اکسیژن تراپی چیست؟

اشتراک گذاری :

پوست و بطور کل بدن انسان برای تغذیه اش و سالم ماندن به اکسیژن نیاز دارد و ما می توانیم با روشهای جدید ، اکسیژن بیشتری به پوست برسانیم. در روش اکسیژن تراپی پوست ، با افزایش اکسیژن ، فعالیت سلولها بیشتر شده ، خون رسانی به بافت ها بیشتر می گردد، در نتیجه پوستی  جدید با سلولهای تازه ساخته شده و پوستهای قدیمی از بین می روند. بعلاوه با افزایش کلاژن سازی پوست ، جوانسازی پوست هم اتفاق می افتد.

اکسیژن تراپی پوست

روش اکسیژن تراپی پوست یک روش جوانسازی پوست بوده که کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد است چرا که هیچگونه موادی به داخل پوست تزریق نشده و دوران نقاهتی هم  نخواهد داشت. برای انجام اکسیژن تراپی پوست ، با استفاده از یک دستگاه خاص ، مولکول های اکسیژن غلیظ شده به همراه ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی ضروری و عصاره های گیاهی به لایه خارجی پوست با سرعت زیاد پاشیده شده و از طریق پروسه هایی به لایه های زیرین ورود می کنند و این عمل به جوانسازی پوست کمک بسزایی می کند.

اکسیژن تراپی پوست

پاکسازی پوست با اکسیژن تراپی تنها یکی از روشهای زیبایی نیست ، بلکه روشی برای درمان مراقبت از پوست می باشد که فواید زیادی برای پوست ارائه می دهد و با استفاده از اکسیژن به ظاهر پوست بهبود می دهد. به گونه ای که با رساندن اکسیژن به سلولهای پوست ، به افزایش گردش سلولی کمک کرده و به نوبه خود باعث افزایش ساخت کلاژن می گردد و با توجه به خواص ضد التهابی به کاهش ظاهر آکنه و لکه های پوستی کمک می کند.

جوزف پریستلی که جزو اولین کاشفان اکسیژن در قرن 18 به شمار می رود، در همان زمان پیش بینی کرده بود که این هوای خالص یعنی اکسیژن می تواند کالای مد روز شود که هم اکنون در حال تحقق می باشد. برای مثال با توسعه و پیشرفت علوم ، هوای تازه به صورت نوار اکسیژن در شهرهای بزرگ نظیر توکیو و لس آنجلس خصوصاً در اماکن تفریحی و با رایحه های مختلف به فروش می رسد. به دلیل آلودگی هوا و نیاز به هوای خالص این نوارها مشتری های خود را دارد و البته مزایایی نیز برای آن اعلام کره اند ، مانند کم شدن استرس و سردرد و نیز مشکلات سینوسی ، افزایش انرژی ، تقویت سیستم ایمنی بدن به همراه افزایش یافتن انرژی بدن.  

در مورد علاقه به زیبایی و جوانسازی پوست نیز باید گفت که امروزه افراد بیشتر به سمت روشهای جوانسازی پوست به صورت غیرتهاجمی یا کم تهاجمی می روند ، نظیر ماسک های شیمیایی و ... . همچنین ، اکسیژن تراپی پوست نیز یکی از روشهای جدید در زمینه مراقبت از پوست بوده که کاهش چین و چروک و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست را به همراه دارد.

مراحل انجام اکسیژن تراپی پوست:

1. در ابتدا پاکسازی پوست به صورت سطحی و عمقی روی پوست انجام می شود تا پوست از آلودگی های موجود شامل باکتری ها و چربی های اضافی در منافذ تخلیه شود و همچنین با انجام لایه برداری ، سلول های مرده پوست از روی پوست برداشته می شود. بدین ترتیب با از بین رفتن آلودگی ها ، پوست آمادگی پذیرش درمانهایی نظیر نور درمانی یا انواع ماسکهای صورت برای رساندن مواد مغذی و ویتامین به عمق پوست را پیدا می کند.

پاکسازی پوست در رشت

2. در مرحله بعد برای وارد شدن اکسیژن با فشار به پوست از نور درمانی یا لایت تراپی استفاده می شود. بدین ترتیب دستگاه اکسیژن تراپی به همراه نور درمانی ، به آرامی روی پوست حرکت کرده و اکسیژن را وارد پوست می کند که علاوه بر اکسیژن رسانی باعث افزایش جریان خون در پوست می گردد. بعلاوه انجام نورتراپی در کنار اکسیژن تراپی پوست با حس آرامش و کاهش استرس همراه می باشد که به میزان زیادی در بهبود بافت پوست اثرگذار است.

3. در مرحله سوم از سرم های تقویتی پوست ، کوکتل ها و مزوهای حاوی هیالورونیک اسید ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان و ویتامین های مورد نیاز برای پوست ، استفاده می شود که در تغذیه پوست و رطوبت رسانی به پوست بسیار کمک کننده است. علاوه بر آن آنتی اکسیدان های موجود در این سرم ها برای از بین رفتن چین و چروک و سفت شدن پوست موثر می باشد. بدین ترتیب ظاهر پوست درخشان تر ، جوانتر و سفت تر از قبل می گردد.

4. در مرحله آخر که انجام ماساژ صورت می باشد ، گردش خون در پوست افزایش یافت و ماساژ پوست صورت کمک می کند تا کرم ها و ویتامین ها و مواد مغذی که در مرحله قبل بکار برده شد ، به لایه های زیرین پوست وارد شود. در نتیجه با رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به سلول های مختلف پوست ، تاثیر اکسیژن تراپی بیشتر شده و ماندگاری آن هم افزایش می یابد.

ماساژ صورت

مزایای اکسیژن تراپی:

- افزایش تولید کلاژن و کاهش چین خوردگی و افتادگی پوست : اکسیژن تراپی به گونه ای عمل می کند که با رساندن اکسیژن به داخل سلولهای پوست ، جریان خون هم در پوست افزایش می یابد و با افزایش جریان خون ، پروتئین کلاژن بیشتری در پوست تولید می شود. با توجه به اینکه کلاژن پروتئین استحکام بخش سلولهای پوست می باشد ، لذا با انجام اکسیژن تراپی و افزایش تولید کلاژن ، شاهد سفت تر شدن پوست و کاهش خطوط و چروک پوست و در نتیجه جوانسازی پوست خواهیم بود.

- سم زدایی پوست: با استفاده از اکسیژن و مواد مغذی و ویتامین هایی که در روش اکسیژن تراپی استفاده می شود، پوست از مواد آلوده و سمی پاکسازی و سم زدایی می گردد. از طرفی سرم اسید هیالورونیک بکار رفته در زمان اکسیژن تراپی باعث تقویت  فرایند سم زدایی پوست شده و در این میان تاثیرات آلودگی و اشعه مضر آفتاب و نوسانات رژیم غذایی هم از روی پوست از بین رفته و در نتیجه ترمیم و بازسازی سلولهای پوست شکل می گیرد و سلولهای جدید پوستی ساخته می شود.

- افزایش تولید سلولهای جدید پوست : به دلیل اینکه سلولهای پوست عمر کوتاهی دارند ، لذا مکانیسم بدن به گونه ای است که با مرگ زود هنگام آنها ، سلولهای جدید جایگزین می گردد و اکسیژن برای ترمیم و بازسازی سلولی بسیار مهم است. بدین منظور برای افزایش متابولیسم و بازیابی سلولی در پوست و برای افزایش سرعت این بازسازی سلولهای پوستی و رشد سلولهای تازه ، همچنین به منظور بهبود مشکلات پوستی نظیر انواع زخم ها و آکنه ها و اسکار آنها ، روش اکسیژن تراپی پوست می تواند نقش بسزایی داشته باشد. چرا که اکسیژن باعث افزایش رشد سلولهای جدید پوست شده و در بهبود اسکار آکنه کمک می کند و رسیدن دوز بیشتر اکسیژن به سلولهای پوست در افزایش سرعت گردش سلولی موثر است.

اکسیژن تراپی پوست

- بدون درد و عوارض جانبی : نظر به اینکه روند انجام روش اکسیژن تراپی پوست ، آرام و با ملایمت همراه است ، لذا بدون هرگونه حساسیت ، بدون درد و یا عوارض جانبی نظیر قرمزی و تحریک یا التهاب پوست ، سوزش و ... خواهد بود. بدین ترتیب در افراد با پوست حساس هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد و ایمن می باشد و این افراد با خیال راحت می توانند از این روش استفاده کنند. لازم به ذکر است که این روش برای افرادی که از درمان های شیمیایی زیبایی اجتناب می کنند ، بسیار مناسب است و نتایج اکسیژن تراپی بلافاصله قابل مشاهده می باشد.

- مرطوب و هیدراته کردن پوست : اکسیژن تراپی پوست در افراد با پوست خشک و نیز افرادی که مداوم در معرض آفتاب ، گرد و غبار و آلودگی ها می باشند ، بسیار مناسب بوده و پوست را مرطوب و هیدراته می کند. در این روش با رساندن اکسیژن به عمق پوست ، PH پوست متعادل شده و رطوبت به لایه های عمقی پوست می رسد ، در نتیجه خشکی پوست از بین می رود. از طرفی اسید هیالورونیک موجود در پوست صورت به همراه اکسیژن بصورت عمیق پوست شما را مرطوب می کند و پوست را از آسیبهای خورشیدی محافظت می نماید.

- درخشان شدن پوست و کاهش تیرگی آن : با از بین رفتن تمامی ناخالصی ها در لایه بالایی پوست با نام اپیدرم در روش اکسیژن تراپی ، با افزایش جریان خون ، میزان اکسیژن پوست افزایش یافته و از طرفی سرم اسید هیالورونیک استفاده شده در اکسیژن تراپی منجر می شود تا سلول های مرده از لایه بالایی پوست خارج شده و بدین ترتیب منافذ پوست باز می شود. در نتیجه شادابی و طراوت و زیبایی پوست افزایش می یابد و همچنین تیرگی و لکه های پوست از بین می رود و پوست روشن می گردد.

مراقبت از پوست

- بهبود و درمان مشکلات پوستی : روش اکسیژن تراپی پوست برای درمان مشکلات پوست ناشی از عارضه و بیماریهای پوستی و یا به منظور بهبود پوست های خشک و ناهموار موثر می باشد. بدین لحاظ با استفاده از اسید هیالورونیک ، پپتیدها ، عصاره مفید گیاهان و ویتامین ها ، پوست های ناهموار بهبود می یابد و با اسید هیالورونیک ، به پوست رطوبت رسانی می گردد و خشکی پوست درمان می گردد. از طرف دیگر با مواد مغذی دیگر مشکلات پوستی و تیرگی ها رفع می گردد و شاهد پوستی سالم و شاداب و روشن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید : انواع مشکلات پوست صورت

- درمان آکنه و کاهش باکتری های منجر به آکنه : با توجه به اینکه آکنه در اثر مسدود شدن منافذ پوست با به دام افتادن آلودگی ها و چربی ها در آن شکل می گیرد  که خود باعث بزرگ شدن منافذ هم می گردد ، اسید هیالورونیک مورد استفاده در اکسیژن تراپی با کوچک کردن منافذ پوست و اجازه ندادن به جمع شدن گرد و غبار و آلودگی ها در آن ها ، آکنه های قبلی را درمان کرده و از ایجاد جوش و آکنه و زخم جلوگیری به عمل می آورد و باعث می شود تا پوست مدت زمان زیادی سالم و درخشان باقی می ماند.

- بدون دوره نقاهت : عموما در سایر روشها و درمان های زیبایی پوستی باید برای یک یا چند دوره بنا به نوع مشکل پوستی صبر کنید تا بتوانید روتین پوست بدن و صورت خود را استفاده کنید. اما در اکسیژن تراپی پوست ، زمان بهبودی و دوران نقاهت خاصی وجود نداشته و می توانید بلافاصله پس از انجام اکسیژن تراپی از کرم و لوسیون و ... استفاده نمایید.

- نتایج سریع : از دیگر فواید اکسیژن تراپی می توان به مشاهده فوری نتایج اشاره کرد که ممکنست شامل درمانهایی نظیر آکنه ، چین و چروک ، لکه های پوستی و ... باشد و پوست شما را جوانتر ، شاداب تر و درخشان تر کند.

کلینیک زیبایی رشت

- درمان ناهموار بودن رنگ پوست صورت : با اکسیژن تراپی و استفاده از سرم حاوی اسید هیالورونیک ، پپتید ، ویتامین و دیگر عصاره های گیاهی ،  رنگ ناهموار پوست از بین رفته و پوست صاف ، یکدست و درخشان می گردد.

به چند جلسه اکسیژن تراپی صورت نیاز داریم ؟

از آنجا که اکسیژن تراپی روشی بسیار عالی به منظور حفظ سلامت و جوانی پوست است ، متخصصان پوست و زیبایی توصیه به انجام اکسیژن تراپی بصورت ماهیانه دارند و در این مورد باید با متخصصان و کارشناسان زیبایی مشورت کنید تا با بررسی مشکلات پوستی به پاسخ دقیق دست یابید. لازم به ذکر است که در هرسنی باشید می توانید اکسیژن تراپی انجام دهید ، اما با افزایش سن باید از درمان های قویتر همچون میکرونیدلینگ یا لیزر هم کمک بگیرید.

در اکسیژن تراپی پوست صورت از چه مواد و ترکیباتی استفاده می شود؟

از ترکیباتی که در اکسیژن تراپی مورد استفاده قرار می گیرد ، می توان به اسید هیالورونیک ، آنتی اکسیدان ها ، انواع ویتامین ، مواد گیاهی ، هورمون پپتاید و مواد شفاف کننده پوست اشاره کرد که همگی در از بین بردن آلودگی ها از روی پوست ، رساندن مواد مغذی به پوست ، رطوبت رسانی و هیدراته کردن ، از بین بردن چین و چروک و تیرگی پوست و همچنین جوانسازی و شادابی پوست نقش بسزایی دارند.

معایب اکسیژن تراپی:

همانطور که در بالا اشاره شد اکسیژن تراپی ، روش درمانی غیرتهاجمی و غیر جراحی و بدون درد است که عاری از هر گونه عوارض جانبی و حساسیت و قرمزی و تورم و یا لکه دار شدن می باشد . همچنین برای افرادی است که پوست حساسی دارند، بسیار مناسب است و می توان گفت بجز افرادی که بیماریهای خاص پوستی داشته باشند ، برای تمامی افراد یک روش  بسیار مفید و کارا بدون عوارض حتی قرمزی پوست است.

اکسیژن تراپی در کلینیک زیبایی آلما همراه با پکیج پاکسازی انجام می گیرد و نواحی مناسب اکسیژن تراپی صورت و گردن می باشد که دو الی سه ماه یکبار این روش مناسب می باشد .

ماسک صورت

چرا پوست به مراقبت نیاز دارد ؟

بطور کل سلامت بدن می تواند در گرو سلامت پوست باشد. به دلیل اینکه پوست یک سد فیزیکی در مقابل ویروسها و عفونت ها است و علاوه بر آن کنترل کننده سیستم ایمنی بدن نیز می باشد. نظر به اینکه پوست انسان در اثر مشکلاتی نظیر نور آفتاب ، جوش و آکنه ، سیگار کشیدن ، جنسیت ، تغذیه و بسیاری از عوامل دیگر چون افزایش سن ، می تواند دچار مشکلاتی نظیر چین و چروک ، لکه های پوستی ، افتادگی و شلی پوست و ... شود ، لزوم مراقبت از پوست بسیار مهم و اثر گذار است.

با گذشت سالیان سال و افزایش سن در انسان که بصورت ژنتیکی برنامه ریزی شده ، شاهد کاهش تولید پروتئین های کلاژن و الاستین و فیبروبلاست خواهیم بود. بدین ترتیب با کاهش این پروتئینها در بدن ، پوست شادابی ، حالت کشسانی و جوانی خود را از دست داده و در نهایت با چین و چروک و پیری پوست مواجه می شویم. همچنین جنسیت نیز عامل مهمی در پیری پوست می باشد . چنانچه بانوان بیشتر از آقایان دچار افتادگی پوست هستند.

لازم به توضیح است که هورمون استروژن در بدن زنان باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و پوست خاصیت ارتجاعی بالایی پیدا می کند ، اما با افزایش سن و کاهش تولید هورمون استروژن در بدن بانوان ، به همان میزان چین و چروک پوست در آنان بیشتر می شود که نسبت به آقایان بسیار قابل توجه است. همانطور که می دانید تغذیه هم در پوست بسیار تاثیرگذار است ، تغذیه درست و مناسب به همراه مصرف مقادیر فراوان ویتامین C و اسید لینولئیک ( اسید چرب ضروری ) و کاهش مصرف چربی های ناسالم و کربوهیدرات در کند کردن روند پیری بسیار موثر می باشد.

پس با توجه به مشکلاتی که ممکنست و یا حتماً برای پوست  اتفاق می افتد ، رسیدگی به پوست و مراقبت از آن نظیر استفاده از کرم های ضد آفتاب ، مرطوب کننده ها و آبرسان و محصولات دیگر مراقبتی پوست بسیار مهم و اساسی می باشد. البته ، چنانچه به پوست خود اهمیت می دهید و دوست دارید همیشه محافظ پوست خود بوده و کمتر از سن واقعی خود نشان داده شوید ، می توانید از روشهای کلینیکی مراقبتی پوست نیز استفاده کنید. چنانه انجام یک پاکسازی پوست خوب به همراه اکسیژن تراپی و ماساژ تخصصی صورت در آرامش بخشی و ریلکسیشن افراد موثر می باشد.

بیشتر بخوانید : کربوکسی تراپی چیست ؟

میکرودرم ابریژن

 میکرودرم ابریژن روشی کم تهاجمی برای مراقبت از پوست است که پوست را لایه برداری کرده و به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می کند که از آن جمله می توان به بهبود لکه های پوستی ناشی از نور آفتاب ، اسکار آکنه ، چین و چروک و ... اشاره کرد. در روش میکرودرم ابریژن نظیر اکسیژن تراپی از یک دستگاه مخصوص استفاده می شود که دارای کریستالهای ریز برای سابیدن پوست به منظور لایه برداری سطح پوست می باشد تا لایه ضخیم پوست با سلولهای مرده و چربی و آلودگی از روی پوست برداشته شود و پوست را جوان تر سازد.

اکسیژن تراپی

میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شد و پس از آن شرکتهای مختلفی به تولید این دستگاه اقدام کرده اند که دارای هندپیس با نوک الماس برای لایه برداری سلولهای مرده پوست طراحی شده است و پس از لایه برداری عمل مکش را نیز انجام می دهد. شایان ذکر است که عمق ساییدگی پوست توسط این روش به میزان فشار دستگاه بر روی پوست و مدت زمان باقی ماندن مکش بر روی پوست بستگی دارد.

میکرودرم ابریژن برای انواع پوست استفاده می شود اما در افرادی که پوست حساسی دارند ، انجام نمی گیرد. البته در افراد با مشکلات پوستی خطوط ریز و چین و چروک سطحی ، لکه های تیره ، تغییر رنگ پوست یا هایپرپیگمانتاسیون ، اسکار آکنه ، علائم کشش پوست ، منافذ بزرگ پوست ، جوش سرسیاه ، تیرگی پوست ، بافت ناهموار پوست ، ملاسما و آسیبهای خورشیدی کاربردی می باشد. قابل ذکر است که قبل از انجام این روش باید با متخصص پوست مشاوره کنید تا بررسی های لازم برای اثربخش بودن میکرودرم ابریژن برای شما صورت گیرد.

از مراقبتهای قبل از میکرودرم ابریژن می توان به دوری از نور خوشید ، عدم استفاده از کرم برنزه کننده و عدم انجام اپیلاسیون به مدت یک هفته اشاره کرد. همچنین سه روز قبل از میکرودرم ابریژن از کرم و ماسک لایه بردار استفاده نکنید و قبل از انجام این روش آرایش نکنید و پوستتان را بخوبی تمیز کنید. لازم به توضیح است که میکرودرم ابریژن در حدود یک ساعت طول می کشد و باید توسط متخصص مراقبت از پوست یا کارشناس زیبایی انجام گیرد که دوره های آموزشی را با موفقیت گذرانده و دارای گواهینامه رسمی از سازمان ذیربط باشد.

برای انجام میکرودرم ابریژن در کلینیک زیبایی آلما در رشت بدون استفاده از بیهوشی و یا کرم بی حس کننده با استفاده از دستگاه دستی به آرامی سلولهای مرده لایه سطحی پوست برداشته می شود و در ادامه به دلیل اینکه پوست بخوبی لایه برداری شده و نیاز به تغذیه رسانی و آبرسانی در آن احساس می شود ، لذا کارشناس زیبایی با ماسکهای مختلف مغذی و آبرسان پوست به بهبود بافت و ظاهر پوست کمک می کند و در نهایت یک مرطوب کننده و ضد آفتاب بر روی پوست صورت شما مالیده می شود.

اگر به دنبال آرامش و زیبایی تواماً می باشید و به دنبال کلینیک زیبایی معتبر و مجهز در رشت با محیطی دلپذیر و آرامبخش با کادری مجرب و با تجربه می باشید، می توانید خدمات زیبایی خود را به کلینیک زیبایی آلما بسپارید. از خدمات ارائه شده علاوه بر موارد فوق در کلینیک زیبایی آلما در رشت می توان به هایفوتراپی ، آنزیم تراپی ، آر اف تراپی ، لیزر موهای زائد و ...  اشاره داشت.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

مشاوره رایگان با شماره تماس 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

خدمات زیبایی مرکز لیزر آلما : هایفوتراپی ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، مزوتراپی مو ، هیدرودرمی مو ، ماساژ صورت ، پارافین تراپی ، کربوکسی تراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه