چرا پس از لیزر موهای زائد مجددا موها رشد می کنند؟

اشتراک گذاری :

از بین بردن موهای زائد به دوران پارینه سنگی حدود 100 هزار سال قبل بر می گردد ، بطوریکه در غارهای باستانی نقاشی هایی مبنی بر تراشیدن مو مشهود است و حتی پس از آن از دو تکه صدف به عنوان موچین استفاده کرده و موهای خود را بیرون می کشیدند. اما پس از سالها پیشرفت علوم و فنون ، امروزه لیزر موهای زائد گزینه بسیار مناسب و پرطرفدار به منظور حذف موهای زائد در تمامی جهان و نیز در شهر رشت می باشد که بسیار سریع ، راحت و ایمن می باشد.

لیزر با استفاده از نور متمرکز و جذب آن توسط رنگدانه های فولیکول مو در چند جلسه به طور منظم موهای زائد صورت و بدن را از بین می برد و بهترین نتیجه زمانی رخ می دهد که نور لیزر ، رنگدانه مو را شناخته و بدون آسیب به پوست ، موها را از بین ببرد و بعد از پایان جلسات لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک زیبایی رشت برگشت موها به کمترین میزان می رسد. لازم به توضیح است که لیزر به طور دائم موها را از بین نخواهد برد ، بلکه بعد از گذشت چند ماه پس از پایان دوره درمان ، رشد مجدد مو به صورت نازکتر و کمتر آغاز می شود.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

چرا پس از لیزر موهای زائد دوباره موها شروع به رشد می کنند ؟ این رایج ترین و معمول ترین سوالی است که در کلینیک زیبایی آلما در رشت از ما پرسیده می شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم عمدتاً به دلیل چرخه رشد مو می باشد و اگرچه به دلایل مختلفی نظیر رنگ و نوع پوست و مو ، وراثت ، اختلالات هورمونی و ... هم بستگی دارد ، به گونه ای که همه افراد نتایج یکسانی از لیزر نمی گیرند.

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر درمانی چیست ؟

از آنجا که بدن توانایی بازسازی سلولهای آسیب دیده حتی فولیکول آسیب دیده در اثر انجام لیزر موهای زائد را دارد ، لذا یکی از دلایل برگشت موهای زائد بعد از انجام لیزر می تواند این مورد باشد. از دیگر موارد علت برگشت موها بعد از لیزر :  

تغییرات هورمونی 

مشکلات هورمونی و مصرف برخی داروها از دلایل مهمی است که باعث تحریک رشد مو بعد از انجام لیزر موهای زائد می گردد ، بعنوان مثال مشکلات تیروئیدی یا تخمدان پلی کیستیک از جمله بیماریهایی است که نتایج لیزر موهای زائد را تحت تاثیر قرار می دهد و به رشد مجدد مو کمک می کند. ازین رو این افراد پس از کامل کردن جلسات لیزر باید جلسات شارژ بیشتری در سال نسبت به افراد دیگر انجام دهند تا لیزر موهای زائد اثربخش گردد.

رعایت فاصله بین جلسات لیزر 

با توجه به اینکه نور لیزر ملانین فولیکول مو را نشانه می گیرد و باعث گرم شدن فولیکول مو شده و آن را از بین می برد ، بعلاوه با توجه به چرخه رشد مو که دارای سه فاز آناژن یا فعال ، کاتاژن یا انتقال و تلوژن یا استراحت می باشد ، لذا مو باید در فاز فعال از چرخه رشد باشد تا توسط نور لیزر شناسایی شود و در مراحل دیگر انجام لیزر موهای زائد اثری نخواهد داشت. نظر به اینکه در حدود یک ماه طول می کشد تا موها دوباره به فاز فعال برسند ، در نتیجه باید جلسات لیزر به فاصله یک ماهه برنامه ریزی شود و رعایت این جلسات بسیار مهم است ، چرا که در مراحل دیگر از چرخه رشد مو در صورت انجام لیزر درمانی ، تاثیری نخواهد داشت و در روند درمان با لیزر اختلال ایجاد خواهد شد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد در افراد مختلف فرق می کند ، چرا که عواملی همچون نوع و رنگ پوست و مو ، سن ، ناحیه تحت درمان ، حجم و ضخامت موها ، مشکلات هورمونی ، نوع دستگاه لیزر موهای زائد ، نوع طول موج ، درجه تابش و ... بر جلسات لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد و عموما برای افراد عادی بین 6 تا 8 جلسه ماهانه لازمست تا به جلسات شارژ برسند. از آنجا که در هر جلسه از لیزر درمانی در حدود 20 درصد از موها کاهش می یابد ، لذا برخی افراد در صورت نتیجه گرفتن از لیزر درمانی در جلسات اولیه درمان را نیمه کاره رها می کنند که این منجر به برگشت دوباره موها می گردد و درمان بی نتیجه خواهد ماند.

لیزر موهای زائد در رشت

عوامل مهم در لیزر موهای زائد :

- نوع و رنگ پوست : رنگدانه پوست نقش مهمی در نتایج لیزر موهای زائد صورت و بدن دارد تا با انتخاب دستگاه مناسب توسط پزشک کلینیک لیزر موهای زائد و استفاده از طول موج مناسب هر نوع پوست توسط کارشناس لیزر ، انجام لیزر موهای زائد بهترین اثربخشی را داشته باشد و به رفع موهای زائد تا حدود 90 درصد منجر شود. شایان ذکر است که بهترین نوع پوست و مو برای انجام موفق و مطلوب لیزر درمانی ، رنگ پوست روشن با موهای تیره می باشد.

- تراکم و حجم موها : ضخامت و حجم فولیکول های مو نیز از دیگر عوامل اصلی در کسب نتایج مطلوب لیزر موهای زائد می باشد. بدین معنا که هر چه مو ضخامت بیشتر باشد ، توسط نور لیزر بهتر شناسایی شده و لیزر درمانی نتیجه بهتر و سریعتری نسبت به دیگران می دهد که این می تواند دلیلی باشد بر اینکه موهای زائد نازک و کرکی به لیزر موهای زائد جواب درستی نمی دهد ، چرا که توسط نور لیزر بخوبی شناخته نخواهد شد.

- ناحیه تحت درمان : سرعت و حجم رشد موها در بعضی از نقاط بدن نظیر بیکینی بیشتر از سایر نقاط می باشد و در نتیجه لیزر درمانی دیرتر بر آن اثر می کند و نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای انجام لیزر موهای زائد دارد ، کما اینکه برای انجام لیزر فول بادی ، سایر نقاط بدن بجز بیکینی خیلی سریعتر به درمان پاسخ می دهند ولی بیکینی هنوز نیاز به انجام شارژهای کوتاه مدت و در فواصل زمانی کوتاه تری دارد.

- سلامت بدن : از عوامل دیگری که بر لیزر موهای زائد تاثیرگذار است ، داشتن مشکلات هورمونی ، ابتلا به بیماری هایی با اثر افزایش رشد موهای زائد ، نوع رژیم غذایی، مصرف بعضی از غذاها و برخی از مکمل ها نظیر ویتامین E , B  و زینک و نیز مصرف داروهای هورمونی می باشد که باعث می شود جلسات لیزر موهای زائد طولانی تر شده و یا پاسخ مناسبی به درمان نشان داده نشود.

- پاسخدهی بدن به لیزر : بعضی از دستگاه های لیزر موهای زائد روی برخی افراد پاسخ مناسب نمی دهد و این می تواند به دلیل اشتباه در انتخاب دستگاه و طول موج نامناسب باشد یا اینکه دلایل نامعلومی داشته باشد. به همین دلیل است که همیشه برای شروع لیزر موهای زائد در ابتدا باید به پزشک مراجعه کرد تا وی با دیدن نوع پوست و رنگ و جنس مو به انتخاب دستگاه لیزر دارای طول موج مناسب کمک کند تا بتوانید نتایج لیزر درمانی درستی داشته باشید.

لیزر خوب در رشت

- برگزاری جلسات منظم ماهیانه : با توجه به چرخه رشد مو که دارای سه فاز بوده که مهمترین آن فاز فعال یا مرحله رشد مو می باشد و در این مرحله است که فولیکول مو توسط نور لیزر شناسایی و هدف گیری می شود. لذا در صورت عدم رعایت فواصل یکماهه در 8 جلسه اول ، باعث می شود که لیزر درمانی در مرحله استراحت مو باشد که در آن موها بصورت خوابیده می باشند و نور لیزر به فولیکولهای این نوع موها نخواهید رسید و لیزر موهای زائد نتیجه نخواهد داد. در نتیجه جلسات لیزر درمانی لزوماً باید بین 6 تا 8 جلسه بصورت ماهیانه و به موقع صورت گیرد تا نتایج ایده آل و قابل قبولی از لیزر موهای زائد کسب شود.

- تغییر دستگاه لیزر : باید به این نکته توجه کنید که در حین جلسات ، دستگاه لیزر یا مرکز لیزر موهای زائد در رشت را تغییر ندهید ، چرا که تغییر دستگاه لیزر نیز در حین درمان می تواند در کار لیزر خلل ایجاد کرده و جلسات درمان با لیزر را طولانی تر کند. از آن گذشته انتخاب طول موج نامناسب هم می تواند اثرگذار باشد. برای مثال چنانچه کلینیک لیزر موهای زائد خود را تغییر داده اید و در آنجا از دستگاه لیزر دیگری استفاده می شود ، در صورتی که حتی دستگاه هم مشابه باشد ، اما اپراتور لیزر تغییر کرده و ممکنست این اپراتور از درجه تابش کمتری نسبت به اپراتور قبلی برای لیزر درمانی استفاده کند که در آن صورت هم شاهد بازگشت موهای خود خواهید بود.

- مراقبت های بعد از درمان : مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد و دوری از نور آفتاب و سولاریم بعد از درمان بسیار مهم می باشد و همچنین انجام فیشیال یا پاکسازی پوست و نظیر آن باید با فاصله حداقل 24 ساعته انجام پذیرد. از آنجائیکه زمان ریزش موها بعد از انجام لیزر موهای زائد حدود 14 روز می باشد ، لذا اولین شیو بعد از لیزر موهای زائد حداقل دو هفته بعد از ریزش موهای سوخته باید صورت پذیرد و شیو فقط با تیغ انجام گیرد و نه اپیلاسیون یا هر نوع دیگر. از طرف دیگر حداکثر شیو در بین جلسات لیزر در طول یکماه می تواند تا سه بار انجام گیرد و نه بیشتر. پس صبور باشید و با رعایت مراقبتهای پس از لیزر درمانی جلسات را به اتمام رسانید تا شاهد رشد مجدد موهای زائد نباشید.

کلینیک زیبایی رشت

در رابطه با لیزر موهای زائد مواردی که ذکر شد چرخه رشد مو می باشد که در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیح درباره مراحل رشد مو می پردازیم.

مراحل رشد مو :

  1. فاز آناژن : که مرحله رشد مو بوده و بهترین مرحله برای لیزر موهای زائد می باشد. به دلیل اینکه مکانیسم لیزر موهای زائد بر هدف گیری رنگدانه فولیکول مو بوده و در این مرحله فولیکول مو فعال است و نور لیزر آن را به راحتی نشانه می گیرد. در نتیجه فاصله زمانی یک ماهه برای جلسات لیزر در ابتدای امر تا چندین ماه برای رسیدن به مرحله آناژن بسیار مهم و اساسی است.
  2. فاز کاتاژن : که مرحله انتقال نامیده می شود که موها از فاز آناژن به تلوژن در حال منتقل شدن می باشند.
  3. فاز تلوژن : که در این فاز موها به استراحت و به اصلاح خواب فرو می روند و موهای خواب رفته معمولاً بعد از گذشت چندین ماه دوباره به مرحله رشد می رسند. از آنجا که فولیکول موهای در فاز استراحت قابل شناسایی برای نور لیزر نمی باشد ، لذا مرحله مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نمی باشد.
  4. فاز اگزوژن : که مرحله ریزش مو می باشد.

لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه خوب و موثر باید تعداد جلسات لیزر کامل گردد و نظر به اینکه اشعه لیزر باعث انتقال رشد فولیکول های مو به فاز استراحت طولانی شده و پس از خارج شدن از فاز استراحت چند ماهه ، دوباره چرخه رشد مو شروع شده و مو به فاز رشد فعال می رسد ، در نتیجه باید دوباره برای انجام جلسات شارژ ترمیم لیزر موهای زائد خود اقدام کنید. همچنین سطح بالای هورمون تستسترون باعث رشد مجدد موها بعد از لیزر می تواند باشد.

* توضیحاتی که ذکر شد ، در بهترین کلینیک زیبایی در رشت توسط متخصصین به شما گفته خواهد شد.

کلینیک زیبایی رشت

رویش مجدد مو بعد از جلسات لیزر :

باید گفت که در طی جلسات لیزر درمانی ، موها به صورت یکی در میان رشد کرده و هر جلسه ماهیانه تقریباً 15 درصد موها از بین می روند و آن دسته از موهایی که رشد می کنند ، نور لیزر را هنوز دریافت نکرده اند. لازم است بدانید که اشعه لیزر موهای زائد ممکنست نتیجه دائمی ایجاد کند و یا رشدی با زمان بسیار طولانی داشته باشد ، اما مویی که در آینده رشد خواهد کرد ، خیلی نازک و کم رنگ می باشد.

جلوگیری از رویش مجدد موهای زائد

با آسیب و از بین رفتن فولیکول موها در مرحله آناژن یا فعال رشد مو توسط لیزر موهای زائد ، حداکثر 15% در هر جلسه و ادامه آن تا زمان حذف همه موها بصورت ماهانه ، می توان گفت حدود 70-90 درصد موها بطور دائم از بین می رود ، مگر در موارد خاص نظیر عدم پاسخدهی مناسب بدن به لیزر ، مشکلات هورمونی و ... که بدین منظور نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  • بعد از لیزر تعداد دفعات شیو را کم کنید.
  • از اپیلاسیون و کندن مو خودداری کنید ، به دلیل اینکه از ریشه در آوردن مو در بین جلسات لیزر ، تاثیر لیزر را به کمترین سطح ممکن می رساند و فقط و فقط شیو باید با تیغ صورت پذیرد.
  • در صورت ابتلا به اختلالات هورمونی ابتدا درصدد درمان آن برآئید و سپس برای لیزر اقدام کنید. اختلالاتی نظیر تخمدان پلی کیستیک یا کم کاری تیروئید ، مصرف داروها و مکملهای هورمونی برای ورزش باعث افزایش رشد موهای زائد می گردد و لیزر موهای زائد چندان نتیجه ای روی این افراد نخواهد داشت.
  • مرطوب نگه داشتن پوست بعد از لیزر با استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده ها از خشکی و تحریک شدن پوست جلوگیری می کند.

آیا هیرسوتیسم بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد ؟

جلسات لیزر درمانی به موارد مختلفی بستگی دارد که در افراد متفاوت است. بعنوان مثال چنانچه فردی به طور کل مبتلا به هیرسوتیسم یا پرموئی باشد  ، نیاز به تعداد جلسات لیزر درمانی بیشتری نسبت به سایرین خواهد داشت. اما بیشتر افراد به طور معمول 6 تا 8 جلسه برای رفع موهای زائد به صورت ماهیانه بنا به تشخیص پزشک و متخصص نیاز دارند که مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت با داشتن پزشکان و کارشناسان متبحر کمک بزرگی در این راه می کند.

آیا موهای من بعد از لیزر موهای زائد دوباره رشد می کنند ؟

تمامی دستگاه های لیزر تایید شده توسط FDA ، با عنوان کاهش دائمی موهای زائد بوده و حذف دائمی موها مطرح نیست و در این بین بازگشت مو در افراد مختلف بنا بر عواملی نظیر چرخه رشد مو ، مشکلات هورمونی و ... متفاوت بوده و در برخی افراد کاملاً غیر قابل کنترل و ناشناخته می باشد. معمولاً بعد از گذشت 6 تا 8 جلسه و جلسات شارژ بنا به رویش موی فرد بین 2 ماه و بیشتر و سپس به شارژ سالانه می رسد .

لیزر موهای زائد در رشت

اولین گام برای لیزر موهای زائد :

اولین قدم برای شروع لیزر موهای زائد ، مشاوره است. نظر به اینکه لیزر موهای زائد برای پوست روشن و متوسط با موهای تیره تر نتیجه بهتری ارائه می دهد و روی موهای بلوند و خاکستری موثر نیست ، در این خصوص برای شروع لیزر موهای زائد یک متخصص لیزر می تواند با ارزیابی رنگ پوست فرد ، یک برنامه لیزر درمانی درست را برای شما ارائه دهد و با توجه به اینکه نتیجه لیزر موهای زائد در افراد متفاوت است ، اما مشاوره با متخصصین همیشه بهترین راه برای انتخاب می باشد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی آلما در رشت برای مشاوره با شماره 01332662196 - 01332006295 و واتس اپ 09125396478 در خدمت شما عزیزان می باشند تا بتوانید با مشاوره بهترین تصمیم را برای لیزر بگیرید .

اگر قصد انجام لیزر صورت دارید، در صورت انجام خدمات جوانسازی پوست نظیر تزریق ژل ، هایفوتراپی ، تزریق بوتاکس ،آراف تراپی و ... حتماً پزشک و اپراتور را در جریان قرار دهید.

آیا لیزر موهای زائد ، باعث کند شدن رشد موها می شود ؟

در جواب این سوال باید گفت خیر . اما اساس کار لیزر موهای زائد این است که رنگدانه های فولیکول مو را هدف قرار داده و باعث ریزش آن می شود. پس در هر مرحله پس از لیزر درمانی فولیکول های مو کمتر دیده می شوند و موها ریزتر و پراکنده تر می باشند و بعد از اتمام دوره لیزر درمانی ، شاهد رشد مجدد و بسیار کم خواهید بود که نیاز به جلسات شارژ چندین ماهه و یکساله برای حفظ نتایج وجود دارد. در نهایت موهای آسیب دیده با لیزر معمولاً دوباره رشد نمی کنند مگر در موارد خاص و اگر چه رشد مجدد موها امکان دارد.

آیا بعد از انجام لیزر موهای زائد با لیزر الکس سرد یا کندلا الکساندرایت و الکس کوترا هم موها رشد می کنند ؟

بله . رشد مجدد موها بعد از درمان با بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها حتی لیزر الکس هم به دلیل چرخه رشد موها تحت تاثیر قرار گرفته و پس از دوره کاتاژن و تلوژن ( مرحله استراحت ) دوباره موها به فاز آناژن یعنی فاز رشد رسیده و مجدداً برای شارژ مجدد باید لیزر درمانی صورت گیرد. البته باید بدانید که چرخه رشد هر مو متفاوت بوده و بعضی از موها به مدت طولانی در فاز استراحت بوده و اشعه لیزر به آنها نمی رسد که این موضوع تعجب ناشی از رشد موها بعد از لیزر موهای زائد را برطرف می کند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد رشت

چه کسانی بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد می گیرند ؟

1- کسانی که جلسات لیزر درمانی را به موقع انجام داده اند :

از آنجائیکه لیزر موهای زائد نیاز به زمان دارد تا با جلسات برنامه ریزی شده با فاصله یک ماهه انجام شود ، در نتیجه کسانی که این جلسات را به دقت و منظم ادامه داده باشند ، نتیجه خوبی از انجام لیزر موهای زائد خواهند گرفت و بعد از حدود 6 تا 8 ماه شاهد پوستی عاری از مو یعنی کاهش دائمی موهای زائد خواهند بود. به این دلیل از عبارت کاهش دائمی موهای زائد استفاده می کنیم که لیزر موهای زائد با آسیب رساندن به فولیکول و از بین بردن موها به دلیل چرخه رشد مو به صورت دائمی حذف نخواهند شد و موهای در فاز استراحت بعد از چندین ماه رشد کرده و نیاز به جلسات شارژ برای سوزاندن این موها می باشد که البته می تواند به علت تغییرات هورمونی هم باشد که باعث تحریک رشد موهای زائد می گردد.

جلسات ماهیانه لیزر موهای زائد به دلیل چرخه رشد مو می باشد تا در یک ماه موها به فاز آناژن یا فعال رشد مو برسد و در سطح پوست قابل مشاهده باشد و با توجه به اینکه هر مو می تواند در یک مرحله از این مراحل چرخه رشد مو باشد ، در نتیجه باید جلسات لیزر بطور منظم انجام شود تا همه موها در فاز رشد قرار گرفته و نور لیزر بر آنها اثر کند. با این وجود در صورتیکه یک جلسه لیزر درمانی را انجام ندهید ، به معنای اینست که یک چرخه رشد مو را از دست داده اید و این می تواند باعث طولانی تر شدن جلسات و تاثیر کمتر لیزر درمانی گردد.

2- کسانی که قبل و در حین لیزر موهای زائد برای اصلاح از تیغ استفاده می کنند :

از موارد دیگر کسانی که بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد می گیرند ، افرادی هستند که از اپیلاسیون یا هر نوع کندن مو خودداری می کنند. چرا که لیزر موهای زائد رنگدانه فولیکول مو را نشانه می گیرد و اگر قبل از لیزر درمانی و یا در بین جلسات آن از این روشها استفاده کنید ، دیگر ریشه ای برای هدف قرار دادن نور لیزر وجود نخواهد داشت و در نتیجه برای لیزر درمانی باید مدت زمانی بیشتری برای رشد موها را سپری کرد تا با رشد موها و شیو موهای تازه رشد شده با تیغ ، فولیکول مو برای نور لیزر قابل شناسایی باشد.

لیزر موهای زائد در رشت

بهترین زمان برای لیزر موهای زائد

عموماً بهترین زمان برای انجام لیزر موهای زائد ، زمانی است که پوست ناحیه تحت درمان ، کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرد که بدین منظور شروع جلسات لیزر درمانی در پاییز بسیار مناسب است تا این جلسات 8 ماهه تا شروع تابستان به اتمام رسد. چرا که قرار گرفتن در برابر نور خورشید و آفتاب گرفتن که خود می تواند باعث آفتاب سوختگی شود ، قبل و بعد از لیزر موهای زائد و همچنین در حین انجام جلسات آن با توجه به حساس شدن پوست ممنوع است. افزون بر این توصیه متخصصان بر این است که در صورتی که ناچار شدید به زیر نور آفتاب بروید ، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آیا نوع دستگاه لیزر در از بین بردن موهای زائد موثر است ؟

بله . شما با انتخاب و مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی رشت و با مشورت پزشک و متخصص ، بعد از شناخت نوع و رنگ پوست و مو بهترین دستگاه لیزر برای شما پیشنهاد می گردد. پس می توان نتیجه گرفت که دستگاه های مختلف برای افراد متفاوت با انواع رنگ پوست بوده و اگرچه مکانیزم عملکرد لیزر بر یک اساس است ، اما بر روی انواع پوست ، نتایج مختلفی در پی دارد. به عنوان مثال لیزر الکس برای پوستهای خیلی روشن ، لیزر دایود برای موهای روشن تا رو به تیره و لیزر اندیاگ برای پوستهای تیره موثر عمل می کنند.

هایپرتریکوز پاردوکسی چیست ؟

این عارضه بسیار نادر بوده و باعث برگشت موها بعد از لیزر و حتی زیاد شدن حجم آن می شود. متخصصین دو علت را در این مورد ذکر کرده اند که اولین مورد مربوط به میزان قدرت لیزر بوده که لیزر با درجه کمتر از 65 نه تنها فولیکول مو را از بین نبرده ، بلکه باعث تحریک آن نیز شده و فولیکول مو را برای رشد تقویت می کند. از طرف دیگر حساس و کم تحمل بودن برخی افراد در برابر درد لیزر باعث می شود تا اپراتور لیزر ، درجه تابش لیزر را پایین بیاورد که آن نیز می تواند چنین عارضه ای را سبب شود. بنابراین در کار اپراتور اختلال ایجاد نکنید و از ابراز احساس درد غیرواقعی دوری کنید تا خللی در کار لیزرتان رخ ندهد.

عامل دوم موثر بر هایپرتریکوز پارادوکسی ، PCO یا همان سندرم تخمدان پلی کیستیک بوده و بعد از جلسات لیزر شاهد برگشت موها خواهید بود. این سندرم علاوه بر رشد موی زائد با افزایش وزن و تولید هورمونهای آندروژن مردانه همراه است و با مراجعه به پزشک زنان قابل درمان می باشد.

لیزر موهای زائد در رشت

سوالات لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد دائمی است ؟

خیر. اگرچه فولیکول موی تخریب شده در اثر نور لیزر موهای زائد دیگر توانایی تولید مو نخواهد داشت اما این تمام ماجرا نیست چرا که هنوز موهایی وجود دارند که در فازهایی غیر از فاز فعال از رشد مو به سر می برند و با رسیدن این موها به فاز فعال باید نور لیزر به آنها برسد تا آنها نیز از بین بروند. بدین ترتیب افراد با انجام لیزر موهای زائد با کاهش دائمی موهای زائد رو به رو می شوند و نه حذف دائمی موها. افزون بر این رشد دوباره موها می تواند به عوامل متعددی از جمله هیرسوتیسم و مشکلات هورمونی و ... بستگی داشته باشد و تنها با ابتلا به اختلالات هورمونی نظیر تیروئید یا تخمدان پلی کیستیک موها به سرعت رشد می کنند و حتی در برخی نواحی که مویی وجود نداشته احتمال رشد مو وجود خواهد داشت. در نتیجه لیزر موهای زائد دائمی نیست.

آیا رنگ پوست یا مو در لیزر درمانی تاثیر دارد ؟

بله. افراد با پوست روشن و موی تیره که بیشترین تضاد را در رنگ پوست و مو دارند ممکنست نسبت به دیگران به تعداد کمتری جلسات لیزر درمانی احتیاج داشته باشند. بدین ترتیب که به دلیل کنتراست رنگدانه ، نور لیزر بخوبی موها را شناسایی و هدف گیری کرده ، به داخل فولیکول مو می رود و با ایجاد گرما آن را از بین می برد. ازین رو افراد با پوست تیره و موی روشن ممکنست نیاز به تعداد جلسات لیزر درمانی بیشتری داشته باشند و با رشد موهای بیشتری مواجه شوند.

عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

سوزش ، قرمزی ، تاول ، تحریک پوست ، پوسته پوسته شدن ، اسکار ، تغییر در رنگدانه پوست ( هیپرپیگمانتاسیون ) خصوصا در افراد با پوست تیره ، عفونت که در این میان قرمزی و تاول و پوسته پوسته شدن عموما بعد از چند ساعت تا چند رو محو می شوند و تغییر رنگدانه های پوستی نیز موقتی است. عفونت در اثر لیزر موهای زائد نیز نادر است اما در صورت ابتلا و گسترش می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

برای پیشگیری از ابتلا به عوارض جانبی لیزر موهای زائد چه کنیم ؟

  • بعد از انجام لیزر موهای زائد نباید در برابر نور آفتاب قرار بگیرید چرا که نور آفتاب باعث حساس شدن پوست و ایجاد تاول و زخم می گردد.
  • پس از لیزر درمانی در صورت تحریک پوست از کرم زینک اکساید یا ژل آلوئه ورا کمک بگیرید.

کلینیک زیبایی در رشت

لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی آلما :

کلینیک زیبایی آلما در رشت با بهره گیری از بهترین تیم تخصصی لیزر ، پزشکان متبحر در امر لیزر ، اپراتور لیزر باتجربه و پیشرفته ترین دستگاه لیزر رازولیزر آلمان با هر سه طول موج الکس ، دیود و اندیاگ برای انواع رنگ پوست در محیطی آرامش بخش و روح نواز در خدمت شما شهروندان و هم استانی های عزیز می باشد. در کنار لیزر ، می توانید با مشاوره از خدمات زیبایی و جوانسازی پوست نظیر میکرونیدلینگ ، پاکسازی پوست ، آراف تراپی ، آنزیم تراپی پوست ، هایفوترپی ، پارافین تراپی ، ماساژ صورت ، مزوتراپی و ... کلینیک زیبایی آلما نیز استفاده کنید. می توانید مشاوره رایگان با بهترین متخصصین و پزشکان با شماره های زیر امکانپذیر است.

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه