انواع پوست صورت

اشتراک گذاری :

پوست صورت در اشخاص مختلف نوع های مختلفی داشته  و لزوم شناخت آن برای مراقبت از پوست و انتخاب کرم و لوازم آرایشی یا رژیم غذایی مناسب برای پوستتان بسیار اهمیت دارد. لازم به ذکر است پوست صورت افراد در طول حیاتشان تغییر کرده و ممکن است در سنین نوجوانی بطور مثال پوست خشک داشته و در میانسالی پوست آنها چرب و در هنگام سنین کهنسالی مجددا نوع جنس پوست آنها تغییر کند و یا بر اثر درمان ها و استفاده از لوازم آرایشی مختلف دچار تغییراتی گردد که در این مطلب علاوه بر راهکارهای مراقبت از انواع پوست ، تشخیص نوع پوست را نیز توضیح خواهیم داد.

از عوامل تاثیر گذار روی پوست می توان به ژنتیک و ارثی بودن که مهمترین عامل تعیین کننده نوع پوست است ، اشاره داشت. همچنین تغییر آب و هوا و ورود به یک محیط جدید ، امکان تغییر نوع پوست و شاید بهتر شدن آن را نیز دارد. از طرف دیگر اختلالات هورمونی در مراحل مختلف زندگی نظیر دوران بارداری و یا مصرف داروهای خاص نظیر قرص ضد بارداری می تواند روی پوست تاثیر منفی بگذارد و آن را دچار خشکی یا آکنه نماید. ناگفته نماند رژیم غذایی نامناسب و استفاده از محصولات پوستی نامناسب نیز تعادل پوستی را بر هم می زند.

انواع پوست

انواع جنس پوست صورت

معیارهای متفاوتی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می شود. بعنوان مثال طبقه بندی  فیتزپاتریک که در سال 1975 معرفی شد بر اساس رنگ پوست و واکنش آن در برابر نور آفتاب طبقه بندی می شود که به منظور تعیین نوع مناسب فاکتور محافظتی در برابر آفتاب یا پیش بینی خطر سرطان پوست استفاده می گردد. اما از نظر زیبایی ، پوست ها از نوع واکنششان نسبت به دمای محیط و همچنین با میزان چربی ، آبرسانی ، سطح حساسیت و تعرق افراد دسته بندی های گوناگونی می شوند که مهمترین و شایع ترین آنها پوست های معمولی ، خشک ، چرب ، مختلط و نوع دیگر نیز پوست های حساس و واکنش گرا بوده که کمی با دسته های قبلی متفاوت است.

بنابراین هر نوع پوست ویژگی های خاص خود را داشته و نیاز به مراقبت های متفاوتی است و اگرچه نوع پوست ژنتیکی است اما تحت تاثیر عوامل دیگر می تواند در اثر گذشت زمان و یا افزایش سن تغییر کند. البته پوست صورت از نظر رنگ نیز به دسته های مختلفی مانند روشن ، سبزه و تیره تقسیم بندی می شود که در اینجا این نوع دسته بندی مد نظر ما نبوده و بیشتر جنس آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1- پوست معمولی

از بهترین نوع پوست می توان پوست معمولی را نام برد، چرا که دارای کمترین مشکلات پوستی و کمترین نیاز به مراقبت توسط کرم ها و مواد آرایشی می باشد که بیشتر افراد در سنین نوجوانی پوستشان از نوع معمولی می باشد. از آنجا که این نوع پوست نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب ، لذا متعادل بوده و مستعد جوش یا احساس چربی بیش از حد و یا خشکی و پوسته شدن نیست. همچنین افراد با پوست معمولی ، منافذ پوستی کوچک و بافت پوستی صاف دارند که کمتر مستعد حساسیت و ایجاد لک می باشند. از طرف دیگر از نظر پزشکی نیز پوست معمولی بهترین و به نوعی استاندارد و نرمال محسوب می شود و هیچگونه محدودیتی برای انواع روش های درمانی مانند لیزر موهای زائد در این نوع پوست وجود ندارد.

پوست معمولی



آزمایش تشخیص پوست معمولی : می توانید پس از شستشوی صورت ( حدود 3 ساعت بعد از شستشو ) یک دستمال کاغذی نرم را روی صورت خود کشیده و در صورتی که اثری از چربی در آن دیده نشد و همچنین دستمال به آرامی بر روی سطح پوست صورت شما حرکت کرد به معنی این است که شما دارای پوست معمولی یا نرمال هستید.

نشانه های پوست معمولی

  • رطوبت و چربی آن در سطح پوست بطوری متناسب و تا حدودی نامحسوس است.
  • پوست شفاف و روشن بوده و بدون منافذ پوستی بزرگ و باز می باشد و عارضه یا مشکل خاصی ندارد.

راهکار های مراقبت از پوست معمولی :

  1. شستشوی صورت با آب و شوینده ملایم در طول روز
  2. مصرف آب آشامیدنی در طول روز باعث شادابی این نوع پوست می گردد.
  3. استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه در هر فصل ( اطلاعات بیشتر در صفحه چه میوه ای برای چین و چروک صورت خوبه ؟ )
  4. علی رغم اینکه پوست معمولی هیچ مشکل خاصی ندارد ، اما باز هم نیاز به مراقبت دارد ، استفاده از محصولات مراقبتی پوست نظیر پاک کننده ملایم ، تونر ، مرطوب کننده ، کرم دور چشم و کرم ضد آفتاب هم از راهکارهای دیگر مراقبت از پوست نرمال بوده تا ملایمت و نرمی خود را حفظ کرده و از آسیبهایی نظیر اشعه های نور خورشید یا خشکی پوست جلوگیری بعمل آید. البته مصرف ماسک ها و لایه بردارها به صورت هفته ای برای از بین بردن سلولهای مرده و پاکسازی پوست می تواند به عنوان یک روتین مراقبتی پوست نرمال محسوب شود.

2- پوست چرب

نوع دیگر از پوست که بیشتر در افراد میانسال و البته تا حدودی در جوان ها و افراد مسن نیز شایع است ، پوست چرب بوده که در این حالت برعکس پوست های نرمال ، در آن منافذ باز پوست قابل مشاهده بوده و میزان چربی روی سطح پوست، چند ساعت پس از شستشوی صورت با آب و صابون قابل مشاهده است. از آنجائیکه میزان ترشح سبوم در افراد با پوست چرب بیشتر است ، لذا پوستشان براق بنظر می رسد و چربی بیشتری بخصوص در ناحیه T یا پیشانی بینی و چانه احساس می شود.

پوست چرب

بنا به گفته آکادمی پوست امریکا AAD ، افراد با پوست چرب ، چین و چروک کمتری دارند ، اما در مقابل مستعد منافذ بزرگ و انواع جوش سرسیاه و سرسفید و اسکار آکنه می باشند. از دلایل چرب شدن پوست ، افزایش سن ، دلایل هورمونی ، استفاده از کرم و لوازم آرایش بصورت افراطی ، تماس زیاد پوست با آب و هوای مرطوب و شرجی و همچنین استرس و دلایل وراثتی می تواند باشد. قابل ذکر است افراد با پوست چرب نیاز به مراقبت بیشتری از پوست خود دارند و باید زمان بیشتری برای آن صرف کنند.

نشانه های پوست چرب

  • منافذ باز پوستی
  • سطح براق و رفلکت پوست به همراه خشن و ضخیم بودن پوست
  • نماندن آرایش به مدت زیاد بر روی صورت نیز از دیگر نشانه های پوست چرب می باشد.
  • معمولاً دارای جوش و آکنه های پوستی می باشند. چرا که با ورود چربی های اضافی به منافذ پوست ، باعث بستن این روزنه ها و تولید آکنه های پوستی می شوند.

روش تشخیص و تست پوست چرب : اگر پس از چند ساعت از شستشوی صورت یک دستمال کاغذی را بر روی صورت خود بکشید ، در صورتی که دستمال به نرمی حرکت کرده و پس از برداشتن دستمال لکه های چربی بر روی آن قابل مشاهده باشد و پوست صورت براق و چرب بنظر برسد، نشان دهنده این است که پوست صورت شما از نوع چرب است.

راهکار های مراقبت از پوست چرب :

  • حداقل سه تا چهار بار در طول روز صورت خود را با آب و شوینده های ملایم مخصوص پوست چرب بشوئید. 
  • در طول روز در معرض آلودگی هوا به مدت طولانی نمانید، چرا که چربی روی سطح پوست باعث جذب آلودگی های معلق در هوا می گردد. 
  • استفاده از ماسک های طبیعی و میوه جات و لایه برداری پوست در این مورد می تواند بسیار مفید واقع شود.
  • تغذیه مناسب و ورزش کردن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برنامه غذایی باید شامل خیار ، آووکادو و گردو و همچنین عدم مصرف غذاهای چرب و شور و فست فود باشد.

به یاد داشته باشید که چرب بودن این نوع پوست دلیل بر آن نیست که نیاز به رطوبت کمتری دارد که درین بین باید از محصولات مراقبت از پوست متناسب با پوست چرب که دارای مواد مغذی و آبرسان است ، استفاده کنید و این محصولات باید بگونه ای باشند که باعث بسته شدن منافذ پوستی و یا ایجاد جوش نشوند. بدین منظور روتین پوست چرب باید دارای پاک کننده ملایم برای از بین بردن آلودگی و چربی اضافی پوست و مرطوب کننده سبک بدون چربی و غیر کومدون زا برای رطوبت رسانی مورد نیاز پوست چرب باشد.

3- پوست خشک

نوع دیگر از انواع پوست صورت پوست خشک است که در آن پوست با رطوبت و چربی بسیار کم و سطح بسیار نازکی بوده که گاهاً دچار پوسته پوسته شدن ، کدر و زبر شدن و ترک های ریز نیز می گردد. همچنین اغلب سفتی و قابلیت کشسانی کمتری احساس می شود و کم آب بودن پوست خشک مستعد نشان دادن خطوط ریز قابل مشاهده در پوست است که علاوه بر این می تواند همراه با خارش و تحریک باشد. جدا از عوامل ژنتیکی ، آب و هوای محل زندگی ، نوع تغذیه و همچنین همچنین کم آبی بدن می تواند از عمده و شایع ترین دلایل خشکی پوست باشند. لازم به ذکر است افراد با پوست خشک باید در مراقبت از پوست خود حداکثر توان خود را به کار ببرند ، به این دلیل که در صورت عدم رسیدگی به پوست ، دچار آسیب پوستی ، خارش و جوش خواهند شد.

پوست خشک

نشانه های پوست خشک:

  • نازک و انعطاف ناپذیر است
  • دارای ترک های ریز می باشد.
  • گاهاً سطح آن بدون استفاده از کرم های مرطوب کننده پوسته پوسته می شود.

روش تشخیص و تست پوست خشک: اگر چند ساعت پس از شستشوی صورت خود با آب و صابون معمولی ، با یک دستمال کاغذی نرم صورت خود را پاک کنید و دستمال به کندی و سختی روی پوست صورت شما حرکت کند و همچنین هیچ اثری از چربی بر روی دستمال قابل مشاهده نباشد، به این معنی است که به احتمال زیاد پوست شما خشک است.

راهکار های مراقبت از پوست خشک

  1. نوشیدن آب فراوان در طول فعالیت روزانه
  2. استفاده از شوینده های ملایم مناسب پوست خشک 
  3. استفاده از کرم های مرطوب کننده که دارای کمی چربی و نرم کننده نظیر روغن نارگیل یا آلوئه ورا می باشند. البته استفاده از وازلین و لانولین هم به عنوان یک لایه محافظتی روی پوست بوده و از خشک شدن پوست در اثر از دست دادن آب جلوگیری می کنند. بدین ترتیب ترکیبات حاوی وازلین ، لانولین و گلیسیرین به مرطوب ماندن پوست خشک کمک بسزایی می کند.
  4. استحمام یک روز درمیان بجای هر روز و استفاده از حوله های نرم و لطیف و همچنین عدم استفاده از آب خیلی داغ در حمام نیز برای کم تر کردن خشکی پوست صورت توصیه می گردد.
  5. برای خشکی موضعی و درمان آن می توان از پارافین تراپی استفاده کرد که در مورد پوست های خشک بخوبی تاثیرگذار است.
  6. لازم به توضیح است که روتین پوست چرب باید شامل ترکیبات ملایم و تسکین دهنده محصولات مراقبت از پوست و آبرسان نظیر سرامیدها باشد تا به حفظ سد رطوبتی محافظ پوست کمک کند. از سوی دیگر این محصولات باید غیرمعطر ، بدون الکل و غیرکومدون زا باشد تا از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری شود.

در صورت نیاز به انجام پارافین تراپی ، پاکسازی پوست و خدمات مربوط به امور زیبایی به دنبال یک کلینیک زیبایی معتبر و مجهز میگردید ، کلینیک زیبایی آلما در رشت علاوه بر خدمات فوق ، خدمات جوانسازی نظیر هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، ماساژ تخصصی صورت و ... نیز ارائه می کند.

پوست مختلط

4- پوست های ترکیبی

شاید بتوان گفت متداول ترین و عمومی ترین نوع پوست صورت در میان عموم مردم پوست های ترکیبی است که در این نوع معمولاً زیر چشم و گونه ها تا حدی خشک ، بینی و پیشانی (ناحیه T zone) کمی چرب و مابقی صورت بصورت نرمال یا پوست معمولی می باشد. از این رو ، افراد با پوست مختلط یا ترکیبی بطور همزمان در نواحی از پوست دچار خشکی و چین و چروک پوست شده و در عین حال در نواحی دیگر با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می کنند. در نتیجه مراقبت از این نوع پوست بسیار اهمیت داشته تا دچار مشکلات و آسیب پوستی نشوند.

افزون بر این پوست های ترکیبی می تواند در فصول مختلف سال و یا عواملی همچون استرس و اختلالات هورمونی ، متفاوت باشد. لذا پاکسازی و آبرسانی خوب و موثر کلید مراقبت از پوست مختلط است.

نشانه های پوست ترکیبی

  • معمولا در قسمت های گونه و زیر چشم احساس کشیدگی ملایمی وجود دارد.
  • فقط سطح بینی و کمی پیشانی چرب و براق می باشد.

روش تشخیص پوست ترکیبی : اگر پس از گذشت سه ساعت از شستشوی صورت با آب و صابون معمولی و بدون استفاده از کرم های نرم کننده با دو دستمال کاغذی مجزا ، یکی از آنها را بر روی بینی و پیشانی خود کشیده و دیگری را روی گونه و زیر چشم ها و در نهایت با مشاهده چرب شدن یکی از آنها ، نشان دهنده ترکیبی بودن یا مختلط بودن پوست صورت شما می باشد.

راهکار های مراقبت از پوست های ترکیبی

  1. از آنجایی که معمولا این نوع از پوست بسیار شایع بوده و عمومیت داشته ، کرم های نرم کننده و محصولات مراقبتی پوست زیادی در این مورد وجود دارد که می توانید با استفاده از مشاوره پزشک متخصص پوست یکی از آنها را انتخاب و مصرف کنید.
  2. برای نواحی چرب پوست صورت حتماً از کرم های نرم کننده بدون چربی با روغن صفر درصد استفاده کنید تا چربی این نواحی را تشدید نکند.
  3. از شوینده هایی استفاده کنید که حاوی الکل و سولفات نباشند تا در اثر مصرف آن چربی طبیعی پوست بطور کامل از دست نرود. همچنین بعد از شستشوی صورت باید از تونر هم استفاده گردد. البته مصرف کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب و انواع ماسک هم که جای خود دارد.

پوست حساس

5- پوست حساس

پوست های واکنش گرا و پوست هایی که به سرعت نسبت به تغییر شرایط جوی عکس العمل از خود نشان داده و دچار نشانه های ظاهری مانند کبودی ، قرمزی و جوش می شوند را در اصطلاح پوست حساس می نامند که عادات رفتاری نادرست ، رژیم غذایی غلط و عوامل وراثتی از جمله دلایل عمده آنها می باشد و می بایست توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی معاینه شوند. از طرفی اغلب پوست حساس بعنوان یک نوع پوست شناخته می شود و این درحالیست که ممکنست هر فردی با پوست حساس ، دارای پوستی چرب یا خشک و یا معمولی باشد ، اما صرفنظر از نوع پوست ، افراد با پوست حساس دارای پوستی قرمز و همراه با حس سوزش و خارش و خشکی می باشند.

علائم پوست های حساس می تواند مربوط به پوستی باشد که در برابر محرک های خارجی نظیر عطر یا رنگ و دیگر عوامل محیطی آسیب پذیر باشد. لذا در صورتی که پوست حساسی دارید ، ممکنست بتوانید علت ایجاد حساسیت خود را پیدا کنید که به عنوان مثال در صورتی که ایجاد حساسیت در اثر استفاده از پاک کننده ها یا سایر محصولات مراقبت از پوست باشد ، باید از مصرف این نوع ترکیبات پرهیز کنید و یا در معرض عوامل محرک همچون عطرها قرار نگیرید.

نشانه های پوست حساس

  • خارش مکرر سطح پوست
  • جوش های ریز و حساس گونه با تراکم بالا بخصوص در پیشانی و گونه
  • قرمزی ، کبودی و تغییر رنگ زیاد و مکرر
  • تغییر نوع پوست از خشکی به چرب و تکرار آن

راهکارهای مراقبت از پوست های حساس

  1. بررسی عوامل ایجاد حساسیت و رفع آن
  2. تغییر در رژیم غذایی
  3. معاینه پزشک و استفاده از کرم های مورد تائید متخصص پوست
  4. کاهش زمان و دفعات شستشو و پرهیز از آب داغ
  5. عدم استفاده از صابون معمولی و جایگزین کردن با شوینده مناسب پوست حساس
  6. استفاده از مرطوب کننده قوی بعد از شستشوی صورت به دلیل از بین رفتن چربی و رطوبت پوست
  7. رعایت ملایمت با پوست و پرهیز از استفاده از مواد خشن و زبر نظیر لیف های خشک برای شستشو

بهترین کلینیک زیبایی رشت
 

توصیه های کاربردی برای مراقبت از انواع پوست صورت
فارغ از اینکه نوع پوست شما چیست و در چه شرایط اقلیمی زندگی می کنید ، رعایت نکات و اصول زیر در نگهداری و حفظ شادابی انواع پوست صورت موثر بوده و اگر می خواهید دچار عارضه های پوستی نشوید، پیشنهاد می کنیم آنها را رعایت نمائید. این اصول عبارتند از:

1. نوشیدن آب فراوان باعث شادابی ، طراوت ، شفافیت و جوان ماندن پوست صورت و کم آبی برعکس آن باعث خشکی و چین خوردن پوست می گردد. لازم است بدانید عدم استفاده از میوه و سبزیجات تازه باعث کمبود ویتامین و همچنین از بین رفتن شادابی پوست صورت می گردد. در نتیجه استفاده از میوه های فصل را برای مراقبت از پوست خود حتما در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. همچنین استعمال سیگار باعث چین چروک و از بین رفتن شادابی آن می گردد ، لذا مصرف دخانیات را قطع کرده یا حداقل کاهش دهید.
2. سعی کنید در هنگام روز زیاد در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و اگر ناچار به این کار هستید حتماً از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمائید. از طرفی استفاده از لوازم آرایش بصورت افراطی و همچنین استفاده از مواد آرایشی فاقد استاندارد با مواد شیمیایی آسیب های جدی به پوست صورت شما وارد می کند. حتی المقدور کم تر از لوازم آرایشی استفاده کرده و به محض اینکه به خانه بازگشتید آرایش را از صورت خود پاک کنید، چرا که تاثیرات مخرب آنها بر روی صورت با افزایش ماندگاری آنها بیشتر می شود و گاهاً مانع تنفس پوست صورت شما می شوند. 

روتین پوست بدن و صورت

روتین مراقبت از پوست

یک روتین مراقبت از پوست مناسب روزانه (دوبار در شبانه روز ، صبح و شب) باید شامل موارد زیر باشد:

1. پاکسازی پوست : اولین مرحله شستشوی صورت با استفاده از شوینده مناسب هر پوست می باشد. به شرطی که بیش از دو بار پوست صورت خود را نشوئید. حتی برای پوست های خشک و حساس بدون آرایش ، یکبار شستن هم کافی می باشد. در حقیقت شستشوی صورت باید به گونه ای باشد که پوست چربی طبیعی خود را از دست نداده و شوینده هم باید سازگار با پوست انتخاب شود تا پوست را دچار آسیب و مشکلاتی همچون خشکی یا حساسیت نسازد.

2. کرم مرطوب کننده و آبرسان : در مرحله بعد استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان که تفاوتشان در داشتن مواد چرب در کرم مرطوب کننده و اسید هیالورونیک در کرم آبرسان می باشد. توجه داشته باشید که برخلاف تصور خیلی ها ، پوست های چرب هم به آبرسانی و مرطوب کردن نیاز دارند که مناسب ترین نوع برای این افراد کرم های آبرسان بر پایه آب و ضد آکنه می باشد.

3. سرم : بهترین زمان استفاده از سرم های دارای ویتامین C یا پپتیدها در صبح و قبل از مصرف ضد آفتاب می باشد. در مقابل مصرف رتینول و رتینوئیدها در شب کاربرد بیشتری دارد. شایان ذکر است مصرف سرم ها الزامی نبوده ، اما رعایت انجام سه مورد دیگر برای مراقبت و نگهداری از پوست، ضروری و لازم می باشد.

4. کرم ضد آفتاب : حداقل یک ربع قبل از خروج از منزل کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را به پوست خود بزنید تا ضد آفتاب فعال شود. از طرفی افراد با پوست تیره ، باید بیشتر از پوست خود محافظت کنند تا دچار لکه های تیره تر نگردند ، چرا که این از بین بردن این لکه ها در اثر آفتاب سوختگی کار سختی می باشد.

ماسک صورت

روشهای کلینیکی مراقبت از پوست :

پاکسازی پوست :

فیشال صورت یا همان پاکسازی پوست صورت پکیج مراقبت پوستی برای انواع پوست بوده و از مزایای آن می توان به روشن شدن پوست ، از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید ، درمان آکنه ، آبرسانی و هیدراته کردن پوستهای  خشک ، درمان تیرگی و سیاهی دور چشم ، رفع چروک ریز ، جوانسازی و رفع شلی پوست با پکیج جوانسازی و .... اشاره داشت. پاکسازی پوست در هر پکیج متفاوت است و متشکل از لایه برداری سلولهای مرده از روی سطح پوست با استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن و هیدرودرم برای آبرسانی به پوست ، تخلیه کمدون ، تمیز کردن منافذ باز پوستی ، کنترل چربی و درمان جوش برای پوستهای چرب ، اکسیژن تراپی ، بخور ، ماساژ تخصصی صورت و .... می باشد.

مراحل پاکسازی پوست در کلینیک زیبایی بدین شرح است :

  • مرحله اول : پاک و تمیز کردن پوست صورت با پاک کننده ملایم
  • مرحله دوم : بخور دادن برای مرطوب و شل کردن پوست
  • مرحله سوم : لایه برداری و اسکراب
  • مرحله چهارم : ماساژ صورت
  • مرحله پنجم : ماسک مخصوص برای آبرسانی
  • مرحله ششم : استفاده از تونر
  • مرحله هفتم : استفاده از مرطوب کننده

آنزیم تراپی پوست : روشی نوین با عنوان معجزه قرن و با نتایج شگفت انگیز و جوان کننده در پوست صورت می باشد. در این روش نظیر پاکسازی پوست ابتدا سلولهای مرده را از بین برده ، سپس با استفاده از کرم های آنزیمی بازسازی سلولی شکل گرفته و در نهایت محافظت و مراقبت با آنتی اکسیدانهای قوی صورت می پذیرد. و این بدین معناست که روند پیری معکوس می گردد. از مزایای آنزیم تراپی پوست ، سم زدایی قوی ، افزایش تولید کلاژن ، تقویت پوست و برطرف کردن مشکلات پوستی نظیر جوش و ... و در پایان شادابی و جوانی و نشاط به پوست برگردانده می شود.

لازم به ذکر است روشهای فوق کلینیکی بوده و مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت با پزشکان و متخصصان متبحر برای درمان توصیه می گردد. برای توضیح بیشتر ، متخصصین کارآزموده پوست در کلینیک زیبایی آلما در رشت ابتدا با تشخیص نوع پوست ( که در بالا ذکر شد ) و همچنین تشخیص نوع مشکلات پوستی ، بهترین روش مراقبت پوستی را به شما پیشنهاد داده و سپس انجام می دهند تا پوستی جوان و زیبا برایتان به ارمغان بیاورند.

کلینیک زیبایی رشت

انواع نشانه های مشکلات پوستی :

شایان ذکر است که توجه به ظاهر پوست بسیار مهم است چرا که صرف نظر از نوع پوست ، ویژگی های خاصی در پوست وجود دارد که می تواند نشانه ای از یک مشکل پوستی باشد که از انواع نشانه های پوست می توان موارد زیر را نام برد :

پوست فلس دار : پوست فلس دار به پوستی که حالت پوسته پوسته دارد گفته می شود که می تواند در اثر تحریک مکرر پوست در اثر عوامل محیطی همچون آفتاب ، باد ، خشکی یا رطوبت بیش از حد و ... اتفاق بیفتد و بدین ترتیب پوسته های بزرگ از لایه سطحی یا اپیدرم جدا می شود که گاها شبیه به گرد و غبار دیده می شود. در عین حال پوست فلس دار می تواند در اثر نتیجه برخی شرایط نظیر واکنش آلرژیک ، اختلال سیستم ایمنی ، عفونت قارچی یا استافیلوکوک ، سرطان و یا در اثر درمانهای سرطان باشد که عموما در این موارد پوسته پوسته شدن با خارش همراه است.

خال های پوستی : خال ها نقاط یا لکه های تیره روی پوست هستند که از دوران کودکی یا نوجوانی بر روی پوست صورت یا بدن ظاهر می شوند که توسط گروهی از سلولهای رنگدانه ایجاد می گردند. اگرچه معمولا خال ها بی ضرر هستند ، اما بهتر است در صورت تغییر شکل و اندازه و یا تغییر رنگ ، یا در صورت بروز خون ریزی و یا خارش در ناحیه خال ، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید به این دلیل که ممکنست برخی از این خالها سرطانی باشند.

لکه های قرمز : بروز لکه های قرمز بر روی پوست می تواند در اثر علل زیاد و انواع بیماری های پوستی رخ دهد که از آن جمله می توان به عفونت ، گرما ، اختلال سیستم ایمنی ، تاثیر دارو ، آلرژن ها و ... اشاره کرد.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

مشاوره رایگان در بهترین کلینیک زیبایی در رشت  :

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    زهرا

    ایا میتونم برای تشخیص پوست و مشاوره حضوری مراجعه کنم ؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    بله لطفا با شماره های 0133266219 -01332006295- 09125396478 هماهنگ کنین ممنون