بعد از انجام لیزر چقدر زمان نیاز است تا موهای زائد شروع به ریزش کنند ؟

اشتراک گذاری :

امروزه لیزر موهای زائد جزو محبوبترین و بهترین روشهای حذف موهای زائد می باشد و آنگونه که همگان از لیزر انتظار دارند ، نتیجه ای رضایت بخش و بدون بازگشت با پوستی صاف و عاری از هر گونه مو بعد از انجام لیزر است. اما در این بین سوالاتی ذهن افراد را درگیر می کند. بطور مثال بعد از انجام لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد تا موهای زائد شروع به رشد کنند ؟ یا اینکه اصلاً نتایج لیزر دائمی است ؟ بعد از چند جلسه از دست موهای زائد راحت می شویم ؟  و سوالاتی از این قبیل .

بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد چه مدت نیاز است تا موهای زائد شروع به ریزش کنند ؟

پس از پایان جلسه اول لیزر موهای زائد ، حدود دو هفته زمان می برد تا موهای آسیب دیده و سوخته توسط نور لیزر ریزش کند و این بدین معناست که این ریزش مو سریعاً اتفاق نمی افتد و نیاز به زمان دارد تا فولیکولهای مو به صورت پوست مرده به بیرون می رود و این موهای سوخته بوسیله شیو با تیغ از روی پوست پاک می شوند که در این فرآیند ، پوست ، محل فولیکولهای سوخته را با بافت های اطراف پر می کند. البته لازم به توضیح است که در پایان جلسه اول ، کاهش موها را در حدود 10 تا 25 درصد مشاهده خواهیم کرد و در جلسات منظم بعدی ، تعداد موی بیشتری شروع به ریزش می کنند تا اتمام جلسات ماهیانه که معمولاً 6 تا 8 جلسه خواهد بود.

لیزر موهای زائد بدن

اگرچه موهای آسیب دیده با انجام لیزر موهای زائد دوباره رشد نخواهند کرد و فقط موهای در فاز تلوژن یا مرحله استراحت بعد از رسیدن به فاز آناژن یا مرحله فعال نیاز به ترمیم سالیانه دارند ، اما رشد مجدد بعضی از موها نیز به دلایل مختلف از جمله مشکلات هورمونی امکان دارد. از طرفی زمان ریزش موها بعد از انجام لیزر به رنگ مو و نوع پوست بستگی دارد ، بدین معنا که اشعه لیزر باید بتواند ملانین یا همان رنگدانه مو را شناخته و آن را به قصد تخریب فولیکول مو بدون آسیب به پوست هدف گیری کند و عموماً افراد دارای پوست روشن و موی تیره و نیز موهای ضخیم تر از لیزر درمانی نتیجه مطلوبی بدست می آورند.

سوال اینجاست که عوامل موثر بر ریزش موهای زائد چیست ؟ در پاسخ باید گفت که ریزش موها بعد از انجام لیزر موهای زائد اولاً به سن فرد بستگی دارد. بطور مثال افراد زیر 18 سال به دلیل عدم تعادل هورمونی و امکان نتیجه معکوس نباید لیزر درمانی انجام دهند. همچنین عامل دیگر ناحیه مورد نظر می باشد که افراد در نواحی بیکینی یا صورت ، ریزش موی دیرتری را تجربه می کند و مورد بعدی اختلالات هورمونی نظیر تخمدان پلی کیستیک است که عامل مهم  دیگری در ریزش موی دیرتر می باشد و در نهایت ضخامت موی بیشتر از موارد دیگریست که آن هم در ریزش موی زودتر تاثیر گذار است.

فناوری لیزر به گونه ای طراحی شده است که پس از اتمام دوره درمانی لیزر موهای زائد تا حدود یکسال فرد از رویش مجدد مو آسوده می گردد . اما پس از طی این زمان فولیکولهای مو دوباره رویش را آغاز می کنند ، گرچه این رشد با حجم بسیار کمتر و کم رنگ تر و با ضخامت کم می باشد. با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که لیزر تا حول و حوش 80 تا 95 درصد نتیجه دائمی دارد و بقیه موهای در فاز تلوژن نیاز به شارژ سالانه خواهد داشت و این در بین عموم بسیار رضایت بخش بوده و همگان را از روشهای مختلف از بین بردن موهای زائد در طی ماه فارغ می سازد.

نکته اینجاست که لیزر موهای زائد حتی با لیزر الکس هم دائمی نبوده و هورمونهای بدن با تاثیر روی رشد مجدد موها تاثیر می گذارند. پس نباید انتظار این را داشت که با لیزر موهای زائد می توان به حذف دائمی و همیشگی موهای زائد دست یافت که این امری غیرممکن است.

در ادامه مقاله با فناوری لیزر موهای زائد بیشتر آشنا می شویم.

لیزر موهای زائد

لیزر به صورت نور متمرکز و شدید با هدف تخریب و آسیب به فولیکول های مو و سوزاندن آن می باشد ، بدین ترتیب که نور لیزر ، ملانین یا رنگدانه فولیکول مو را در زیر پوست شناسایی کرده و نشانه می گیرد تا فولیکول مو را از بین ببرد و در این راستا هر طیف از نور متمرکز لیزر در مدت زمانی کمتر از چند ثانیه چندین فولیکول مو را همزمان تخریب خواهد کرد که این کار را تنها با آسیب رساندن به فولیکول مو و بدون آسیب به پوست انجام می دهد. پس نتیجه آنکه سرعت انجام لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد بسیار بیشتر است.

لیزر خوب در رشت

لیزر موهای زائد نیاز به تکمیل دوره درمانی تا 8 جلسه به صورت ماهیانه دارد و بعد از گذشت این دوره مراجعه کننده انتظار حذف موهای زائد به صورت دائمی دارد که این تصور اشتباه است. چرا که با هر نوع دستگاه لیزر چه لیزر دایود ، چه لیزر الکس و یا ان دیاگ ، نیاز به ترمیم دوره ای شش ماهه و سپس سالانه برای از بین بردن موهای در فاز استراحت تلوژن از مراحل رشد مو را دارد. در اینجا باید گفت که چرخه رشد مو به صورت سه مرحله آناژن فاز رشد مو ، کاتاژن مرحله انتقال بین دو مرحله رشد و استراحت و تلوژن مرحله استراحت مو می باشد و نور لیزر ، موهای مرحله رشد آناژن را به دلیل قابل شناسایی بودن هدف می گیرد و به مراحل دیگر رشد مو که فولیکول مو قابلیت شناخت ندارد ، کاری ندارد.

همچنین مرحله تلوژن یا استراحت که حدوداً 6 تا 8 درصد موها در این فاز قرار دارند ، به صورتی است که ریزش مو حدود 2 تا 3 ماه طول می کشد تا موهای جدید رشد کنند و همچنین همه موها با هم وارد مرحله استراحت نمی شوند تا کل پوست سر از مو خالی نگردد. در نتیجه این زمان مورد نیاز است تا موهای در فاز تلوژن رشد کرده و اشعه لیزر به فولیکول این موها نیز برسد تا از بین بروند.

عوامل موثر بر چرخه رشد مو

از عوامل تاثیرگذار روی چرخه رشد موی افراد می توان به هورمون های فرد ، باردار بودن ، ارثی بودن و مصرف برخی داروها اشاره داشت که بررسی این موارد توسط پزشک در بهترین کلینیک زیبایی رشت انجام می گیرد که در تشخیص مناسب بودن لیزر موهای زائد برای افراد کارایی دارد. بطور مثال از آنجا که مشکلات هورمونی روی رویش مو تاثیر گذاشته و افزایش رشد مو را در پی دارد ، لذا برخی افراد با دارا بودن مشکلات هورمونی نیاز به درمان دارند و در ابتدا باید به درمان مشکل هورمونی بپردازند و سپس لیزر موهای زائد انجام دهند.

مثال دیگری که در این باره می توان ارائه داد این است که بانویی که تازه زایمان کرده ، به دلیل بارداری ، تعادل هورمونی وی بهم خورده است ، در نتیجه باید حدوداً 6 ماه منتظر بماند تا سطح هورمونها به تعادل برسد و سپس به انجام لیزر موهای زائد اقدام کند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت ، همه موارد فوق را برای مراجعه کننده توضیح داده و راهنمایی های لازم را بعمل می آورد.

لیزر موهای زائد در رشت

** توجه داشته باشید که برای انجام لیزر موهای زائد ، به کلینیک زیبایی مراجعه کنید که دارای دستگاه لیزر موهای زائد جدید و به روز و با طول موج های الکس ، دایود و اندیاگ باشد و همچنین پزشک متبحر و اپراتور لیزر دارای تجربه و تبحر کافی برای انجام لیزر داشته باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از لیزر درمانی بگیرید. کما اینکه در بحث مسائل هورمونی نیز حساس باشید و اگر مشکلی احساس کردید ، مثلاً در رشد موهای زائد و اضافی و یا موهای خیلی زبر و خشن و تیره در ناحیه چانه و صورت باید شک کنید و پیگیری های پزشکی و آزمایشات هورمونی انجام دهید.

برای مشاوره با متخصصان بهترین کلینیک زیبایی در رشت در مورد لیزر موهای زائد یا خدمات زیبایی نظیر هایفوتراپی ، میکرونیدلینگ ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست و .... می توانید با شماره 01332662196 - 01332006295 واتس اپ 09125396478 تماس حاصل فرمائید.

چه مدت زمان نیاز است تا موهای زائد کاملاً ریزش کند ؟

معمولاً بعد از 8 جلسه ماهیانه یا بسته به عوامل فوق بیشتر تا حدود 12 جلسه ریزش موی کامل تا 80-90 درصد شکل می گیرد و پس از آن باید توجه کافی به جلسات شارژ و ترمیم سالیانه داشت تا خدای ناکرده شاهد برگشت مو نباشیم. لذا برای کسب نتایج مطلوب اولاً لازم است که جلسات تکمیل شود و تعداد جلسات نیز می تواند به حجم موها ، ضخامت مو ، پزشک مجرب ، تجربه و تبحر اپراتور ، دستگاه جدید و به روز ، جلسات منظم ، پاسخدهی مناسب لیزر به بدن و تعداد شات های لیزر بستگی داشته باشد. گاهاً شاهد این هستیم که کسانی با برگشت مو مواجه شده اند ، این افراد همان کسانی هستند که تا حدود یک سال از آخرین شارژ دوره درمان آنها گذشته و برای ترمیم سالیانه مراجعه نکرده اند و بدین ترتیب سیکل و چرخه درمان با لیزر را از دست داده اند و این اشخاص باید مجدداً با چند جلسه تکمیلی خود را به دوره شارژ یکساله برسانند .

لیزر موهای زائد در رشت

آیا لیزر موهای زائد دائمی است ؟

خیر. لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد تا 90 درصد می شود و این بدین معنا نیست که بطور کل مویی رشد نخواهد کرد ، بلکه نیاز به جلسات ترمیم خواهد داشت که در این بین عواملی همچون بارداری و برهم خوردن هورمونها در این دوران ، ارثی بودن ، عوارض داروهایی خاص ، بیماریهایی با اثر رشد موهای زائد ، مشکلات هورمونی چه تیروئید و چه تخمدان پلی کیستیک و هورمونهای مردانه و استفاده از روشهای موقتی حذف مو بر بر رویش بی رویه موی زائد پس از اتمام جلسات ، بی تاثیر نخواهد بود.

نکات لیزر موهای زائد :

  • در صورتی که تصمیم به انجام لیزر موهای زائد دارید ، حتماً از انجام وکس و اپیلاسیون و نظیر آن خودداری کنید. تنها شیو با تیغ انجام دهید و زمان مناسب شیو حدود 24 ساعت قبل از انجام لیزر درمانی می باشد.
  • اگر چه برای مراقبت از پوست نیاز به مرطوب کننده یا لوسیون بعد از شیو همیشه حس می شود ، اما به دلیل باقی ماندن آن روی پوست و احتمال تاثیر نامطلوب بر روی نتایج لیزر موهای زائد از مرطوب کننده و امثالهم استفاده نکنید.
  • بعد از انجام لیزر موهای زائد صورت ، به دلیل حساس بودن پوست ، تا حدود یک هفته از انجام  لایه برداری و پاکسازی پوست یا آنزیم تراپی پوست خودداری کنید. همچنین قبل از انجام لیزر هم نباید پوست را لایه برداری کنید تا حساسیت و واکنشی نسبت به لیزر صورت از خود نشان ندهد.
  • پس از انجام لیزر تا حدود دو هفته شیو نکنید و اجازه دهید موهای سوخته توسط نور لیزر بیرون بریزد و سپس بین دو تا سه بار می توانید شیو کنید. اما با گذشت تعداد جلسات بالاتر نیاز کمتری به شیو پیدا خواهید کرد و آن زمانی است که کم کم پوستی نرم و لطیف ، صاف ، بدون مو و زیبا حتی روشن تر را درک خواهید کرد.
  • لیزر موهای زائد در بهبود موهای زیر پوستی موثر می باشد. با توجه به اینکه موهای زیر پوستی در اثر اپیلاسیون و شیو در زیر پوست ایجاد می گردد و علاوه بر ظاهر ناخوشایند ، قرمزی و خارش و ناتوانی در رفع آن را نیز در پی دارد ، با انجام لیزر موهای زائد و از بین بردن همیشگی موها ، می توانید از شر این موهای زیرپوستی خلاص شوید.
  • از انجام لیزر موهای کرکی ، سفید یا خاکستری و بلوند خودداری کنید تا نتایج معکوسی دربرنداشته باشد و برای این نوع موها روش الکترولیز پیشنهاد می گردد.
  • قبل و بعد از لیزر موهای زائد از آفتاب گرفتن و سولاریوم و یا رفتن به زیر نور مستقیم آفتاب به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی خودداری کنید تا در روند لیزر درمانی اختلال ایجاد نشود.

پرسش و پاسخ درباره لیزر موهای زائد

کدام نواحی از بدن با لیزر موهای زائد قابل درمان است ؟

لیزر موهای زائد برای تمامی بدن تقریباً در هر نقطه از صورت گرفته تا دست ، پا ، زیربغل ، بیکینی ، شکم ، کمر و ... قابل انجام می باشد و برخلاف اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ ، نتایج شگفت انگیزی دارد. بعنوان مثال در صورتی که برای شنا آماده می شوید و در حالی که برای پوشیدن مایو ، نیاز به اصلاح خط بیکینی دارید ، لیزر موهای زائد شما را از اصلاح مدام با تیغ و یا انجام اپیلاسیون دردناک رهایی می دهد. لازم به ذکر است زمانی که اقدام به انجام لیزر درمانی می کنید ، در جلسات اولیه لیزر موهای زائد ناحیه مورد نظر برای چند هفته بدون مو خواهد بود و موهای تازه رشد کرده ، نازک تر خواهند بود و با درمانهای بعدی این موها نیز از بین می روند و تا 80-90 درصد از شر موهای زائد راحت می شوید.

دستگاه لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد روی ایمپلنت سینه تاثیر می گذارد ؟

افرادی که عمل جراحی ایمپلنت سینه انجام داده اند و برای انجام لیزر موهای زائد نگرانی دارند ، باید بگوییم که به دلیل اینکه نور لیزر تا میلیمتر ابتدایی پوست در محل قرارگیری فولیکول مو می رسد و به بخشهای دیگر بدن حتی پوست کاری ندارد ، از آن گذشته نور لیزر تا آن حد داغ یا قدرتمند نیست که بتواند به ایمپلنت اثر بگذارد و حتی اگر می توانست ، به دلیل مکانیسم و نحوه عملکرد لیزر موهای زائد ، هیچ خطری برای ایمپلنت ایجاد نمی کرد.

آیا لیزر موهای زائد مزایای دیگری هم دارد ؟

بزرگترین مزیت لیزر موهای زائد ، از بین بردن موهای زائد و کاهش دائمی رشد موهای ناخواسته در نواحی تحت درمان می باشد. همچنین عدم آسیب به پوست از مزایای دیگر لیزر درمانی است که به دلیل مکانیسم لیزر که نور آن توسط رنگدانه مو جذب می شود و به پوست اطراف آسیب نمی رساند و بسیار ایمن است و در نهایت پوست شما را بصورت ابریشمی مایل به صاف و تقریباً دست نخورده تبدیل می کند. در صورتی که در روشهای دیگر از بین بردن موهای زائد ، نظیر تیغ می تواند ایجاد بریدگی یا موهای زیرپوستی کند و یا اپیلاسیون می تواند بسیار دردناک و غیرقابل تحمل باشد ، گو اینکه باید هر چند هفته تکرار هم شود.

از مزایای دیگر لیزر درمانی این است که برای انجام لیزر موهای زائد ، برخلاف بقیه روشها نظیر اپیلاسیون که باید موهای از پوست بیرون زده باشد ، نیازی به رشد موها در بالای پوست نیست و این بدان معنی است که باید قبل از جلسه لیزر درمانی ، موهای خود را با تیغ اصلاح کنید.

لیزر موهای زائد در رشت

عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موهای زائد بگونه ای طراحی شده است که بسیار دقیق و ایمن و بدون عوارض است ، بطوریکه نور لیزر با شدت بالا و بصورت بسیار متمرکز ، رنگدانه یا ملانین فولیکول مو واقع در لایه میانی پوستی نشانه گرفته و با تبدیل شدن نور به گرما در فولیکول مو ، به آن آسیب می رساند و این آسیب باعث سوختگی و از بین رفتن فولیکول مو شده و به پوست و بافتهای اطراف و ارگانهای داخلی بدن آسیبی نمی رساند. بدین ترتیب می بینیم که با این دقت بالا لیزر درمانی بدون عوارض خواهد بود ، اگر

  • به مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد و همچنین بعد از آن عمل شود. از جمله این توصیه ها می توان به دوری از نور مستقیم خورشید ، پرهیز از برنزه کردن به هر روش در جلسات لیزر درمانی ، شیو با تیغ و اجتناب از اصلاح به هر روش دیگر غیر از تیغ و ... اشاره کرد.
  • کارشناس لیزر آموزش دیده ، متبحر و باتجربه باشد و با شناخت رنگ پوست و مو و انتخاب طول موج مناسب برای انجام لیزر درمانی ، جلسات لیزر موهای زائد ایمن و بدون عوارض را به سرانجام برساند. همچنین زاویه نگهداشتن هندپیس دستگاه لیزر و درجه تابش هم از دیگر مواردیست یک اپراتور لیزر خبره به آن وارد است و با رعایت آن از آسیب و سوختگی پوست پیشگیری می کند.

البته از جمله عوارض موقتی لیزر موهای زائد می توان احساس درد یا سوزش کم ، قرمزی و تحریک و یا تورم و حتی در برخی موارد تاول زدن را نام برد که این موارد سریعا برطرف می شود. اما در صورت برطرف نشدن باید به مواردی که در بالا گفته شد شک کنید و حتما به پزشک مراجعه نمایید.

لیزر موهای زائد در رشت

بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد ؟

شاید این سوال خیلی ها باشد که آیا پس از لیزر موهای زائد موها به سرعت ریزش می کنند ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. روش لیزر موهای زائد مانند اپیلاسیون و یا اصلاح با تیغ نبوده که در اثر انجام این روشها موها سریعا از روی پوست برداشته شود. بلکه قبل از انجام لیزر درمانی باید موها را با تیغ اصلاح کرد و نور لیزر فولیکول مو در زیر پوست را نشانه می گیرد و با تولید گرما آن را از بین می برد تا دیگر مویی تولید نکند. در این میان مویی که در داخل فولیکول وجود دارد ، بین 3 تا 15 روز طول می کشد تا از پوست بیرون بیاید و ریزش کند ، در نتیجه موها پس از انجام لیزر موهای زائد به سرعت ریزش نمی کند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است ؟

در زمان لیزر موهای زائد کمترین درد و ناراحتی را شاهد خواهید بود خصوصا با دستگاه های جدید لیزر موهای زائد که دارای سیستم خنک کننده قوی می باشد.

لیزر موهای زائد با الکترولیز چه فرقی دارد ؟

لیزر موهای زائد از فناوری نور شدید و متمرکز برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می کند و به سرعت انجام می شود ، در حالیکه الکترولیز از جریان الکتریکی کمک می گیرد و زمان زیادی طول می کشد. از طرفی لیزر موهای زائد برای مناطق وسیعی از بدن مناسب بوده در حالیکه الکترولیز برای مناطق بزرگ بدن نظیر پا زمان زیادی می برد در نتیجه مقرون به صرفه نیست. لیزر موهای زائد با کاهش دائمی موهای زائد همراه است در حالیکه الکترولیز موهای زائد را بطور دائم حذف می کند. همچنین الکترولیز برای هر رنگ و مویی مناسب بوده اما لیزر موهای زائد بر روی موهای روشن و سفید و خاکستری اثربخش نیست.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد چگونه است ؟

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد بسیار کم بوده و تنها باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید و در صورت لزوم رفتن به زیر آفتاب به مدت کوتاه می توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین از هر روش بغیر از تیغ قبل ، بعد و در حین جلسات لیزر موهای زائد خودداری کنید. پس از انجام لیزر موهای زائد صورت پماد زینک اکساید و کرم صد آفتاب مصرف کنید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت ارائه دهنده خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد با کادری مجرب در خدمت شماست. خدمات دیگر زیبایی نظیر مزوتراپی ، هیدرودرمی موی سر ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، مزوتراپی مو ، میکرونیدلینگ ، پارافین تراپی ، ماساژ صورت ، کربوکسی تراپی و ...

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه