر موهای زائد می توان به بانوان باردار و شیرده ، بیماری پسوزیاریس ، تبخال ، کلوئید یا گوشت اضافی در محل زخم قبلی ، عفونت های مکرر و جوش های چرکی و یا عفونت پوستی فعال ، سابقه مصرف راکوتان ، خالکوبی و یا تتو در ناحیه لیزر ، خال ، کهیر و پوست های حساس ، بیماری های پوستی خاص ، ترومبوفلبیت یا وجود لخته خون بخصوص در وریدهای پا به همراه التهاب ، مصرف داروهای حساس به نور ، برنزه کردن و آفتاب گرفتن و ... اشاره داشت که در همه این موارد و مشابه آن باید با پزشک لیزر مهای زائد و پزشک متخصص پوست مشورت شود. بدین منظور در بهترین کلینیک زیبایی ، همه این موارد در جلسه اول توسط پزشک یا کارشناس لیزر موهای زائد از مشتریان پرسیده می شود تا در صورت مواجهه با ممنوعیت های فوق اقدام به انجام لیزر موهای زائد نشود.

لازم به توضیح است که افرادی که خالکوبی انجام می دهند ، به دلیل اینکه رنگدانه های تتو ، نور را به خود جذب می کنند و می توانند تمرکز نور لیزر را از رنگدانه های موجود در فولیکول مو که هدف اصلی لیزر موهای زائد است ، منعطف کنند که در این صورت امکان آسیب به پوست و سوختگی وجود دارد. از طرفی بانوان باردار به دلیل اینکه تغییرات هورمونی در آنها رخ می دهد و در نواحی از بدن و صورت که قبلاً عاری از مو بوده ، موهای ناخواسته پدیدار می گردد ، باید لیزر موهای زائد خود را تا پس از زایمان و به تعادل رسیدن سطح هورمونها به تعویق بیندازند و اگرچه مکانیسم لیزر موهای زائد بی خطر است ، اما تاکنون تحقیقی بر روی مادران باردار برای انجام لیزر موهای زائد انجام نشده است.

از داروهای حساس به نور هم که با لیزر موهای زائد تداخل دارند می توان به داروی فنوتازین ، فلوروکینولون ها نظیر سیپروفلوکساسین ، آنتی بیوتیک نظیر داکسی سایکلین ، سولفانامیدها ، تتراسایکلین ، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ایبوپروفن ، رتینوئیدها و اکوتان برای درمان آکنه ، کاهنده قند خون ، داروهای افزایش دهنده ادرار نظیر فروزماید و ... اشاره کرد.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد

مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد

از مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد که باید در مرکز لیزر به شما توصیه شود می توان به اصلاح موها با تیغ شب قبل از جلسه لیزر موهای زائد ، عدم استفاده از هر نوع کرم ، مواد آرایشی و لوسیون ، استفاده از عینک مخصوص در حین انجام لیزر و ... اشاره کرد. شایان ذکر است که در صورتی که موهای خود را بخوبی اصلاح نکنید ، باقی ماندن ساقه مو بر روی پوست اولاً باعث کاهش تاثیرپذیری لیزر موهای زائد می گردد و از طرف دیگر با افزیش خطر سوختگی و آسیب پوستی همراه است. همچنین قبل از لیزر موهای زائد از حدود یک ماه شروع به شیو با تیغ کنید و از انجام روشهای دیگر مانند اپیلاسیون و بند و ... خودداری کنید.

از سوی دیگر زمانی که تصمیم به انجام لیزر موهای زائد گرفتید ، از حدود یک ماه قبل از برنزه کردن به هر روش آفتاب گرفتن یا سولاریم پرهیز کنید. چرا که پوست در اثر برنزه کردن ، رنگدانه های تیره بیشتری پیدا می کند که می تواند منجر به معطوف کردن نور لیزر موهای زائد به سمت پوست گردد و پوست را دچار التهاب ، قرمزی و سوختگی کند. از طرف دیگر برای جلوگیری از آسیب پوستی در حدود یک ماه قبل از لیزر موهای زائد از داروهای لایه بردار هم استفاده نکنید.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد هم آب گرم نزدن به پوست تا ۴ ساعت ، نرفتن به استخر تا 3 روز ، استفاده از کرم ضدآفتاب ، دور از نور مستقیم خورشید بودن به دلیل بالارفتن حساسیت پوست تا حدود یک هفته ، استفاده از زینک بعد از انجام لیزر موهای زائد ، عدم استفاده از مواد شوینده در حدود 24 ساعت ، عدم مصرف لوازم آرایشی تا 24 ساعت بعد ، دوری از محیط گرم مانند سونا و یا انجام ورزش های سنگین تا دو هفته بعد ، اصلاح موها بعد از حدود دو هفته از انجام لیزر موهای زائد ، استفاده از تیغ برای شیو موها و پرهیز از روشهای دیگر اصلاح نظیر کرم موبر ، موچین و یا اپیلاسیون و ... می باشد که همه و همه این موارد باید توسط کادر پزشکی مرکز لیزر موهای زائد به مراجعین محترم توضیح داده شود.

لیزر موهای زائد در رشت

سوالات لیزر موهای زائد :

علت افزایش تعداد جلسات لیزر موهای زائد چیست ؟

یکی از مهم ترین علتهای افزایش تعداد جلسات لیزر موهای زائد ، عدم رعایت نظم جلسات ابتدایی ماهیانه است که توسط کارشناس لیزر زمانبندی می شود. عموما تعداد جلسات لیزر موهای زائد قبل از رسیدن به دوره شارژ چندین ماهه در حدود ۶ تا ۸ جسله بصورت ماهیانه می باشد که بستگی به چرخه رشد موی هر فرد دارد. لازم به توضیح است که چرخه رشد مو شامل فاز آناژن یا فعال ، کاتاژن یا مرحله انتقال و تلوژن یا فاز استراحت بوده و نور لیزر تنها در فاز فعال از رشد مو می تواند رنگدانه فولیکول مو را شناسایی و هدف گیری کند. ازین رو بیشتر افراد چرخه رشد مویی یک ماهه دارند و برخی هم تا 45 روز طول می کشد تا دوباره به فاز فعال رشد مو برسند ، لذا برای این افراد باید دوره های لیزر 45 روزه برنامه ریزی شود و نه ماهیانه.

بدین ترتیب در صورتی که برنامه جلسات لیزری که توسط پزشک یا کارشناس لیزر برنامه ریزی شده ، بدرستی و منظم رعایت نشود ، باعث می شود که نور لیزر در فاز فعال به فولیکول مو نرسد و لذا در فازهای دیگر انجام لیزر موهای زائد هیچ اثری نخواهد داشت چرا که فولیکول مو برای نور لیزر قابل شناسایی نمی باشد و نتیجه امر افزایش تعداد جلسات لیزر موهای زائد خواهد بود. در نهایت امر باز هم تاکید می کنیم که حتما از ماهر بودن اپراتور لیزر اطمینان حاصل کنید تا مواردی همچون زمان جلسات لیزر را برایتان بدرستی مشخص نماید.

قیمت لیزر موهای زائد کل بدن در سال 1402 چقدر است ؟

قیمت لیزر کل بدن یا فول بادی 750000 تومان می باشد.

چه نوع دستگاه لیزر موهای زائد مناسب می باشد ؟

مناسب ترین دستگاه لیزر موهای زائد در یک کلینیک لیزر دستگاه ترکیبی مجهز به هر سه طول موج الکس 755 نانومت ، دایود 810 نانومتر و اندیاگ 1064 نانومتر بوده که مناسب هر 6 نوع تیپ پوستی بر اساس معیار فیتز پاتریک باشد و شما با هر نوع رنگ پوستی که دارید به کلینیک لیزر مراجعه کنید ، بتوانید لیزر موهای زائد ایمن با مناسب تیپ پوستی خود انجام دهید. همچنین برای پیشگیری از سوختگی دستگاه لیزر موهای زائد باید دارای سیستم خنک کننده قوی باشد تا با خنک کردن پوست از ایجاد آسیب در اثر گرمای لیزر جلوگیری شود.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در رشت

سری یکبار مصرف دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟

سری یکبار مصرف دستگاه لیزر موهای زائد بر روی هندپیس لیزر در زمان انجام لیزر درمانی استفاده می شود که با توجه به یکبار مصرف بودن آن برای هر شخص بطور جداگانه استفاده می شود تا بدین ترتیب شاهد یک لیزر درمانی ایمن با رعایت کامل اصول بهداشتی باشیم. از آنجا که بسیاری از بانوان از انتقال انواع بیماریهای ویروسی نظیر زگیل و تبخال تناسلی هراس دارند ، سری یکبار مصرف دستگاه لیزر می تواند به این افراد کمک کند تا با خیال راحت لیزر موهای زائد انجام دهند.

تفاوت بین لیزر الکس و لیزر دایود چیست ؟

لیزر الکس دارای طول موج 755 نانومتر است که مناسب پوستهای روشن و خیلی روشن  ( تیپ پوستی I-III بر اساس معیار فیتزپاتریک ) بوده و بر روی پوستهای گندمی ، تیره و خیلی تیره مانند آسیایی ها اثربخش نمی باشد و باعث ایجاد آسیب و سوختگی پوست این افراد می گردد. در مقابل لیزر دایود دارای طول موج 810 نانومتر مخصوص پوستهای روشن تا تیره ، دارای عمق نفوذ بیشتری در پوست است تا با دور زدن رنگدانه های پوستی بتواند رنگدانه های فولیکول مو را بدون آسیب پوستی هدف گیری کرده و از بین ببرد.

تفاوت لیزر دایود و اندیاگ چیست ؟

لیزر دایود دارای طول موج 810 نانومتر است ، در حالیکه لیزر اندیاگ دارای طول موج 1064 نانومتر بوده و این یعنی لیزر اندیاگ دارای عمق نفوذ بیشتری به پوست است و برای پوستهای تیره و خیلی تیره ( تیپ پوستی V-VI بر اساس معیار فیتز پاتریک ) مناسب می باشد. و اگرچه لیزر دایود علاوه بر پوستهای روشن ، بر روی پوستهای تیره مناسب است اما برای پوستهای خیلی تیره ممکنست عوارض و سوختگی ایجاد کند و بهتر است افراد با تیپ پوستی خیلی تیره از لیزر اندیاگ استفاده نمایند.

مشاورین متخصص در امور لیزر موهای زائد و خدمات زیبایی و جوانسازی پوست در کلینیک لیزر آلما با شماره 01332662196 – 01332006295 - واتس اپ 09125396478 آماده راهنمایی های لازم به شما عزیزان هستند.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه