هفت روش خانگی برای داشتن پوستی زیبا تر و بهتر

اشتراک گذاری :

اگرچه داشتن پوستی بدون نقص و زیبا آرزوی بسیاری از ماست ، اما می توان با یک سری کارها به راحتی به چنین پوستی دست یافت. ازین رو می توان با رعایت رژیم غذایی مناسب ، ورزش کردن و خواب کافی و به موقع در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست به عنوان روتین های سالم پوستی ، به بهبود سلامت پوست خود کمک کرد. بدین منظور ، روتین مراقبت از پوست ، تنها کلیشه های همیشگی یعنی استفاده از مرطوب کننده و یا کرم دور چشم نیست ، بلکه می توان عادت های جدید در طول روز ایجاد کرد و آن ها را رعایت کرد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و همه گیری این ویروس ، خیلی از ماها در خانه قرنطینه هستیم و در پر کردن وقت خود به مشکل بر خورده ایم ، حال آنکه می توان از این موقعیت استفاده کرده و بهترین زمان برای اینست که روتین ها و عادات سالم را وارد برنامه روزانه خود کرده و بدان پایبند باشیم. ما در این مقاله سعی کرده ایم که هفت روش ساده برای مراقبت از پوست که برای هر کسی امکانپذیر است را شرح دهیم. 

شما می توانید یک بعد از خواندن این مقاله یک لیست از هفت عادت سالم تهیه کنید.

روشهای مراقبت از پوست

روشهای خانگی برای داشتن پوستی زیباتر 

1- استفاده از مرطوب کننده

خشکی پوست، بدترین دشمن برای پوست و پایه اکثر مشکلات پوستی است. در این رابطه دکتر گونزالس که یک متخصص پوست است می گوید: زمانی که پوست فاقد رطوبت مناسب باشد و آبرسانی خوبی هم برای پوست انجام نشود ، واکنش های مختلفی در پوست ایجاد می شود که یکی از این واکنش ها تولید روغن و ترشحات بیشتر پوست است. اگر دقت کرده باشید ، در فصل زمستان بیشتر با این مشکل مواجه شده ایم ، چرا که رطوبت کمتر است و در محیط خانه  با وجود حرارت مصنوعی ، رطوبت هوا کم شده و همه این عوامل باعث خشک شدن پوست می شوند. پس در فصل سرد زمستان ، مراقبت پوستتان باشید.

بدین منظور می توانید با یک رطوبت کننده مناسب نوع پوست خود ، رطوبت لازم را به پوستتان برسانید. چنانچه مرطوب کننده ها برای افراد با پوست خشک و مستعد اگزما بسیار مفید است. از طرف دیگر دمای پایین و سطح رطوبت کم ، پوست را در جهت واکنش های آلرژیک بیشتر تحریک می کند. لذا باید بدانید که در محیطی که در آن می خوابید یا زمان زیادی را در آنجا می گذرانید ، در صورتی که سطح رطوبت آن کمتر از 30 درصد باشد ، میزان آبرسانی پوست تا 25 درصد کاهش می یابد. در نتیجه برای حل مشکل خشکی هوای محیط محل زندگی ، می توانید از یک دستگاه رطوبت ساز استفاه کنید. همچنین دکتر گونزالس پیشنهاد می کند که سطح رطوبت را بین 30 تا 50 درصد تنظیم کنید تا با رسیدن رطوبت کافی ، پوست آبرسانی شود.

مراقبت از پوست

2- از روبالشتی با جنس ابریشم استفاده کنید.

سوال اینجاست که آیا یک تعویض ساده رو بالشتی می تواند به سلامت پوست ما کمک کند؟ دکتر گونزالیس در این باره می گوید : بالش های ابریشمی می توانند در پیشگیری از ایجاد چین و چروک کمک کند. بخصوص برای افرادی که عادت دارند روی شکم و پهلوی خود بخوابند. چنانچه می توانید تصور کنید که وقتی چندین ساعت یک سمت صورت روی بالش له می شود ، تا چه اندازه مستعد چین و چروک نسبت به سمت دیگر صورت می باشد. از طرف دیگر پوست صورت بیشتر در معرض آلودگی و خشکی قرار می گیرد و بدین گونه پوست در دراز مدت جوش می زند و لکه های پوستی روی آن ایجاد می گردند.

علاوه بر این ابریشم به اندازه پنبه خشک نمی شود و زمانی که شما خواب هستید ، بالش ابریشمی رطوبت پوست را از بین نمی برد. البته به یاد داشته باشید که رو بالشتی هر سه روز یا هفته ای یک بار باید شسته شود. همچنین می توانید ماهی یکبار بالشت ها را در ماده شوینده مخصوص پوست حساس شستشو دهید و به یاد داشته باشید که این کار برای مراقبت از پوست لازم و ضروری است ، چرا که در طول یک شبانه روز حدود 8 ساعت صورتتان با رو بالشتی در تماس است.

لازم است بدانید که در صورتی که تمام روتین های پوستی را رعایت کرده باشید و بعد پوستتان با محیط آلوده تماس پیدا کند ، تمام روتین های پوستی شما بی فایده خواهد بود. نکته قابل تامل دیگر اینکه سعی کنید رو به بالا و یا به اصطلاح طاق باز بخوابید ، به دلیل اینکه پوست به جای آلوده برخورد نکرده و فشاری به پوست وارد نمی آید و در نتیجه کمتر در معرض چروک شدن  قرار می گیرد.

خواب کافی برای مراقبت از پوست ضروری است

3- ساعت خوابتان را تنظیم کنید .

خوابیدن به موقع و به میزان کافی نه تنها باعث شادابی و نشاط در طول روز نمی شود ، بلکه در دراز مدت بر روی سلامتی پوست تاثیر بسزایی دارد. چرا که خواب کم و بد موقع نتایج منفی زیادی روی پوست داشته و این اثرات زودتر از آنچه که باید ، بر روی چهره نمایان می شود. چنانچه مشکلاتی نظیر سیاهی یا گودی دور چشم ، پف زیر چشم ، افتادگی پلک ، رنگ پریدگی ، آکنه ، چین و چروک پوست و سایر مشکلات پوستی دیگر رخ می دهد.

همانطور که بدن به بازسازی نیاز دارد و این ترمیم و بازسازی را در موقع خواب انجام می دهد ، به همان اندازه پوست نیز به بازساری و احیا نیازمند است و برای این بازیابی پوست ، خواب کافی کمک کننده می باشد. به دلیل اینکه در طول خواب ، جریان خون بهتری در پوست ایجاد شده و بدین ترتیب پوست شروع به ساخت کلاژن می کند. همچنین در طول خواب چین و چروک و لک احتمالی بهتر ترمیم شده ، آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید جبران شده و پوست بازسازی می شود.

 

ویتامین های مورد نیاز پوست

4- مواد غذایی که برای پوست مفید هستند را به سبد غذایی خود اضافه کنید.

با توجه به اینکه غذاهای مملو از کربوهیدرات تصفیه شده همچون نان سفید و چیپس می تواند شرایط را برای ایجاد آکنه روی پوست فراهم کند ، شما می توانید غذاهای حاوی ویتامین سی و پروبیوتیک ها را جایگزین کنید که ویتامین سی در انواع میوه ها و سبزی ها و پروبیوتیک ها در ماست پروبیوتیک وجود دارد. در این رابطه دکتر گنزالس می گوید که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ، بنیانگذار سلولهای سالم پوستی است که می تواند به تولید چربی طبیعی پوست کمک می کند و این مقدار چربی برای جوانی و طراوت پوست لازم می باشد.

لازم به ذکر است کمبود امگا 3 ، باعث پوسته پوسته و خشن شدن پوست می گردد.  لذا مصرف امگا 3 که در گردو  و ماهی آزاد به میزان زیادی یافت می شود ، برای آقایان روزانه 6.1 گرم ، برای بانوان حدود 1.1 گرم ضروری است تا سلامت پوست و شادابی چهره تضمین شود. از طرف دیگر دکتر گنزالس ادامه می دهد که ویتامین سی که در مرکبات و سبزی جعفری وجود دارد ، برای پوست لازم و مغذی بوده که به مبارزه با رادیکال های آزاد عامل ایجاد کننده آسیب پوستی می پردازد. همچنین این مواد با خواص آنتی اکسیدانی خود ، کلاژن زیادی در پوست تولید کرده و با این مقادیر زیاد ، پوست دیرتر پیر می شود.

شایان ذکر است که کلاژن ، پروتئینی بوده که یک اصل مهم و اساسی در جوانسازی پوست می باشد و بیشتر خدمات زیبایی و جوانسازی در کلینیک های زیبایی با تحریک پوست در جهت ساحت کلاژن بیشتر انجام می شود. از طرفی پروبیوتیک ها که در ماست یافت می شود در مراقبت از پوست و زیبایی شما موثر بوده و با تاثیر بسیار زیاد و مثبت روی سیستم ایمنی و روده شناخته شده می باشند. همچنین پروبیوتیک ها در درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه و روزاسه و پیشگیری از چین و چروک موثر می باشند و با حفظ میکروبیوم سالم به زیبایی و سلامت و جوانی پوست کمک می کند.

بنابراین با توضیحاتی که گفته شد ، مصرف پروبیوتیک ، امگا3 و امگا 6 و ویتامین سی را فراموش نکنید و به سبد خرید خود اضافه کنید.  

مطالب مرتبط در صفحه چه میوه ای برای پوست خوبه ؟ 

 

مکمل های پوستی

5- از مکمل های پوستی استفاده کنید .

مکمل های پوستی می توانند ویتامین های مورد نیاز پوست را برای شما فراهم کنند .در مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد و در مجله تحقیقات علوم پزشکی به چاپ رسید ، نشان داده که مصرف ویتامین E با تجویز پزشک در درمان اگزما کمک بسزایی دارد. همچنین ویتامین A برای رفع علائم پیری و لکه های تیره پوست موثر است و با تولید کلاژن های جدید ، پوست صورت را شاداب و قوی و محکم می کند. از آن گذشته در صورت مواجهه با مشکل آکنه ، مکمل های ویتامین B برای کنترل تولید سبوم کمک کننده است. اما به این نکته توجه داشته باشید که از مصرف خودسرانه دارو و ویتامین خودداری کنید و حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

البته مزایای مصرف ویتامین A در رژیم غذایی که خود مشخص است ، اما طبق تحقیقات Harvard T.H ، فواید مصرف مکمل ها هنوز به اندازه کافی مشخص نشده است. همچنین برخی از پزشکان توصیه به مصرف مکمل های کلاژن کرده اند تا کلاژن بیشتری در پوست تولید شود. در این زمینه ، در سال 2019 تحقیقاتی انجام شده و در مجله drugs and dermatology به چاپ رسیده که حاکی از نتایج امیدوار کننده مکمل های کلاژن می باشد که این مکمل ها در زمینه درمان جای زخم و پیشگیری از روند پیری بسیار موثر می باشند. همچنین این مکمل ها علاوه بر قوی و محکم تر کردن پوست و بهبود قابلیت کشسانی پوست ، به آبرسانی پوست کمک می کنند ، در عین حالیکه ایمن و بدون عوارض و جنبه منفی می باشند.

با اینکه اکثر ویتامین ها و مکمل ها مانند کلاژن آسیب زا نیستند ، اما قبل از شروع مصرف در رژیم غذایی باید با پزشک متخصص مشورت کنید ، چرا که در صورت عدم نیاز بدن به آنها ، امکان آسیب به بدن وجود دارد. بنابراین در ابتدا به دنبال کلینیک های زیبایی معبر باشید و پس از ویزیت توسط پزشک و شناسایی نوع پوست و مشکلات احتمالی ، مکمل و ویتامین های مورد نیاز را تهیه و استفاده کنید.

 کاهش استرس برای مراقبت از پوست ضروری است

 

6- از ابزارهایی مانند شمع های رایحه دار برای کاهش استرس استفاده کنید.

انواع استرس درباره موضوعات مختلف مثل نگرانی از آینده ، خانواده ، کار و هر مساله دیگر ، روی ظاهر شما پدیدار می گردد. به گفته دکتر گونزالس ، استرس به دلیل ترشح هورمون کورتیزول بر روی سلامت پوست و زیبایی چهره شما تاثیر منفی می گذارد. در واقع هورمون کورتیزول سبب می شود که پوست چربی بیشتری تولید کند که این چربی اضافی ، محیط پوست را برای تولید آکنه آماده می کند. همچنین استرس با حمله به سیستم ایمنی بدن ، بعث ایجاد آسیب های جدی بر روی پوست گردد و مشکلات آلرژیک به وجود می آورد.

طبیعی است که در زمان استرس و اضطراب ، شما از مراقبت های پوست صرف نظر می کنید و یا فراموش می کنید و یا اینکه حوصله انجام مراقبت پوستی در جهت بهبود سلامت پوست را ندارید. به همین دلیل باید راهکاری پیدا کنید تا استرس را از خودتان دور کنید تا سلامت پوست در کنار سلامت روح و روان خود را تضمین کنید. یکی از روشهای دور کردن استرس ، استفاده از شمع رایحه دار است که در کلینیک های زیبایی در حین انجام خدمات پوستی استفاده می شود. بدین ترتیب شما هم می توانید در منزل یا محل کار از انواع رایحه های کاهش استرس مانند اسطوخودوس استفاده کنید.

بنابراین شما می توانید با هر روش دیگری محیط خانه و محل کار را آرامش بخش سازید تا از استرس و آسیبهای طولانی مدت ناشی از آن بر روی پوست در امان بمانید.

نوشیدن آب فراوان برای مراقبت از پوست

 

7- نوشیدن آب را فراموش نکنید.

ارزان ترین چیز برای داشتن پوستی عالی و شفاف ، نوشیدن آب است .شاید باور نکنید اما هیچ راهی به اندازه نوشیدن آب در درازمدت تاثیر مثبتی بر روی پوست نمی گذارد. لذا راحت ترین راه برای آبرسانی به پوست ، نوشیدن آب است تا از چین و چروک و لکه های پیری جلوگیری شده و پوست انعطاف پذیرتر گردد. البته خیلی ها عادت به نوشیدن آب نداشته و یا فراموش می کنند که در این زمینه به پیشنهاد دکتر گونزالس ، می توان بعد از هر بار که برای رفتن به سرویس بهداشتی از جای خود بلند می شوید ، آب بنوشید که بهترین روش برای یادآوری و عادت کردن به نوشیدن آب می باشد.

اگرچه هر چه بیشتر آب بنوشید ، مجبور می شوید به سرویس بهداشتی بروید ، اما صبور باشید و نوشیدن آب را در دراز مدت فراموش نکنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره پوستی دارید ، متخصصین ما در بهترین کلینیک زیبایی در رشت آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان می باشند. ما با روشهای کلینیکی لیفت صورت نظیر هایفوتراپی و آراف تراپی ، روشن کردن صورت نظیر پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست و میکرونیدلینگ و انواع روشهای دیگر جوانسازی پوست در خدمت شما عزیزان هستیم.

ماسک لایه بردار صورت

دیگر روشهای خانگی برای روشن تر و زیباتر شدن پوست 

- رفع پف زیر چشم و روشن کردن پوست با چای کیسه ای : با توجه به نازک و حساس بودن پوست اطراف چشم ، التهاب و آلودگی های محیطی بیشتر روی آن تاثیر می گذارد. بدین منظور می توانید از چای کیسه ای بابونه و چای سبز را به مدت کمتر از یک دقیقه داخل آب داغ گذاشته و سپس داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و در نهایت کیسه چای را روی پلک بسته خود حدود 5-15 دقیقه قرار دهید. بدین ترتیب چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی خود ، به رفع مشکلات پوست اعم از پف زیر چشم و سیاهی دور چشم کمک بسزایی می کند.

همچنین از چای سبز کیسه ای می توانید برای روشن کردن پوست به عنوان تونر استفاده کنید. روش کار بدین ترتیب است که چای سبز کیسه ای را داخل آب جوش حدود 5 دقیقه انداخته و سپس اجازه دهید خنک شود. در ادامه آن را داخل بطری اسپری بریزید و روی پد اسپری کنید. حال پد آغشته به چای سبز را می توانید به صورتتان بزنید. شایان ذکر است که این روش برای پوست های خشک و پیر ، پاک کننده ای طبیعی محسوب می شود.

همچنین چای بابونه برای از بین بردن خستگی پوست صورت بسیار سریع در مدت زمان کم می باشد. بدین ترتیب که چای بابونه را داخل قالب یخ انداخته تا یخ بزند و سپس تکه های یخ را روی پوست قرار داده تا پوستتان شاداب و براق گردد.

- زیبایی لب ها با تمشک و روغن نارگیل : لب ها در اثر سیگار کشیدن، مواجهه با نور مستقیم خورشید ، انواع آلرژی ، خشکی پوست لب در اثر کم آبی و ...  ، زیبایی خود را از دست می دهند. بدین منظور روغن نارگیل می تواند گزینه مناسبی برای زیبا شدن پوست لب باشد که در این  روش می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را حرارت داده و 4 تمشک قرمز یخ زده را در داخل آن بیندازید. سپس داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس با انگشت به لب های خود بمالید.

از گزینه های دیگر برای درمان لبهای خشک ، بالم لب می باشد ، اما بالم لبی که حاوی وارلین ، روغن معدنی و اوکسی بنزون باشد ، انتخاب نکنید ، چرا که باعث بر هم خوردن تعادل هورمونها می گردد.

- برای مرطوب کردن صورت ، آب نارگیل گزینه مناسبی است. از آنجا که پوست های خشک ، شکننده تر بوده و با کمبود آب مواجه می شوند ، باید این افراد در انتخاب لوازم آرایشی و پاک کننده و محصولات مراقبتی پوست خود دقت کافی بعمل آورند و متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنند. به دلیل اینکه صابون ها ، لوازم آرایشی نامرغوب و برخی پاک کننده ها خود عاملی برای خشکی پوست صورت می باشند. بدین منظور راه حل خانگی برای آبرسانی به پوست ، استفاده از آب نارگیل بوده که علاوه بر آن ، خواص ضد میکروب و ضد التهاب نیز داشته و سموم را از بین می برد. در این روش می توانید صبح ها صورت خود را با آب نارگیل غیر شیرین شستشو دهید.

از آن گذشته مواد غذایی آبرسان نظیر آووکادو ، سالمون ، زیتون و نارگیل و آب نارگیل نیز بسیار مفید می باشد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

محصولات مراقبت از پوست

- بهبود بافت صورت با یوگا : با استفاده از ورزش یوگا می توان با افزایش گردش خون در پوست صورت ، به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک کرد تا پوستی صاف ، سفت و لطیف داشت. به عنوان مثال ، روی زمین دراز بکشید و دستان خود را شبیه به شنا روی زمین قرار دهید و پاهای خود را صاف کنید. در ادامه به آرامی پای خود را خم کرده و انگشت پای خود را به مدت 5 دقیقه لمس کنید. جالب اینجاست که این حرکت در زیبایی صورت شما بسیار تاثیرگذار می باشد.

هفت روش خانگی مراقبت از پوست

- لطافت پوست با آلوئه ورا : در صورتی که پوستتان حساس و قرمز شده و دچار التهاب پوستی شدید ، باید راهکاری برای درمان پیدا کنید. چرا که التهاب پوست ، کلاژن سازی را مختل کرده و پوست دچار چروک و نازک شدن می شود. به منظور حل این مشکل ، ژل آلوئه ورا گزینه مناسبی می باشد که ضد میکروب و تقویت کننده پوست بوده و به رفع التهاب کمک بسزایی می کند که باید ژل را از داخل برگ آن خارج کنید و سپس به صورت خود بمالید.

- پاکسازی پوست صورت با روغن بادام : پاک کننده های پوست صورت در صورتیکه مناسب باشند ، باید پوست را از هر نوع آلودگی ، چربی اضافی ، عرق و آرایش پاک کنند و باعث جذب مواد معدنی از پوست شوند. بدین لحاظ برای پاکسازی پوست صورت ، استفاده از روغن های طبیعی نظیر روغن بادام و آرگان بسیار موثر است که این روغن به مانند یک پاک کننده طبیعی عمل کرده و بعلاوه باعث آبرسانی به پوست هم می شوند.

- روغن درخت چای و کاهش جوش : با کاهش چربی صورت می توان از جوش زدن آن جلوگیری به عمل آورد، علاوه بر آن عفونت باکتریایی و التهاب هم کم می شود. بدین منظور روغن درخت چای که از برگ درخت چای گرفته می شود ، فواید ضد التهاب و ضد میکروب دارد که می توانید یک تا دو قطره روغن را با کرم مرطوب کننده ترکیب کرده و دو تا سه بار در روز روی پوست خود بمالید. علاوه بر خواص فوق ، این روغن برای کاهش آکنه و قرمزی و تورم مفید بوده ، همچنین به عنوان پاک کننده یا سرم آبرسان و مرطوب کننده مناسب استفاده می شود که در نهایت بافت پوست را بهبود می بخشد.

- زردچوبه : از آنجا که زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد ، لذا از پوست محافظت کرده و باعث روشن تر شدن و یکدست شدن رنگ پوست می گردد. همچنین زردچوبه باعث کاهش تیرگی یا قرمزی پوست شده و به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر پوست کمک می کند تا بافت و رنگ پوست بهبود یابد. بدین جهت باید یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشوئید. از این ماسک می توانید 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید.

هفت روش خانگی برای داشتن پوستی زیباتر

- شیر : با توجه به اینکه شیر دارای اسید لاکتیک است ، لذا باعث لایه برداری پوست و روشن شدن پوست شده و به داشتن پوستی زیباتر کمک بسزایی می کند. از طرفی شیر حاوی انواع ویتامین A , D بوده که در سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کنند ، بطوریکه ویتامین A به رطوبت رسانی پوست ، حفظ سلامت پوست و جوانسازی پوست کمک کرده و ویتامین D نیز در سلامت پوست و جذب کلسیم در پوست موثر است. بدین منظور ۱ قاشق چایخوری شیر و ۱ قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کرده و به صورت خمیر در آورید و سپس آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت بمالید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. این روش نیز دو تا سه بار در هفته مناسب می باشد.

- پاپایا : این میوه گرمسیری حاوی آنزیم هایی است که به لایه برداری پوست و روشن کردن پوست کمک کرده و باعث زیباتر شدن پوست می شود. افزون بر این پاپایا باعث رفع لکه های تیره ، از بین بردن اسکار آکنه ، رفع علائم اگزما و پسوزیاریس و ... می گردد و نیز با خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین های موجود در آن در کاهش خطوط و چروک پوست و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست موثر است. ازین رو ۱/۴ فنجان پاپایای رسیده را له کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک پاپایا دو تا سه بار در هفته قابل انجام است.

- عسل : جالب است بدانید که تنها ماده ای است که هرگز فاسد نمی شود عسل است که دارای خواص زیادی از جمله مرطوب کنندگی طبیعی ، ترمیم بافت های آسیب دیده ، رفع خستگی پوست ، تغذیه پوست ، نرم و لطیف کردن پوست و ... بوده و به دلیل فواید ضد باکتریایی آن باعث برطرف کردن آکنه و پیشگیری از ایجاد جوش می گردد و در نتیجه به شفاف شدن پوست و داشتن پوستی زیباتر و بهتر می شود. بدین جهت لایه نازکی از عسل را به صورت خود بمالید و پس از آنکه 20 دقیقه گذشت صورت خود را با آب گرم بشویید. این روش را نیز همانند موارد قبلی به تعداد دو یا سه بار در طول هفته می توانید انجام دهید.

مطالب مرتبط در 10 توصیه مهم برای داشتن پوستی شاداب

راهنمای درون به بیرون برای درخشش پوست

1- چه بخوریم ؟

شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که تو همان چیزی هستی که می خوری! اما عده کمی از ما برای درک اینکه مواد غذایی مختلف چه تاثیری بر بدن ، سلامت کلی ، انرژی و ظاهر ما دارند ، وقت صرف می کنیم. بدین جهت بهترین راه برای داشتن پوستی زیباتر و بهتر و به منظور درخشش واقعی پوستتان از درون به بیرون باید تمامی مواد غذایی را مصرف کنید ، اعم از ویتامین سی که خود یک ابر غذای قوی و آنتی اکسیدان برای حفظ سیستم ایمنی بدن و عنصری کلیدی برای داشتن پوستی سالم و درخشان است.

البته پیدا کردن میوه و سبزی حاوی ویتامین سی کار سختی نیست. پرتقال ، زغال اخته ، توت فرنگی، سیب زمینی شیرین ، پاپایا ، توت فرنگی ، کیوی و ... بهترین منابع ویتامین سی هستند که یکی از آسان ترین راه ها برای افزودن برخی از این مواد به رژیم غذایی ، مصرف آن در وعده صبحانه است. از طرف دیگر غذاهای حاوی چربی سالم نظیر آجیل و آووکادو هم فواید زیادی به همراه داشته و شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارند.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

2- چه بنوشیم ؟

نوشیدن آب روزانه 13 فنجان آب برای آقایان و 9 فنجان برای بانوان می تواند آب کافی را به بدن برساند که می توانید با گذاشتن دو بطری یک لیتری آب در یخچال و نوشیدن آن در ساعات مختلف روز ، آب کافی را به بدن خود برسانید و بدین ترتیب پوستتان نیز بخوبی تغذیه می شود. افزون بر این آب نارگیل هم خواص آبرسانی زیادی داشته و منبع خوبی از ویتامین سی ، پتاسیم ، منیزیم و کلسیم می باشد که می توان بصورت روزانه مصرف کرد. همچنین آب میوه های تازه و اسموتی ها هم مواد مغذی زیادی را به بدن می رسانند که منجر به التیام پوست و حفظ سلامت پوست می شود.

در مقابل باید از مصرف آب میوه های صنعتی که دارای مواد نگهدارنده و قندهای افزوده شده می باشد ، خودداری کرد ، چرا که باعث خراب شدن پوست می شوند. بنابراین سعی کنید بجای خرید آبمیوه از فروشگاه ، خودتان آن را درست کنید.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

سخن آخر

از آنجا که پوست بزرگترین عضو بدن است و می خواهید بخوبی از آن مراقبت کنید و با توجه به اینکه پوست درخشان نشان دهنده سلامت و سرزندگی شماست ، لذا رعایت نکاتی که در متن بالا آمده است ، به شما کمک می کند تا از پوست خود محافظت کنید تا درخشش پوست را بوضوح مشاهده کنید. از طرفی گاهی اوقات استرس ، اختلالات هورمونی ، کمبودهای تغذیه ای و  ... می تواند دستیابی به پوست درخشان را چالش برانگیز کند. اگر در مورد ظاهر پوست خود نگران هستید می توانید با متخصصان پوست و زیبایی ما در کلینیک زیبایی آلما مشورت کنید.

شماره تماس کلینیک زیبایی و مرکز لیزر موهای زائد آلما : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

 کلینیک زیبایی آلما دررشت

مقالات مشابه