10 توصیه مهم برای داشتن پوستی شاداب

اشتراک گذاری :

داشتن پوستی شاداب و سالم نیاز مند رعایت اصول نگهداری و مراقبت از پوست می باشد که شامل رعایت رژیم سالم غذایی ، استفاده از مواد آرایشی مناسب و همچنین پرهیز از فعالیت هایی که موجب صدمه دیدن پوست صورت و از بین رفتن شادابی آن می گردد بوده که در این مطلب تلاش شده 10 توصیه مهم متخصصان پوست و زیبایی برای داشتن پوستی شاداب را با ارائه روش های کاربردی بسیار ساده توضیح دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

10 توصیه برای داشتن پوستی شاداب و زیبا

توصیه های متخصصین برای سلامت پوست

استراحت و خواب کافی
شاید تعجب کنید که چرا این گزینه جز اولین توصیه متخصصان برای داشتن پوستی شاداب است ، اما به گفته متخصصان پوست کم خوابی یا بدخوابی دشمن سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن است. خواب ناکافی ضمن خسته نشان دادن چهره افراد ، باعث پف زیر چشم و به مرور شلی پوست و در نتیجه آن ایجاد چین چروک روی سطح آن خواهد بود. اطمینان حاصل کنید در طول شبانه روز 8 ساعت خواب کافی و آرام دارید و بهتر است حتی المقدور شب ها زود خوابیده و صبح زود بیدار شوید تا اینکه دم سحر به خواب رفته و در نیمه روز بعد بیدار شوید. همچنین سعی کنید زمان خواب و بیداریتان در ساعات معینی که بدنتان عادت کرده باشد و مدام آن را تغییر ندهید ، چرا که این امر خود منجر به بدخوابی می گردد.

دقت در انتخاب لوازم آرایشی
همیشه با شناخت نوع پوست خود بهترین مواد آرایشی با درجه کیفی بالا را انتخاب کرده و در هنگام اتمام تاریخ مصرف آنها حتما آنها را دور ریخته و دیگر استفاده نکنید ، به دلیل اینکه ممکن است پس از تاریخ مشخص شده ، در نتیجه تغییرات شیمیایی آثار مخربی بر روی پوست شما بجای گذارد. نکته خیلی مهم تر در مورد لوازم آرایشی این است که برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود حتما قبل خواب بطور کامل آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را بشوئید. این موضوع واقعا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و روزنه های پوستی فرصت تنفس می یابند.


پاکسازی و لایه برداری پوست
سعی کنید حداقل چهار بار در سال پاکسازی پوست را انجام داده تا ضمن شفاف شدن پوست ، سلول های مرده و لایه های خشک را از پوست خود جدا کرده و از شر دانه های سرسیاه پوست خود راحت شوید.این کار علاوه بر مزایای که به آن اشاره شد باعث ترمیم پوست و ایجاد حالت سفتی پوست می شود. البته پاکسازی پوست خود دارای روش ها و متد های سنتی ، شیمیایی و دستگاه های پزشکی بوده که تشخیص روش مناسب برای شما به عهده پزشک متخصص پوست می باشد.

با مشاوره و انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در رشت با تکنولوژی های به روز دنیا کمک بسزایی در زیبایی و جوانسازی هر چه بیشتر صورت دارد. ازین رو کلینیک زیبایی آلما در رشت ، ارائه دهنده خدمات زیبایی پاکسازی پوست ، آراف تراپی ، لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، پارافین تراپی ، میکرونیدلیگ ، مزوتراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و ... می باشد که با ویزیت و تشخیص پزشک کلینیک ، بهترین راهکار ها و توصیه ها به شما ارائه می گردد.

دوری از اشعه خورشید
از آنجایی که پوست بخش خارجی بدن بوده که تاثیر زیادی از شرایط فضای بیرونی بدن می پذیرد ، می بایست در هنگام مواجه با آسیب ها از آن مراقبت نمود و یکی از مضر ترین آسیب های خارجی برای پوست اشعه های خورشید بوده که باعث خشکی ، ایجاد لک ، تیرگی و افتادگی پوست می شود. از این رو توصیه می شود بدون ضد آفتاب به هیچ وجه بطور مستقیم با این اشعه روبرو نشوید ، چرا که کرم ضد آفتاب نزدیک ترین منبع به چشمه جوانی است که می تواند سرعت پیری پوست را کاهش دهد که البته می تواند به پیشگیری از سرطان پوست هم کمک کند. در این میان کرم ضد آفتاب با محافظت وسیع با
SPF30 و مقاوم در برابر آب یک پیشنهاد مناسب است.


تغذیه مناسب
تغذیه مناسب و داشتن یک رژیم غذایی خوب و کامل کمک شایانی در شاداب نگه داشتن پوست کرده ، به این دلیل که سلول های پوستی برای ادامه حیات خود نیازمند انواع ویتامین ها بوده و هیچ قرص یا دارویی به اندازه غذا ها ، میوه جات و سبزی جات نمی توانند آنها را تامین کنند. پس اگر رژیم غذایی نا مناسب دارید ، اگر مشتری دائم فست فود ها هستید ، اگر از قند و روغن زیاد در وعده های غذایی خود بجای سالاد و میوه جات استفاده می کنید ، در واقع شما در حال تخریب جوانی و سلامت پوست خود هستید و بهتر است تغییر اساسی در رژیمتان ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه میوه هایی که چین و چروک پوست را از بین می برند ، مراجعه نمایید. 

پرهیز از خود درمانی
بارها در مطالب مختلف به این موضوع اشاره شده که اگر با مشکل پوستی روبرو شدید و یا قصد انجام درمانی برای جوانسازی و زیبایی پوست خود را دارید ، حتما قبل از اقدام به مصرف هر دارویی یا انتخاب روش درمانی ، با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید چرا که آنها با توجه به مشکل شما ، سن شما ، نوع پوست و انتظاری که از درمان دارید ، روش صحیح را انتخاب می کنند و بطور قطع روشی که بر روی صورت دختر خاله شما یا دوستتان نتیجه بخش بوده ، برای شما نتیجه بخش نخواهد بود ، به دلیل اینکه شرایط هر بدن و نوع پوست با یکدیگر متفاوت است و همچنین بارها بر اثر خود درمانی افراد آسیب های جدی به پوست خود وارد نموده که مستلزم هزینه های بسیاری برای ایشان شده است.


کلینیک زیبایی آلما

توصیه های ساده برای داشتن پوستی شاداب

ورزش و تحرک
برای سلامتی پوست و بدن خود از ورزش کردن غافل نشوید ، چرا که تحرک بدنی ضمن دفع سموم بدن باعث کاهش استرس و فشارهای فکری روزانه گردیده و کاهش استرس به همراه آرامش درونی تاثیر بسیار چشمگیری بر روی سلامت پوست شما داشته که متخصصان همواره توصیه می کنند. افزون بر این حتما پس از حرکات ورزشی دوش بگیرید تا سموم دفع شده از بدن توسط روزنه های پوستی پاک شود ، در غیر این صورت این سموم خود بصورت لایه ای مخرب بر روی پوست شما باقی می مانند.


اصلاح صحیح موهای زائد
برای اصلاح موهای زائد صورت و بدن خود ترجیحا از لیزر موهای زائد استفاده کنید چرا که این روش در مقابل روش های سنتی مانند استفاده از تیغ ژیلت ، موم و اپیلاسیون بی خطر ترین بوده و حالت تهاجمی برای پوست شما ندارد. البته در انتخاب مرکز لیزر موهای زائد و نوع دستگاه اطمینان کافی حاصل بفرمائید تا مرکزی مجهز با تکنسین های متبحر پیدا کنید. به این ترتیب دفعات اصلاح شما بسیار کمتر و پوست شما استراحت بیشتر و آرامش بیشتری خواهد داشت.

رعایت بهداشت برای سلامت پوست
رعایت بهداشت و پاکیزی از جمله توصیه های همیشگی پزشکان سنتی در گذشته و متخصصین امروزی برای داشتن پوستی سلامت و شاداب بوده که به سادگی با رعایت اصول پاکیزگی قابل انجام است. برای این منظور دو تا سه بار صورت خود را در طول روز شستشو دهید ، بخصوص صبح و شب برای پاک کردن آرایش. همچنین با دست های آلوده صورت خود را لمس نکنید و فراموش نکنید که کیبورد کامپیوتر ، دستگاه عابربانک ، دستگیره درب های عمومی و میله های مترو منبع عظیمی از آلودگی و میکروب هستند که حتما پس از تماس با آنها به هیچ عنوان پوست صورت خود را لمس نکنید.


دوری از عوامل حساسیت های پوستی

بسیاری از خانم ها به بوی مواد شیمیایی نظیر انواع تینر ، بنزین ، مواد نفتی ، بوی اکسیدان ها و رنگ مو ها ، رنگ ها و گاها برخی گیاهان حساسیت داشته و زمانی که در مجاورت آنها قرار می گیرند دچار خشکی پوست و به دنبال آن پوسته شدن برخی نقاط مانند پیشانی و گونه ها می شوند. حتی المقدور عوامل حساسیت پوستی خود را شناخته و از آنها دوری کنید یا از کرم های ضد حساسیت در این موارد استفاده نمائید.

اگر چه در برخی موارد مشکلات پوستی منشا ژنیتکی و وراثتی داشته و در برخی موارد هم با رعایت تمامی اصول بنا به دلایل دیگری امکان بوجود آمدن آنها وجود دارد ، اما مطمئنا با رعایت توصیه های بالا سلامت و شادابی پوست خود را تضمین نموده ضمن اینکه از هزینه درمان های سنگین جلوگیری نموده اید. امیدواریم برای شما خواننده محترم مفید واقع شود.


پوست شاداب
 

پرهیز از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از عوامل بالا بردن سرعت پیری پوست است ، به این دلیل که سیگار کشیدن منظم با باریک کردن رگهای خونی در زیر پوست و کاهش جریان خون در پوست و آسیب به فیبرهای کلاژن و الاستین ، باعث ایجاد چین و چروک در زیر پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می گردد. همچنین سیگار کشیدن با کاهش اکسیژن رسانی و مواد مغذی به سلولهای پوست همراه است که در نتیجه پوست را رنگ پریده نشان می دهد. حتی می تواند مدت زمان ترمیم زخم های پوست را افزایش دهد و از طرفی تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن باعث بدتر شدن بیماری های پوستی همچون پسوزیاریس می گردد.

روتین پوست  

از آنجا که پوست منعکس کننده وضعیت سلامت عمومی بدن هر فرد است که به عنوان اولین لایه دفاعی در برابر دنیای خارج عمل می کند ، پس یاد بگیرید که از پوست خود بخوبی مراقبت و نگهداری بعمل آورید تا پوست هم بعنوان بزرگترین عضو بدن در مقابل بتواند از بدن شما در برابر بیماریها و عوامل دیگر همچون ضربه ها ، میکروارگانسیم ها ، تغییرات دمایی ، تشعشعات مضر و مواد شیمیایی محافظت کند. لذا بدین منظور برای داشتن پوستی شاداب ، از روتین پوست بدن و صورت استفاده کنید و در صورتیکه پوست شما چرب ، خشک ، معمولی ، حساس یا مختلط باشد ، از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنید که ترکیباتی متناسب با پوستتان دارد.

همچنین در شستن پوست خود زیاده روی نکنید و تنها بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خوابیدن از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید و پس از فعالیت بدنی شدید و تعریق زیاد هم می توانید صورت خود را بشوئید. چرا که شستشوی صورت پس از خواب باعث از بین بردن آلودگی ها و باکتری هایی می شود که در هنگام خواب روی پوست شما می نشیند. از طرفی شستن صورت قبل از خواب هم به پاک کردن پوست از آلودگی هایی نظیر آرایش و کثیفی و دود در طول روز کمک می کند. همچنین قابل ذکر است که در هنگام پوست صورت خود را به آرامی و بدون هر گونه فشار بشویید و از آب ولرم استفاده کنید و پاک کننده ملایم را به آرامی و با حرکات دایره ای با نوک انگشت روی پوست صورت بمالید و در نهایت برای خشک کردن پوست صورت هم از حوله نرم و تمیز استفاده کنید.

روتین پوست بدن

مدیریت استرس

مدیریت استرس و کاهش اضطراب می تواند به داشتن پوستی شاداب کمک کند. قابل توجه است که برخی بیماری های پوستی نظیر پسوزیاریس و درماتیت آتوپیک یا اگزما در افرادی که بیشترین استرس را دارند برای اولین بار ظاهر می گردد و حتی استرس می تواند باعث افزایش و شعله ور شدن بسیاری از بیماری های دیگر پوستی همچون آکنه و روزاسه نیز شود. از آنجائیکه استرس کنترل نشده به افزایش هورمون کورتیزول یا استرس در بدن منجر می گردد ، در نتیجه پوست حساس ، کم آب ، خشک و پوسته پوسته می شود.

کدام میوه ها بطور طبیعی به داشتن پوست شاداب و درخشان کمک می کند ؟

چرا رعایت روتین پوستی سالم ضروری است ؟ چگونه چهره خود را بطور طبیعی درخشان کنیم ؟ خب ، میوه ها می توانند به شما کمک کنند تا پوست صورت خود را شاداب و درخشان کنید چرا که منابع سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند. اما کدام میوه ها برای پوست صورت مفیدند ؟

آووکادو : این میوه بعنوان مرطوب کننده پوست و اولین میوه مفید برای پوست در میان میوه ها شناخته شده است که دارای چربی های سالم و ویتامین E فراوان بوده که با تغذیه رسانی پوست از درون به درخشان شدن صورت می انجامد. ازین رو خوردن میوه آووکادو و یا بطور مستقیم قرار دادن بر روی پوست هر دو به درخشش چهره کمک می کند. همچنین آووکادو دارای ریبوفلاوین ، انواع ویتامین C , K, B6 ، بتاکاروتن ، لوتئین ، نیاسین ، فولات ، منیزیم و پتاسیم می باشد و در تقویت و بهبود بافت پوست ، محافظت از پوست ، آبرسانی و تولید کلاژن در پوست موثر است.

انواع توت : توت ها می توانند میوه ای معجزه آسا برای درخشندگی پوست باشند به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان بوده وهمانگونه که می دانید آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. از سوی دیگر توت ها منبع غنی ویتامین سی می باشند که در تولید پروتئین کلاژن ضروری بوده و هرچه کلاژن بیشتری در پوست تولید شود ، پوست استحکام و خاصیت کشسانی بیشتری خواهد داشت. همچنین خواص توت باعث شده که با پاکسازی پوست ، انواع لکه های پوست را از بین می برد تا پوست شاداب و درخشان گردد.

انواع مرکبات : میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال ، لیمو و گریپ فروت به دلیل دارا بودن ویتامین سی برای سلامت پوست مفید بوده و از آفتاب سوختگی پیشگیری می کنند. همچنین مرکبات در کاهش التهاب پوستی موثرند و به ساخت کلاژن بیشتر کمک می کنند.  افزون براین مرکبات با خواص لایه برداری در رفع تیرگی پوست و لکه های تیره مفید بوده و باعث شاداب شدن پوست می شود و ویتامین سی موجود در مرکبات به جوانسازی پوست کمک می کند.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

پاپایا : میوه پاپایا هم از بهترین میوه های مناسب برای پوست است که دارای انواع ویتامین ها از جمله A, C ، آب فراوان و آنزیم های متعدد بوده که در التیام پوست موثر است. همچنین مصرف میوه پاپایا پوست را لایه برداری کرده و به بازسازی سلولی کمک می کند. افزون بر این دارای ویتامین سی و بتاکاروتن به منظور حفظ سلامت پوست بوده و در نهایت باعث ایجاد پوست درخشان می شود. بدین ترتیب مصرف منظم پاپایا در رژیم غذایی در حفظ جوانی و زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد.

هندوانه : میوه هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان ، مواد معدنی و ویتامین های مختلف به بازسازی سلولی کمک کرده و باعث رطوبت رسانی به پوست می گردد تا بطور طبیعی پوست درخشان شود. از سوی دیگر لیکوپن ، آنتی اکسیدان موجود در هندوانه که بمقدار زیاد در این میوه یافت می شود به عنوان یک ضد آفتاب برای پوست عمل کرده و پوششی محافظ برای زیبایی چهره ایجاد می کند. در نتیجه به دلیل داشتن خواص جوانسازی و ویژگی های عالی جزو میوه های مفید برای پوست محسوب می شود.

کلام آخر :

آنچه در این مطلب تلاش شد تا بدان اشاره شود ساده ترین و عمومی ترین روش ها و توصیه ها برای داشتن پوستی شاداب و سلامت است و این بدان منظور نیست که ما استفاده از آبرسان ها و کرم های ویتامینه را رد میکنیم، بلکه توصیه می کنیم در کنار رعایت موارد بالا از نوشیدن آب کافی و استفاده از مرطوب کننده هایی که متخصص پوست به شما توصیه کرده است غافل نشوید تا همواره سلامت و شادابی پوست خود را حفظ نمائید.

اگر نیاز به مشاوره پوستی ، جوانسازی و زیبایی یا لیزر موهای زائد دارید ، کلینیک زیبایی آلما در رشت افتخار دارد با مشاوره رایگان توسط متخصصین باتجربه در خدمت شما عزیزان باشد.

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295

واتس اپ : 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک پوست و زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    شیوار برزگر

    خیلی مطلب مفیدی بود و ممنون که این توصیه های مفید رو اینقدر کامل اینجا به اشتراک گذاشتین

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    خوشحالیم که براتون مفید بوده و امیدواریم با عمل کردن به این توصیه ها همواره پوستی شاداب و سلامت داشته باشید.

  • Michael Ethan

    گلرخ

    مطالبتون کارائه لطفا چندتا کرم لایه بردار و آبرسان خوب معرفی بفرمایید

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    سلام ، ممنون از لطفتون براتون ایمیل میکنیم عزیزم

  • Michael Ethan

    شیما

    من پوستم خشکه لطفا یه روتین مناسب پوست خشک میگین

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    1- ژل شستشوی پوست نرمال تا خشک سیلکر 2- مرطوب کننده پوست نرمال تا خشک لافارر (03 3- ضدآفتاب بی رنگ پوست خشک اسکن اسکین 4- دورچشم پریم 5-کرم ویتامین سی ورونیک