رژیم رنگین کمان؟؟؟

اشتراک گذاری :

رژیم غذایی رنگینکمانی

اگر به دنبال روش هایی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان هستید ، ممکن است راه حل به سادگیِ جستجو در یخچال یا کمد باشدبه طور کلی برایِ داشتنِ سلامتی باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی و ورزش کنید. بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز می توانند با تغییرات  در رژیم غذایی بهتر شوند.

حتی اگر پوستی نسبتاً سالم و شفاف دارید ، رژیم غذایی حاوی چربی ، غذاهای فرآوری شده ، قند و الکل می تواند باعث التهاب ، پف کرده و کم آبی شودگوشت ، لبنیات ، گندم و سویا از دیگر آلرژن های غذایی شناخته شده هستند که التهاب را تقویت می کنند.

 

تغذیه یک روش طبیعی برای بهبود سلامت کلی شما است و متخصصان توصیه می کنند انواع غذاهای کامل فرآوری نشده را در طبیعی ترین حالت خود بخورندمصرف میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا و غلات کامل به بدن و پوست شما ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی مطلوب می بخشد.

 

رژیم غذایی رنگینکمانی بگیرید و مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما بدرخشدبا چند تنظیم کوچک شروع کنید ، مانند خوردن یک میوه یا سبزیجات در هر وعده غذایی یا نوشیدن یک لیوان آب بین نوشیدنی های الکلیدر ادامه بخوانید تا ببینید چگونه می توانید رنگین کمان را بخورید و سلامتی خود را بهبود ببخشید.

 

-در ابتدا غذاهای زرد و تارنجی را بررسی کنیم:

 

زرد / نارنجی = کاروتنوئیدها

 

 غذاهای نارنجی و زرد سرشار از ویتامین C و کاروتنوئیدها از جمله بتا کاروتن است که به ویتامین A در بدن تبدیل می شودهمراه با حمایت از پوست و چشم سالم ، غذاهای زرد با اثرات مخرب آفتاب و محرک های محیطی مبارزه می کنندآنها از بیماری های قلبی و سرطان محافظت می کنند ، باعث تقویت مفاصل / بافت ها ، کاهش کلسترول و تقویت ایمنی می شوند.

مثال هایی از این غذاها:

پرتقال

 گریپ فروت

 لیمو

 انبه

 پاپایا

 هویج

 سیب زمینی شیرین

 کدو زمستانی ، کابوکا ، بلوط

ذرت

 طالبی

 فلفل نارنجی و زرد

 آناناس

 هلو

 

-بررسی مواد خوراکی قرمز:

 

قرمز = فیتوکمیکالها

 میوه ها و سبزیجات در خانواده قرمز از مبارزان سرطان شناخته شده اند ، اما همچنین کیفیت پوست و تجدید سلول را بهبود می بخشنداین مواد غذایی سرشار از لیکوپن ، آنتوسیانین و اسید الاژیک ، فشار خون را کاهش می دهند ، از قلب سالم پشتیبانی می کنند و خطر دیابت را کاهش می دهند.

مثال ها:

فلفل قرمز

 گوجه فرنگی

 توت فرنگی

 تمشک

 هندوانه

 سیب

 کرک بری

 گیلاس

 انگور

 پیاز قرمز

 انار

 چغندر

 

 

-خوراکیهایِ سبزرنگ:

 

سبز = آنتی اکسیدان

 یک دلیل برای محبوبیت اسموتی های سبز وجود داردکلروفیل یک آنتی اکسیدان قوی است که گیاهان را سبز می کندخوردن گیاهان سبز باعث سم زدایی ، کاهش التهاب و هضم غذا می شودمیوه ها و سبزیجات سبز سرشار از لوتئین ، فولات ، ایزوتیوسیانات ها ، ایزوفلاون ها و ویتامین K هستند. این مواد غذایی همراه با تقویت انرژی و نشاط ، از بینایی خوب ، خلق و خو ، بی خوابی و ایمنی کلی پشتیبانی می کنند.

چند نمونه از این خوراکیها:

کلم بروکلی

 کاهو

 سبزهای کلارد

 جوانه بروکسل

 انگور و سیب سبز

 مارچوبه

 خردل و اسفناج

 آروگولا و کلم پیچ

 لوبیا سبز

 نخود فرنگی

 کدو سبز

 کیوی

 آووکادو

 

-خوراکیهای آبی و بنفش چه تاثیری دارند؟

 

آبی / بنفش = رسوراترول

 

 اگر غذاهای آبی و بنفش نمی خورید ، وقت آن است که شروع کنیدآنها مجموعه ای از مزایای سلامتی برای مغز ، قلب و پوست را فراهم می کنندآنها دارای عناصر غذایی گیاهی زیادی از جمله آنتوسیانین ها ، پلی فنول ها و رسوراترول هستندتحقیقات از خواص ضد سرطانی و ضد پیری آنها پشتیبانی می کندرسوراترول علائم پیری و سایر مشکلات پوستی را کند می کند.

  نکته : هرچه غذا تیره تر باشد ، میزان آنتی اکسیدان آن بالاتر است.

 

 این غذاها سرشار از فلاونوئیدها ، با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، از آسیب سلولی محافظت می کنند و شما را جوان تر نشان می دهندغذاهای آبی و بنفش همچنین باعث سلامت مغز ، کاهش فشار خون و حمایت از سلامت چشم و ادرار می شوندبه دلیل شرایط مزمن پوستی ، این غذاها می توانند پاسخ التهابی را در بدن کاهش دهند و سم زدایی را تقویت کنند.

چه خوراکی هایی به این رنگ داریم؟

بلوبری

 تمشک ها

 انگور قرمز بنفش

 کلم قرمز بنفش

 بادمجان

 آلو

 آلو خشک

 انجیر

 

-رنگِ بعدی:مواد غذایی سفید رنگ

 

سفید = سلامت کلی

 

 غذاهای سفید گاهی اوقات به دلیل سرشار بودن از نشاسته و کربوهیدرات ها رپ بدی پیدا می کنند ، اما دارای یکسری فواید سلامتی هستندپیاز و سیر حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول هستند که می توانند به کنترل التهاب مزمن و تقویت ایمنی بدن کمک کنند.

 

 آنها همچنین غنی از ترکیبات مبارزه با سرطان مانند سولفورافان ، آلیسین ، کوئرستین و عناصر غذایی گیاهی هستندسایر عناصر غذایی شامل پتاسیم ، فیبر ، بتا گلوکان ، لیگنان و اپی گالوکاتکین گالات (EGCG) استاین غذاها برای سلامت قلب ، سلامت دستگاه گوارش و ایمنی کلی مفید هستند.

چند نمونه غذایِ سفید:

گل کلم

 کلم

 سیر

 پیازها

 قارچ

 سیب زمینی

 زردک

 تربچه دایکون ژاپنی

 

از خوراکیهایِ پرتاثیرِ دیگر میتوان به چربی هایِ مفید اشاره کرد

 

چربی های سالم = ضد التهاب

 غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ، روی و ویتامین E از بهترین مواد غذایی برای حفظ پوست خوب استاسیدهای چرب امگا 3 به حفظ لطافت و رطوبت پوست کمک می کند تا از خشکی پوست ، آکنه و اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کندچربی های امگا -3 و روی باعث کاهش التهاب می شوند در حالی که باعث گردش سلول های پوستی و ایجاد سد پوستی سالم می شوندو ویتامین E از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

کجاها پیدا میشن؟

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی خال مخالی

 آجیل مخصوصاً گردو

 روغن زیتون ، کتان و نارگیل

 آووکادوها

 دانه های آفتابگردان و کدو تنبل

 

-و اما پر تاثیرترین و مادهی معجزهگر : آب

 

آب = هیدراتاسیون

 نوشیدن آب کافی برای سلامتی و همچنین داشتن پوست مهم استاز آنجا که پوست بزرگترین اندام شماست ، آب به انتقال رطوبت به خارجی ترین لایه کمک می کند ، مواد مغذی سلول های پوست را تأمین می کند و سموم را از بین می برد.

 بدون آب کافی ، پوست شما کدر و خشک به نظر می رسدکمبود آب بدن روند پیری را تسریع می کند و باعث ایجاد چروک و منافذ بیشتر می شوددر ماه های زمستان هوای سرد و خشک پوست شما را بیشتر تخلیه می کندشما ممکن است با خارش یا پوست شکسته ، پوست قرمز ، تحریک شده و لب های منقبض شده کنار بیایید.

 هیدراته ماندن خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و به آن کمک می کند تا نرم و لطیف به نظر برسداحتمال ترک خوردن و کاهش جوش ها و لکه های پوستی کمتر استهدف شما این است که 6 تا 8 لیوان آب بنوشید یا تا زمانی که دیگر احساس تشنگی نکنیداگر بیمار هستید یا بیش از حد ورزش می کنید ، نوشیدنی های ورزشی را با الکترولیت اضافه کنید.

رژیم غذایی باعث بهبود سلامت ، پوست می شود

 

 به طور فزاینده ای روشن است که آنچه می خورید بر روی سلامت و سن پوست شما تأثیر می گذاردبه طور کلی ، شما می خواهید غذاهایی را که سرشار از چربی اشباع ، شکر ، مواد نگهدارنده ، مواد تراریخته و مواد مصنوعی هستند و نمی توانید آنها را تلفظ کنید ، محدود کنید.

 یک رژیم غذایی سالم سلامت کلی را بهبود می بخشد ، و یک رژیم غذایی ضعیف به سرطان ، التهاب و اختلالات خود ایمنی کمک می کندآلرژی و عدم تحمل غذایی اغلب به صورت بثورات پوستی و خارش پوست ظاهر می شود.

 توجه به آنچه می خورید می تواند به کنترل آکنه ، اگزما و سایر بیماری های پوستی کمک کندمطالعات نشان می دهد غذاهای سرشار از قند ، چربی های ترانس و مواد مصنوعی می توانند علائم مبتلایان به اگزما را تشدید کنندو بیماری های مزمن مانند پسوریازیس با رژیم ضد التهابی بهبود می یابد.

 میوه ها و سبزیجات رنگارنگ را به برنامه های غذایی و مهمانی های تعطیلات خود اضافه کنیداین روشی آسان برای تقویت ایمنی ، کاهش التهاب و بهبود ظاهر پوست استبه جای گرفتن چیپس و نوشابه ، سعی کنید یک لیوان آب بنوشید و آجیل یا موز را میل کنیدبه یاد داشته باشید که رنگین کمان را برای پوست بهتر بخورید.

کلینیک آلما رشت

مقالات مشابه


logo