هایفوتراپی یا تزریق بوتاکس

اشتراک گذاری :

در دنیایی که زیبایی و جوانی صورت در میان افراد بویژه بانوان باب شده ، دانشمندان علوم و تکنولوژی هم بیکار نمانده و هر لحظه در حال ابداع و نوآوری می باشند. یکی از جدیدترین روشهای جوانسازی صورت و لیفت هایفوتراپی می باشد که به دلیل غیرتهاجمی بودن و ماندگاری آن تا یکسال بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است و روش دیگر جوانسازی پوست تزریق بوتاکس است که با توجه به عملکرد آن در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرده است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که هایفو بهتر است یا بوتاکس ؟ قبل از مقایسه باید این مطلب را بدانیم که هدف اصلی و مشترک این دو روش جوانسازی پوست و کاهش چروک و خطوط پوستی می باشد. در این مقاله به بررسی این دو روش پرطرفدار و محبوب می پردازیم .

هایفوتراپی :

هایفوتراپی جادویی برای جوانسازی پوست صورت و نیز لیفت آن بوده که بدون درد و کاملاً غیرتهاجمی می باشد. کلمه هایفو در لغت به معنای امواج متمرکز فراصورت با شدت بالا می باشد و دستگاه هایفو نظیر دستگاه سونوگرافی با امواج فراصوت کار می کند که کاملاً بی خطر است. در روش هایفوتراپی با استفاده از امواج فراصوت روی لایه های عمیق پوست ( درونی ترین لایه ) اثر گذاشته و کلاژن سازی را تحریک می کند و در نتیجه آن قابلیت ارتجاعی پوست افزایش یافته ، شلی و افتادگی پوست از بین رفته و پوست مستحکم و صاف می شود.

بعد از انجام هایفوتراپی و تحریک کلاژن سازی ، لیفت و جوانسازی پوست صورت به وضوح قابل درک است ، اما نتایج اصلی آن پس از دو تا سه ماه بعد از تولید کلاژن های جدید نمایانگر است. لازم به ذکر است که هایفوتراپی برای مناطق ابرو ، پیشانی ، چانه ، گردن ، گونه ، پایین فک و صورت و غبغب قابل انجام می باشد.

هایفوتراپی غبغب

مزایای هایفوتراپی :

از مزایای هایفوتراپی می توان به بدون درد بودن ، بدون عوارض ، ماندگاری بالا ، غیر تهاجمی و غیر جراحی بودن ، تعداد جلسات کم با فاصله یک ساله ( یک بار در سال ) ، قابل انجام برای تمامی انواع پوست صورت ، هزینه معقول و مناسب به نسبت تعداد جلسات ، دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) ، درمان افتادگی پوست ، لیفت پوست صورت ، جوانسازی پوست و رفع چروک پوست ، رفع غبغب و خط خنده و از بین بردن خطوط گردن و ... اشاره داشت.

معایب هایفوتراپی :

از معایب هایفوتراپی ، عدم نتیجه ایده آل روی پوست های دارای چین و چروک زیاد و همچنین نامناسب بودن برای افراد زیر 30 سال یا بالای 65 سال می باشد. بدین معنا که بهترین زمان برای انجام هایفوتراپی می تواند در سنین 35 سال تا حدود 60 سال باشد که هایفوتراپی با کمک به ساخت کلاژن جدید ، باعث از بین رفتن چین و چروک ریز ، رفع شلی و افتادگی کم تا متوسط پوست شده و کمک می کند تا در سنین بالاتر یعنی بالای 60 و 70 سال ، پوستی جوانتر و با چین و چروک کمتر داشته باشیم.

عوارض هایفوتراپی :

به جد می توان گفت که هایفوتراپی جزو بهترین ، بی دردسرترین و بدون عوارض ترین روش های جوانسازی پوست می باشد و تنها عوارض آن کمی قرمزی و کمی درد را می توان نام برد که به سرعت رفع می شود.

ممنوعیت هایفوتراپی :

  • افراد دارای زخم باز روی صورت یا گردن
  • افراد با آکنه کیستیک و شدید
  • افراد با سابقه بیماری های پوستی و تبخال
  • افراد با سابقه کاشت ایمپلنت
  • افراد دارای سابقه تیروئید برای انجام هایفوتراپی گردن

هایفوتراپی صورت

دلایل محبوبیت هایفوتراپی :

یکی از دلایلی که هایفوتراپی را محبوب کرده ، اینست که بدون نیاز به جراحی و بیهوشی و یا حتی بی حس کننده موضعی می باشد. این روش برای افرادی که با جراحی مخالف اند و یا از تزریق واهمه دارند ، انتخاب مناسبی می باشد و دلیل دیگر پرطرفدار بودن هایفو را می توان ماندگاری بالای آن دانست ، چرا که ماندگاری آن بر خلاف بوتاکس در حدود یکسال و حتی با رعایت مراقبت از پوست ، بیشتر هم می باشد. اگر چه نتیجه نسبی بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی قابل مشاهده بوده ، اما نتایج اصلی آن با افزایش کلاژن سازی در حدود دو تا سه ماه آینده کسب می شود که بسیار شگفت انگیز می باشد.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است ؟

هایفوتراپی برای سنین حدود 30 تا 65 سالگی مناسب بوده و افرادی که دارای چین و چروک و خطوط ریز می باشند و یا شلی و افتادگی پوست خفیف تا متوسط دارند ، از نتایج مطلوبی بهره می برند. برعکس کسانی که چروک عمقی و خطوط فراوان پوست دارند ، کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی نمی باشند.

روش انجام هایفوتراپی :

در این روش ابتدا مقداری ژل روی پوست صورت مالیده می شود و با دستگاه هایفو امواج فراصورت با شدت زیاد به لایه های عمقی پوست تابیده می شود که این امواج باعث انتقال انرژی حرارتی به پوست و نیز بافت همبند پوست می گردد. در نتیجه گرمای آن باعث تحریک کلاژن سازی شده و قابلیت ارتجاعی پوست افزایش می یابد که مهمترین نتیجه هایفوتراپی ، لیفت و جوانسازی صورت است.

هایفوتراپی در رشت

هایفوتراپی در رشت :

برای انجام هایفوتراپی و یا هر نوع خدمات زیبایی جوانسازی پوست و یا حتی لیزر موهای زاید ، ابتدا باید بهترین کلینیک زیبایی در رشت انتخاب شده و از نظر دستگاه و تکنولوژی جدید ، پزشک مجرب ، محیط استریل ، اپراتور متبحر بررسی گردد ، به دلیل اینکه این موارد در کسب بهترین و ایده آل ترین نتیجه دخیل می باشند. ازین رو کلینیک زیبایی آلما در رشت با استفاده از بهترین و جدیدترین دستگاه هایفوتراپی و پزشک و اپراتور متبحر در محیطی آرام به بهترین نحو جهت خدمت رسانی آماده می باشد.

تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس  روشی تزریقی است که در آن با تزریق سم بوتولونیوم ، عضلات و ماهیچه های صورت که عامل ایجاد چین و چروک در صورت هستند ، بطور موقت فلج شده و از کار می افتند تا اثری از چروک باقی نماند. از طرفی ماندگاری تزریق بوتاکس در حدود 3 تا 4 ماه بوده و پس از آن باید تزریق دوباره تمدید گردد. لازم به توضیح است که بوتاکس بر روی چروک عمیق هم تاثیرگذار بوده و در به تاخیر انداختن پیری و جوانسازی پوست بسیار موثر می باشد.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس : از فواید تزریق بوتاکس ، سرعت بالای تزریق ، کسب نتیجه بلافاصله بعد از تزریق ، رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت و کم تهاجمی بودن می توان نام برد و از معایب تزریق بوتاکس ، به نتایج موقتی و نیاز به تمدید 3 تا 6 ماهه ، احتمال تداخل دارویی غیرمنتظره ، از دست دادن کنترل عضله به صورت موقت و احتمال ایجاد حساسیت پوستی می توان اشاره کرد.

نواحی تزریق بوتاکس :

  •  خطوط کنار چشم معروف به خط پنجه کلاغی
  • خطوط موازی اخم در ناحیه بین دو ابرو
  • خطوط موازی پیشانی معروف به خطوط استرس

تزریق بوتاکس پیشانی

آیا تزریق بوتاکس روشی ایمن می باشد ؟

با توجه به اینکه بوتاکس یک نوع سم است ، می تواند احساس خطر یا عوارض در فرد ایجاد کند ، اما از آنجائیکه سم بوتاکس به میزان بسیار جزئی و کنترل شده می باشد ، می توان گفت که خطرات زیادی ایجاد نخواهد کرد و تزریق بوتاکس روش بسیار مناسبی در درمان چروک می باشد که البته باید توسط پزشک مجرب و متبحر انجام پذیرد تا خدای ناکرده شاهد ایجاد مشکلات ناشی از اشتباه در تزریق نباشیم. در نتیجه انتخاب و مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی رشت برای انجام تزریق بوتاکس و یا هر نوع خدمات زیبایی را بخاطر بسپارید تا بهترین نتیجه را از زیبایی و جوانسازی پوست خود داشته باشید.

عوارض بوتاکس :

عوارض بوتاکس بسیار کم می باشد که از آن جمله می توان به سر درد و سرگیجه ، علایم سرماخوردگی ، ضعف عضلانی ، افتادگی پلک و ابرو ، اختلال در صحبت کردن و بلعیدن و مشکلات تنفسی اشاره کرد که البته برای از بین بردن اثر بوتاکس که باعث افتادگی پلک یا ابرو شده ، روشهای مختلفی نظیر آراف تراپی یا درمان با امواج رادیویی پیشنهاد می شود که پس از انجام آراف تراپی ، اثر این سم از بین رفته و ماهیچه ها دوباره شروع بکار می کنند و افتادگی پلک هم از بین می رود.

تزریق بوتاکس در رشت

روش انجام بوتاکس :

در ابتدا پیش از تزریق ، بی حسی موضعی روی ناحیه مورد نظر استفاده می شود و سپس دوز بوتاکس توسط پزشک محاسبه شده و نواحی تزریق روی صورت با خودکار علامت گذاری می گردد و بعد از استریل کردن پوست ، ماده بوتاکس بوسیله سرنگ به زیر پوست در ناحیه مدنظر تزریق می شود. لازم به ذکر است که پس از تزریق بوتاکس ، نتایج آن بلافاصله مشهود است و چین و چروکهای ناحیه تحت درمان به سرعت رفع می شود. هدف اصلی تزریق بوتاکس ، فلج کردن عضلات ایجاد کننده چین و چروک پوست و در نتیجه رفع چروک و خطوط عمیق می باشد.

فواید بوتاکس در حوزه درمان :

از فواید بوتاکس در بخش درمان ، درمان افتادگی پلک ، درمان تعریق زیاد زیربغل ، درمان پریدن پلک ، درمان سردرد مزمن و میگرن و اسپاسم عضلات گردن را می توان نام برد.

تزریق بوتاکس در رشت :

 باید توجه داشته باشید که انجام تزریق بسیار مهم بوده که اولاً توسط پزشک متبحر و دارای تجربه بالا در زمینه تزریق بوتاکس و ثانیاً محیط کلینیک زیبایی باید دارای پاکیزه و استریل باشد تا بتوانید با خاطری آسوده به انجام تزریق بوتاکس بپردازید. همچنین ماده تزریق باید از نوع با کیفیت انتخاب گردد. کلینیک زیبایی آلما در رشت با دارا بودن پزشک مجرب و متبحر و محیطی استریل و به دور از هر نوع آلودگی با استفاده از بهترین برند اقدام به انجام تزریق بوتاکس می نماید.

 

 

هایفوتراپی

تزریق بوتاکس

غیرتهاجمی

کم تهاجمی

بدون نیاز به بی حسی موضعی

استفاده از بی حسی موضعی

                 بدون نیاز به بیهوشی

بدون نیاز به بیهوشی

ماندگاری بلند مدت یکساله

ماندگاری 3 تا 6 ماهه

افزایش قابلیت ارتجاعی  

فلج کردن عضلات عامل چروک پوست

تحریک کلاژن سازی و رفع چروک ریز

از بین بردن چروک پوست

سرعت انجام حدود یک ساعت

سرعت تزریق بالا

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست

کسب نتایج اولیه تا 20% و تا 80% حدود 2تا 3 ماه بعد

کسب نتایج بلافاصله بعد از تزریق

بدون عارضه جانبی

احتمال عوارض کم

 

 

 

تفاوت هایفوتراپی و تزریق بوتاکس :

  1. تهاجمی یا غیر تهاجمی بودن : هایفوتراپی به دلیل استفاده از امواج فراصوت بوسیله دستگاه و ارسال آن به پوست ، بطور کامل غیرتهاجمی بوده اما در مقابل تزریق بوتاکس یک تزریق کم تهاجمی می باشد و امکان ایجاد خطرات تزریق را همیشه به دنبال خواهد داشت.
  2. میزان درد و استفاده از بی حسی : از طرفی هایفوتراپی به علت بدون درد بودن آن نیاز به بی حسی موضعی بوده ولی برای تزریق بوتاکس از بی حسی موضعی لیدوکایین استفاده می گردد ، کما اینکه هر دو بدون نیاز به بیهوشی می باشند.
  3. ماندگاری : مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی طولانی و یکساله می باشد و در مقابل تزریق بوتاکس با توجه به نوع برند آن ، ماندگاری ۳ تا ۶ ماهه دارد.
  4. نوع عملکرد : هایفوتراپی کلاژن سازی طبیعی پوست را افزایش می دهد و باعث می شود قابلیت ارتجاعی و کشسانی پوست بیشتر شود. در صورتی که بوتاکس خود نوعی سم است که باعث از کار افتادن عضله و فلج موقت ماهیچه می گردد که در درازمدت و پس از انجام تکرار چندین بار در سال ، احتمال ایجاد مشکلاتی را خواهد داشت.
  5. نوع کاربرد : هر دو مورد هایفوتراپی و تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست استفاده می شود. اما تفاوت در این است که هایفوتراپی برای رفع چروک ریز و نیز لیفت صورت انجام گرفته و تزریق بوتاکس برای رفع چروک و خطوط بزرگ تر هم کاربرد دارد.
  6. سرعت انجام : سرعت انجام هایفوتراپی با توجه به ناحیه مدنظر حدود یک ساعت بوده ، اما سرعت تزریق بوتاکس بسیار بالا و در حدود ۵ دقیقه می باشد.
  7. درد و عوارض جانبی : روش هایفوتراپی بدون درد و عارضه جانبی می باشد. اما تزریق بوتاکس احتمال خطرات تزریق و عوارض جانبی وجود دارد .
  8. مشاهده نتایج : نتایج هایفوتراپی تا 20 درصد بعد از انجام و تا 80 درصد حدود ۲ تا ۳ ماه بعد قابل مشاهده است ، در صورتیکه نتایج تزریق بوتاکس بلافاصله بعد از انجام مشهود می باشد.

تزریق بوتاکس در رشت

سوالات :

هایفوتراپی بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟

در جواب این سوال باید در چند مورد را بررسی کنیم ، مثلا از نظر عوارض هایفوتراپی بسیار ایمن و بدون عوارض است و به همین دلیل از بوتاکس که روشی تزریقی بوده و همیشه احتمالات تزریق و عوارض در آن وجود دارد ، بهتر است. از نظر جوانسازی پوست ، هایفوتراپی علاوه بر جوانسازی پوست و لیفت صورت با توجه به درمانی بودن روش و کمک به تولید کلاژن در پوست باعث شادابی پوست ، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست ، افزایش حجم در پوست و رفع شلی پوست هم می شود ، اما تزریق بوتاکس تنها باعث رفع چین و چروک می گردد.

افزون بر این هایفوتراپی روشی غیر تهاجمی و بدون خطر است و یک روش درمانی زیبایی محسوب می شود که در کلاژن سازی به پوست کمک می کند در صورتی که بوتاکس سمی است که باعث از کار افتادن عضلات ناحیه مورد نظر می شود و به دلیل تزریقی بودن آن روشی تهاجمی به حساب می آید که ممکنست به عضلات و عصب آسیب وارد کند. کما اینکه برخی افراد پس از تزریق بوتاکس توسط فرد ناوارد و غیر پزشک به دلیل نا آشنایی با فنون تزریق ، دچار افتادگی پلک می گردند.

آیا می توان بعد از بوتاکس ، هایفوتراپی انجام داد و یا بالعکس ؟

معمولاْ هایفوتراپی برای جوانسازی و لیفت صورت و رفع چروک و خطوط ریز موثر می باشد ، اما برای چین و چروک بزرگ تر می توان از بوتاکس پس از گذشت مدت زمانی بعد از انجام هایفوتراپی برای رفع این نوع چروک بهره برد. همچنین با تزریق بوتاکس گاهی همه مشکلات در نقاط مختلف صورت رفع نمی گردد و هایفوتراپی بعد از بوتاکس نیز می تواند در این مناطق کمک کننده باشد. بطور کل استفاده از این دو روش برای جوانسازی با توجه به تشخیص پزشک درباره نواحی مدنظر بسیار نتایج مطلوب و درخشانی بدنبال دارد.

چرا هایفوتراپی به تزریق بوتاکس و فیلر ترجیح داده می شود ؟

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که با انرژی اولتراسوند و یا امواج فراصوت کار می کند که به تولید کلاژن در پوست می پردازد و به جوانسازی پوست کمک می کند. این درحالیست که تزریق بوتاکس و فیلر روشهای تزریقی برای جوانسازی پوست هستند و در مقابل این دو روش ، هایفوتراپی طبیعی تر و ماندگارتر است و جدای از آنکه افرادی که از تزریق واهمه دارند ، اکثر افراد هم این روزها بیشتر به روشهای طبیعی همچون هایفوتراپی روی می آورند.

هایفوتراپی یا تزریق بوتاکس

تفاوت هایفوتراپی با جراحی لیفت صورت چیست ؟

هایفوتراپی روشی درمانی – زیبایی است که غیرتهاجمی ، بدون خطر و ایمن می باشد در حالیکه جراحی لیفت صورت خطرات جراحی داشته و نیاز به مراقبتهای بعد از جراحی خواهد داشت. ازین رو با انجام هایفوتراپی خبری از بیهوشی ، برش ، بخیه ، خونریزی ، دوره نقاهت طولانی و خطرات جراحی و ... نمی باشد. از آنجا که جراحی لیفت صورت روشی است که با خطرات مختلف همراه می باشد لذا باید با یک جراح با تجربه و متبحر صحبت کنید و با تمامی مزایا و عوارض جراحی لیفت صورت آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. در عین خطرناک بودن و هزینه زیاد جراحی لیفت ، نتایج آن باورنکردنی و چشمگیر است و ماندگاری طولانی دارد.

هایفوتراپی

جراحی لیفت صورت

غیرتهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی ، برش و بخیه

تهاجمی با بیهوشی عمومی

روشی درمانی با پاسخ طبیعی بدن به تولید پروتئین کلاژن به منظور جوانسازی پوست

ایجاد برش در اطراف خط مو ، شقیقه ها ، گوشها و پایین پوست سر. برداشتن قسمتهای اضافی پوست صورت و در نهایت بخیه زدن

30 تا 60 دقیقه زمان می برد

60 تا 90 دقیقه زمان می برد

رفع شلی و افتادگی پوست و سفت کردن ماهیچه های صورت

 رفع چین و چروک و خطوط خفیف تا متوسط

رفع شلی و افتادگی پوست و سفت کردن صورت و از بین بردن چین و چروک عمیق و شدید

بدون دوره نقاهت و توانایی از سر گیری فعالیتهای روزانه

دوره نقاهت دو تا چهار هفته با توجه به هر فرد متفاوت است

عوارض شامل تورم و قرمزی خفیف که به سرعت رفع می شود

عوارض شامل خطرات بیهوشی ، خونریزی ، عفونت ، لخته شدن خون ، درد ، اسکار زخم ، ریزش مو در محل برش ، ممکنست برای برخی دردناک باشد

ارزان تر و مقرون به صرفه تر نسبت به جراحی لیفت

گران تر نسبت به هایفوتراپی

مطالعات انجام شده نشان دهنده 94 درصد افراد لیفت صورت در سه ماه را مشاهده کردند.

مطالعات انجام شده نشان دهنده 98 درصد افراد لیفت صورت را در پیگیری های بعدی مشاهده کردند.

ماندگاری نتایج در حدود یکسال و در برخی بیشتر

ماندگاری نتایج در حدود ده تا بیست سال

 

مقالات دیگر : بررسی تاثیر هایفوتراپی و جراحی در لیفت صورت

کلینیک زیبایی آلما در رشت علاوه بر موارد هایفوتراپی و تزریق بوتاکس ،  ارائه دهنده خدمات زیبایی و جوانسازی پوست پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی ، تزریق ژل ، پارافین تراپی ، آر اف تراپی ، مزوتراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی مو ، ماساژ صورت ، کربوکسی تراپی و ... می باشد.

شماره تماس برای مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت 013326629196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه