کدام دستگاه لیزر می تواند موهای کرکی صورت را از بین ببرد؟

اشتراک گذاری :

با پیشرفت علوم و فنون و به بازار آمدن دستگاه لیزر موهای زائد ، این روش به سرعت جای خود را در بین عموم بویژه بانوان باز کرده است و افراد بسیار زیادی از شر موهای زائد خود خلاص شدند. فناوری لیزر به گونه ای طراحی شد که با استفاده از نور متمرکز و شدید و ارسال آن به زیر پوست در قسمت فولیکول مو باعث آسیب رساندن و سوزاندن ریشه مو می شود و در ادامه لیزر موهای زائد طی چند مرحله ماهانه دارای نتایج رضایت بخش کاهش دائمی موهای زائد می باشد . حال سوال اینجاست آیا لیزر می تواند موهای کرکی را نیز از بین ببرد ؟ در جواب باید گفت که هنوز دستگاه لیزری طراحی نشده که بتواند تمامی موهای کرکی را از بین ببرد ، مگر آنکه این دسته از موها را کاهش دهد آن هم بنا به شرایط خاص . پس در ادامه با ما همراه باشید .

موهای کرکی چیست ؟

دو نوع مو در بدن هر انسان رشد می کند : موهای ضخیم و موهای کرکی و موهای کرکی به آن دسته از موها که بسیار نازک بوده و حالت پرزی دارد و در تمام قسمتهای بدن بجز کف دست و کف پا پوشیده شده است ، گفته می شود و عموماً موهای کرکی با چشم قابل مشاهده نیست و بسیاری متوجه آن نمی شوند. از طرفی رو موهای کرکی خود بر دو دسته اند : موهای کرکی روشن و موهای کرکی تیره که موهای کرکی در صورت روشن بودن توسط نور لیزر قابل شناسایی نیست ولی موهای کرکی تیره می تواند توسط نور لیزر هدف گیری شده و در شرایطی که در ادامه ذکر می شود با تعداد جلسات بیشتر قابل انجام است.

دستگاه لیزر موهای کرکی

کدام دستگاه لیزر می تواند موهای کرکی صورت را از بین ببرد؟

دستگاه های لیزر موهای زائد موجود در بازار اعم از لیزر الکس ، لیزر دایود و لیزر اندیاگ ، دارای عملکرد بسیار عالی در از بین بودن موهای تیره و ضخیم تر با افراد دارای رنگ پوست روشن در لیزر الکس ، همه انواع پوست در لیزر دایود و پوست های تیره در لیزر اندیاگ می باشد. بدین ترتیب نور لیزر با هدف گیری رنگدانه های مو ، به سرعت جذب رنگدانه فولیکول مو شده و آن را می سوزاند. اما درباره موهای کرکی می توان گفت دستگاه لیزر الکساندرایت برای موهای کرکی و تیره به گونه ای عمل می کند که بعد از چند جلسه موهای کرکی را به موهای ضخیم و تیره تر تبدیل کرده و بعد از گذشت چند جلسه آن ها را کاهش می دهد و نه حذف کامل. البته تعداد جلسات لیزر موهای کرکی با توجه به رنگ پوست و مو و ضخامت مو متفاوت بوده و این امکان وجود دارد بین 8 تا 12 جلسه زمان نیاز داشته باشد.

عوارض لیزر موهای کرکی چیست ؟

دستگاه لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده که نور لیزر ملانین یا رنگدانه موجود در فولیکول مو را هدف قرار داده و به سرعت جذب مو می شود و در نتیجه به پوست آسیبی نمی رساند. در صورتیکه موهای کرکی در صورت روشن بودن ، مورد اصابت پرتو نور لیزر قرار نگرفته و بجای آن رنگدانه پوست هدف گیری شود که ممکن است باعث آسیب و سوختگی پوست گردد. لذا در صورت داشتن موهای کرکی و تیره می توانید لیزر موهای زائد انجام دهید. از عوارض و آسیب های ناشی از لیزر موهای کرکی ، قرمزی ، تورم ، خارش ، پوسته شدن ، کبودی خفیف و کاهش یا افزایش رنگدانه های پوست در برخی افراد می توان نام برد.

 آیا لیزر موهای کرکی را ضخیم تر و تیره تر می کند ؟

در صورتی که اپراتور لیزر ، تبحر و تجربه کافی در استفاده از طول موج ها و انرژی مورد نیاز برای انجام لیزر را نداشته باشد ، این مساله رخ می دهد که برای از بین بردن موهای کرکی پس از ضخیم تر شدن ، باید چند جلسه درمان لیزر را ادامه داد و گاهاً به دلیل ضخامت و تیرگی بیشتر در طول جلسات کمتر این موهای ضخیم شده از بین می روند.

شرایط لیزر موهای کرکی با دستگاه لیزر موهای زائد ؟

  • رنگ موها : موهای کرکی باید تیره رنگ باشند تا توسط نور لیزر شناسایی و هدف گیری شود. لذا در صورت روشن بودن شانسی برای درمان با لیزر موهای زائد وجود نخواهد داشت ، چرا که توسط نور لیزر قابل شناسایی نخواهد بود.
  • ضخامت موی کرکی: ضخامت موهای کرکی مهم است که زیاد از حد نازک نباشد ، چرا که در صورت نازک بودن بیش از حد ، لیزر موهای زائد روی آن ها اثری نخواهد داشت.
  • رنگ پوست : لیزر موهای زائد کرکی تیره روی پوست روشن بسیار اثر بخش بوده و دارای بهترین نتایج است. البته شایان ذکر است که با ورود فناوری لیزر دایود به دنیای لیزر موهای زائد ، این امکان ایجاد شد که به دلیل طول موج بالا روی همه رنگ پوست ها بهترین نتیجه را بدست آورد.

دستگاه لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می گیرد ؟

لیزر در واقع یک پرتو دارای شدت بالا می باشد که نور آن با نشانه گیری فولیکول مو بدون آسیب رساندن به بافت پوست و بافت های دیگر بدن ، موهای زائد را از بین برده و در نتیجه باعث توقف رشد مو می شود . گاهاً در برخی موارد نور لیزر ، باعث از بین رفتن فولیکول مو نشده و تنها آن را تضعیف کرده و رشد مو را کند می کند و پس از آن شاهد رشد موهایی با ضخامت کم و نازک تر و همچنین حجم کم خواهیم بود.

از سوی دیگر درباره آمادگی های قبل از انجام لیزر موهای زائد باید گفت که باید موهای ناحیه تحت درمان روز قبل با تیغ اصلاح شده باشد که اولاً فولیکولهای مو در زیر پوست باقی بماند و توسط نور لیزر قابلیت شناسایی داشته باشد و ثانیاً بعد از شیو نباید مویی روی پوست مشاهده شود ، چرا که در صورت وجود مو ، نور لیزر رنگدانه های موهای در سطح پوست را نشانه گرفته و باعث سوختگی پوست می گردد. همچنین از مالیدن هر گونه کرم یا روغن و دیگر مواد آرایشی و مراقبت از پوست به ناحیه مد نظر پرهیز کنید تا از ایجاد آسیب پوستی جلوگیری گردد.

افزون بر این پس از انجام لیزر موهای زائد باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرد که البته این مطلب قبل از لیزر موهای زائد نیز صدق می کند تا از ایجاد آفتاب سوختگی پیشگیری شود. همچنین بعد از انجام لیزر درمانی در صورت ایجاد تحریک پوستی می توان از پماد زینک اکساید به میزان کم استفاده کرد و بعد از لیزر موهای زائد صورت هم علاوه بر پماد زینک اکساید ، استفاده از کرم ضد آفتاب را بخاطر بسپارید. لازم به ذکر است که زمانی که لیزر درمانی را شروع کردید ، باید قبل و در حین انجام جلسات لیزر موهای زائد ، از اصلاح با هر روش به غیر از تیغ خودداری کنید.

لیزر موهای صورت

فاصله و تعداد جلسات لیزر موهای زائد چگونه است ؟

با توجه به چرخه رشد مو که دارای سه فاز آناژن یا رشد مو ، کاتاژن یا فاز بین دو مرحله رشد مو و استراحت و  تلوژن یا مرحله استراحت مو می باشد ، این امکان وجود دارد که هر تار مو در مرحله رشد متفاوتی از این چرخه باشد. از آنجائیکه روزانه 50 تا 100 تار مو در مرحله استراحت و سپس در انتظار ریزش قرار دارند ، با رشد موهای جدید ، موهای قبلی ریزش پیدا کرده و از فولیکول خارج می شوند ( نظیر جایگزین شدن دندان های دائمی در زیر دندان های شیری ) .  بدین ترتیب موهای در فاز استراحت 2 تا 3 ماه طول می کشد که به بیرون هدایت شده تا موهای جدید جای آنها را بگیرد که این موهای در فاز استراحت حدوداً 6 تا 8% از حجم مو را تشکیل می دهند.

بدین لحاظ با توجه به این چرخه رشد مو ، فاصله جلسات لیزر درمانی حدود 4 تا 6 هفته برای نواحی بدن همچون دست ، ساق و ران پا ، زیر بغل و بیکینی می تواند در نظر گرفته شود ، اما لیزر موهای صورت حتماً باید بین 28 تا 30 روز انجام گیرد تا بهترین نتیجه را دربرداشته باشد. لازم به توضیح است که هر تار مو در فاز رشد آناژن بهترین زمان ممکن برای انجام لیزر موهای زائد و کسب نتیجه ایده آل می باشد و در این فاز است که فولیکول های مو توسط نور لیزر شناسایی شده و هدف گیری می شود. اما در بقیه مراحل رشد مو چنین امکانی وجود ندارد و این دلیل تکرار جلسات لیزر به صورت ماهیانه تا رسیدن به دوره شارژ و ترمیم می باشد.

در مورد تعداد جلسات لیزر موهای زائد هم باید گفت که در ابتدا به صورت ماهیانه تا 8 جلسه انجام می گیرد و سپس بنا به رویش مو و نحوه جواب گرفتن و اثرگذاری لیزر درمانی ، جلسات دو تا سه ماهه و سپس بیشتر تا 6 ماه و در آخر سالیانه توسط پزشک و کارشناس لیزر تعیین می گردد. شایسته است بدانید که انجام لیزر موهای زائد به صورت جلسات مرتب و منظم در لیزر بسیار مهم بوده و در کسب نتیجه مطلوب اثرگذار است.

بعنوان مثال فردی جلسات اول تا چهارم را بطور منظم یکماهه ادامه داده ، اما با توجه به نتیجه خوب و کاهش موها ، بصورت خودخواسته انجام لیزر موهای زائد را تا سه ماه به تعویق انداخته است. بدین لحاظ این فرد در ادامه به دلیل عدم رعایت نظم جلسات با نتیجه دلخواه مواجه نخواهد شد و احتمال بازگشت مو و افزایش تعداد جلسات لیزر در این فرد بسیار زیاد می باشد. به دلیل اینکه یکی از عوامل مهم رسیدن به بهترین نتیجه در لیزر همین نظم در انجام جلسات لیزر درمانی می باشد و عامل مهم دیگر تکمیل جلسات درمان و رها نکردن جلسات به دلایل مختلف نظیر راضی نبودن از انجام لیزر و جواب نگرفتن و  ... می باشد.

در این میان مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت و مشورت با پزشک متبحر در لیزر بسیار کمک کننده می باشد ، چرا که پزشک و متخصص با تشخیص مناسب و توجه به رنگ پوست و نوع مو بهترین زمان و تعداد جلسات لیزر را به شما پیشنهاد می دهد و گاهاً از نظر شرایط بدنی و آزمایشات هورمونی نیز شما را تحت معاینه و مراقبت قرار می دهد.

لیزر موهای زائد بدن

 

الکترولیز موهای کرکی :

الکترولیز موهای زائد با استفاده از جریان الکتریکی ، فولیکول مو را تخریب کرده و رشد مو متوقف می شود که این دستگاه دارای سوزن های بسیار نازک بوده که وارد فولیکول مو شده و با ورود گرما به درون آن ، فولیکول مو را از بین می برد و بهترین مزیت الکترولیز کسب نتیجه در موهای کرکی ، روشن و سفید یا خاکستری می باشد که دارای نتایج دائمی حذف موهای زائد می باشد. همچنین از ضعف این روش می توان به طولانی بودن جلسات بسته به ناحیه مورد نظر ( هر چه ناحیه بزرگتر ، نیاز به صرف زمان بیشتر به علت ورود سوزن به تک تک فولیکول ها می باشد ) و تعداد جلسات بالا بین 15 تا 30 جلسه و بطور کل دارای روندی بسیار کند و آهسته می باشد ، اما برای قسمت های کوچک مانند چانه و پشت لب و افراد دارای موهای کرکی و روشن بسیار پرکاربرد است.

الکترولیز یا لیزر موهای زائد ؟

  • رنگ پوست و مو : الکترولیز برای افراد با همه نوع رنگ پوست و مو حتی موهای کرکی و بور و یا سفید و خاکستری مناسب است ، در صورتی که در روش لیزر موهای زائد نور لیزر رنگدانه مو را مورد هدف قرار می دهد و برای افراد با موهای کرکی ، نازک و بور مناسب نمی باشد.

  • تعداد جلسات : الکترولیز دارای تعداد جلسات بالاست که در نهایت صرف وقت و هزینه بیشتری را می طلبد ولی در مقابل لیزر موهای زائد به تعداد جلسات کمتری نیازمند است که باعث می شود در وقت و هزینه صرفه جویی شود.
  • سرعت انجام : سرعت انجام الکترولیز به دلیل وارد کردن سوزن در داخل هر فولیکول مو بسیار پایین است و برای نواحی بزرگتر بدن نظیر پا مناسب نبوده و تنها برای قسمتهای کوچکی از بدن مانند صورت مناسب می باشد. در صورتیکه لیزر موهای زائد برای تمام بدن و صورت مناسب بوده و زمان انجام لیزر فول بادی یا کل بدن حدود نیم ساعت به طول می انجامد.
  • مکانیسم و مدت ماندگاری : لیزر موهای زائد نسبت به الکترولیز روش جدیدتری بوده و با پرتو نور شدید به فولیکول های مو تابیده شده و با تخریب فولیکول مو ، به کاهش دائمی موی زائد منجر می گردد ، در حالیکه الکترولیز روشی قدیمی تر می باشد و با استفاده از سوزن جریان الکتریکی را به درون تک تک فولیکول های مو برده و با گرمای حاصل فولیکول را از بین می برد و باعث حذف دائمی موهای زائد می شود.
  • عوارض : هر دو روش الکترولیز و لیزر از عوارض و خطرات کمی برخوردارند که از آن جمله ، قرمزی و تحریک پوست را می توان نام برد.
  • هزینه : هر دو روش لیزر موهای زائد و الکترولیز موهای زائد ، هزینه اضافی ماهانه صرف اپیلاسیون و سالن های زیبایی را کم می کنند.

نکات :

  • در صورت اقدام به انجام پاکسازی پوست صورت و یا دیگر خدمات زیبایی و جوانسازی پوست نظیر هایفوتراپی باید در حدود دو هفته با انجام لیزر موهای زائد صورت فاصله داشته باشد.
  • هنوز دستگاه لیزری که بتواند موهای سفید و روشن و یا خاکستری حتی در صورت کرکی بودن را از بین ببرد ، اختراع نشده است.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

سوالات لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد ، توانایی حذف موهای قرمز را دارد ؟

لیزر موهای زائد برای افراد با موهای قرمز اثربخش نمی باشد ، به دلیل اینکه فولیکول موی این افراد دارای رنگدانه های کمی بوده که برای لیزر قابل شناسایی نمی باشد و در نتیجه انجام لیزر موهای زائد قرمز اثربخش نخواهد بود. اما بعد از اختراع فناوری لیزر الکس با طول موج پایین تر ، این امکان فراهم شده که موهای قرمز هم با لیزر درمانی از بین بروند که با لیزر دایود ممکن نیست.

آیا لیزر موهای زائد بر روی موهای خاکستری و سفید اثربخش است ؟

با توجه به اینکه ملانین مو باید توسط نور لیزر قابل شناسایی شود ، لذا هرچه مو تیره تر باشد ، خیلی بهتر توسط نور لیزر شناسایی شده و هدف گیری می شود. اما موهای سفید فاقد ملانین و موهای خاکستری دارای حداقل ملانین است و زمانی که ملانین کافی وجود نداشته باشد ، نور لیزر هم هدفی نخواهد داشت ، بنابراین انجام لیزر موهای زائد برای موهای سفید و خاکستری بی اثر خواهد بود.

بهترین نتایج لیزر موهای زائد برای چه افرادی است ؟

جواب این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اما بطور کلی لیزر موهای زائد بر روی پوست های روشن و موهای تیره بالاترین اثربخشی را دارد ، چرا که بهترین حالت شناسایی فولیکول برای نور لیزر است. اما نتایج لیزر موهای زائد بستگی به رعایت نظم فاصله بین جلسات ، عدم ابتلا به اختلالات هورمونی ، پرهیز از برنزه کردن ، عدم ابتلا به هیرسوتیسم ارثی و ... دارد. بعنوان مثال فردی که مبتلا به مشکلات هورمونی از نوع تیروئید کم کار و یا تخمدان پلی کیستیک باشد ، لیزر موهای زائد برای این افراد طولانی تر از افراد عادی است و دیرتر به جلسات شارژ می رسند و یا در مواردی در صورت عدم درمان دارویی حتی به دوران شارژ هم نمی رسند و باید بطور مرتب لیزر درمانی انجام دهند.

آیا رنگ پوست و مو بر لیزر موهای زائد تاثیرگذار است ؟

یکی از مهم ترین عواملی که بر لیزر موهای زائد اثرگذار است ، تضاد بین رنگ و پوست مو را می توان نام برد ، بدین جهت افراد با رنگ پوست روشن و موی تیره که در میزان رنگدانه تفاوت زیادی با هم دارند ، از لیزر موهای زائد نتایج عالی می گیرند. در مقابل افراد با رنگ پوست و موی نزدیک به هم ، به دلیل مشکل بودن شناسایی رنگدانه مو برای لیزر ممکنست به اندازه دیگران به نتایج مطلوب نرسند و خیلی دیرتر به جلسات ترمیم می رسند ، به این دلیل که نزدیک بودن رنگ پوست و موی افراد باعث می شود تا کارشناس لیزر برای پیشگیری از آسیب و سوختگی از درجه پایین تر لیزر استفاده کند.

لیزر خوب رشت

لیزر الکس برای چه پوستهایی مناسب است ؟

لیزر الکس یا الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر مناسب پوست خیلی روشن تا روشن یعنی تیپ پوستی 1 تا 3 بر اساس معیار فیتزپاتریک می باشد اما این طول موج برای پوستهای تیره مناسب نمی باشد. لیزر الکس یکی از اولین انواع لیزر ابداع شده است و برای پوست اروپاییان و امریکاییان کاربردی است ولی برای افراد آسیایی مناسب نبوده و باعث سوختگی و آسیب پوست آسیایی ها می شد که در این میان متخصصان به فکر ابداع طول موج های دیگر برای پوست های تیره افتادند.

لیزر اندیاگ مناسب چه نوع پوستی است ؟

لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر برای طیف پوستی تیره و خیلی تیره طیف پوستی 5 و 6 بر اساس معیار فیتز پاتریک موثر می باشد. به دلیل اینکه دارای طول موج بالاتر و عمق نفوذ بیشتر در پوست است لذا نور لیزر از رنگدانه های پوستی عبور کرده و به رنگدانه مو می رسد و فولیکول مو را سوزانده و از بین می برد. بدین ترتیب در گذشته که پوستهای تیره به دلیل آسیب به پوست و سوختگی پوست نمی توانستند لیزر موهای زائد انجام دهند با ابداع لیزر اندیاگ به راحتی و ایمن می توانند لیزر درمانی انجام دهند.

لیزر دایود مناسب چه نوع پوستی است ؟

لیزر دایود با طول موج 800-810 نانومتر دارای عمق نفوذ بالاتر از لیزر الکس اما از لیزر اندیاگ پایین تر می باشد. لیزر دایود مناسب پوستهای روشن تا تیره یعنی تیپ پوست 1 تا 6 بر اساس معیار فیتز پاتریک بوده و مناسب پوست آسیایی ها است و با ابداع این لیزر آسیایی ها که در اثر لیزر الکس آسیب پوستی می دیدند ، به  راحتی به انجام لیزر موهای زائد می پردازند. چرا که نور لیزر دایود با عمق نفوذ بیشتر از لیزر الکس رنگدانه های پوست را دور زده و به رنگدانه فولیکول مو می رسد و آن را از بین می برد.

در صورت تصمیم به انجام لیزر موهای زائد می توانید با بهترین کلینیک زیبایی رشت تماس حاصل فرمایید. کلینیک زیبایی آلما در رشت با مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان می باشد ، خدمات لیزر موهای زائد و زیبایی و جوانسازی پوست کلینیک زیبایی آلما عبارتند از  : هایفوتراپی ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، پارافین تراپی ، مزوتراپی مو ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و ...

شماره تماس 01332662196 و واتس اپ 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه